VW Polo classic 97 ratin kiristys

Aloittaja Jyppe, 25.07.15 - klo:01:13

« edellinen - seuraava »

Jyppe

Katsastuksessa huomasivat että ratissa on välystä ja en yhtään tiiä uskaltaako sitä itse mennä koskemaan airbagin takia. Onko mahdollista itse kiristää rattia vai onko se huollon hommia? Ratti antaa välystä pystysuunnassa muttei sivussuunnassa. Itse kun katselin sitä niin tuntuu että ratti painuisi pikkuisen akselissaan eteenpäin, mutta itse akseli ei tuntuisi liikkuvan kun heiluttelee rattia.

VW:t

Kyllä sitä uskaltaa itsekkin kiristää, kunhan ottaa akkukengän ensiksi irti ja odottelee jonkun aikaan.

Jyppe

Ok, jos vielä voisit selventää että mitenkä se kiristys tapahtuu niin ossois oikeen tehä sen sitte  ;D

Marko

Tuskin se väljyys löysällä olevasta ratin mutterista johtuu,vaan siellä rattiakselin kiinnityksissä on löysää.Itse aikoinaan täkkipultilla sain löysät pois,kun ruuvasin sen pultin sinne missä löysää oli :D
Skoda octavia scout Tdi 184 horsepower -17
+ muuta kalustoa,niin että hirvittää.

VW:t

Lainaus käyttäjältä: Jyppe - 25.07.15 - klo:13:08
Ok, jos vielä voisit selventää että mitenkä se kiristys tapahtuu niin ossois oikeen tehä sen sitte  ;D

Hyvin harvinaista on että ratin mutteri löystyy itsekseen, jos rattia ei ole aikaisemmin irroitettu. Airbagin ruuvit ratin takaa irti ja mutterin kiristys oikeaan momenttiin. Välttämättä ei kannata kiristää rattilukkoa vasten, ettei lukko hajoa, muuten tulee lisää kustannuksia.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy