Polo 6R, Takaluukun automaattinen avaus

Aloittaja Apaju, 03.09.10 - klo:20:20

« edellinen - seuraava »

Apaju

Tuollaisesta takaluukun automaattisesta avaamisesta on ollut Golf VI:n puolella puhetta ja kuvia, kiva olis myös tulevaan Poloon tollainen automaattinen avaus rakentaa.

Asiasta löytyi myös ohjeet tosin vain ranskaksi.....

No jos sitä käännöskoneella kääntää näyttäisi se jotakuinkin tältä:
Automatic forage ladder: Initially, it is necessary to provide D \ ' occasion of the jacks of SEAT TOLEDO (530Nm, 515mm of diameter, 220mm of race) Reference of the jacks: (2 X 1L0827550A) Then 2 small rather hard springs of 4cm to the diameter of the piston of jack.
http://img684.imageshack.us/img684/7183/photo004g.jpg
Tools necessary: 1 turns screw dish and very end for déclipser the jacks.
http://img101.imageshack.us/img101/8447/photo002zl.jpg
http://img684.imageshack.us/img684/7554/photo003r.jpg
After it is thus necessary to unscrew the head of jack, to have easy J \ ' wedged the head in L \ ' vices without L \ ' to crush and then make turn the piston and unscrew this one of the head. For not that the hands slip, J \ ' put on gloves grip same style that the carriage-builders.
http://img40.imageshack.us/img40/7027/photo005xn.jpg
Once the removed head, to place the spring…
http://img684.imageshack.us/img684/4749/photo006dm.jpg
http://img695.imageshack.us/img695/2131/photo007k.jpg
and then to go up the head…
http://img716.imageshack.us/img716/5154/photo008h.jpg
Here are with dimensions finished once the 2 jacks reassembled (To put the thrusts of trunk to the maximum inserted with L helps D \ ' a small Allen wrench to loosen)
http://img704.imageshack.us/img704/8853/photo010s.jpg
http://img69.imageshack.us/img69/2578/photo009g.jpg


Eli tarvittaisiin pari Toledon kaasujousta(saa Motonetistä) ja pari 4 cm:n pituista jousta. Onko ehdotuksia mistä tollaisia jousia voisi valmiina saada? Ja onko joku jo mahdollisesti tuollaista automaattista avausta jo Poloon rakennellut?

EDIT 30.12.2010
Eli noi tarvittavat osat ovat siis:
1L0 827 550 A   Seat kaasujouset pari
1K8 827 761 C    Scirocco stopparit pari

Kunhan kelit lämpenee täytyy tuota kokeilla omaan poloon
VW ID.3 Life

Tos®

#1
Eikö nuo scirocon pomputtimet käy tähänkin? Ainakin kaverin peräloosterissa olevat stopparit näyttää samalta.
Jos muistan, voin testata omastani niitä poloseen.

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=850.0

En tiedä myykö motonet OEM jousia, mutta monesti tarvikkeissa oleva voima on liian suuri tai jakautuu erilailla.
Palautin vitoskoppasen tarvikejouset, kun niissä riitti ytyä paukauttaan luukun pärähtämällä ylös.
Rysähdys kuullosti joltain vanhalta tojotalta, jossa luukku jää vatkaamaan ylhääl.
Vältä siis tarvikkeita  ;)
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Apaju

Kiitos vinkistä Tos, oli noi Golf V ohjeet mennyt ohi.

Kannattaa varmaan maksaa muutama euro enempi ja välttää tarvikkeita. Näyttäisi noi alkuperäiset jouset ja pomputtimet olevan luokkaa 70 euroa.
Onhan tässä vielä aikaa hankkia noita tarvikkeita, kun oman Polon luovutus on näillä näkymin loka-marraskuun vaihteessa.
VW ID.3 Life

Markku J

Tuo olisi todella hieno feature. Mutta ei taida onnistua laittaa äitini autoon (uusi Polo), kun en ole ihan noin hyvä rakentelija itse, että em. ohjeilla uskaltaisin ryhtyä hommaan. Sulkeutuuko se myös automaattisesti ?

Tänään testailin Audi Centerissä Q7:n automaattista takaluukkua. Aika OK, mutta loppusulkeutuminen oli siinä aika tavallinen kolaus. Odotin pehmeämpää kiinni "imemistä". Jäi sellainen fiilis, että menikö se nyt lukkoon asti kiinni, vai ei. Ei ihan vastannut odotuksiani 105 th hintalapun autossa.

Der Mann.

Kaasujousien kiinnityspisteiden peltivahvuudet takaluukussa ja korissa on varmaan mitoitettu kestämään tuollaiset huomattavasti alkuperäistä suuremmat voimat...? Voi olla "kätevä" tapa aiheuttaa peltiin väsymismurtumia pitkällä aikavälillä....  ???
Polo 1.2 TSI 6-v. "Tätäensittentuunaa-line"

mla

Lainaus käyttäjältä: Der Mann. - 04.09.10 - klo:22:10
Kaasujousien kiinnityspisteiden peltivahvuudet takaluukussa ja korissa on varmaan mitoitettu kestämään tuollaiset huomattavasti alkuperäistä suuremmat voimat...? Voi olla "kätevä" tapa aiheuttaa peltiin väsymismurtumia pitkällä aikavälillä....  ???

Luulisi, että sitä käsin auki riuhdonta voi saada paljon suuremman voiman siihen kaasujousen kiinnityksen aikaiseksi kuin tuollain rauhallisesti avautuva automatiikka - no en tiedä. Ajattelin vaan ääneen :)
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

Tos®

Juuri siksi kannattaa lukasta tuo golf v topikki...

Mm. Itse olen kokeillut ties mitä jousia omaani ennen scirocon pomputtimia...
Ja peltikin on vääntynyt.
Ja nuo leonin pallot on puolet lyhyempiä ja siksi takaloosterin peltiin ei kohdistu niin suuria voimia.
Golfin normi tapeilla pelti vääntyi.
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Tos®

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 04.09.10 - klo:20:52
Tuo olisi todella hieno feature. Mutta ei taida onnistua laittaa äitini autoon (uusi Polo), kun en ole ihan noin hyvä rakentelija itse, että em. ohjeilla uskaltaisin ryhtyä hommaan. Sulkeutuuko se myös automaattisesti ?
Tuo toiminne vaatinee pari ruuvausliikettä jakarilla ja pikkaisen ohjelmointia.

Mutta luukun joutuu sulkemaan(paiskaamaan) suuremmalla voimalla kuin normaalisti.
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Tos®

Tänään kokeilin golffista noita sirokon pomputtimia polottimeen.
Tulos:
Pomputtimet liian pitkät (saa kyllä säädettyä) ja eivät jaksaa nostaa luukkua niin paljoa että kaasujouset tekis lopun työn.
Pitäis siis vaihtaa fabian kaasujouset ainakin noitten pumputtimien lisäks.
Kuviakin on puhelimessa jos tarvii...
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Apaju

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 26.09.10 - klo:21:07
Tänään kokeilin golffista noita sirokon pomputtimia polottimeen.
Tulos:
Pomputtimet liian pitkät (saa kyllä säädettyä) ja eivät jaksaa nostaa luukkua niin paljoa että kaasujouset tekis lopun työn.
Pitäis siis vaihtaa fabian kaasujouset ainakin noitten pumputtimien lisäks.
Kuviakin on puhelimessa jos tarvii...


Eli tulos on tälläinen? Vidéo006

Tuossa ensimäisessä linkissäni oli käytetty toledon vaimentimia 1L0 827 550 A, jotka näyttäisi, ainakin noitten erillisten jousien kanssa toimivat. Tarvitsee vielä tutkiskella asiaa paremmin, ennen osien hankintaa.

VW ID.3 Life

Tos®

Jotenkin noin se pelitti.

Nuo pomputtimet ei sinänsä paljoa maksa, jouset maksanee 20-30 kpl.
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

SciroSJK

#11
Lainaus käyttäjältä: Tos® - 27.09.10 - klo:19:51
Jotenkin noin se pelitti.

Nuo pomputtimet ei sinänsä paljoa maksa, jouset maksanee 20-30 kpl.

Talvikeleillä olis toiminu sitten vielä hiukan laiskemmin  ::)
Sciron luukkua ainakin saa "repiä" auki talvikeleillä ku pompauttimet on jäässä...

Olihan muuten harvinaisen mukaansatempaava toi videon ääni, mitä lie itä-eurooppalaista realismia sitten haettiinkaan??
:P

Apaju

#12
Tuli sitten osat hankittua ja asennus kokeiltua.....

Ei hyvä, ovat ensinnäkin noi sirokon pomputtimet liian pitkät. Saahan niitä säädettyä, mutta lyhimmilläänkin ovat kyllä liian pitkät reilut 0,5 cm, eli täytyisi tosi kovaa lyödä takaluukku kiinni, jotta se menee kunnolla lukkoon. Noi mun pomputtimien osanumero oli 1K8 827 761 D eli siinä oli toi pää pyöreä eikä tasainen, niinkuin tuossa 1K8 827 761 C ilmeisesti on.
Tästä kuvasta näkyy hyvin ero toi pituusero, ylhäällä originaali alhaalla 1K8 827 761 D :
 

Ja sitten noista Seatin kaasujousista. Jaksavat kyllä hyvin nostaa luukun auki ja lopussa niissä on kyllä hyvä vaimennus, mutta luukun sulkeminen menee kyllä melkoisen raskaaksi. Eli ylhäältä saa luukkua vetää oikeen kunnolla alaspäin ja lisäksi saa lopuksi paiskata voimalla kiinni.

No, nyt on tämäkin kokeiltu ja ainakin itse totean, että kokeiluun saa jäädä, täytyy tyytyä vain käsivoimin takaluukkua aukomaan. ;D
VW ID.3 Life

Tos®

Ai, pomputtimia on D malliakin?

Oma etka ei tunne mokomia ainakaan vielä.
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Late

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 18.03.11 - klo:21:17
Ai, pomputtimia on D malliakin?

Oma etka ei tunne mokomia ainakaan vielä.

Juu näkyy olevan myös 1K8 827 761 D Mutta ei missään mallissa tällä hetkellä ole käytössä.

Scirocco:ssa käytössä tuo 1K8 827 761 C malli


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy