Vaihteisto ääntää moottorijarrutuksessa

Aloittaja Impala64ss, 17.04.15 - klo:09:56

« edellinen - seuraava »

Impala64ss

Hei. Olen ostamaassa '03 Leon Ts 1.8t. Myyjän mukaan vaihteistosta kuuluu ääntä moottorijarrutuksessa, en ole itse vielä ajanut autoa mietin kannaattako lähteä katsomaan autoa vai unohtaa koko laite. Tässä myyjän kuvaus viasta: Vaihteisto on kuusivaihteinen. Ã,,äni on lähinnä rohinaa, joka kuuluu silloin kun vaihde päällä ja lakkaa kaasua tai kytkintä painaessa.
Pienemmillä nopeuksilla ja vaihteilla enemmän, mutta isommilla vähemmän.

Olisiko jollain auttaa asiassa, millaisiin korjauskustannuksiin varautua.

Geoman

Olettaisin tuon viittaavan laakerivikaan. Tuskin selviää ilman vaihdelaatikon irtiottamista ja avaamista. Laakerivika tarkoittaa usein, että autolla on ajettu paljon? Korjattu vaihteisto on korjattu ja tuskin siitä tulee uuden veroista.

Impala64ss

Autolla ajettu noin 220tkm ja hintapyynti on 3900â,¬, jos 3500 sais niin jäis jonkun verran korjauskuluhin rahaa.

weepee

Moi, itsellä -04 1.8t ja pitää juuri samanlaista ääntä moottorijarrutuksessa.
Ostitko itse kyseisen auton? Onkohan kuinka kallis remppa tulossa?

Nepper

Vaikka aihe onkin vanha kuin taivas, niin törmäsin samaan ongelmaan ostettuani Leonin 1.8T koneella kakkosautoksi,  kauppakassiksi ja harrastelaitteeksi. 

Tähän vikaan löytyy lääke useimmiten ilman vaihteistojumppaa. O2M askiin saa lisättyä kuskin puolella vaihteistossa olevan kumitulpan kautta päätylaakerin taakse shimmilevyn, jolla liian välyksen saa asettumaan.

Testailin vakiota 0,65 mm shimmiä Itselleni. Se oli ainakin tähän kulumisen vaiheeseen liian paksu, mutta sorvautin sen 0,25 mm ohuemmaksi ja laitoin paikalleen. Nyt on hiljainen aski.  Varaosanumerot: Shimmi: WHT-001-976 ja  tulppa:  O2M-301-211-B.  Tulppaa on sitten  useampaa kokoa, minulla kävi pienempi 79,35 mm tulppa.

Useimmilla netissä kirjoitelleilla askissa on sen verran välystä, että 0,65mm shimmi menee heittämällä sisälle. Minulla ei mennyt, johtuiko sitten siitä, että otin asian heti työn alle kun ääni oli kolmosella moottorijarrussa vielä hyvin mieto ulahdus. Nyt ei ole siis sitäkään.
Who the f&#k is General Error and why is he reading my hard disk??!  HEX-USB+CAN/Hex V2/Autel AP200/Iscancar MM-007/...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy