Mahdollisia tyyppivikoja

Aloittaja Flat, 29.11.09 - klo:08:39

« edellinen - seuraava »

veekoo

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 19.07.12 - klo:08:53
Eilen vaihdatin etupyöränlaakerit ja kylläpäs hiljeni auto! Samalla laitettiin uudet levyt ja palat.

A4 allroad 2010. Oikea etulaakeri 70tkm, Vasen 90tkm, ohjaustangon nivel 90tkm, nivel naksui kun ratista käänteli.
Kaikki onneksi menivät takuuaikana...

qmckone

Lainaus käyttäjältä: Tomppis - 22.07.12 - klo:20:12
Elikkä kuulostaa hieman niin kuin jarrut laahaisivat, vaikka sähk. käsijarru ei ole ollut edes päällä. Ã,,äni häviää kun ajaa muutaman sata metriä eteen päin. En ole huomannut voimistuuko ääni jompaan kumpaan suuntaan käännettäessä.

Onko näissä jokin automaatio, että laittaa hieman jarruja päälle, kun sammuttaa auton. Näissä molemmissa autoissa 2.0 TFSI kone S-Tronic ja Q.

Tsekkailee/säätää jarruja seisonnan jälkeen, märkänä yms. Katso manuaali.
A4 2.0Tq

Tomppis

Lainaus käyttäjältä: qmckone - 22.07.12 - klo:21:20
Tsekkailee/säätää jarruja seisonnan jälkeen, märkänä yms. Katso manuaali.

Pitääpä katsastaa/käydä kyselee AC:stä.. Jännä vain että vanhempieni autosta loppui iömeisesti tuo rohina. A5 tosiaan pari v. Vanha, minun aanelkku tammikuinen...

msvahn

Etulokarit vaihdettu kokonaan uusiin. Maalipinta kelvollinen vaikkei ihan yllä kiillossa muille auton osille (metallimusta). Saattaahan se ajanmyötä siitä vielä vähän kiristyäkin? Pari pikku roskaa vasemmalla, mutta yleisesti hienosti toimittu tehtaalta ja sitä kautta VV-Auto Espoon korikorjaamolta. Onhan noi nyt ruostuneisiin ja kiveniskuisiin verrattuna paremmat.

Ens viikolla lähtee toinen laite vähän erikoisempaan tutkintaan, kun siinä 3tkm sitten vaihdettu uusi vaihteisto vuotaa alleen (ja tod.näk. kytkinlevylle). Sattumalta huomasin, että pohjapanssari öljyssä kun täristävää kytkintä ihmettelin. Vuoto lisääntynyt koko ajan.

Onneksi on noita vanhempia autoja millä pääsee liikkumaan kun Audit on pajalla yhtenään..  :D
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

Hensy

Mahtaiskohan ne AC:llä laittaa sinne lokarin ja pahvin väliin jotain liimaa takuun piikkiin vaikka maalinlähtö ei vielä näkyisikään?
1. Ford Escort 1.4 -89 2. Citroën Xsara 1.4 -02 3. Audi A4 Avant 1.8T (B7) -05 4. A4 B8 1,8TFSI avant 2010

msvahn

Lainaus käyttäjältä: Hensy - 31.07.12 - klo:21:51
Mahtaiskohan ne AC:llä laittaa sinne lokarin ja pahvin väliin jotain liimaa takuun piikkiin vaikka maalinlähtö ei vielä näkyisikään?

Ymmärtääkseni ei, koska väittävät ettei kaikkiin autoihin tuota haittaa koskaan synny..
Mietin, että voisiko ajonopeudella olla merkitystä, sillä vaimon auto on hissutellut Suomessa (ei näy vaurioita ainakaan vielä) ja omani on mennyt sisälokarit lepattaen tuplanopeuksia Saksassa ekat 3v.
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

jnsFI

Lainaus käyttäjältä: Wagner - 12.07.12 - klo:17:54
Elokuun puolella menee öljynkulutusmittaukseen. Täs vaihees toooosi lyhyen käytön perusteella höppäis 0,3 litraa öljyä tonnilla.

Täälläkin vanhempi auto on nyt mittauksessa. Vetää 1000 km:ssä melkein puolilleen öljyt. Eiköhän se siis remonttiin päädy. :(

Uusi auto näyttää nyt 7000km ja öljyä on mennyt 1/3. :)
Audi S3 sedan quattro s tronic 2015
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business quattro s tronic 2012
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business multitronic 2009

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: jnsFI - 07.08.12 - klo:14:43
Täälläkin vanhempi auto on nyt mittauksessa. Vetää 1000 km:ssä melkein puolilleen öljyt. Eiköhän se siis remonttiin päädy. :(
Paljonko tolla on ajettu?

jnsFI

Audi S3 sedan quattro s tronic 2015
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business quattro s tronic 2012
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business multitronic 2009

Hensy

Mulla tuli tänään liikennevaloissa näyttöön varoitus: "Oil pressure too low. Stop engine!". Kun valot vaihtuivat ajoin auton viereiselle ABC:lle. Valoista ABC:lle matkan aikana (noin 300m) varoitus lähti ruudusta pois. ABC:n pihalla tarkastin tietokoneella öljyn määrän, joka näytti täyttä ja luki "oil level OK".
Soitin Audin liikkumisturvan puhelinpalveluun ja sieltä sanottiin, että jos varoitusvalo sammui ja öljymäärän näyttö on ok, niin saa ajaa. Pitäiskö tästä kumminkin huolestua? ???
Auto on siis 1.8TFSI bensa manuaaliaskilla ja vajaavetoisena. Edellinen ll-huolto tehty 13tkm sitten ja öljyä ei mittarin mukaan kulu ollenkaan.
1. Ford Escort 1.4 -89 2. Citroën Xsara 1.4 -02 3. Audi A4 Avant 1.8T (B7) -05 4. A4 B8 1,8TFSI avant 2010

Hensy

Lainaus käyttäjältä: Hensy - 12.08.12 - klo:14:20
Mulla tuli tänään liikennevaloissa näyttöön varoitus: "Oil pressure too low. Stop engine!". Kun valot vaihtuivat ajoin auton viereiselle ABC:lle. Valoista ABC:lle matkan aikana (noin 300m) varoitus lähti ruudusta pois. ABC:n pihalla tarkastin tietokoneella öljyn määrän, joka näytti täyttä ja luki "oil level OK".
Soitin Audin liikkumisturvan puhelinpalveluun ja sieltä sanottiin, että jos varoitusvalo sammui ja öljymäärän näyttö on ok, niin saa ajaa. Pitäiskö tästä kumminkin huolestua? ???
Auto on siis 1.8TFSI bensa manuaaliaskilla ja vajaavetoisena. Edellinen ll-huolto tehty 13tkm sitten ja öljyä ei mittarin mukaan kulu ollenkaan.
Nyt se vitun varoitus tuli taas. Täällä odotellaan tienposkessa hinuria...
1. Ford Escort 1.4 -89 2. Citroën Xsara 1.4 -02 3. Audi A4 Avant 1.8T (B7) -05 4. A4 B8 1,8TFSI avant 2010

Hensy

Lainaus käyttäjältä: Hensy - 14.08.12 - klo:17:08
Nyt se vitun varoitus tuli taas. Täällä odotellaan tienposkessa hinuria...
Itse itseäni toistaen kerron tilannepäivitystä tähän asiaan. Jos ei täytä "tyyppivikaketjun" vaatimuksia, niin modet siirtäkööt postaukset muuhun ketjuun.
Asiaan:
Öljynpaineen varoituksen syy: Tyhjäkäynnillä liian matala öljynpaine (0,8bar). 1,2bar pitäs kuulemma olla. Kierroksia nostaessa paineet OK.
Toimenpide 1: Vaihdettiin öljynpaineen säätöventtiili. Ei apua asiaan (lue: iso lasku tiedossa).
Toimenpide 2: Puretaan jakopää ja vaihdetaan audin tekniikan ohjeistusta noudattaen tasapainoakselit. Tämä tulee tapahtumaan ilmeisesti ensiviikon alkupuolella.

Tähän asti kustannukset jakautuneet siten, että audi maksaa osat ja myyjäliike työn. Saas nähdä kuinka tässä lopulta käy.
Autossa kilsoja 72tkm ja ikää 3v ja 2kk.
1. Ford Escort 1.4 -89 2. Citroën Xsara 1.4 -02 3. Audi A4 Avant 1.8T (B7) -05 4. A4 B8 1,8TFSI avant 2010

qmckone

Lainaus käyttäjältä: jotpee - 01.06.12 - klo:22:48

Vasemman etupyörän laakeri sanoi sopimuksen irti 26 tkm mittarissa. Melko lyhyt sopimuskausi ottaen huomioon auton hinnan... Havaitsin  jurinaa edestä vasemmalta vain muutama päivä määräaikaishuollon jälkeen, tietenkin.


Vasen etunen, laakeri vaihdettu 49 tkm. Takuu takana mutta tehdas maksoi osat ja työn.

Mikähän on tehtaan km/aikarajana korvaukselle takuuajan jälkeen?
A4 2.0Tq

Hensy

Lainaus käyttäjältä: Hensy - 23.08.12 - klo:16:45
Itse itseäni toistaen kerron tilannepäivitystä tähän asiaan. Jos ei täytä "tyyppivikaketjun" vaatimuksia, niin modet siirtäkööt postaukset muuhun ketjuun.
Asiaan:
Öljynpaineen varoituksen syy: Tyhjäkäynnillä liian matala öljynpaine (0,8bar). 1,2bar pitäs kuulemma olla. Kierroksia nostaessa paineet OK.
Toimenpide 1: Vaihdettiin öljynpaineen säätöventtiili. Ei apua asiaan (lue: iso lasku tiedossa).
Toimenpide 2: Puretaan jakopää ja vaihdetaan audin tekniikan ohjeistusta noudattaen tasapainoakselit. Tämä tulee tapahtumaan ilmeisesti ensiviikon alkupuolella.

Tähän asti kustannukset jakautuneet siten, että audi maksaa osat ja myyjäliike työn. Saas nähdä kuinka tässä lopulta käy.
Autossa kilsoja 72tkm ja ikää 3v ja 2kk.

Tasapainoakselit vaihdettu ja öljynpaine tyhjäkäynnillä 1,4bar, eli viitearvojen sisällä. Sain auton 2,5 viikon jälkeen takaisin! :D
1. Ford Escort 1.4 -89 2. Citroën Xsara 1.4 -02 3. Audi A4 Avant 1.8T (B7) -05 4. A4 B8 1,8TFSI avant 2010

AUD-112

Allroad facelift ja ajettu 1 kk/5000 km. Ohjaus takertelee, on kuin hammasrattailla, ilmenee epäsäännöllisesti eikä tunnu liittyvän mihinkään erityiseen tilanteeseen. Ainoa yhtymäkohta, että ensimmäisen kerran ilmeni, kun laitoin ekan kerran peräkärryn kiinni. Sen jälkeen vaivaa ilman kärryäkin.

Toinen raivostuttava vika on moottorijarrutuksen yhteydessä kuuluva viheltävä ääni. Kuuluu erityisesti vakionopeussäätimellä (adaptiivinen). Liekö muille tuttuja vaivoja. Huolto kysyi maahantuojalta, joka ei osannut sanoa mitään. Sovittiin, että "seurataan tilannetta".

jusba31

Lainaus käyttäjältä: AUD-112 - 02.09.12 - klo:12:51
Allroad facelift ja ajettu 1 kk/5000 km. Ohjaus takertelee, on kuin hammasrattailla, ilmenee epäsäännöllisesti eikä tunnu liittyvän mihinkään erityiseen tilanteeseen. Ainoa yhtymäkohta, että ensimmäisen kerran ilmeni, kun laitoin ekan kerran peräkärryn kiinni. Sen jälkeen vaivaa ilman kärryäkin.

Saman oireen takia omaani aanelkkuun vaihdettiin hammastanko n.500km kohdalla. Oire poistui, mutta nyt kun  autolla ajettu n.5000km tuntuis taas alkavan sama oire vaivata.

Eli ainakin toi hammastanko ongelma on kyllä maahantuonnille tuttu asia.

msvahn

Mulla molemmissa B8:eissa esim. parkkiruudussa rattia nopeasti pyöritellessä ohjaus takertelee, mutta olen pitänyt sitä ihan normaalina. toisessa vielä drive selectin aktiiviohjaus, joten varmasti erilainen hammastanko nopeamman ohjauksensa takia. Siis tehostus ikään kuin ei pysy mukana. Ilmenee liukkaalla betonilattialla tai lumessa, eli kitkan ollessa pieni. Tehostus ei ilmeisesti osaa säätyä tuollaisessa kunnolla tai jotain?

Samaa teki myös viikon alla ollut uudehko sijaisauto (jossa tuskin edes servotronicia kun oli pikkudiesel).
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

AUD-112

Lainaus käyttäjältä: msvahn - 02.09.12 - klo:18:02
Mulla molemmissa B8:eissa esim. parkkiruudussa rattia nopeasti pyöritellessä ohjaus takertelee, mutta olen pitänyt sitä ihan normaalina. toisessa vielä drive selectin aktiiviohjaus, joten varmasti erilainen hammastanko nopeamman ohjauksensa takia. Siis tehostus ikään kuin ei pysy mukana. Ilmenee liukkaalla betonilattialla tai lumessa, eli kitkan ollessa pieni. Tehostus ei ilmeisesti osaa säätyä tuollaisessa kunnolla tai jotain?

Samaa teki myös viikon alla ollut uudehko sijaisauto (jossa tuskin edes servotronicia kun oli pikkudiesel).

Allroad 2,0 TDI s-tronic, ohjaus takertelee sekä parkkipaikalla pyöriessä että maantievauhdissa, vakio-ohjauksella. Vika menee ja tulee. Moottorijarrutukseen liittyvää ääntä huolto arveli ominaisuudeksi, mutta aika erikoinen ominaisuus tämän hintaluokan tai ihan minkä tahansa hintaluokan uuteen autoon.

jusba31

Lainaus käyttäjältä: msvahn - 02.09.12 - klo:18:02
Mulla molemmissa B8:eissa esim. parkkiruudussa rattia nopeasti pyöritellessä ohjaus takertelee, mutta olen pitänyt sitä ihan normaalina. toisessa vielä drive selectin aktiiviohjaus, joten varmasti erilainen hammastanko nopeamman ohjauksensa takia. Siis tehostus ikään kuin ei pysy mukana. Ilmenee liukkaalla betonilattialla tai lumessa, eli kitkan ollessa pieni. Tehostus ei ilmeisesti osaa säätyä tuollaisessa kunnolla tai jotain?

Samaa teki myös viikon alla ollut uudehko sijaisauto (jossa tuskin edes servotronicia kun oli pikkudiesel).

FL malleissa  on sähkömekaaninen hammastanko ja pre FL malleissa sähköhydraulinen eli ei mitenkään vertailukelpoisia keskenään.

msvahn

Lainaus käyttäjältä: jusba31 - 02.09.12 - klo:19:16
FL malleissa  on sähkömekaaninen hammastanko ja pre FL malleissa sähköhydraulinen eli ei mitenkään vertailukelpoisia keskenään.

Totta, tuo allroad lienee iästä päätellen FL-mallia.. Toisin kuin omani ja mainittu sijaisauto.
Oma kommenttini siis tiedoksi vanhojen b8:sien omistajille että täytyy olla ominaisuus hydraulisessa versiossa..
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

Flat

No niin, auto jätetty lokarien maaalaukseen, samalla keskusteltiin sivuhelmapellin pään huonosta kunnosta ( joka on lokarin jatkeena ). Tietokone kertoi pienen odottelun jälkeen että sivuhelmapellin päät kuuluvat myös takuukorjauksen piiriin. Nämä sivuhelmapellin päät ovat normaalisti roikeläpän takana piilossa, mutta kun mulla ei niitä ole , niin ne näkyvvät olevan huonossa kunnossä myös. Hyvä juttu että laittavat nekin kuntoon. Nyt sitten enään jännitetään että tuleeko maalattua samalla värillä.

Ohikulkija

LainaaNo niin, auto jätetty lokarien maaalaukseen, samalla keskusteltiin sivuhelmapellin pään huonosta kunnosta ( joka on lokarin jatkeena ). Tietokone kertoi pienen odottelun jälkeen että sivuhelmapellin päät kuuluvat myös takuukorjauksen piiriin. Nämä sivuhelmapellin päät ovat normaalisti roikeläpän takana piilossa, mutta kun mulla ei niitä ole , niin ne näkyvvät olevan huonossa kunnossä myös. Hyvä juttu että laittavat nekin kuntoon. Nyt sitten enään jännitetään että tuleeko maalattua samalla värillä.

Täytyy pyytää sama tsekkaus sivuhelmapellille, kun vien auton noin kk kuluttua.
Millaisen aikataulun sait korjaukselle?

Qrmu

Lainaus käyttäjältä: AUD-112 - 02.09.12 - klo:12:51
Toinen raivostuttava vika on moottorijarrutuksen yhteydessä kuuluva viheltävä ääni. Kuuluu erityisesti vakionopeussäätimellä (adaptiivinen). Liekö muille tuttuja vaivoja. Huolto kysyi maahantuojalta, joka ei osannut sanoa mitään. Sovittiin, että "seurataan tilannetta".

Minusta tuo moottorijarrutuksessa tuleva korkeataajuuksinen ääni on kuulunut kaikissa nelivedoissa mitä olen viime aikoina ajanut. Joissakin hiljaisempana ja joissain äänekkäämpänä. Ilmeisesti keskitasauspyörästöä on vaikea tehdä sekä täysin hiljaiseksi että tarpeeksi kestäväksi.

Mielenkiintoista jos huolto tai maahantuojakaan ei ole huomannut tuota. Tietty äänen taajuus on niin korkea, että sitä ei välttämättä kaikki kuule.
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

Flat

LainaaMillaisen aikataulun sait korjaukselle?

puolestatoista viikosta puhuivat....

AUD-112

Lainaus käyttäjältä: Qrmu - 05.09.12 - klo:10:50
Minusta tuo moottorijarrutuksessa tuleva korkeataajuuksinen ääni on kuulunut kaikissa nelivedoissa mitä olen viime aikoina ajanut. Joissakin hiljaisempana ja joissain äänekkäämpänä. Ilmeisesti keskitasauspyörästöä on vaikea tehdä sekä täysin hiljaiseksi että tarpeeksi kestäväksi.

Mielenkiintoista jos huolto tai maahantuojakaan ei ole huomannut tuota. Tietty äänen taajuus on niin korkea, että sitä ei välttämättä kaikki kuule.

Pitääpä käydä Joensuun Laakkosella kokeilemassa esittely -Allua, josko se viheltää samaa säveltä. Sinänsä tuo tasauspyörästö -teoria kuulostaa loogiselta. Aiempi kulkinen oli Mersun 4-matic, joka oli kaikin puolin hiljaista sorttia. Toki voimansiirto taitaa olla eri tyyppiäkin. Kiitos kommenteista, niin ohjaukseen kuin ääniin. Vaimon kommentti ääniasiaan oli, että laita radio isommalle...

Flat

Lainaapuolestatoista viikosta puhuivat....

Ja nyt se puoltoista viikkoa osapuilleen meni ja kun soittelin auton perään niin vastaus oli, että jos hyvin menee, niin ensi viikon lopulla tai voi olla, että menee vielä senkin viikonlopun yli. WTF ! Eli nyt korjausaikataulu on 2,5 viikkoa - 3 v yhteensä. Kaikista eniten kismitti se, että kun soitin, niin ystävälline kaveri sanoi, että auto on otettu tänään työ alle. WTF. Mitä se on siellä viikon tehnyt, maannut pihassa vai ! No, tämä ei yllättänyt, koska tämä on tätä tuttua peruspalvelua audilta ( on tapahtunut aikaisemminkin).

Puolustuksena sanoivat, että aikaa tuhraantuu helmojen hinkkaamiseen, olisiko sieltä löytynyt jotaion isompaakin murhetta, alunperin oli tarkoitus vaan hieman helman päätä puhdistella pyöränkotelossa. Nyt puhuttiin jostain isommasta operaatiosta ilmeisesti. Mikähän aikapommi siellä sitten olikaan tikittämässä. Mutta onneksi myös helmojen hikkaus ja maalaus menee tehtaan piikkiin. Täytyy olla tyytyväinen.

Ohikulkija

LainaaJa nyt se puoltoista viikkoa osapuilleen meni ja kun soittelin auton perään niin vastaus oli, että jos hyvin menee, niin ensi viikon lopulla tai voi olla, että menee vielä senkin viikonlopun yli. WTF ! Eli nyt korjausaikataulu on 2,5 viikkoa - 3 v yhteensä.

Flat. Ilmeisesti et saanut sinäkään sijaisautoa tehtaan piikkiin?

Hensy

Tänään oli paikallisella AC:llä maahantuojan edustaja tutkimassa lokarivikaisia autoja. Olin itse valittanut, että etulokari kuplii hieman. Tuli korjauslupa ja samalla ilmoittivat, että myös toisessa takalokarissa maalivikaa ja myös se korjataan. Nyt sitten odotellaan korikorjaamolta yhteydenottoa korjausajankohdan sopimiseksi.
1. Ford Escort 1.4 -89 2. Citroën Xsara 1.4 -02 3. Audi A4 Avant 1.8T (B7) -05 4. A4 B8 1,8TFSI avant 2010

Flat

LainaaIlmeisesti et saanut sinäkään sijaisautoa tehtaan piikkiin?

En edes kysynyt. Haluaisin vaan audin takaisin nopeasti kun tykkään ajella sillä enemmän kuin  CRV:llä.

Lainaaettä myös toisessa takalokarissa maalivikaa ja myös se korjataan.

Maalit sen kun rapisee, vähän joka puolelta. Aikamoinen pommi taitaa olla tämä B8.

Hensy

Olisi hauska tietää ihan tarkalleen, että kuinka yleinen tämä maalivika oikein on. Joku galluppi aiheesta voisi olla mielenkiintoinen.
1. Ford Escort 1.4 -89 2. Citroën Xsara 1.4 -02 3. Audi A4 Avant 1.8T (B7) -05 4. A4 B8 1,8TFSI avant 2010

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy