A6 2.7tdi v6 mistä suomenkieliset manuaalit

Aloittaja Nakunaakka, 11.07.15 - klo:13:17

« edellinen - seuraava »

Nakunaakka

Tuli vaihettua eilen octavia vähä isompaan menopeliin. Audi on tuontiauto ja siansaksan manuaalilla mut mistä suomenkielinen?
Mistä saan tietää onko avant quatroni 2009 mallini nyt triptronic vai multitronic?
Navit ym on englantia mut saako ne vaihettua suomenkielisiksi vaikka kielivalikossa sitä vaihtoehtoa ei olekkaan?
Paikallaan ko kääntää renkaat ääriasentoon ja hitaasti lähtee liikkeelle ni kuuluu vaimeaa " murinaa " tosin en tiiä kuuluuko se automaattiin kun en oo ennen omistanu tomaattia.

kai75

Lainaus käyttäjältä: Nakunaakka - 11.07.15 - klo:13:17
Tuli vaihettua eilen octavia vähä isompaan menopeliin. Audi on tuontiauto ja siansaksan manuaalilla mut mistä suomenkielinen?
Mistä saan tietää onko avant quatroni 2009 mallini nyt triptronic vai multitronic?
Navit ym on englantia mut saako ne vaihettua suomenkielisiksi vaikka kielivalikossa sitä vaihtoehtoa ei olekkaan?
Paikallaan ko kääntää renkaat ääriasentoon ja hitaasti lähtee liikkeelle ni kuuluu vaimeaa " murinaa " tosin en tiiä kuuluuko se automaattiin kun en oo ennen omistanu tomaattia.
Suomi-manuaaleihin en osaa ottaa kantaa mut tiptronic siinä on, multia ei ole quattroissa. Navia/MMItä et saa suomeksi, yritä pärjätä lontoolla.

Paljonko kärrätty A6lla?
Exät: Audi A6 3.0TDI Avant Quattro tiptronic -05, Volvo V70 D5 Aut -02, Volvo V70 TDI Aut -97

msvahn

Jos tarkotat sellaista nelivedon voimanjaosta johtuvaa jurinaa kääntäessä veto päällä, niin se on normaalia näissä torsen-nelivedoissa. Meillä tekee molemmat aaneloset ja 4-motion passatti samaa (ja ovat manuaaleja).
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

Nakunaakka

Lainaus käyttäjältä: kai75 - 11.07.15 - klo:14:13
Suomi-manuaaleihin en osaa ottaa kantaa mut tiptronic siinä on, multia ei ole quattroissa. Navia/MMItä et saa suomeksi, yritä pärjätä lontoolla.

Paljonko kärrätty A6lla?

193tkm tuli mittariin tänään, eilen oli ostaessa 192  mut on tullut nautiskeltua ajo ominaisuudesta joka on häkellyttävän hyvä, parempi kuin E60 sarjan BMW ssä.
Tuossa lienee myös surullinen dpf loukku, onko hankalassa paikassa kun mieleen tuli jotta tyhjennytän konkreettisesti ja ohjelmoidutan karalan  virisoftan mut kestääkö palikat normaalissa käytössä, ei siis mitään jatkuvaa äärirajoille kiihdyttelyä.?
Kestääkö laatikko yleensä sport asennon käyttöä vai tyydynkö normaaliin D Asentoon?


Nakunaakka

Lainaus käyttäjältä: msvahn - 11.07.15 - klo:15:18
Jos tarkotat sellaista nelivedon voimanjaosta johtuvaa jurinaa kääntäessä veto päällä, niin se on normaalia näissä torsen-nelivedoissa. Meillä tekee molemmat aaneloset ja 4-motion passatti samaa (ja ovat manuaaleja).

Torssen? Saksan huoltokirjassa lukee haldex? Epäilin jo tuota haldexia ihekkin ko selasin huoltovihkoa, ei ois vaihdettu öljyjä koko aikana.
Onko audeissa sähköistä huoltokirjaa avaimesta luettaessa niinku BMW ssä?
Mitäs kaikkee kannattas huollatuttaa nyt heti aluksi vaikka ei o tullu esille " kop kop " mitää virhe ilmoituksia?

wtf

Se haldex öljynvaihtokohta huoltokirjassa on kaikissa, myös etuvedoissa, eli huoltokirja on kaikissa sama. Autossasi on torsen jatkuva neliveto jolle on ominaista pieni "murtaminen" käännettäessä jyrkästi pitävällä pinnalla. Käyttöohjekirjoja saa tilaamalla merkkiliikkeestä, vai oliko tämä kustannuskysymys?
Avaimesta pitäisi näkyä merkkiliikkeen tiskillä huollon ajankohta.
DPF on auton alla helposti irroitettavissa. Paljon ovat noita virittäneet eikä ongelmia.
On ihan sama missä asennossa pidät vaihdekeppiä, ei vaikuta kestävyyteen, ja nämä tiptronicit muuten kestää.
Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

Sepe

Lainaus käyttäjältä: Nakunaakka - 11.07.15 - klo:13:17
Paikallaan ko kääntää renkaat ääriasentoon ja hitaasti lähtee liikkeelle ni kuuluu vaimeaa " murinaa " tosin en tiiä kuuluuko se automaattiin kun en oo ennen omistanu tomaattia.
Niin tuohan on torsenin ominaisuus - torsenhan käännetään kuivalla ilman jurinaa ottamalla suoraan hiukka vauhtia ja veto pois ja sit kääntö. Veto päällä kääntäen jurisee, kun pyörintänopeuseroa tulee etu ja taka-akselin kesken.

Nakunaakka

Lainaus käyttäjältä: wtf - 12.07.15 - klo:08:55
Se haldex öljynvaihtokohta huoltokirjassa on kaikissa, myös etuvedoissa, eli huoltokirja on kaikissa sama. Autossasi on torsen jatkuva neliveto jolle on ominaista pieni "murtaminen" käännettäessä jyrkästi pitävällä pinnalla. Käyttöohjekirjoja saa tilaamalla merkkiliikkeestä, vai oliko tämä kustannuskysymys?
Avaimesta pitäisi näkyä merkkiliikkeen tiskillä huollon ajankohta.
DPF on auton alla helposti irroitettavissa. Paljon ovat noita virittäneet eikä ongelmia.
On ihan sama missä asennossa pidät vaihdekeppiä, ei vaikuta kestävyyteen, ja nämä tiptronicit muuten kestää.

Ei oo kustannuskysymys, marmorilta kumminki tilaan uuden huoltovihkon..
Oisko ehottaa Tampereelta asiansa osaavaa paikkaa jossa teetättää moottoriöjyjen, peräöljyjem, tomaattiöljyjen, nelivedon öljyjen vaihdot? Kannattasko tomaatti huuhdella samalla?

wtf

Vaihteistoöljyn vaihtoahan ei tiptronicissa kuulu huolto-ohjelmaan. Öljy maksaa ainakin marmorilla 50-60 euroa litra ja jos halutaan että kaikki öljy vaihtuu täytyy se tehdä tosiaan huuhtelemalla jolloin öljyä menee 9 litraa. Siitä voi laskea kustannukset.
Audi A6 Avant 3.0 Tdi Quattro tiptronic

kai75

Lainaus käyttäjältä: wtf - 14.07.15 - klo:07:45
Vaihteistoöljyn vaihtoahan ei tiptronicissa kuulu huolto-ohjelmaan. Öljy maksaa ainakin marmorilla 50-60 euroa litra ja jos halutaan että kaikki öljy vaihtuu täytyy se tehdä tosiaan huuhtelemalla jolloin öljyä menee 9 litraa. Siitä voi laskea kustannukset.
Ei kuulu vaihto-ohjelmaan, mutta mm. TipTronicit tunteva korjausfirman jannu sanoi minun ex-A6:n Tipin korjattuaan, että olisin voinut säästyä korjaukselta, jos olisin edes joskus vaihtanut öljyt laatikkoon. 7 vuotta ja n. 300tkm teki selvää jälkeä laatikon eräästä "peltiseinästä", samalla vaihtui turbiini ja jotain pientä ja maksoi reilu 4k â,¬. Tuohon hintaan olisi monet öljyt vaihtanut laatikkoon vaikka 100tkm:n välein...

Nykyisessä meinasin laatikon öljyt vaihdattaa ennen 100tkm:n täyttymistä.
Exät: Audi A6 3.0TDI Avant Quattro tiptronic -05, Volvo V70 D5 Aut -02, Volvo V70 TDI Aut -97

Nakunaakka

Lainaus käyttäjältä: kai75 - 14.07.15 - klo:09:51
Ei kuulu vaihto-ohjelmaan, mutta mm. TipTronicit tunteva korjausfirman jannu sanoi minun ex-A6:n Tipin korjattuaan, että olisin voinut säästyä korjaukselta, jos olisin edes joskus vaihtanut öljyt laatikkoon. 7 vuotta ja n. 300tkm teki selvää jälkeä laatikon eräästä "peltiseinästä", samalla vaihtui turbiini ja jotain pientä ja maksoi reilu 4k â,¬. Tuohon hintaan olisi monet öljyt vaihtanut laatikkoon vaikka 100tkm:n välein...

Nykyisessä meinasin laatikon öljyt vaihdattaa ennen 100tkm:n täyttymistä.

Mun audi a6 laatikkoöljyjen vaihtoväli on 60000km tai 3v. Tänään siihen teetin loodan huuhtelun BG huuhtelulisäaineella ja uudet öljyt myös BG lisähoitoaineella hintaan 295e lisäks uus suodatin ja tiivistesarja joille hintaa kerty 100e.
Samalla vaihtu 7L castrol fst moottoriöljyä ja uus suodatin hintaan 200e.
Pyysin myös nollaamaan loodan oppivan muistin mutta pajalla oli niin aataminaikaset laitteet jotta jäi nollaamatta, perkl!!
Sattusko joku tietää mitä check napin saksantuonti mallien takana on kun ei ainakaan sitä mitä suomenkielisessä jälkikäteen hommatussa ohjekirjassa on mainittu. Virrat kun on päällä ja painaa check nappia ni näytössä juoksee punasia ja keltasia merkkejä kuten öljykannu, akku, jarrupalojen varotin, pissapojan nesteet yms.. Öljyt o juur vaihettu jotta tuskin meinaa että siel liian vähän tavaraa ois ja pissapoika o piripinnassa, jäähytysnesteet o ylärajassa yms..?

kai75

Lainaus käyttäjältä: Nakunaakka - 24.07.15 - klo:18:53
Mun audi a6 laatikkoöljyjen vaihtoväli on 60000km tai 3v. Tänään siihen teetin loodan huuhtelun BG huuhtelulisäaineella ja uudet öljyt myös BG lisähoitoaineella hintaan 295e lisäks uus suodatin ja tiivistesarja joille hintaa kerty 100e.
Samalla vaihtu 7L castrol fst moottoriöljyä ja uus suodatin hintaan 200e.
Pyysin myös nollaamaan loodan oppivan muistin mutta pajalla oli niin aataminaikaset laitteet jotta jäi nollaamatta, perkl!!
Sattusko joku tietää mitä check napin saksantuonti mallien takana on kun ei ainakaan sitä mitä suomenkielisessä jälkikäteen hommatussa ohjekirjassa on mainittu. Virrat kun on päällä ja painaa check nappia ni näytössä juoksee punasia ja keltasia merkkejä kuten öljykannu, akku, jarrupalojen varotin, pissapojan nesteet yms.. Öljyt o juur vaihettu jotta tuskin meinaa että siel liian vähän tavaraa ois ja pissapoika o piripinnassa, jäähytysnesteet o ylärajassa yms..?

Muistaakseni auto tsekkaa et onko kaikki nesteet ja järjestelmät ok ja alkaa sit riekkumaan, jos esim. pissapoika vajaa...
Exät: Audi A6 3.0TDI Avant Quattro tiptronic -05, Volvo V70 D5 Aut -02, Volvo V70 TDI Aut -97

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy