Mahdollisia tyyppivikoja

Aloittaja Flat, 29.11.09 - klo:08:39

« edellinen - seuraava »

Rinkuloiden herra

Lainaus käyttäjältä: Rinkuloiden herra - 05.07.12 - klo:13:16
Kerrottakoon äsken todettua merkkihuollossa.

4.7.2012 maahantuoja on ilmoittanut tehtaan löytäneen syyn A4 B8:n etulokasuojien maalin irtoamiseen. Maalin irtoaminen johtuu sisälokasuojan hinkkaamisesta lokasuojan peltiin, jolloin maali alkaa irtoamaan lokasuojan sisäpuolen reunalta. Reunan murtumisen jälkeen maali jatkaa lohkeamistaan näkyvälle puolelle.

Korjaustyöhön kuuluu uudet lokasuojat ja liimamassa sisälokasuojan ja lokasuojan pellin väliin. Korjaus kuuluu takuuseen.

Takuuseen meni myös takalokasuojat. Sävyeroja ei tullut. Korjaustyöt tehtiin Jyväskylän Autotarvikkeella.

Jerppa

Moro,
nyt ilmeni pikku onkelmaa vm.2009 2.0 tdi:n kanssa. Elikkäs alkoi hehkun merkkivalo vilkkumaan kesken ajon. Taisipa syttyä myös pakokaasujärjestelmän valokin. Ajoin auton kotiin, kun nämä ihanuudet ilmaantuivat ja auto toimi kuitenkin ihan normaalisti. Onkohan nyt korkannut kenties kaasuläppä? Täytyypä käyttää huollossa heti huomenna. Mitähän kaasuläpän vaihto kustantaa?

Jema

Jatketaanhan edellisen viestin linjoilla. Eli mulla syttyi tänään häiriövalo ja kävin lukemassa vikakoodin. "kääsuläpän ohjausjärjestelmän ylijännite" tjsp. Valo sammutettiin mutta syttyi taas uudelleen samana päivänä. Onko kellään tietoa mitä voisi olla edessä ja kuinka kallista?  :-\

Kyseessä 09 TDI

jnsFI

Audi S3 sedan quattro s tronic 2015
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business quattro s tronic 2012
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business multitronic 2009

Pertsa


jnsFI

Jahas, näin Espoolaisena sitä ollaan aina vähän ulalla.
Audi S3 sedan quattro s tronic 2015
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business quattro s tronic 2012
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business multitronic 2009

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: jnsFI - 12.04.13 - klo:10:26
Jahas, näin Espoolaisena sitä ollaan aina vähän ulalla.
Joo espoolaiset on vähän semmoisia :)

BaariMikko

Olisko kellää ratkaisua tähän kytkinpolkimen narinaa???
itellä narisee samalla lailla ku täs videos!?!
Audi A4 B8 Clutch 1
A4 B8 2.0 TFSI quattro

ile

Aamulla alkoikin pommi rykimään ja nilkutettu AC:n pikahuoltoon. 102tkm takana ja näemmä klassiset puolat voi vielä napsua nykypäivänäkin.

Muita ongelmia ei ole kyllä ollut tuon lisäksi kuin etupyörän laakeri ja öljynkulutus.

Tinden

Lainaus käyttäjältä: ile - 16.04.13 - klo:20:53
Aamulla alkoikin pommi rykimään ja nilkutettu AC:n pikahuoltoon. 102tkm takana ja näemmä klassiset puolat voi vielä napsua nykypäivänäkin.

Sama homma viikko pari takaperin, koneena tosin 1.8TFSI ja kilometrejä oli 56tkm. Takuuseen meni. Soitto Audin liikkumisturvaan ja hinasivat kärryn Espoon AC:hen. Espoon AC:stä tuore A4 2.0 TFSI q alle ilman kustannuksia. Samalla vaihtoivat ohjaustehostimen pumpun, joka aina lämmettyään lopetti toimintansa...

BaariMikko

Lisätään vielä tänne että 71 tuhannes meni vasen etupyöränlaakeri!! Kivasti pitkänä perjantaina ja ny viime viikolla rupes apparin lampun pesuri vuotamaan!!! 100â,¬ uus parannettu malli marmorilla, pystyy vaihtamaan ilman puskurin irrotusta!

Ei muuten kannata mennä ostamaan sellaasta autoa mihinä on Suomen takuuvakuutuksen myöntämä takuu!!! laakeris vedottiin normaaliin kulumiseen joten korvaus oli 50%.

Pistin maahantuojalle sähköpostia laakerista niin kehuuvat että takuu ei ole voimassa ottakaa yhteys auton myyneeseen liikkeeseen!!!
A4 B8 2.0 TFSI quattro

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: BaariMikko - 16.04.13 - klo:22:50
Lisätään vielä tänne että 71 tuhannes meni vasen etupyöränlaakeri!!

Noista aikaseen lävähtäneistä etulaakereista on sieltä täältä saannut välillä lukea - lonkalta sanoisin että on ns. tyyppivika.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Pekka T


^ Kas kun ei lonkkavika.  :)
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 16.04.13 - klo:22:53
Noista aikaseen lävähtäneistä etulaakereista on sieltä täältä saannut välillä lukea - lonkalta sanoisin että on ns. tyyppivika.
Niin on. Omasta meni vasen 55tkm:ssä. Nyt vonkuu toinen joka kesti just tuplat sen mitä toinen, todella paha ääni, tuntuu ettei uskalla edes ajaa. Torstaina pajalle vaihdattamaan.

tle2k

Itsellä menivät molemmat etulaakerit 90 tkm kohdalla viikon välein.


Mica

Vesipumppu alkoi vuotamaan, autolla ajettu n.102000 km. Aika lyhyt tuonkin kesto :/
Takuu korvaa pumpun hinnasta 70%, kun asennetaan audilla.. Muuten alennusta ei tule ollenkaan. Eli tuon vaihto n.450e.
A4 Avant 2.0 TFSI quattro S tronic -10
--------------------------------------------
I used to rock and roll all night and party every day. Then it was every other day. Now I'm lucky if I can find half an hour a week in which to get funky.
- Homer J. Simpson

Ifa

Lainaus käyttäjältä: Mica - 05.05.13 - klo:12:23
Vesipumppu alkoi vuotamaan, autolla ajettu n.102000 km. Aika lyhyt tuonkin kesto :/
Takuu korvaa pumpun hinnasta 70%, kun asennetaan audilla.. Muuten alennusta ei tule ollenkaan. Eli tuon vaihto n.450e.
Pitkällehän pääsit , mulla menossa jo 3. vesipumppu ja kilometrejä vähän päälle 80tkm, :D
Nuo muoviset pumput tuntuu olevan heikkoa tekoa, moni ei vaan varmaan huomaa vuotoa kun se on niin pientä ja pumppu
melko hankalassa paikassa tarkastella  :(
(kaikki vaihdettu tähän asti veloituksetta Audilla vaikka normi takuu onkin jo loppunut)
A5 Cab

Mica

Oho! taitaapa sitten olla jonkinlainen tyyppivika tämäkin. Tiedätkö onko ne vaihdetut pumput olleet samanlaisia? Tuo mikä mulle vaihdetaan on kuulemma eri varaosanumerolla tms. Toivottavasti olisivat tehneet jotain parannuksia :/
A4 Avant 2.0 TFSI quattro S tronic -10
--------------------------------------------
I used to rock and roll all night and party every day. Then it was every other day. Now I'm lucky if I can find half an hour a week in which to get funky.
- Homer J. Simpson

tyko

Mulle tuli tänään soitto VV-Autosta, että reklamaationi lokasuojien maalilohkeamista meni läpi joten etulokasuojat uusitaan ja takalokasuojiin tehdään jotain modauksia. Maalauksen sävyerot häivytetään etu- ja takaoviin eli käytännössä molemmat kyljet maalataan uusiksi. Kaikki työt tehtaan piikkiin. Juhannuksen jälkeisellä viikolla työn alle.

Ihan positiivista että näin hövelisti lupautuvat korjaamaan virheet mutta huolta aiheuttaa meikäläiselle se, että auto on pajalla arviolta 1,5 viikkoa. Oletteko saaneet sijaisautoa vastaavissa tapauksissa käyttöönne esim. Audi Liikkumisturvan nimissä?
Audi S5 V8 coupe

msvahn

Liikkumisturva taitaa kattaa vain äkilliset tapaukset. Etukäteen tilattu huoltoaika ei kelpaa mielestäni tuohon...

Kun suunnittelet sijaisautokuviota, varaudu pariinkin(kolmeenkin) viikkoon, sillä itselleni bookkasivat myös kesälle vaihdon (piti olla viikko pelkät etulokarit), mutta ekan viikon jälkeen auto vielä seisoi korikorjaamon ruudussa renkaat samassa asennossa. Seuraavalla viikolla saivat sitten työn alle.. meniköhän siinä sitten hiukan kolmannelle viikolle, kun ensin yrittivät kitata niitä vanhoja, mutta päätyivätkin tilaamaan kokonaan uudet lokarit. Ihme homma, kun 4kk oli aikaa tilata osat varastoon, niin silti odotutetaan vielä tekovaiheessakin.

Muuten homma meni ihan ok. Maalipinta riittävän hyvä, etten viitsinyt reklamoida muutamaa röpöä ja pohjavirhettä, kun kyseessä oli jo kuitenkin melkein 4v. vanha auto. Vasemman sisälokarin (huopa) huomasin tässä keväällä olevan väärin asennettu (kaappaa kurat sisään).
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

Flat

LainaaKun suunnittelet sijaisautokuviota, varaudu pariinkin(kolmeenkin) viikkoon, sillä itselleni bookkasivat myös kesälle vaihdon (piti olla viikko pelkät etulokarit), mutta ekan viikon jälkeen auto vielä seisoi korikorjaamon ruudussa renkaat samassa asennossa.

Mulla kävi lähes samoin, reilun viikon homma venyi yli 2 viikon odotteluksi.

joukolainen

Lokarin reunat ovat kuin uudet maalipinnaltaan omassani 2010, onko uudemmissa tehty parannuksia sisälokarin materiaaliin vai miten tämä selitettävissä. Samoin laakerit, alkuperäisillä mennään ja 123 tkm jo lasissa.
Audi A4 avant 3.0 tdi quattro tiptr. S line -10

BeeKasi

En ole nyt ihan varma, meneekö tyyppivikatoicin alle vai ei mutta tänään kävi näin;

Hki-Tre motarilla Riihimäen kohdalla auto heitti cruisen pois päältä, moottorin ohjauksen vikavalon tauluun ja rajoitti kierrokset minimiin. Soitin kotikylään korjaamolle, että ehtivätkö lyömään laitteen letkuihin ja katsomaan mitä herjaa. Autolla pystyi ajamaan kyllä ihan moottoritienopeutta mutta rajoitetuilla kierroksilla rekkojen etc. ohittaminen oli tuskaa. Cruisecaan ei toiminut tässä moodissa.  Mekaanikko arveli soittaessani, että hiukkassuodatin on ottanut kipeää.

Soittelin siinä välitöinäni marmorille, että mitähän moinen maksaa. 1670â,¬ plus työt. Nice?

Pysähdyin matkalla ja auton startatessani ei vikavaloa tauluun ja auto ottaa kierroksia normaalisti. Mutta kiihdyttäessä ja korkeilla kierroksilla kuului erikoinen ääni - aivan kuin ilmastointilaite olisi kiihdyttänyt toimintaansa kierrosten noustessa. Muuten toimi ok. Itse aloin epäilemään jotain turbovikaa tässä kohtaa.

Pääsin pajalle. Autosta luettiin vikakoodit ja jotain ahtimeen viittaavaa se herjasi. Pelti ylös, auto käyntiin ja kaasuttelua; ahtopaineletkun ympärillä suhisi mutta letku näytti päällisin puolin ehjältä. Vikakin sitten lopulta paikallistettiin; letkun kiristävä putkiklemmari oli poikki. Klemmari vaihtoon, putki kireälle ja koeajolle. Auto hyökki entiseen tapaansa ja nyt jälkikäteen ajateltuna; klemmari on ollut poikki jo pari viikkoa ja putki falskannut; ehdin pari viimeistä viikkoa näet funtsia, että onko auto aavistuksen puhditon vai onko kuski turtunut ajopeliinsä.

Tyyppivikoihin yksi ääni autossa  käytetyille putkiklemmareille?  :o

B8 3.0 TDIq S-Tronic -10 // C5 2.4 kuminauhaAvant-02

BeeKasi

Lainaus käyttäjältä: joukolainen - 08.05.13 - klo:19:51
Lokarin reunat ovat kuin uudet maalipinnaltaan omassani 2010, onko uudemmissa tehty parannuksia sisälokarin materiaaliin vai miten tämä selitettävissä. Samoin laakerit, alkuperäisillä mennään ja 123 tkm jo lasissa.

Ei ainakaan ko. vuosimalliin. Kuva otettu tänään ja lähtee nyt sähköpostitse myyjäliikkeeseen. Saatan päivittää tilannetta tänne



B8 3.0 TDIq S-Tronic -10 // C5 2.4 kuminauhaAvant-02

BeeKasi

Lainaus käyttäjältä: BeeKasi - 29.05.13 - klo:21:19
Ei ainakaan ko. vuosimalliin. Kuva otettu tänään ja lähtee nyt sähköpostitse myyjäliikkeeseen. Saatan päivittää tilannetta tänne

Kuvien perusteella käyty näyttämässä myyjäliikkeen korjaamo-/maalauspuolella. Päällikkö otti kuvia, rapsutteli maalia ja mittaili maalipintaa. Mukaansa selvä tapaus; lokarit vaihtoon. Kertoi olevansa suht varma tehtaan myöntävästä kannasta.
B8 3.0 TDIq S-Tronic -10 // C5 2.4 kuminauhaAvant-02

kaijarto

Itsellä on -09 A4 quattro farkku aj. 102 tkm. Nyt näyttäisi olevan MMI näyttö hiipunut: aurinkoisella säällä on vaikea saada teksteistä selkoa. Jollakin foorumilaisella oli sama ongelma. En löytänyt kenenkään vastausta vikaan.
Tänä aamuna syttyi toisen kerran pakokaasun kierrätyksen keltainen merkkivalo. Ensimmäisellä kerralla n. 80 tkm:n kohdalla viaksi paljastui imusarja. Se uusittiin puolittain takuuna. Toivottavasti on nyt sama vika ja menee takuuseen...

jnsFI

Tiistaina soittivat Audi Centeristä, että nyt olisi ohjaustehostimeen päivitystä tarjolla. Softa päivitettiin ja ero on selkeä - nyt ohjaus on keskialueellakin jämäkämpi ja tuntuma huomattavasti parempi. Ainoana miinuksena ohjaus jäykistyi hieman. Näin lyhyen testijakson perusteella "vika" on korjaantunut. Lisää raporttia kun olen ajanut enemmän... :)
Audi S3 sedan quattro s tronic 2015
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business quattro s tronic 2012
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business multitronic 2009

BeeKasi

Lainaus käyttäjältä: BeeKasi - 11.06.13 - klo:21:05
Kuvien perusteella käyty näyttämässä myyjäliikkeen korjaamo-/maalauspuolella. Päällikkö otti kuvia, rapsutteli maalia ja mittaili maalipintaa. Mukaansa selvä tapaus; lokarit vaihtoon. Kertoi olevansa suht varma tehtaan myöntävästä kannasta.

Lokasuojat vaihdettu tehtaan piikkiin. Auto pajalla ma-pe. Maalaus & sävytys moitteeton @ Käyttöauto, Seinäjoki
B8 3.0 TDIq S-Tronic -10 // C5 2.4 kuminauhaAvant-02

jnsFI

Noniin, nyt meni oma pajalle keulan (muoviosien) lakkavaurion fiksaukseen. Koko puskuriosa hiotaan ja maalataan uudelleen. Sijaisautoa ei tippunut. Ei ole tainnut tulla muillekaan?
Audi S3 sedan quattro s tronic 2015
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business quattro s tronic 2012
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business multitronic 2009

Oscar Morrison

Lainaus käyttäjältä: kaijarto - 18.06.13 - klo:09:36
Itsellä on -09 A4 quattro farkku aj. 102 tkm. Nyt näyttäisi olevan MMI näyttö hiipunut: aurinkoisella säällä on vaikea saada teksteistä selkoa. Jollakin foorumilaisella oli sama ongelma. En löytänyt kenenkään vastausta vikaan.

Minun autossa oli sama ongelma. Aloitettiin halvemman osan vaihdolla, eli ensin vaihdettiin tuulilasin valo-/sadetunnistin. Eikä sekään kovin halpa ollut, jotain 300 euroa töineen. Ei auttanut asiaan, joten seuraavaksi vaihdettiin uusi näyttöpaneeli (vajaat 600 euroa vaihdettuna). Sillä tuli kuntoon, ja nyt näkee taas. On muuten järkyttävän kallis tuo näyttö, kun vertaa, mihin hintaan saa irtonavigaattoreita, joissa on isompi ja parempi KOSKETUSnäyttö.
BMW E60 LCI 520i -08 *** Toyota MR2 2.0 GTi -93

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy