Jarrulevyjen ja -palojen vaihto

Aloittaja Hilleri, 10.07.15 - klo:21:32

« edellinen - seuraava »

Hilleri

Moi,

Ennen seuraavaa leimaa täytyisi vaihtaa kaikki levyt ja palat. Yeti 10 4x4 TDI 2.0 kyseessä. Mistä nuo oikeat levytyypit löytää, jottei tule ostettua sopimatonta tavaraa? Entäpä työkalut, sylinteriä varten jokin Skodaan sopiva työkalu joka puristaa ja samalla kiertää eikö vain? Jos jotain vinkkejä operaatioon niin saa jakaa

lemmentalja

Levyt ja palat kannattaa ostaa alkuperäisinä, tai laadukkaina tarvikkeina. Harakiri palat pölyyttävät ja vinkuvat, eikä levyt kestä verrattyna laadukkaisiin. Merkkiliikkeen lisäksi monet varaosaliikkeet löytävät oikeat osat rek.tunnuksen perusteella. Etumännät pystyy todennäköisesti painamaan esim isoilla pihdeillä sisään, mutta takamännät ovat monesti "kierrettävät". Tähän löytyy jarrumäntätyökalu vaikka motonetistä parilla kympillä. Jos autossasi on hill holld, niin en tiedä vaikuttaako tuo kyseiseen operaatioon... tuskin, mutta viisammat valaiskoon lisää!  :)
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

Hilleri

Juu alkuperäiset sitten tai paremmat tarvikkeet. Mistä olette näitä tilanneet, suomesta vai ulkomailta?
Minulla on autossa hill hold. Siis ei sähköinen käsijarru, mutta hill hold toiminto lienee kuitenkin sähköinen. Onkohan siellä joku erillinen rumpu mikä pitää kiinni mäkilähdöissä.

dwntime

Minä ostin 2006 Golf Plussaan ebaysta Saksasta levyt ja palat eteen ja taakse. Puolet siitä hinnasta mitä Suomessa olisi maksanut ja olivat laadukkaat tarvikkeet.

Bremsenin levyt ja palat. Näytti tekevän tuo firma OEM levyjä ja paloja joita käytetään ensiasennus-värkkeinä tehtaalla.

Ja tosiaan takajarruja varten tarttet kiertävän ja puristavan työkalun. Motonetissä http://www.motonet.fi/fi/tuote/765142/Jarrumantatyokalu-VAGFordAlf alle 20 â,¬. Etusatuloiden männän saat puristettua vaikka liimapuristimella.

Geoman

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 14.07.15 - klo:14:22
Minä ostin 2006 Golf Plussaan ebaysta Saksasta levyt ja palat eteen ja taakse. Puolet siitä hinnasta mitä Suomessa olisi maksanut ja olivat laadukkaat tarvikkeet.

Bremsenin levyt ja palat. Näytti tekevän tuo firma OEM levyjä ja paloja joita käytetään ensiasennus-värkkeinä tehtaalla.

Ja tosiaan takajarruja varten tarttet kiertävän ja puristavan työkalun. Motonetissä http://www.motonet.fi/fi/tuote/765142/Jarrumantatyokalu-VAGFordAlf alle 20 â,¬. Etusatuloiden männän saat puristettua vaikka liimapuristimella.
Olen katsellut Plus:aan myös levyjä ja paloja. Hinnat vaihtelee sarjalle 120...250 euroa (tavalliset - keraamiset palat levyjen kanssa). Sen verran pitää olla tarkkana, että halvoista saattaa puuttua etupalojen varoitusjohto. Myös lähetyskulut vaihtelevat melkoisesti.

Ovat kuitenkin edullisempia kuin Suomessa ja löytyy merkkejä: ATE, BREMBO, TEXTAR, ZIMMERMANN

Oktaavi

Jos ei jaksa tai osaa tilata Ebayn kautta, niin suosittelisin tsekkaamaan nämä sivut: nimark.fi  autonvaraosat24.fi  mister-auto.fi Nimarkilta ja autonvaraosat24.fi olen tilannut jonkin verran tavaraa ja jotkut tavarat lähtee jopa halvemmalla, mitä ebaystä. Esimerkiksi Octaviaan tilasin alkuperäisen vetonivelen. Puolet halvempi, mitä merkkarilla ja pikkasen halvempi, mitä ebayssä. Kannattaa tsekata nuo.

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Oktaavi - 14.07.15 - klo:16:28
Jos ei jaksa tai osaa tilata Ebayn kautta, niin suosittelisin tsekkaamaan nämä sivut: nimark.fi  autonvaraosat24.fi  mister-auto.fi Nimarkilta ja autonvaraosat24.fi olen tilannut jonkin verran tavaraa ja jotkut tavarat lähtee jopa halvemmalla, mitä ebaystä. Esimerkiksi Octaviaan tilasin alkuperäisen vetonivelen. Puolet halvempi, mitä merkkarilla ja pikkasen halvempi, mitä ebayssä. Kannattaa tsekata nuo.

Kannattaa sitten myös huomioida että esim. Mister-Auto toimittaa osat Ranskasta ja palautuskin tehdään sitten sinne mikäli tarvetta on. Kulut on siinä sitten aikamoiset.

Lainaus käyttäjältä: Geoman - 14.07.15 - klo:16:14
Olen katsellut Plus:aan myös levyjä ja paloja. Hinnat vaihtelee sarjalle 120...250 euroa (tavalliset - keraamiset palat levyjen kanssa). Sen verran pitää olla tarkkana, että halvoista saattaa puuttua etupalojen varoitusjohto. Myös lähetyskulut vaihtelevat melkoisesti.

Ovat kuitenkin edullisempia kuin Suomessa ja löytyy merkkejä: ATE, BREMBO, TEXTAR, ZIMMERMANN

Totta. Tuo myyjä mistä ostin listasi osat OEM osanumeroilla joten pystyi tarkistamaan helposti.

Tuossa myyjä miltä ostin :

http://www.ebay.co.uk/itm/Bremsen-Set-vorn-hinten-AUDI-A3-SEAT-Leon-Golf-5-V-Plus-1-9-2-0-TDI-1ZE-Golf5-/131000964441?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item1e80441559

Tuossa setissä tuli kaikki tarvittava ja oli myös kulumisenilmaisin kuskin puolen paloissa.

Oktaavi

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 14.07.15 - klo:16:39
Kannattaa sitten myös huomioida että esim. Mister-Auto toimittaa osat Ranskasta ja palautuskin tehdään sitten sinne mikäli tarvetta on. Kulut on siinä sitten aikamoiset.
Itse kylläkin yhdet Citikan tukivarret palauttaneena, en joutunut mitään posteja maksamaan ja asiointi onnistui muutenkin sähköpostin kautta. Toisen kerran maksoin tilaamani tuotteet ja samana iltana tuli viesti, että osat loppu, ei voida toimittaa. Ja rahat oli palautettu tilille. Niin en oikein ymmärrä tuota kommenttiasi?
Nimarkin kanssa ei koskaan ole ollut mitään ongelmia ja taitaa olla kokonaan kotimainen firma. Kerran tilasin Nimarkilta D5 Volvoon kahdet jakopäänsetit ( kaksi D5 pihassa ), niin soittivat asiakaspalvelusta samana iltana, että onko tullut vikatilaus, kun kaksi samanlaista settiä tilattua?

Mutta pääpointti oli, että jos haluaa vähän edukkaammin saada osat, kuin kivijalkamyymälästä ja ebay ei ole vaihtoehto, kannattaa noita kolmea verkkokauppafirmaa katsoa ja verrata tuotteita/hintoja. Sivut ovat suomeksi ja helppo etsiä oikeat osat.

dwntime

Työkaveri tilasi jarrulevyt ja palat tuolta ja kun palat olisi halunnut palauttaa olisi palautuskulut niille ollut 40â,¬. Ja palautus Ranskaan.

Tähän kokemukseen siis perustan kommenttini. Mutta hyvä että sinun kokemuksesi ovat olleet positiivisempia.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy