Audi A4 B8 sisustan laatu

Aloittaja JQX, 01.05.15 - klo:11:37

« edellinen - seuraava »

JQX

Itse olen harkinnut A4 B8 sedanin hankintaa, mutta en ole vielä ehtinyt koeajolle. Isona kysymysmerkkinä on sisustan laatu, koska se on ainakin itselleni todella tärkeä.

Mielenkiintoinen vertailu

http://www.germancarforum.com/threads/the-myth-about-the-audi-a4-b8s-interior-quality.27546/

Mitä olette itse olleet mieltä B8:n sisustan laadusta? Onko nitinöitä / natinoita yms.?

Karmat

Eihän tossa linkin takan olevassa "vertailussa" ole mitään reilua. Mitä järkeä vertailla perus Audia ja "luxus" mersua. Kyllä Audiinkin saa nahkaa vaihdekeppiin ja oven pahveihin yms. parempaa mittaristoa. Lisäksi kehuttiin kuinka sileä paneeli jossa on pyöreät nappulat on muka parempi kuin Audin vastaava kohda. Not!

Mutta joo itselläni ollut -08 A4 niin itse kyllä tykkäsin sisustuksen laadusta.

JQX

Kyllähän siinä nyt jotain järkeä oli  :)

Noh, voin pian onneksi tehdä omia johtopäätöksiä kun pääsen tutkimaan lähemmin.

Jonkin verran muutamilla ulkomaisilla foorumeilla on mutinaa tuosta halvasta muovista B8:n sisustassa. Joku kertoi, että vuoden 2005 passatin sisustakin on laadukkaampi  ;D

jaapel

Itselläni on -08 vuoden a4 avant ja olen todellakin tyytyväinen sisustan laatuun.. minkäänlaisia narinoita ja kitinöitä ei kuulu. jos vertaa saman vuotiseen esim c-sarjan mersuun niin kyllä audissa ainakin mun mielestä paljon paremman näköinen ja laadukkaamman oloinen sisusta. mutta maku asioita....

JQX

Lainaus käyttäjältä: jaapel - 01.05.15 - klo:14:04
Itselläni on -08 vuoden a4 avant ja olen todellakin tyytyväinen sisustan laatuun.. minkäänlaisia narinoita ja kitinöitä ei kuulu. jos vertaa saman vuotiseen esim c-sarjan mersuun niin kyllä audissa ainakin mun mielestä paljon paremman näköinen ja laadukkaamman oloinen sisusta. mutta maku asioita....

OK. Itsellä on harkinnassa 09 vuotinen A4 sedan ja lähipäivinä pitäisi päästä koeajolle. A4 B8 sedan näyttää kyllä törkeän hyvältä ulkoisesti ja mieli tekisi semmoinen ostaa, mutta katsotaan millainen laatuvaikutelma siitä sisustasta ja koeajosta jääkään..

Mersun tyyli on ainakin näissä perinteisimmissä malleissa jokseenkin "pappamainen" mielestäni ja toinen tykkää, toinen ei.

q neljä

Olen näillä B8:lla kurnuttanut menemään yhteensä 350tkm (3 autoa), ei autoissa mikään nitise eikä natise. Uusimmassa on nyt nahka/alcantara-verhoilu ja mustat pianolakka-listat, ja näillä eväillä ollaan jo mukamas vähän fiinimmän puolella :P
Ihan missä vaan käytössä neljä vetävää pyörää yleensä riittää =  Quattro Tdi
Audi A4 Avant TDI quattro S-tronic -17

TavanTallaaja

Itselläni nitisee ja resonoi kyllä koko ohjaamo (taustapeili, sivupalkki, kojelauta ym.). Talvella kitkoilla ei niin pahasti kuin näillä jurruttavilla kesärenkailla. Laativaikutelma ei lähelläkään edellistä Avensista. Tosin tää mun menopeli on ollut muutenkin täys fiasko.
Audi A4 Avant 2.0 TFSI Quattro S-tr -09

rami

osta uusi pasuuna saat saman auton 10 tonnia havemmalla.

volkkari

Edellisessä -10 Avantissa resonoi varsinkin aurinkolasikotelo ja kuskin oven verhoilu, mutta nyt -15 allroad ei natise...ja toivottavasti ei alakaan...
-15 A4 Allroad LoQ

Ishvan

Pakko kyllä todeta tähän keskusteluun, että aika montaa autoa on tullut ajettua ja kaikki ovat natisseet jossakin tilanteissa. Väitän, että kuullossa on vikaa jos ei auto natise tai pidä ääntä missään tilanteessa. Vanha korva kun ei pientä sirinää enää huomaan, niin tuntuu nämä tavallisen tallaajankin menopelit laadukkailta. Kyllä itsellä ainakin tasan tarkkaa jokainen oma menopeli on satunnaisesti joskus sirittänyt, natissut tai nitissyt jostakin, kun oikein kuuntelee.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

JQX

Lainaus käyttäjältä: TavanTallaaja - 03.05.15 - klo:01:39
Itselläni nitisee ja resonoi kyllä koko ohjaamo (taustapeili, sivupalkki, kojelauta ym.). Talvella kitkoilla ei niin pahasti kuin näillä jurruttavilla kesärenkailla. Laativaikutelma ei lähelläkään edellistä Avensista. Tosin tää mun menopeli on ollut muutenkin täys fiasko.

Tuo on se juuri mitä pelkään. Menettäisin järkeni noiden äänien kanssa ja auto lähtisi vaihtoon  :o Tuommoiset ei välttämättä lyhyellä koeajolenkillä tule esiin. Pitää ainakin päästä ajamaan kunnolla karhealle asvaltille.

En tiedä kultaako aika muistot, mutta E39 -korisen BMW:n sisusta on ollut laadukkain mitä itse olen koskaan nähnyt. Lisäksi auto oli käsittämättömän hiljainen ja vankan tuntuinen.

JQX

Lainaus käyttäjältä: rami - 03.05.15 - klo:02:23
osta uusi pasuuna saat saman auton 10 tonnia havemmalla.

Passatin omistaminen jo ajatuksen tasolla tuntuu mahdottomalta  ;D

rami

Olet rahapussikanssa sairas
;D ;D ;D ;D

JQX

Tässä ei nyt paljon järjen kanssa pelata, kun autoa hankitaan  ;D

Quattro A4

Vm.09 A4 sedanissa en ole pahemmin natinoita, tai häiritseviä ääniä havainnut. Ainoa mikä tulee mieleen on kojelaudasta kuuluva naksahtelu. Tuota esiintyi pakkasilla, kun auton sisätilat alkavat lämpiämään. Eikä tuo mitään jatkuvaa ole, vaan silloin tällöin yksi napsahtava ääni.
1.6 Mitsubishi Carisma (1999)
2.0 Mazda 6 (2003)
2.5 Volvo S40 T5 (2005)
2.0 Audi A4 quattro (2009)
2.0 BMW 320i xDrive (2015)

välkky

Lainaus käyttäjältä: JQX - 03.05.15 - klo:10:45
En tiedä kultaako aika muistot, mutta E39 -korisen BMW:n sisusta on ollut laadukkain mitä itse olen koskaan nähnyt. Lisäksi auto oli käsittämättömän hiljainen ja vankan tuntuinen.

Jos vertaan edellistä -09 E91 Bemaria nykyiseen -11 B8 :iin niin sisusta Bemarissa oli tosiaan hiljaisempi eikä nitissyt juuri ollenkaan. Ei Audikaan huono ole mutta pitää ääntä Bemaria enemmän...
Audi A6 Avant 55 TFSI e quattro -21
Skoda Octavia TDI RS -16

chr

Vaikka nyt Audilla ajelenkin, niin samoilla linjoilla olen sisustan laadusta - bemarissa oli parempi. Laatu näkyy juuri muoveissa ja napeissa, ne on Audissa pykälää kehnommat kuin vastaavan ikäluokan bemareissa.

Minulla tulee tällä hetkellä natinaa siitä hopeisesta mittariston kehyksestä. Sitä saa aina välillä voimalla painella, sitten mekkalla lakkaa.

välkky

Sama täällä, joko se kehys natisee silloin tällöin tai sitten se on ohjauspylvään ympärillä olevat muovit. Paha ajaessa kohdentaa tarkkaan mistä ääni tulee. Nitinöitä kuuluu silloin kun lähtee kylmästä ja auto lämpenee. Sen jälkeen hiljenee, toivotaan että pysyykin näin... :-X
Skoda Octavia TDI RS -16

Dissection

Lainaus käyttäjältä: välkky - 03.05.15 - klo:17:43
Jos vertaan edellistä -09 E91 Bemaria nykyiseen -11 B8 :iin niin sisusta Bemarissa oli tosiaan hiljaisempi eikä nitissyt juuri ollenkaan. Ei Audikaan huono ole mutta pitää ääntä Bemaria enemmän...

Täh, mä oon harkinnu Audia juurikin sen sisustan laadukkuuden takia ja ulkonäön..just sen takia kun bemari on niin tylsä ja ruma..siis ainakin edellinen 3 sarja! Ei säilytystiloja, perusmalleissa erittäin tylsät ja latteat penkit vs Audi eikä mtn punaisia ledejä ees katossa. Mittarivalaistuskin miljoona krt hienompi! En ymmärrä mtn bemu voi premium merkkinä tehdä noin tylsää interiööriä olkoon vaik kuinka taivaallinen ajaa!!! Sama koskee oikeastaan koko mallistoa, toki vrm löytyy hienojakin materiaaleja, itseasiassa kävin istumassa tuoreen kolmosen sisällä..parempi kuin edellinen mutta esim sisustan valopaketti paljon tylsempi kuin Audin uutukaisessa nelosessa..ei kyllä ole 50 tonnin arvoinen kosla millään lailla! Audi voittaa siis laadukkuudessa Mesen ja Bemun ja sit Audin voittaa vrm joku vielä kalliimpi merkki..Bentley tai  Aston Martin ym....

välkky

Lainaus käyttäjältä: Dissection - 18.11.15 - klo:22:13
Täh, mä oon harkinnu Audia juurikin sen sisustan laadukkuuden takia ja ulkonäön..just sen takia kun bemari on niin tylsä ja ruma..siis ainakin edellinen 3 sarja!

Ei se nyt kokoaikaa sirise/narise mutta itse vertaan nykyistä edelliseen autooni eli 2009 E91 Bemariin niin Bemarista puuttui nuo sivuäänet lähes kokonaan...
Skoda Octavia TDI RS -16

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy