Mahdollisia tyyppivikoja

Aloittaja Flat, 29.11.09 - klo:08:39

« edellinen - seuraava »

jhj

Lainaus käyttäjältä: jhj - 29.06.12 - klo:01:08
Jees marmorilta kysytty, hinta oli muistaakseni juurikin tuo 22e Laitoin äsken tuolta speedistä tilaukseen noilla ylempänä olevilla osanumeroilla, saas nähdä mitä sieltä tulee.. Postitkulutkin näytti olevan 0e.

Tänään tuli suojat matkahuoltoon postit oli 6e, ihme etteivät laittaneet suoraan postilaatikkoon kirjekuoressa..

Mutta miten nuo oikein kiinnitetään kun niissä on tuollaiset muovi tapit? Pitäisikö muka lokasuojaan porata reijät niitä varten?? ???
Taidan kyllä katkaista nuo pylpyrät ja vetää nuo jollain massalla tai kaksi puolisella teipillä.. Ellei nyt sitten jollain fiksummalla ole tietoa miten nuo oikeasti tulee  ;D
ex kulkuneuvot= Volvo S60 2,0t -01, Audi A3 sb 2,0tdiQ -06, Ford Focus St -10, Audi A4 2,0tfsiQ -10, Mb C coupe -11, A5 sb 3,0tdiQ, S3 sedan.

M@s@

Itse juurikin katkaisin ne kivisuojien muovitapit ja asensin kaksipuolisella teipillä sekä liimamassalla.
A4 Allroad & T-Roc 4motion

jhj

Kiitoksia ripeästä vastauksesta! Laitoitko sen suojan alapään sinne kuraläpän alle?
ex kulkuneuvot= Volvo S60 2,0t -01, Audi A3 sb 2,0tdiQ -06, Ford Focus St -10, Audi A4 2,0tfsiQ -10, Mb C coupe -11, A5 sb 3,0tdiQ, S3 sedan.

msvahn

Onko noista suojista nyt sitten mitään hyötyä, jos ruostuminen lähtee kantin sisäpuolelta huopalokarin ja pellin välistä? Luulisi vain pahentavan ruostumista, kun ei tuuletu samoin kuin paljas pelti.

Eberiasennuksen yhteydessä laittelin korimassaa väliin. Yritin kameralla saada kuvia kantin sisäpuolesta, muttei onnistunut.. Sormikopelolla ei pysty sanomaan oliko siellä alkavia paiseita.
Tämä toinen, lokarivammanen auto, pääsee kohta samaan urakkaan, jolloin mielenkiintoista katsoa mitä huovan ja pellin välistä löytyy. Siinä pitäisi vahvistua/kumoutua teoria sisälokari aiheuttajana.
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

jhj

Lainaus käyttäjältä: msvahn - 10.07.12 - klo:16:51
Onko noista suojista nyt sitten mitään hyötyä, jos ruostuminen lähtee kantin sisäpuolelta huopalokarin ja pellin välistä? Luulisi vain pahentavan ruostumista, kun ei tuuletu samoin kuin paljas pelti.

Noo on siitä ainakin se ettei kiven iskuista kuoriudu maalit.. Onhan tuo aika huonosti suunniteltu kohta kun pyörän kivisuihku osuu suoraan peltiin!  >:(
ex kulkuneuvot= Volvo S60 2,0t -01, Audi A3 sb 2,0tdiQ -06, Ford Focus St -10, Audi A4 2,0tfsiQ -10, Mb C coupe -11, A5 sb 3,0tdiQ, S3 sedan.

M@s@

Lainaus käyttäjältä: jhj - 10.07.12 - klo:16:48
Kiitoksia ripeästä vastauksesta! Laitoitko sen suojan alapään sinne kuraläpän alle?

En laittanut alle vaan suoraan jatkumaan kiinni itse kuraläppään...  vähän leikkasin kivisuojan alapäätä että istui paremmin läpän yläreunaa vasten. En sitten tiedä miten ne virallisesti kuuluisi laittaa mutta ihan ok näköiset tuli omallakin asennustavalla :)
A4 Allroad & T-Roc 4motion

fleetwood

Mitenkäs muuten, onko muilla ollut ongelmia Avantin tavaratilan väliverhon kanssa, se 'verhokasetin' lukitus tuntuu pomppaavan irti koko ajan vaikka kuinka junttaisi sen kiinni :-P

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2
Passat GTE Variant

urkki

Lainaus käyttäjältä: fleetwood - 11.07.12 - klo:18:34
Mitenkäs muuten, onko muilla ollut ongelmia Avantin tavaratilan väliverhon kanssa, se 'verhokasetin' lukitus tuntuu pomppaavan irti koko ajan vaikka kuinka junttaisi sen kiinni :-P

Sent from my Galaxy Nexus using Tapatalk 2

Alussa pari kertaa "avautui", mutta kyllä sen jälkeen on pysynyt kun kunnolla ja tarkkuudella lukitsee.
0.662 MW Audi quattro power, 4:n Quattron loukussa

msvahn

Kyllä se totta on, että lokarit ruostuu sisälokarin hinkkauksesta eikä kiveniskuista tai maaliviasta johtuen. Avasin tänään omastani sisälokarin eberiä varten ja kaikki paiseet on lähtenyt sieltä pellin reunan puolelta, eli ruoste on hiipinyt pellin toiselta puolelta näkyvälle puolelle kantissa. Tämän takia itsellänikään ei ollut ruostetta vielä lokasuojan ulkopuolella, vaan oli vasta tulossa. sisälokari oli ruskeana lähes koko matkalta, eli kaari on ruosteessa kauttaaltaan pokkauksen sisäpuolelta. Ei ollut peiliä, että olisi nähnyt tarkemmin, eikä niin kiinnostanutkaan, kun ensi viikolla meni remonttiin.

Ei ole siis lokarivaihdot/maalaukset kuin ongelman siirtoa muutamalla vuodella ellei sitä hinkkausongelmaa poisteta esim. korikitillä. Pitää varmistaa, että Espoossa ymmärtävät laittaa liimamassat väliin.
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

jusba31

Lainaus käyttäjältä: fleetwood - 11.07.12 - klo:18:34
Mitenkäs muuten, onko muilla ollut ongelmia Avantin tavaratilan väliverhon kanssa, se 'verhokasetin' lukitus tuntuu pomppaavan irti koko ajan vaikka kuinka junttaisi sen kiinni :-P

Hyvin on pysynyt kiinni, kertaakaan ei oo irronnut.

LogI

Minullakin verho irtoilee ja toisen pään ulokkeet jumittavat. Todennäköisesti edellinen omistaja kohdellut kaltoin ja itsekin  tullut lastenvaunuja laittaessa joskus survottua vahingossa tavaratilan takaosaan joka vääntää verhokasettia ylös. Vähän lapsellinen systeemi se kiinnitys ja minulla verho on usein tallissa ja väliverkko paikassa.
A4 B8 2,0 tdi quattro
Golf V 1,4 tsi

Wagner

Tämän päivän saldoa: lokarit ei mee läpi takuuseen, ku autoa on muutenkin jo maalattu.  ???
Elokuun puolella menee öljynkulutusmittaukseen. Täs vaihees toooosi lyhyen käytön perusteella höppäis 0,3 litraa öljyä tonnilla.
Sikamaista menoa since 1975

fleetwood

Hmm.. minulla tuo tavaratilan verhon rullakasetti tuntuu pomppaavan irti lukituksesta toistuvasti aina silloin tällöin. Ja on tehnyt tuota ihan uudesta saakka, eikä ole saanut kovaa kohteluakaan. Pitänee vielä seurata tuota ja tutkia vielä tarkemmin.
Passat GTE Variant

Newman

Lainaus käyttäjältä: msvahn - 12.07.12 - klo:00:39
Kyllä se totta on, että lokarit ruostuu sisälokarin hinkkauksesta eikä kiveniskuista tai maaliviasta johtuen.
Osaatko veikata, onko moinen tyyppivika tai "ominaisuus" kovinkin yleistä sorttia? Siis muidenkin merkkisten ja -tyyppisten autojen kohdalla. On nimittäin ensimmäinen kerta kun itse kuulen moisesta.

msvahn

#194
Lainaus käyttäjältä: Newman - 13.07.12 - klo:09:03
Osaatko veikata, onko moinen tyyppivika tai "ominaisuus" kovinkin yleistä sorttia? Siis muidenkin merkkisten ja -tyyppisten autojen kohdalla. On nimittäin ensimmäinen kerta kun itse kuulen moisesta.

Esim. vanhassa passatissa (3BG) on samanlainen lokasuojan kantin pokkaus, mutta sisälokari jäykkää muovia. Huopalokarillisissa volkkareissa/skodassa etulokasuoja on muistaakseni erilailla kiinnitetty. (ei kohdistu niin voimalla peltiä vasten)

En ole kuullut muissa vastaavasta, mutta näissä B8:ssa on näköjään enemmänkin ajan kysymys milloin se ilmenee kussakin autossa. A5:ssa on kuulemma alumiinilokasuoja, joten ei liene samaa ongelmaa.



Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

fleetwood

Ok, tuo autoni tavaratilan rullaverho menee takuuvaihtoon. Myyntihallin avantissa se lukkiutui paikalleen pelkästään kevyellä painamisella, toisin kuin omassani.

Samalla käynnillä taisi korjaantua kojetaulun nitinät, jotka olivat pahimmillaan varsin ärsyttäviä.

Öljyn kulutuksen muutoksista raportoin myöhemmin toisaalla.
Passat GTE Variant

Ktk

Btw. Faceliftissä etusisälokarit eivät ole enää tuota huopahässäkkää, vaan ihan muovia.

msvahn

Nyt ois silmäterä lokarirempassa. Työmääräyksessä lukee, että "Audin erikoisohjeen mukaisesti korroosion poisto, sisäreunan lisätiivistys ja lokasuojan maalaus.."

Toivottavasti tekevät sitten kunnolla, jos vanhoista lokareista parsivat. Oikea oli ainakin jo aika hyvin ruostunut.

Hyvä, että FL:ssä on muutettu tuota sisälokarin materiaalia.
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

Ohikulkija

LainaaNyt ois silmäterä lokarirempassa. Työmääräyksessä lukee, että "Audin erikoisohjeen mukaisesti korroosion poisto, sisäreunan lisätiivistys ja lokasuojan maalaus.."

Tehdäänköhän tämä korjaus nyt kaikille A4 B8:lle automaattisesti takuuseen, iästä ja lokarin kunnosta riippumatta?

msvahn

Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 18.07.12 - klo:11:12
Tehdäänköhän tämä korjaus nyt kaikille A4 B8:lle automaattisesti takuuseen, iästä ja lokarin kunnosta riippumatta?


Ei, vaan täysin tapauskohtaisesti tehtaan päätöksen mukaisesti. Tehtaalle lähetetään kuvat ja tiedot auton iästä, kilometreistä ja huoltohistoriasta. Sieltä sitten tulee päätös. Omani oli viettänyt jo 3-vuotissynttärit / 100tkm, mutta näytti takuuseen menevän, kun oli niinkin roisin näköisesti lähtenyt kesimään.

Vaimon 3kk vanhemmassa autossa kilsoja 70tkm, mutta siinä en nähnyt ruosteesta merkkejä. Jotain röpelöä maalipinnassa oli, mutta en pysty sanomaan onko alkavia paiseita vai muuta epätasaisuutta (sormikopelolla tunnustellen). Ruostehan siis lähtee kantin piilopuolelta, johon huopalokari hankaa. Siinä vaiheessa kun ruosteen näkee kaaren ulkopuolella pokkauksessa, on hiertokohta jo ruskeana. Omassani sisälokarin huopa oli ruskea sitä vasten hieroneesta ruosteisesta peltilokarista.

Otan kesän aikana vaimon autosta vielä molemmat pyöräkotelot auki ja puhdistan kunnolla suojaten peltipinnan hankaukselta.

Eihän tuo sinkitty kaari helpolla ruostu varsinaisista kiveniskuista, kun se tuulettuu koko ajan. Pahempi on tuolta välistä hiipivä korroosio, joka näyttäytyy kun on jo kiire.

Audilla on näköjään tuolle TPI (technical product information), eli jonkinlainen korjausohje. Siitä päätellen ihan yleinen homma, mutta eihän noita autoteollisuudessa "varmuudeksi" aleta kaikkiin korjaamaan, kun se ei kaikissa ehdi esiintyä kohtuullisen ajan kuluessa (kuten vaikka vaimoni autossa). Siinä vaiheessa kun se tuossa alkaa kesimään, on ikää varmasti yli 5v. ja kiveniskua kaarissa jo riittävästi kumoamaan sisäpuolelta lähtenyt ruostuminen. Meillä on tarkoitus pitää autoja vähintään muutama vuosi, joten ajattelin ehkäistä toisessa itse.
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

Wagner

Guut to knou... Itelläni noin 3,5 vuotias potra B8 ja 40k mittarissa. Maali vähän kupruillu ja lähtee helposti raaputamalla irti (ainakin niistä parista pienestä kohdasta, josta kokeilin). Viime viikolla kävin Airportissa kiesiä näytillä ja kaveri totes, ettei toinna pistää etiäpäin, että ei tuu menemään läpi. Otti kuvat ja mittaili maalipintaa ympäriämpäri autoa -> totes, että tätä on maalattu aikaisemminkin -> automaattihylsy tulee. Autohan on ollu liisaripeli, joten sinänsä huollot lienee tehty niinku pitääkin. Pitänee kaivaa edellisen haltijan puhelinnumero esiin ja kysästä auton menneisyydestä, että onko sitä tosiaan maalailtu.

Toisaalta jos sen kyselyn tekeminen sinänsä ei maksa mitään, niin voishan sitä vähintään kepillä kokeilla jäätä... Vai maksaako? Plan B lienee lokareiden uusintamaalaus sit vuoden x kuluttua = xxxx euroa?
Sikamaista menoa since 1975

msvahn

#201
Meilläkin on vaimon auton vasen lokari maalattu tai vaihdettu parkkiskolhun takia. Näkee kun lakkapinta on kiiltävämpi kiinnityspulttien läheisyydestä konepellin alla (maalattu irrallaan varmaankin). Orkkislokarissa on konepelti tehtaalla "suojannut" sumua ja se on himmeämpi piilossa olevalta osaltaan. Toisaalta orkkiksessa taas on etuovien saranoiden läheisyydessä olevat pultit täysväriset, kun vaihdetulla puolella on pultin ja korin saumasta maali "lohjennut" pultteja avatessa. Huomaa siis onko käytetty irti.

Ymmärrän osittain tehtaan kannan maalattujen osalta, mutta harmillista muuten korroosiota kestävän maineessa olevalta automerkiltä. Jos ruput kaarissa saa hallintaan ja tuputeltua vähemmän näkyviksi, ei tuo iso ongelma ole. Itse mietin pitkään haluanko edes niitä irrotettavan ja uudelleen maalattavan. Yleensä korjauksissa lopputulos ei vaan ole tehtaan veroinen (pinta, istuvuus ja muihin osiin tulevat vauriot irrotuksessa).

EDIT: Ei maksa käydä näyttämässä kaaria korikorjaamolla. Itse ei varmaan tehtaalle voi alkaa anomusta vetämään, mutta siis merkkiliikkeiden kautta.. Korjaamo tietysti itse päättää lähtevätkö viemään asiaa eteenpäin, joten vaihtelua on liikkeiden välillä. Omaani kävin kysymässä ensin paikallisessa paikassa, jossa tyrmäsivät homman näkemättä autoakaan, kun on 3v. maalitakuu ohi. Espoossa sitten ottivan asian työn alle ja lähettivät kuvat tehtaalle.

Mullakaan ei ensin näkynyt kuin muutama kupla, mutta irrottaessani laittamani väliaikaiset teipit kaarista roiskeläppiä asentaessani irtosi maalia roimasti ja totuus paljastui.

Jos ei olisi mennyt takuuseen, olisin tuputtanut itse nuo kohdat siistiksi. Mustassa autossa ei paljon paikkaamaalaukset näy tuolla kaaren taitteessa.
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

Ohikulkija

LainaaVaimon 3kk vanhemmassa autossa kilsoja 70tkm, mutta siinä en nähnyt ruosteesta merkkejä. Jotain röpelöä maalipinnassa oli, mutta en pysty sanomaan onko alkavia paiseita vai muuta epätasaisuutta (sormikopelolla tunnustellen).

Minun autossa (79tkm 9/08) on vähän samanlaista röpelöä. Ei näyttäisi kyllä olevan ruostetta. Selvästi ulkopuolelta kahdesta kohdin irronneen maalin (kiven iskeymä) olen itse paikkamaalannut.

JKK

Lainaus käyttäjältä: Wagner - 18.07.12 - klo:14:41
Viime viikolla kävin Airportissa kiesiä näytillä ja kaveri totes, ettei toinna pistää etiäpäin, että ei tuu menemään läpi. Otti kuvat ja mittaili maalipintaa ympäriämpäri autoa -> totes, että tätä on maalattu aikaisemminkin -> automaattihylsy tulee. Autohan on ollu liisaripeli...

Ã,,lä tuosta lannistu. Se Airportin korikorjaamo on suoraan sieltä mihin aurinko ei juurikaan paista. Itse kävin myös siellä ensin, ja lähtökohtaisesti asenne oli todella nuiva, varsinkin kun näkivät auton tuontitarrakilvet. Ei kuulemma voi edes yrittää mitään takuukyselyjä ennenkuin auto on suomen kilvissä. Jäin ihmettelmään. Noh... nyt auto on käynyt onnistuneesti lokarirempan läpi Hyvinkään Laakkosella, ja vielä eilenkin illalla kiesini oli edelleen tarrakilvissä. Tänään ruuvasin suomen kilvet. Jeps, eli meni siis suoraan tehtaan piikkiin eikä vastausta tarvinnut odottaa kuin viikon verran. Tarrakilvet ei siis lopulta olleet mikään este kyselylle, vaan ainoastaan kusipäinen asenne Airportissa. Tehdasta kiinnostaa ainoastaan VIN-numero, km-lukema, ja valokuvat vauriosta. Muusta ne ainakaan minun autoni tapauksessa olleet kiinnostuneita. Lokarit tosin maalattiin Laakkosella toissapäivänä kolmanteen kertaan, ja nyt värisävy osui täsmälleen nappiin. Tällä kolmannella kerralla sain jopa ilmaisen sijaisauton käyttööni. Asiakaspalvelusta Hyvinkään Laakkoselle täysi kymppi.

Ainiin, ja tämäkin auto on siis saksasta tuotu entinen Leasing-auto, jonka mittarissa on jo 180tkm. Joten pistäkää kova kovaa vasten, ennenkuin nielette merkkikorjaamotyyppien pessimismin. Hehän eivät sitä päätöstä tee, vaan ovat vain velvollisia pistämään kyselyn eteenpäin. Saavat henkilökohtaisella tasolla olla aivan mitä mieltä huvittaa. Se niille kannattaa tehdä selväksi jos menee hankalaksi.
*** RossTech USB-HEX V2 Unlimited & VCDS löytyy. Piuhan/läppärin vuokraus onnistuu PK-seudulla jopa kotiintoimituksella ***

- BMW 520d G31 SportLine
- Triumph Street Scrambler 900

Pertsa

Omastani lokarit korjattu vajaa 2v sitten. Sen jälkeen on ollut suojateipit siinä, ihan vaan valkoita muovista eristysnauhaa, joka on kyllä hyvin pysynyt eikä erotu lokarinreunasta. Eilen raotin hiukan teippiä ja yllätysyllätys, maalihan siellä taas irtoilee. Eli ei nuo ainkaan kiveniskemistä lähde, se on selvä, niinkuin tässä ketjussa on jo todettu. Täytyypä mennä näyttämään jossain vaiheessa josko nuo saataisiin korjattua oikein.

fourvalve

Tarkistin oman kärryn etulokarin reunat eikä mistään ollut maali lohjennut, väri punainen.
Öljy ei maistu tälle yksilölle 1.8 ja auto on rekisteröity tammi -08, 134tkm miten tässä näin on päässyt käymään ;)
BMW z4 3.0i roadster

rob-s

LainaaOnko kukaan joutunut vaihtamaan/vaihdattamaan etupyöränlaakereita B8:iin? Jos, niin millä kilometreillä?

Eilen vaihdatin etupyöränlaakerit ja kylläpäs hiljeni auto! Samalla laitettiin uudet levyt ja palat.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

ttiikeri

Mulla on mennyt tankinluukun lukitusmoottori muutama kuukausi sitten. Vaihdoin itse, uusi lukitusmoottori 30eur ja toinen 30 euroa meni kehykseen joka menee uusiksi kun vaihtaa tuon. Näitä on mennyt, esim saksalaisilla foorumeilla löytyy mainintoja.

Pitää tällä tai ensi viikolla purkaa etusisälokarit ja laittaa liimamassa tuohon huovan ja lokarin kantin hankauskohtaan kun kaaret on vielä ehjät. Katsoin FL lokareita tänään liikkeessä ja siellä tuntui olevan liimapalko johon muovilokari vastaa.
Audi A4 1.8 TFSI

jummi78

#208
Lainaus käyttäjältä: rob-s - 19.07.12 - klo:08:53
Eilen vaihdatin etupyöränlaakerit ja kylläpäs hiljeni auto!

Samoin, laakerien lisäksi vaihdatin oikealta sisemmän raidetangonpään. 78tkm mittarissa, onneksi meni takuun piikkiin.

Edit: Samalla tehtiin myös Audin kamppanjan mukainen 2.0tfsi moottorin nokka-akselin säätimen vaihto. Suositeltava vaihdattaa ajoissa ettei matka katkea varsin äkkinäisesti.

Tomppis

Onkos kellään muulla ollut B8:ssa, joko A4/5 tai S4/5 niin omituista laahaavaa rohinaa liikkelle lähdettäesssä, kun auto on seissyt paikallaan kauemmin? Itselläni ollut tätä uudesta asti ja tuossa äitini A5 on kans ollut, mutta siitä hävisi kun mittarissa on nyt reilu 30k.
Elikkä kuulostaa hieman niin kuin jarrut laahaisivat, vaikka sähk. käsijarru ei ole ollut edes päällä. Ã,,äni häviää kun ajaa muutaman sata metriä eteen päin. En ole huomannut voimistuuko ääni jompaan kumpaan suuntaan käännettäessä.

Onko näissä jokin automaatio, että laittaa hieman jarruja päälle, kun sammuttaa auton. Näissä molemmissa autoissa 2.0 TFSI kone S-Tronic ja Q.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy