Mahdollisia tyyppivikoja

Aloittaja Flat, 29.11.09 - klo:08:39

« edellinen - seuraava »

Mäkkäri

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 24.05.12 - klo:21:22
No, itselläni alkoivat maalit karista jo 1,5 vuoden ikäisenä tuosta omastani. Uudet lokarit vaihdettiin kun auto oli melko tarkkaan 2 vuotta vanha.


Pitäisikö alkaa valmistautumaan tuohon maalien lähtöön lokareista. Nimittäin nyt on korjattu kaksi tyyppivikaa autossani, kytkin/kaksoismassavauhtipyörä ja pyörän laakeri(vasen etupyörä). Voisiko tuota maalivian ilmaatumista jotenkin ennakoida? Ainakin tällä hetkellä maali tuntuu olevan kiinni tiukasti lokarinreunassa. Pitääkö vain odotella, jotta maali alkaa irtoilemaan ja sitten viedä pajalle?
Tämä tuli vaan mieleen, kun hieman skeptisesti alan suhtautumaan noihin tyyppivikoihin. Off topiccina vaimon A3:n turboon tehtiin se shimmiviritys ja vaihdettiin nokkaketju kiristimineen, alle 20.000 km ajettuna ??? Että se siitä laadusta...
Audi A4 2.0 TDI Avant Business -10
Kawasaki Versys -11,PC,L-Vince +
perheen muut Waggineet; Audi A3 sportback S-line White Business Open Sky-11 ja Audi A4 1,9 tdi Avant Quattro -03.
"vanha Rouva" Audi A6 C5 Allroad quattro 2,7 T tiptronic

Pertsa

^ Jos ei siellä irtonaista maali näy niin sitten homma lienee kunnossa ainakin toistaiseksi. Voithan tietysti vaikka sormella vetää pellin siitä kanttauksen reunasta ulospäin vaikka lähteekö se maali siitä irtoamaan. Itselläni homma lähti niin että olin pesemässä autoa (käsin) niin pesusieneen tarttui pala maalia.

Mäkkäri

Näin olen tunnustellut ja ainakin vielä maali on pysynyt kiinni.
Audi A4 2.0 TDI Avant Business -10
Kawasaki Versys -11,PC,L-Vince +
perheen muut Waggineet; Audi A3 sportback S-line White Business Open Sky-11 ja Audi A4 1,9 tdi Avant Quattro -03.
"vanha Rouva" Audi A6 C5 Allroad quattro 2,7 T tiptronic

JKK

Lainaus käyttäjältä: Mäkkäri - 24.05.12 - klo:21:32
Pitäisikö alkaa valmistautumaan tuohon maalien lähtöön lokareista. Nimittäin nyt on korjattu kaksi tyyppivikaa autossani, kytkin/kaksoismassavauhtipyörä ja pyörän laakeri(vasen etupyörä). Voisiko tuota maalivian ilmaatumista jotenkin ennakoida? Ainakin tällä hetkellä maali tuntuu olevan kiinni tiukasti lokarinreunassa. Pitääkö vain odotella, jotta maali alkaa irtoilemaan ja sitten viedä pajalle?

No sanoisin, että jos maali on vielä tiukasti kiinni, eikä ongelmia ole näköpiirissä, suosittelisin ostamaan ne facelift malliin lisätyt lokarin sisäosan muovilistat. Maksaa käsittääkseni muutaman kympin. Ne kun asennat puhtaalle vahatulle pinnalle niin ei varmasti ongelmia tule. Varmuuden maksimoimiseksi vielä liimaat läpinäkyvät Lamin-X-kalvot siihen alle, jotka ulottuisivat tarpeeksi ylös asti.
*** RossTech USB-HEX V2 Unlimited & VCDS löytyy. Piuhan/läppärin vuokraus onnistuu PK-seudulla jopa kotiintoimituksella ***

- BMW 520d G31 SportLine
- Triumph Street Scrambler 900

msvahn

Mulla taas tuo tuli ilmi, kun laitoin ilmastointiteippisuikaleet suojaamaan kaaria tilapäisesti (olin hommaamassa läpät). Irrottaessa teipin, lähti ongelmakohdista maalit irti samantien. Osa irronneesta alueesta ei ole mulla ruosteessa, vaan puhdas sinkkipinta, kuten kuvissakin näkyi. Ennen teippejä tuota ei huomannut kovinkaan hyvin, että maali on lähes irti pellistä.
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

Mäkkäri

Lainaus käyttäjältä: JKK - 24.05.12 - klo:21:45
No sanoisin, että jos maali on vielä tiukasti kiinni, eikä ongelmia ole näköpiirissä, suosittelisin ostamaan ne facelift malliin lisätyt lokarin sisäosan muovilistat. Maksaa käsittääkseni muutaman kympin. Ne kun asennat puhtaalle vahatulle pinnalle niin ei varmasti ongelmia tule. Varmuuden maksimoimiseksi vielä liimaat läpinäkyvät Lamin-Xfl-kalvot siihen alle, jotka ulottuisivat tarpeeksi ylös asti.

Tuo kalvo on käynyt mielessä mutta fl-mallin muovilista saattaisi olla lisänä paras vaihtoehto, ettei tarvitsisi maalailla. Sekun tuo hopea ei ole helpoimmasta päästä saada lähelle alkuperäistä sävyä. Takaovi menee uudelleenmaalaukseen sävyvirheen ja "pilveilyn" vuoksi.
Audi A4 2.0 TDI Avant Business -10
Kawasaki Versys -11,PC,L-Vince +
perheen muut Waggineet; Audi A3 sportback S-line White Business Open Sky-11 ja Audi A4 1,9 tdi Avant Quattro -03.
"vanha Rouva" Audi A6 C5 Allroad quattro 2,7 T tiptronic

JKK

Lainaus käyttäjältä: Mäkkäri - 24.05.12 - klo:21:51
Tuo kalvo on käynyt mielessä mutta fl-mallin muovilista saattaisi olla lisänä paras vaihtoehto, ettei tarvitsisi maalailla. Sekun tuo hopea ei ole helpoimmasta päästä saada lähelle alkuperäistä sävyä. Takaovi menee uudelleenmaalaukseen sävyvirheen ja "pilveilyn" vuoksi.

Tästäpä juolahti mieleeni kysymys punaisen auton maalaamisesta. Onko täällä ketään maalarimestaria, joka osaisi sanoa onko punainen vaikea väri saada osumaan kohdalleen? Tämä on ainoa asia joka tietysti nyt itseäni jännittää kun lokarit pistetään uusiksi. Hopea on tosiaankin vaikea väri, sen olen joutunut itsekin kakkosautoni tapauksessa toteamaan.
*** RossTech USB-HEX V2 Unlimited & VCDS löytyy. Piuhan/läppärin vuokraus onnistuu PK-seudulla jopa kotiintoimituksella ***

- BMW 520d G31 SportLine
- Triumph Street Scrambler 900

Quality


Ei kai punainen ole sen vaikeampi kuin muutkaan värit, ellei alkuperäinen väri ole menettänyt jotain parhaasta terästään. Eli mitä vanhempi ja päivettyneempi punainen, sitä vaikeampi sattua kohdalleen.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Pertsa

Juu ei se punainen sen kummempi varmaan ole kuin muutkaan. Metallivärien kanssa voi olla hankalampaa.
Tosin se vähän riippuu tuokin. Yhdellä kaverilla Audi A4 B6, jossa semmoinen tummemman punainen väri. Kaverilla lähti kaikki lakat katosta kerralla yhtenä liuskana, kun kerran pesi sitä painepesurilla, syy ei selvinnyt. Sitten katto piti maalauttaa, niin samalla värikoodilla löytyi kuulemma 3 eri sävyä.
Muistan kun itselläni oli aikanaan kaksi volkkaria Tornadorot värillä, toinen Vento ja toinen nelisen vuotta vanhempi Polo. Sama värikoodi molemmissa mutta autojen väri oli kyllä melko erilainen.
B8:issa tuskin on eri sävyjä punaiselle.

qmckone

Lainaus käyttäjältä: JKK - 24.05.12 - klo:21:45
No sanoisin, että jos maali on vielä tiukasti kiinni, eikä ongelmia ole näköpiirissä, suosittelisin ostamaan ne facelift malliin lisätyt lokarin sisäosan muovilistat. Maksaa käsittääkseni muutaman kympin. Ne kun asennat puhtaalle vahatulle pinnalle niin ei varmasti ongelmia tule. Varmuuden maksimoimiseksi vielä liimaat läpinäkyvät Lamin-X-kalvot siihen alle, jotka ulottuisivat tarpeeksi ylös asti.


Vai onko listat ja kalvot vain ongelman siirtämistä? Sillä, jos vika on sinkityksessä, niin maalit irtoo joka tapauksessa ennen pitkään.
A4 2.0Tq

jotpee

Yksi tyyppivika on minulla deletoitunut ja toinen konkretisoitunut.

Hyvä:
Vasemmalta edestä a-tolpan suunnasta kuuluneen sirinän paikallistin varokerasian kannen resonanssiksi keväisillä sepelinpehmeillä teillämme. AC Herttoniemi sai häiriöäänen poistettua määräaikaishuollon yhteydessä.

Paha:
Vasemman etupyörän laakeri sanoi sopimuksen irti 26 tkm mittarissa. Melko lyhyt sopimuskausi ottaen huomioon auton hinnan... Havaitsin  jurinaa edestä vasemmalta vain muutama päivä määräaikaishuollon jälkeen, tietenkin.

Oikein hyvä:
AC Herttoniemen huollon toiminta ja palveluasenne ihan normihuollonkin yhteydessä, mutta etenkin jälkimmäisen takuuasian hoitamisessa.
Ex: A4 Avant 2,0 TFSI 155 kW quattro s-tronic -11

urkki

LainaaHyvä:
Vasemmalta edestä a-tolpan suunnasta kuuluneen sirinän paikallistin varokerasian kannen resonanssiksi keväisillä sepelinpehmeillä teillämme. AC Herttoniemi sai häiriöäänen poistettua määräaikaishuollon yhteydessä.


Tuon itsekkin löytänyt äänilähteeksi. Miten mahtoivat korjata?
0.662 MW Audi quattro power, 4:n Quattron loukussa

msvahn

Itse olen myös ihmetellyt joskus kuuluvaa sirinää, mutta kuulostais tulevan kuskin oven yläpuolelta kattoverhoilusta tai sit se vaan heijastuu sieltä.. Sen verran pieni ja ajoittainen, ettei ole jaksanut tarkemmin tutkia.
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

jotpee

Lainaus käyttäjältä: urkki - 01.06.12 - klo:22:56
Tuon itsekkin löytänyt äänilähteeksi. Miten mahtoivat korjata?
En ole vielä ehtinyt perehtyä asiaan. Avaan kannen ja raportoin lähipäivinä.
Ex: A4 Avant 2,0 TFSI 155 kW quattro s-tronic -11

Pertsa

Joo, tuo sirinä on tosiaan melko satunnainen, mutta silloin kun se kuuluu niin on melko ärsyttävä. Itse juuri tuota sulakerasian kantta pari viikkoa sitten tiivistelin, ihan vaan kangaseristysnauhalla mitä nyt sattui kaapista löytymään. Sitä itse luukkuahan kiertää sellainen kumitiiviste muualla paitsi siellä etuosassa. Laitoin kannen sisäpuolelle siihen luukun etuosaan pari kerrosta tuota erkkaria. Sitten siinä itse sulakerasiassa katselin vähän onko siinä jotain koholla olevaa jotka saattais osua siihen kanteen ja aiheuttaa sirinää. Siinä on muutama pultinkanta ja muistaakseni jotain muitakin ulokkeita, jotka ehkä osuvat siihen kanteen. Laitoin niidenkin päälle pari kerrosta erkkaria. Nyt en ole kuullut sirinää sen jälkeen, mutta ei nuolaista vielä, seurataan tilannetta ...

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: jotpee - 01.06.12 - klo:22:48
Vasemman etupyörän laakeri sanoi sopimuksen irti 26 tkm mittarissa. Melko lyhyt sopimuskausi ottaen huomioon auton hinnan... Havaitsin  jurinaa edestä vasemmalta vain muutama päivä määräaikaishuollon jälkeen, tietenkin.
Mikähän noissa vasemman etupyörän laakereissa on ropleemana. Ei ollut ensimmäinen sulla. Itselläni se hajosi muistaakseni n. 55tkm:ssä. Muutama muukin vastaava tapaus on ollut.

msvahn

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 02.06.12 - klo:09:31
Mikähän noissa vasemman etupyörän laakereissa on ropleemana. Ei ollut ensimmäinen sulla. Itselläni se hajosi muistaakseni n. 55tkm:ssä. Muutama muukin vastaava tapaus on ollut.

Tuntuu kerääntyvän nuo ennen aikaiset juuri 2.0TFSIq versioihin??, kun ainakin isoissa dieseleissä havainnut niiden menevän lähempänä 200tkm (mikä nyt on jo sinällään hyväksyttävää). Onko uusi sitten kestänyt jo enemmän kuin orkkis?

Vaihteleeko laakerien osanumerot moottoriversioiden myötä?
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: msvahn - 02.06.12 - klo:10:01
... Onko uusi sitten kestänyt jo enemmän kuin orkkis?
Vaihteleeko laakerien osanumerot moottoriversioiden myötä?
Ei ole uudella laakerilla vielä noin paljoa kilometrejä, on vielä reilut parikymmentä tuhatta siihen. En kyllä osaa sanoa noista osanumeroista.

msvahn

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 02.06.12 - klo:11:24
Ei ole uudella laakerilla vielä noin paljoa kilometrejä, on vielä reilut parikymmentä tuhatta siihen. En kyllä osaa sanoa noista osanumeroista.

Ok, äkkiä luulisi nimittäin, että painavan V6:sen nokka kuormittaisi enemmän. Voi tietysti olla eri laakerikin..  ???
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

BeeKasi

Lainaus käyttäjältä: msvahn - 01.06.12 - klo:23:05
Itse olen myös ihmetellyt joskus kuuluvaa sirinää, mutta kuulostais tulevan kuskin oven yläpuolelta kattoverhoilusta tai sit se vaan heijastuu sieltä.. Sen verran pieni ja ajoittainen, ettei ole jaksanut tarkemmin tutkia.

Veikkaisin aurinkolasikoteloa. Itsellä kahdessa kulkineessa resonoinut.
B8 3.0 TDIq S-Tronic -10 // C5 2.4 kuminauhaAvant-02

BeeKasi

Lainaus käyttäjältä: msvahn - 02.06.12 - klo:10:01
kun ainakin isoissa dieseleissä havainnut niiden menevän lähempänä 200tkm

Eka kulkine: 13kk / 45tkm
Toka kulkine 22kk / 80tkm
En ole varma tulenko kolmannella testaamaan...
B8 3.0 TDIq S-Tronic -10 // C5 2.4 kuminauhaAvant-02

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: BeeKasi - 03.06.12 - klo:10:12
Veikkaisin aurinkolasikoteloa. Itsellä kahdessa kulkineessa resonoinut.
Joo, se sirinä on jo vaimennettu, itse asiassa ei ollut aurinkolasikotelo vaan se ritilä siinä kattokonsolissa.
Tuo sulakerasian ritinä on toinen.

msvahn

Lainaus käyttäjältä: BeeKasi - 03.06.12 - klo:10:14
Eka kulkine: 13kk / 45tkm
Toka kulkine 22kk / 80tkm
En ole varma tulenko kolmannella testaamaan...

ok, eli kyllä niitä menee...  :D

Tuo aiemmin mainitsemani vaimea sirinä siis kuuluu mielestäni vasemmalta siitä kauhukahva-alueelta, mutta on mahdollista että heijastuu..
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

jotpee

Lainaus käyttäjältä: urkki - 01.06.12 - klo:22:56
Tuon itsekkin löytänyt äänilähteeksi. Miten mahtoivat korjata?
Kangaseristenauhalla, jonka olivat laitanneet luukun alkuperäisen kumitiivisteen päälle kiertämään luukun kaikki reunat. Toiminut ainakin toistaiseksi.
Ex: A4 Avant 2,0 TFSI 155 kW quattro s-tronic -11

skorhon3

Autossani a4 2,0tdi q farmari on kaksi aivan raivostuttavaa ääniongelmaa

Farkun takatilassa ohjaajan puolella nitisee ikävästi, kun ajaa esim. mukulakivellä. Onkohan tuo joku iskarijuttu?

Takana pelkääjän puolella alkaa myös ihmeellinen rolina, jos ajaa jurnuttaa pienillä kierroksilla ja isommalla vaihteella. Ilmeisesti moottorin värinästä aiheutuva..

Kokeilin ottaa varapyörän pois, mutta se ei vaikuttanut ääniin.

Osaako kukaan sanoa tuosta jotain?


honkpa

Ajovalo ongelmat leviää....
Nyt ei sit syttynyt apukuskin xenon, aikaisemin ongelma ollut pariin kertaan kuskipuolella.
Parkeille ja takaisin ja taas toimii.
Nooh perjantaina tuo menee takuu huoltoon, jospa jotain selviäisi.

Yhden huomion tein tuossa viimeviikolla ajellessani. Mulla on koodattu akun varaustilan näyttö tuonne valikkoon ja vaikka tiistaina tuli tyrkättyä noin 850km päivän aikana ei siltikään varaustila näyttänyt täyttä....

massa

Lainaus käyttäjältä: skorhon3 - 03.06.12 - klo:21:14
Farkun takatilassa ohjaajan puolella nitisee ikävästi, kun ajaa esim. mukulakivellä. Onkohan tuo joku iskarijuttu?
Kokeile kääntää takaselkänojat ja tarkasta että välitilaverkon "palkki" ja takakontin verhon "palkki" ovat kunnolla lukittuneet. Itsellä oli kerran samanlaista nitinää ja jompikumpi noista poikkisysteemeistä ei ollut kunnolla lukituksessa.

- Jos pyörä ei vedä, se jarruttaa - ex. B8 Avant 2.0TFSI quattro

fleetwood

Paikallistin omastani ilmeisesti - ja toivottavasti - sen ainoan nitinän lähteen. Ohjauspylvään vasemmalla puolella oleva paneeli aloittaa jatkuvan nitinän aina silloin tällöin kun sille päälle sattuu; kun ujuttaa käden ratin päällä olevasta raosta ja pitää paneelia kiinni sormenpäillä, nitinä loppuu. Pitänee katsoa josko tuonne saisi johonkin sopivaan saumaan aivan ohuen kumin tms, josko tuosta selviäisi ihan tuolla.
Passat GTE Variant

honkpa

Takuukorjauksesta palattu ja molemmat xenon polttimot on nyt uudet.
Polttimoihin on kuulemma integroitu myös sytytin yksiköt

Huolto oli saanut satunnaisen syttymättömyyden esiintymään, toki vikakooditkin löytyi.
Uusilla polttimoilla ei oltu saatu enään ongelmaa esiintymään.


Ohikulkija

LainaaNo sanoisin, että jos maali on vielä tiukasti kiinni, eikä ongelmia ole näköpiirissä, suosittelisin ostamaan ne facelift malliin lisätyt lokarin sisäosan muovilistat.

Kävin tänään vaihdattamassa vasemman xenon polttimon. Samalla kysyin noita lokarin muovilistoja.
Eivät olleet kuulleetkaan moisista. Kuvista kuitenkin löytyi se lista, mutta sille ei ollut varaosanumeroa.
Onko kenelläkään tiedossa tuota listan numeroa? Helpottaisi tilamista hiukan.
Vai onko niitä saatavilla korikorjaus puolelta?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy