Cordoba Vario 2001 etuovi ei aukea (ei jäätynyt)

Aloittaja Madfexx, 26.03.15 - klo:16:12

« edellinen - seuraava »

Madfexx

Vuosimallin 2001 Cordoba-farkun kanssa on ilmennyt sellainen ongelma, ettei pelkääjän puolen etuovea saa enää lainkaan auki. Kyse ei siis ole mistään tyypillisestä jäätymisongelmasta, vaan ovi on jumissa ihan olosuhteista riippumatta (myös lämpimässä tallissa). Oireet ovat siis sellaiset, että sisäkahvan tuntuma on "kova", eli sitä ei saa vedettyä puolta senttiä enempää ulospäin. Ulkokahva puolestaan käyttäytyy aivan kuin ovi olisi lukossa. Ovinuppi puolestaan nousee normaalisti keskuslukon mukana. Ilmeisesti joku siirtotanko on nyt jostain irti, mutta miten tuo korjataan. Saako ovipahvia irti kun ovi on kiinni, vai onko tuohon jotain muuta kikkaa? Apuja siis kaivataan. Kiitos jo etukäteen.

CRG

Muistaakseni mulla oli kanssa vastaavanlainen ongelma, en nyt tarkaan muista mutta kuitenkin. Tästä voi olla apua. http://www.seatclubfinland.com/filet/matti_t-cordoba-lukko-korjausopas.pdf  ;)
Vaatii varmaankin tuon sisäpuolen kahvan ympärysverhoilun poiston niin pääset vetämään vaijeria mikä aukaisee oven. Ulkokahvaa ei taida saada irti jos ovi ei ole auki, koska siinä taisi olla pidätinruuvi mihin ei pääse käsiksi. Mutta tuon ohjeen kanssa pärjäät pitkälle ja näet miten mekanismi toimii niin eiköhän sieltä joku vika löydy.

Madfexx

Lainaus käyttäjältä: CRG - 31.03.15 - klo:23:49
Muistaakseni mulla oli kanssa vastaavanlainen ongelma, en nyt tarkaan muista mutta kuitenkin. Tästä voi olla apua. http://www.seatclubfinland.com/filet/matti_t-cordoba-lukko-korjausopas.pdf  ;)
Vaatii varmaankin tuon sisäpuolen kahvan ympärysverhoilun poiston niin pääset vetämään vaijeria mikä aukaisee oven. Ulkokahvaa ei taida saada irti jos ovi ei ole auki, koska siinä taisi olla pidätinruuvi mihin ei pääse käsiksi. Mutta tuon ohjeen kanssa pärjäät pitkälle ja näet miten mekanismi toimii niin eiköhän sieltä joku vika löydy.
Tuon ohjeen olen kyllä lueskellut aikanaan, mutta siitä ei nähdäkseni ole apua tässä tilanteessa, koska ovi on kiinni ja ovipahvia ei saa irti. Vaijerin vetäminen sisäkahvan päästä ei puolestaan auta, koska jokin tuntuu olevan jumissa tuolta oven lukkomekanismin päästä ja vaijeri ei liiku mihinkään.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy