Superb Combi sähköinen takaluukku+sisävalot

Aloittaja Julma.80, 11.04.15 - klo:21:40

« edellinen - seuraava »

Julma.80

Vaihtelin tuossa Superbiin sisälle ledejä ja onnistuin polttamaan sisävalojen sulakkeen (nro.15, 7.5A).
Syyksi paljastui nuo Motonetistä ostetut led polttimot joiden alumiinirunko aiheutti oikosulun ja poltti sulakkeen.
Samassa rytäkässä havaitsin että takaluukku ei sulkeudu loppuun asti vaan se viimeinen veto  jäi uupumaan. Hetken pähkittyäni mieleeni juolahti olisko sisävalojen palaneella sulakkeella osuutta asiaan. Tässä vaiheessa olin jo purkanut mekanismin näkyville takakontista. :-[

Vaihdoin sulakkeen  ja kas, takaluukku meni jälleen normaalisti kiinni. Eli sähköinen takaluukku ja sisävalot keskustelevat keskenään. Luukku siis toimi sähköisesti muuten mutta se viimeinen veto jäi  pois.

Tämä vaan tiedoksi jos sattuu ongelmia takaluukun kanssa.

Huomasin tuossa että tuo kontin irroitettava taskulamppu syttyy yhden ledin voimin palamaan n.5 sek siitä kun ovet on lukittu ja jää palamaan.
Normaalia?
Tuossa lampussahan on 3kpl ledejä jotka syttyvät kun kontti aukaistaan.
Superb 2.0 TDI 2011
Fabia Monte Carlo 2017 1.0 TSI

Julma.80

Briskodalta löysin vastauksen...
Syy ja seuraus: ledejä laittaessani olen aiheuttanut oikarin jonka johdosta lampunpidikkeestä on kyrvähtänyt diodi (1N4007).
Tämän takia taskulamppuun syttyy 1 LED  palamaan ovien lukitsemisen jälkeen.
Täytyypä vaihtaa  vaikka ihan harrastusmielessä.
Superb 2.0 TDI 2011

celocurin

Mulla sama vika taskulampussa oisko mahdollista saada kuva kyseisestä dioodista?

Julma.80

Superb 2.0 TDI 2011

MikkoR

Tietääkseni fikkari ei minun autossa temppuile, mutta toisesta luukun valosta on mitä ilmeisimmin diodi finito. Polttimo on kunnossa, mutta lamppuun palautettuna ei pala. Lamppu on ollut mykkä koko ajan, minkä auto on minulla ollut, eli muutaman kuukauden. Tietämätön utelee, että miksi siellä ylipäänsä on diodi...?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy