Hyvästi VAGgineet

Aloittaja Marjamies, 30.06.15 - klo:22:47

« edellinen - seuraava »

turaaja

Kts nettiauto ID 7526802.
Passatinomistajan tilitystä. En väitä vastaan, monivuotisella VAG kokemuksella.

teräksenharmaa

Nettiauton tilityksen auton käyttäjissäkin taitaa olla aika tavalla korjattavaa. Ajellaan vain niin pitkään kuin auto liikkuu, vaikka lämppärin kennossa porisee. Neste itsekin oli ns. kesämallia.

MMV

Lainaus käyttäjältä: turaaja - 21.09.15 - klo:10:27
Kts nettiauto ID 7526802.
Passatinomistajan tilitystä. En väitä vastaan, monivuotisella VAG kokemuksella.

600 tonnia ajettu 17-vuotias keulakolaroituna ostettu auto, joten ihme olisi jos ei vikaa löydy!

tet

Lainaus käyttäjältä: MMV - 21.09.15 - klo:11:06
600 tonnia ajettu 17-vuotias keulakolaroituna ostettu auto, joten ihme olisi jos ei vikaa löydy!

Juu, monella muulla automerkillä ei tuossa iässä enää tulisi myyjältä tilitystä, kun ei olisi mitään myytävää. Olisi kosla mädäntynyt jo pois tästä maailmasta.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Marjamies

Eipä paljon naurata, kun kuulin VAG- konsernin päästöhuijjauksesta. Pelkoni mahdollisesta tulevasta viasta VAG- autossani ei ollutkaan diipadaapaa. Onneksi pääsin eroon autostani ja nyt ajan uudella Mersulla. Saa nähdä mitä sieltäkin paljastuu, saksalainen kun sekin on. Pitäneekö vaihtaa riisikuppiin :(

Nipponisti

Lainaus käyttäjältä: Marjamies - 22.09.15 - klo:23:06
Eipä paljon naurata, kun kuulin VAG- konsernin päästöhuijjauksesta. Pelkoni mahdollisesta tulevasta viasta VAG- autossani ei ollutkaan diipadaapaa. Onneksi pääsin eroon autostani ja nyt ajan uudella Mersulla. Saa nähdä mitä sieltäkin paljastuu, saksalainen kun sekin on. Pitäneekö vaihtaa riisikuppiin :(

Taisipa sieltä Toyotankin ralliautosta aikanaan löytyä "viritetty" turbo, ja en nyt tarkalleen muista mikä Korean automalleista narahti pahasti polttoaineenkulutuksen vääristelystä jne, joten riisikupillisellakaan ei voi olla ihan varma mitä kupissa on mausteena. Ja Toyon kupissakin meuhkaa Bemarin dieselit, joten ei tiedä millainen softanpätkä siellä luurailee...Kaikki valmistajathan pyörivät sillä kuuluisalla "harmaalla alueella" päästöjen ja polttoaineenkulutuksen mittauksissa. Nyt vain kävi kuin Suomen hiihtäjille, että "harrastelijoiden puuhastelu" paljastui. Olisi tuossa jonkun pitänyt järkeään käyttää, ja tajuta, että todellisten päästöjen 40x ero mitattuihin paljastuu väistämättä.

Se on sitten toinen asia mitä muuta on "viilailtu", yleensä jos lähdetään epärehelliselle linjalle, eikä heti jäädä kiinni, niin temppuja käytetään muuallakin.
Toyota Camry 2019 Hybrid
==============================
2015 Passat 1.4 TSI 110 ACT Highline DSG,
(Toyota Auris Hybrid 2013-, Toyota Avensis 2.0d, Toyota Avensis 2.2d, Toyota Avensis 2.0 *2, Toyota Avensis 1.6, Toyota Corolla

tet

Lainaus käyttäjältä: Marjamies - 22.09.15 - klo:23:06
Eipä paljon naurata, kun kuulin VAG- konsernin päästöhuijjauksesta. Pelkoni mahdollisesta tulevasta viasta VAG- autossani ei ollutkaan diipadaapaa. Onneksi pääsin eroon autostani ja nyt ajan uudella Mersulla. Saa nähdä mitä sieltäkin paljastuu, saksalainen kun sekin on. Pitäneekö vaihtaa riisikuppiin :(

Ihan mielenkiinnosta on pakko kysyä, että minkälainen "katastrofiskenaario" sinulla oli mielessä tämän päästöhuijauksen suhteen? Että autoosi tehdään väkisin softamuutos joka nostaa kulutuksen pilviin? Vai miten ajattelit että tuosta olisi sinulle ollut haittaa?
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: Marjamies - 22.09.15 - klo:23:06
Eipä paljon naurata, kun kuulin VAG- konsernin päästöhuijjauksesta. Pelkoni mahdollisesta tulevasta viasta VAG- autossani ei ollutkaan diipadaapaa. Onneksi pääsin eroon autostani ja nyt ajan uudella Mersulla. Saa nähdä mitä sieltäkin paljastuu, saksalainen kun sekin on. Pitäneekö vaihtaa riisikuppiin :(

Jos noin kovin pelottaa niin silloin kannattaa ajaa taksilla.... 8)

duke7

Lainaus käyttäjältä: tet - 23.09.15 - klo:12:15
Ihan mielenkiinnosta on pakko kysyä, että minkälainen "katastrofiskenaario" sinulla oli mielessä tämän päästöhuijauksen suhteen? Että autoosi tehdään väkisin softamuutos joka nostaa kulutuksen pilviin? Vai miten ajattelit että tuosta olisi sinulle ollut haittaa?
Eikös Marjamiehellä ollut isolohko Superb? Eli bensa..

Marjamies

#279
Lainaus käyttäjältä: duke7 - 23.09.15 - klo:16:49
Eikös Marjamiehellä ollut isolohko Superb? Eli bensa..
Minullahan se oli. Mutta ei ole enää... Narisin näillä palstoilla suorituskyvystä , jonka piti olla 250, kulki vain 230. Oliko sekin huijjausta vai ei, en osaa siihen vastata. Kyllä auton pitää kulkea sen , minkä tehdas lupaa. Se oli todella pettymys minulle  :(

makelja

Lainaus käyttäjältä: Marjamies - 23.09.15 - klo:23:33
Minullahan se oli. Mutta ei ole enää... Narisin näillä palstoilla suorituskyvystä , jonka piti olla 250, kulki vain 230. Oliko sekin huijjausta vai ei, en osaa siihen vastata. Kyllä auton pitää kulkea sen , minkä tehdas lupaa. Se oli todella pettymys minulle  :(

Melko positiivinen lupaus ollut kyllä. Kun A3 3.2 kulki ilman rajoitinta 262 ja Superb on kuitenkin melkoisen paljon isompi auto.

vwmies

Lainaus käyttäjältä: Marjamies - 22.09.15 - klo:23:06
Eipä paljon naurata, kun kuulin VAG- konsernin päästöhuijjauksesta. Pelkoni mahdollisesta tulevasta viasta VAG- autossani ei ollutkaan diipadaapaa. Onneksi pääsin eroon autostani ja nyt ajan uudella Mersulla. Saa nähdä mitä sieltäkin paljastuu, saksalainen kun sekin on. Pitäneekö vaihtaa riisikuppiin :(

Niin, ei tällaisena aikana moni muukaan asiaa kovasti hymyilytä.
Auton mahdollisten tulevien vikojen ja korjausten etukäteen märehtiminen ei varmastikaan paranna oloa.
Saksalaisia eri instanssien tilastoja (riittävän suuri otanta) lukemalla paljastuvat ei vain yhden merkin sisäiset erot, vaan jopa saman mallisarjan vuosittain käsittämättömästi vaihteleva laatu (= viat ja tiellejäämiset).  :o
Jotkut halpis pikkuautot voivat olla yleisesti ottaen liki viattomia, ja taas saksalaisissa "laatumerkeissä" voi olla kelvottomia alihankkijoiden valmistamia osia.  Nimim. Klonkswagen kävi juuri korjaamolla. Klonkse 25.000km jäi takuuna marmorille.  :P
Yritetään pärjätä.

jarkko_h


On täysin mahdollista että VW menee tämän lähelle konkurssia. Jos yritys ajautuisi maksukyvyttömyystilaan olisi alkuperäisosien saaminen hankalampaa.

Marjamies

Niin rakkaat vaggilaiset, toistan: Auto ostetaan tunteella ja mielikuvalla. Harvempi sen ostaa pelkällä järjellä ellei kysymyksessä ole ihan oikea työkalu   :-\

duke7

Lainaus käyttäjältä: makelja - 24.09.15 - klo:08:13
Melko positiivinen lupaus ollut kyllä. Kun A3 3.2 kulki ilman rajoitinta 262 ja Superb on kuitenkin melkoisen paljon isompi auto.
Superbissa on 3.6 jossa on jonkun verran enemmän voimaa. Ehkä se on sopivasti sisäänajettuna mennytkin sen 250 km/h. Eikös näissäkin ollut jotain karstoittumisongelmia jne.

Marjamies

Kun ostat Audin Laakkoselta Tampereella, sinulle järjestetään luovutustilaisuus, joka videoidaan. Ostamasi auto odottaa paljastamista hupun alla, joka poistetaan, että saat ihailla uutta autoasi. Pidetään pieni puhe ja juodaan kahvit. Istut autoosi ja hyväilet sisustusta. Tunne on mahtava. Missä sinulla oli järki, kun ostit tämän päästöhirmun?  V*****ttaako vähän näin jälkeenpäin ? Minua ainakin olen konsernin kusetusta kurkkua myöten täynnä.

makelja

Lainaus käyttäjältä: duke7 - 24.09.15 - klo:10:40
Superbissa on 3.6 jossa on jonkun verran enemmän voimaa. Ehkä se on sopivasti sisäänajettuna mennytkin sen 250 km/h. Eikös näissäkin ollut jotain karstoittumisongelmia jne.

OK. Sitä en tiennyt, luulin että siinäkin on 3.2:n, kuten Passatissa. Pl. R36 tietenkin.

BobSmith

Lainaus käyttäjältä: Marjamies - 24.09.15 - klo:11:02
Kun ostat Audin Laakkoselta Tampereella, sinulle järjestetään luovutustilaisuus, joka videoidaan. Ostamasi auto odottaa paljastamista hupun alla, joka poistetaan, että saat ihailla uutta autoasi. Pidetään pieni puhe ja juodaan kahvit. Istut autoosi ja hyväilet sisustusta. Tunne on mahtava. Missä sinulla oli järki, kun ostit tämän päästöhirmun?  V*****ttaako vähän näin jälkeenpäin ? Minua ainakin olen konsernin kusetusta kurkkua myöten täynnä.
Hei kamoon. Ei kai nyt auto voi tällaista katkeruutta aiheuttaa???

savolaiskollega

Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 24.09.15 - klo:10:30
On täysin mahdollista että VW menee tämän lähelle konkurssia. Jos yritys ajautuisi maksukyvyttömyystilaan olisi alkuperäisosien saaminen hankalampaa.

Not gonna happen..... 8)

vwmies

Lainaus käyttäjältä: jarkko_h - 24.09.15 - klo:10:30
On täysin mahdollista että VW menee tämän lähelle konkurssia. Jos yritys ajautuisi maksukyvyttömyystilaan olisi alkuperäisosien saaminen hankalampaa.

Tuskin tarvitsee pelätä, mm. Ala-Saksin osavaltio omistaa jtn 1/4 VW:n osakkeista.
Konserni valmistaa noin 10 milj. ajoneuvoa vuodessa, vrt. Daimler ja BMW kumpikin erikseen noin 2 milj.
Aivan liian iso ruumiiksi. Korvaukset USA:ssa voivat tulla olemaan hirvittävän suuret.  :-X
Yritetään pärjätä.

savolaiskollega

Kun jenkkilästä on kyse, niin siellä varmaan tehdään joukkokanne jossa kuluttajat haastavat volkkarin oikeuteen henkisistä kärsimyksistä ja elämänsä pilaamisesta, muutama milli per autoilija kouraan..... 8)

M1kke

Lainaus käyttäjältä: savolaiskollega - 24.09.15 - klo:14:27
Kun jenkkilästä on kyse, niin siellä varmaan tehdään joukkokanne jossa kuluttajat haastavat volkkarin oikeuteen henkisistä kärsimyksistä ja elämänsä pilaamisesta, muutama milli per autoilija kouraan..... 8)

Tuo on jo tehty, mutta tulee todennäköisesti menemään niin, että asianajajat ovat vuosien jälkeen ainoat joille on miljoonia maksettu ja autoilijat saavat ilmaisen huollon tai $25 kertakorvauksen..

europe

Lainaus käyttäjältä: M1kke - 24.09.15 - klo:14:39
Tuo on jo tehty, mutta tulee todennäköisesti menemään niin, että asianajajat ovat vuosien jälkeen ainoat joille on miljoonia maksettu ja autoilijat saavat ilmaisen huollon tai $25 kertakorvauksen..

Samaa mieltä on jenkkiasianajaja.

http://jalopnik.com/what-should-i-do-if-im-a-volkswagen-tdi-owner-1732101892

heifetz

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 24.09.15 - klo:13:52
Tuskin tarvitsee pelätä, mm. Ala-Saksin osavaltio omistaa jtn 1/4 VW:n osakkeista.
Konserni valmistaa noin 10 milj. ajoneuvoa vuodessa, vrt. Daimler ja BMW kumpikin erikseen noin 2 milj.
Aivan liian iso ruumiiksi. Korvaukset USA:ssa voivat tulla olemaan hirvittävän suuret.  :-X

Ã,,lkää olko noin varmoja. Moni muukin liian iso kaatuakseen on kompastunut miekkaansa. Nokia on yksi hyvä kotimainen esimerkki. VW:n menestys perustuu massatuotantoon, eli myydään hiton monta autoa jotta kulut katetaan. Jos myynti putoaa esim 10%, on firmalla todella kova työ pitää firma kasassa kun rahaa valuu ulos ovista ja ikkunoista. Tosin koska on kyseessä ainakin osittain saksan valtion omistama lafka, niin lopullinen kuoppaus ei ehkä koskaan tapahdu, mutta firma voi hyvin menettää ison osan markkinaosuudesta ja sitä myöten veroja maksavia työläisiä pistetään lihoiksi. Erittäin huono juttu koko Saksalle.
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

Marjamies

Lainaus käyttäjältä: BobSmith - 24.09.15 - klo:13:32
Hei kamoon. Ei kai nyt auto voi tällaista katkeruutta aiheuttaa???
Kirjoitukseni oli tarkoitettu ironiseksi en ole katkera. Pointti oli siinä, että meidän turhamaisuuttamme käytetään näillä hupun paljastustilaisuuksilla hyväksi. Minusta tuntuu, että tälläkin palstalla suurin osa piilotajuisesti puolustaa konsernin menetelmiä ja hyväksyy ne. Kyseessä on rikos, jonka kohteena olemme me autonostajat. Juttu on aivan alkutekijöissään, koska BMW: kin näyttää jäävän kiinni päästöjen peukaloinnista. Jenkkilässä on hyvää, että kissa nostetaan pöydälle, eri asia sitten kuka saa korvaukset. Entäs Kiinan seitsemän VW- tehdasta ja niiden kohtalo !

vwmies

Lainaus käyttäjältä: Nipponisti - 23.09.15 - klo:00:13
Taisipa sieltä Toyotankin ralliautosta aikanaan löytyä "viritetty" turbo, ja en nyt tarkalleen muista mikä Korean automalleista narahti pahasti polttoaineenkulutuksen vääristelystä jne, joten riisikupillisellakaan ei voi olla ihan varma mitä kupissa on mausteena. Ja Toyon kupissakin meuhkaa Bemarin dieselit, joten ei tiedä millainen softanpätkä siellä luurailee...Kaikki valmistajathan pyörivät sillä kuuluisalla "harmaalla alueella" päästöjen ja polttoaineenkulutuksen mittauksissa. Nyt vain kävi kuin Suomen hiihtäjille, että "harrastelijoiden puuhastelu" paljastui. Olisi tuossa jonkun pitänyt järkeään käyttää, ja tajuta, että todellisten päästöjen 40x ero mitattuihin paljastuu väistämättä.

Se on sitten toinen asia mitä muuta on "viilailtu", yleensä jos lähdetään epärehelliselle linjalle, eikä heti jäädä kiinni, niin temppuja käytetään muuallakin.

BMW:stä  onkin jo netissä lisää tietoa.
Moraalisesti asia on hmm. sitä itseään "en tiennyt asiasta" selityksineen, olivat asiat sitten todellisuudessa eli labran ulkopuolella miten tahansa.
Suomeksi: on jääty kiinni rysän päältä eli valehdeltu.  :'( >:(
Yritetään pärjätä.

BobSmith

Lainaus käyttäjältä: Marjamies - 24.09.15 - klo:11:02
Kun ostat Audin Laakkoselta Tampereella, sinulle järjestetään luovutustilaisuus, joka videoidaan. Ostamasi auto odottaa paljastamista hupun alla, joka poistetaan, että saat ihailla uutta autoasi. Pidetään pieni puhe ja juodaan kahvit.
Enpäs ole koskaan uutta Audia ostanut Laakkoselta, niin en ole moista show'ta kokenut. Luulisin kuitenkin, että minua alkaisi tuollainen teatteri vinosti hymyilyttämään.

DarkDante

Sanoinpa minäkin hyvästi VAGgineille, ainakin toistaiseksi, se, että autossa kosahtaa ohjelman mukaan huollettuna ensin vaihteisto, sitten moottorin johtosarja ja sen jälkeen vielä itse moottori, on vähän turhan paksua jopa hyväuskoiselle... ehkä oli vain huono yksilö, mutta kun on markkinoilla muitakin merkkejä, niin kokeillaan niitä ensin. Skoda jätti tielle, sitä ei ole Toyota, Renault tai Kia tehnyt...

vwmies

Lainaus käyttäjältä: DarkDante - 24.09.15 - klo:16:13
Sanoinpa minäkin hyvästi VAGgineille, ainakin toistaiseksi, se, että autossa kosahtaa ohjelman mukaan huollettuna ensin vaihteisto, sitten moottorin johtosarja ja sen jälkeen vielä itse moottori, on vähän turhan paksua jopa hyväuskoiselle... ehkä oli vain huono yksilö, mutta kun on markkinoilla muitakin merkkejä, niin kokeillaan niitä ensin. Skoda jätti tielle, sitä ei ole Toyota, Renault tai Kia tehnyt...

Sukulaiseni onnistui (??????) jäämään Ocu 1 1.9Tdi:llä peräti kolmesti. Siihen aikaan oli vain 1 vuoden takuu, ja 2 jälkimmäistä vikaa piti kustantaa itse.
Muistaakseni viat olivat p-a pumpun rele, polttoainepumpun johdon liitos ja uudelleen saman johdon loppupää.   :o :o :o :o >:(
Ajele siinä sitten disukalla kun polttoainesyöttö ei toimi......  :-X
Yritetään pärjätä.

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: BobSmith - 24.09.15 - klo:16:01
Enpäs ole koskaan uutta Audia ostanut Laakkoselta, niin en ole moista show'ta kokenut. Luulisin kuitenkin, että minua alkaisi tuollainen teatteri vinosti hymyilyttämään.

Niimpä. Voisin jotenkin ymmärtää jos hupun alla odottaisi R8, mutta että ihan A3 1.4 T(F)SI huputettuna.  ;D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy