Octavia Combi 2.0 TDI 2010 L&K DSG

Aloittaja laksu1, 13.07.15 - klo:20:11

« edellinen - seuraava »

laksu1

Otsikon mukainen kulkine tuli kotiutettua viime viikolla Porvoon Laakkosen vaihtoautorivistöstä. 154 000 km ajettuna, täydellisellä merkkarin huoltokirjalla. Vanhasta II Combi Ocu 1.9 TDi:stä sain erittäin hyvän vaihtohyvityksen em. autoliikkeessä ja palvelu pelasi muutenkin kiitettävästi. Värinä valkoinen (taitaa siis olla Candy White). Varustelutasona L&K, ensimmäinen autoni joka pitää sisällään näin hyvän ja kattavan varustelun omassa autohistoriassa. Ainoastaan BT:n puute oli harmittavuus joka selvisi vasta auton oston jälkeen, mutta se ei olisi ollut ns. deal breaker, koska muutoin kauppa oli mieleiseni. Monitoimiratissa ja Bolerossa on luurioptiot, mutta tuota BT kittiä ei siis autosta löydy. Olin jo yhteydessä Cars-Equipmentille, ja sieltä neuvottiin alla olevan paketin hankkimiseen. Nyt kun vielä sitten saisi tuon tilattua ja löytäisi paikan jossa tuo asennetaan edukkaaseen hintaan, ja vaatinee(ko) koodausta vielä perään?

http://www.cars-equipment.com/www/en/shop/bluetooth-kits/oem-vw-skoda-seat-bluetooth-handsfree-8/#product_16184

Kuvia laitellaan myöhemmin, kunhan saa kuvia otettua sopivassa ympäristössä. Varustelun ollessa itselleni passeli ja puutteiden ollessa minimaaliset, mitään kovinkaan kattavaa after market-lisätuunailua ei tule harrastettua, suunnitelmissa tällä hetkellä ainoastaan LEDit matkustamoon sekä tavaratilaan, koiraverkko sekä talveksi kumimatot (lapsia ja koira perheessä). Suurin "huolenaihe" itselläni oli / on DSG, mutta otetaan tästä nyt sellainen omakohtainen ihmiskoe VAGin 6-DSG:n kestävyydestä, seiskaa en olisi huolinut. 2-litraisen turbodieselin kanssa tuo kutoslaatikko toimii mielestäni oikeinkin mukavasti. Aikaisemmin olen ollut momentinmuuntajan vankkumaton kannattaja, mutta täytyy sanoa että kovasti olen tykästynyt tuohon DSG:n "manuaali"vaihtamiseen ja tykkään selkeästi mehumaijaa enemmän (jos rahaa olisi enemmän, niin bemarin ZF olisi must). Aikaisemmin olen useampaa DSG seiskaa ajanut, mutta jotenkin niiden osalta en ollut tyytyväinen ja oletin, että DSG ei ole minun juttuni. Mutta tuo DSG 6 on kyllä hyvä laatikko, katsotaan miten se kestää. Autoa on tarkoitus pitää 2-3 vuotta, seuraillaan tässä säikeessä pitääkö tuo suunnitelma paikkaansa. Vuodessa kilometrejä tulee 40 000 - 45 000, joten viisi vuotta vanhassa autossa diesel oli itsestäänselvyys. Katsotaan selvitäänkö ilman EGR / DSG / kaksoismassaongelmia omana omistusaikana.

Etsittäessä käytettyä farkkua, hintaluokassa n. 15 ke, erittäin kattavalla varustelulla (mm. webasto, sähköpenkit, laadukas verhoilu, tyylikäs ulkonäkö ym), dieselinä ja taloudellisella automaatilla, niin vaihtoehtoja ei ollut kovin montaa :D

Autohistoria:

Opel Astra 1.8 l, vm 2000
Opel Vectra 2.2 l, vm 2001
BMW 316 1.8 l, vm 2004
Volkswagen Golf 1.4 TSI, vm 2006
Subaru Impreza 2.0 l, vm 2003
Mazda 6 2.0 l, vm 2007
Skoda Octavia 1.9 TDI, vm 2008

Lisää tarinaa ja kuvia uudesta kulkineesta tulossa...

laksu1

Tämä on muuten käyttöönotettu 31.12.2010, eli lieneekö siis MY2011?

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: laksu1 - 13.07.15 - klo:20:17

Riippuu tuotantoajanhetkestä kumpi vuosimalli on.
Ajossa: ID.7 Tourer GTX 4MOTION Grenadilla Black
Ex: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic -21, Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

TLPH

Lainaus käyttäjältä: laksu1 - 13.07.15 - klo:20:17

Seuraavan vuoden mallia aloitetaan tehtaalla tekemään viikolla 22.
Todennäköisesti on 2011 vuosimallia.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy