Octavia Combi III 1.4 TSI MT Elegance 2015 - Candy White

Aloittaja Mixual, 22.03.15 - klo:10:17

« edellinen - seuraava »

Mixual

Tuli tällainen Octavia Combi tilattua mustalla sisustuksella. Ex. BMW 3-sarjan farkku alkoi jo tuntua pieneltä, joten pikkuisen isommalle autolle oli tarvetta. On muuten ensimmäinen uusi auto allekirjoittaneelle!

Tilattu:28.1.2015
Valmistunut tehtaalta: vko 11/2015
Liikkeessä: 27.3.2015
Luovutus: 1.4.2015

Lisävarusteet tehtaalta:
- Driving Mode Selection - Ajoasetuksen valinta (PFC)
- SunSet-tummennetut takasivu- ja takaikkunat (PH7)
- Teron -kevytmetallivanteet 7,0x17" 225/45R17 (PJ3)
- Irrotettava vetokoukku (PK0)
- Keinonahkaiset etuistuimen taustat (PLC)
- Nahkainen monitoimiohjauspyörä, kolmipuolainen (radion ja puhelimen säätimet) (PLU)
- Winter-paketti (WPQ):

  • Irtokangasmatot
  • Webasto kauko-ohjaimella
  • Lämmitettävä tuulilasi
  • Lämmitettävät takasivuistuimet
- 230V -pistoke keskikonsolissa (9Z3)
- SmartGate (EI9)

Muut lisävarusteet

- H8 sinisillä laseilla sumareihin Linkki
- Ledperf Pack interior Full LED (Pure white) for Skoda Octavia 3 (5E) Linkki
- 2 x 3AF 9430 021 A eli VAG LED rekisterivalo
- Talvivanteet: RS EVO 6,5x16  5x112 ET45 PK R13 KR57,1
- SuperSkoda Octavia III - hood power damper set KI-R
- Kynnyslistat - 5E0071303A Octavia III - original door sill covers OCTAVIA
- Takaroiskeläpät - 5E0075101 Octavia III - rear mudflaps original Skoda auto,a.s
- Takapuskurin lastaussuoja - 5E9064711B Octavia III Combi - original Skoda rear bumper protective panel - ALU LOOK

Pinnoite:
- Nanolex Ultra Paint & Alloy Sealant Linkki
Nyt: Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style Business Line "Moon White" MY19B
EX:Octavia Combi 1,4 TSI MT Elegance "Candy White" MY15B

Mixual

Siellä se auto seisoi sateessa autokaupan pihassa perjantaina, kun ajelin kaupan ohi. Oli ilmeisti perjantaina tullut. Piti tietysti käydä ottamassa muutama kuva. Samalla reissulla kävin tilaamassa talvivanteet. Auton luovutuspäivästä ei ole vieläkään tietoa  >:(
Nyt: Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style Business Line "Moon White" MY19B
EX:Octavia Combi 1,4 TSI MT Elegance "Candy White" MY15B

enkero

Hilpeän näköiset noi B- ja C-pilarien suojateipit :)

Tylsän näköinen auto; näitä on tusina joka korttelissa (itsellänikin yksi pihassa ja toinen samanvärinen putkeen tilauksessa; myös anopilta on tällainen ja candy white tietenkin ;)), joten ilmeisen moni on mieltynyt hyvään hinta/laatu-suhteeseen. Eikä se "tylsyys" tee näistä huonon näköisiä mielestäni. Tosin jos pystyisi kärsimään heikommasta jälleenmyyntiarvosta ja puutteellisista varusteista, niin Leon ST maistuisi, sen ulkonäkö herättää omistamisen halua.

Varusteista nuo keinonahkaiset istuinten taustat on järkevä valinta ja PLU:n lisäsin myös omaan, jotta saisi jotain vaihtelua edes.
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

Mixual

Onneksi täällä päin ei ole näkynyt montaa valkoista Ocua. Kyllä vähän tulee nyt vaihdossa menevää bemaria ikävä. Pidin sen ulkonäöstä todella paljon, mutta ei tämä Octaviakaan huono ole :) PLU ehdoton, perusratti ei miellyttänyt.

Tänään myyjä soitteli ja luovutus sovittu 1.4. Pitääpä hakea pinnoite valmiiksi, että saa heti pintaan.
Nyt: Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style Business Line "Moon White" MY19B
EX:Octavia Combi 1,4 TSI MT Elegance "Candy White" MY15B

TAEA

Toivotan onnea ja menestystä. Itsellä onni loppui 122tkm kohdalla ja alkoi murheiden aikakausi , jonka lopetin 141tkm kohdalla.

Mixual

Lainaus käyttäjältä: TAEA - 30.03.15 - klo:16:51
Toivotan onnea ja menestystä. Itsellä onni loppui 122tkm kohdalla ja alkoi murheiden aikakausi , jonka lopetin 141tkm kohdalla.

Kiitos! Toivotaan, että tuurisi ei osu minun kohdalle. Toisaalta kyseessä aivan eri  sukupolven auto kuin sinulla  (Ocu II vs. Ocu III) ;)
Nyt: Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style Business Line "Moon White" MY19B
EX:Octavia Combi 1,4 TSI MT Elegance "Candy White" MY15B

enkero

Hyvin se mennee! Mulla edelliskoppainen lähti kerran alle 80tkm taipaleella hinurilla, tämä nykyinen alkusarjan iästään huolimatta kovin huoleton. Ja tosiaan anopin 1,4 TSI on todella miellyttävän ponteva voimanlähde. Kunpa sen saisikin nelikkoon automaatin kera...
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

isoville

Sehän tuli nopeasti! Mulla on samoihin aikoihin tilattu sama auto mustana ja vähän eri varusteilla, eikä autosta ole kuulunut vielä myyjäliikkeen suunnalta mitään... Bemaria tulee myös mulla ikävä :)

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: Mixual - 30.03.15 - klo:13:31
PLU ehdoton, perusratti ei miellyttänyt.

Totta. Tuo Skodan suosima nelipulainen on kamalimpia mitä olen nähnyt...
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

enkero

Tsekkaa vielä mitä toimituskulut pitää sisällään (esim. kumimatot, vaikkei niitä kukaan normaali pitäis autossaan), ettei jää just jotain Winter Packin "poissulkemaa" liikkeen hyllyyn kaupittavaksi ;)
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

Mixual

Kuukautta aikaisemmin tuli, mitä tilatessa arvioitiin  :) Kiitos enkero vinkistä! Pitääpä kysäistä mitä sisältää.

Heti luovutuksen jälkeen autolle pesu ja pinnoite pintaan. Kuvia siis tulossa myöhemmin.
Nyt: Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style Business Line "Moon White" MY19B
EX:Octavia Combi 1,4 TSI MT Elegance "Candy White" MY15B

Mixual

#11
Auto on nyt saatu ja ensituntumalta hienoa ja laadukasta kyytiä! 1.4 TSI tuntuu kivan pirteeltä ja tuntuu vääntävän hyvin pienillä kierroksilla. Yllättävän hiljainen Bridgestoneilla ja alusta tuntuu hyvältä. Oli muuten kumimatot myös mukana! :) Ainoana miinuksena ratti hieman vinossa. Tarkistin rengaspaineet, mutta ei johdu niistä. Pitää käydä näyttämässä jossain vaiheessa ja saavat tarkistaa suuntaukset samalla. Tätähän näissä on ollut..

Laitoin Nanolex Ultra Paint & Alloy Sealant -pinnoitteen ja vaihdoin sisä-, peili- ja rekisterivalojen polttomot ledeiksi heti luovutuksen jälkeen. Ennen pinnoitetta:

1. Esipesu Bilt Hambert Auto-Foam - 10-15min vaikutusaika ja huuhtelu
2. Raudanpoisto Wolf's Chemicals Deironizer Decon Gelillä. Huomaa, että uudessakin autossa on paljon rautaa yms. epäpuhtauksia. Ks. kuvat! Aineen vaikutuksen jälkeen taas huuhtelu.
3. Pesu Pinelinellä ja pesukintaalla. Lopuksi huuhtelu.
4. Kuivaus
5. Viimeinen puhdistus cleanerilla: Nanolex Premium Paint Cleaner
6. Pinnoitus vanulapoilla ja 1-2 tunnin vaikutus ja tämän jälkeen kiillotus. Lopputulos vettä hylkivä pinnoite. Nanolex lupaa tuotteen kestoksi noin 24-36kk.
Nyt: Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style Business Line "Moon White" MY19B
EX:Octavia Combi 1,4 TSI MT Elegance "Candy White" MY15B

vws

Laitoitko raudanpoiston ihan suihkepullolla ja sitten X-aikaa vaikutusta ja sen jälkeen huuhtelu? Eli ei mitään mekaanista puhdistusta.
Octavia LB 1.0 Style 2019
ex: Touran 1.4 TSi 2016, Octavia Combi 1.6 TDi 4x4 Elegance 2015, Yeti 1.2 TSi Experience 2012, Golf Variant 1.4 TSi Comfortline 2009

Mixual

Lainaus käyttäjältä: vws - 06.04.15 - klo:21:06
Laitoitko raudanpoiston ihan suihkepullolla ja sitten X-aikaa vaikutusta ja sen jälkeen huuhtelu? Eli ei mitään mekaanista puhdistusta.

Joo, suihkepullolla raakana autoon. Tuo Wolfsin aine saa vaikka kuivua pinnalle, mutta aine on tehnyt tehtävänsä kun muuttuu violetiksi. Sitten vain huuhtelu.
Nyt: Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style Business Line "Moon White" MY19B
EX:Octavia Combi 1,4 TSI MT Elegance "Candy White" MY15B

vws

Ok, kiitoksia. Pitääpä työstää omakin auto.
Octavia LB 1.0 Style 2019
ex: Touran 1.4 TSi 2016, Octavia Combi 1.6 TDi 4x4 Elegance 2015, Yeti 1.2 TSi Experience 2012, Golf Variant 1.4 TSi Comfortline 2009

Mixual

Autolla ajettu nyt 7300km ilman murheita. 2000km kävin tekemässä nelipyöräsuuntauksen varmuuden vuoksi ennen takuun 5000km päättymistä. Suuntaukset olivat ok. Pinnoite on kestänyt hyvin ja auto on helppo pestä vaahdolla ja tarvittaessa kintaalla. Olen ollut autoon erittäin tyytyväinen! Seuraavaksi suunnitelmissa tilata kynnyssuojat ja ehkä parempi takakontin lastaussuoja.
Nyt: Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style Business Line "Moon White" MY19B
EX:Octavia Combi 1,4 TSI MT Elegance "Candy White" MY15B

clacson

Lainaus käyttäjältä: Mixual - 29.07.15 - klo:09:37
Autolla ajettu nyt 7300km ilman murheita. 2000km kävin tekemässä nelipyöräsuuntauksen varmuuden vuoksi ennen takuun 5000km päättymistä. Suuntaukset olivat ok. Pinnoite on kestänyt hyvin ja auto on helppo pestä vaahdolla ja tarvittaessa kintaalla. Olen ollut autoon erittäin tyytyväinen! Seuraavaksi suunnitelmissa tilata kynnyssuojat ja ehkä parempi takakontin lastaussuoja.
Laitoin tällaisen mustana: http://www.rearguards.co.uk/index.php?app=gbu0&ns=prodshow&ref=RBP610
Etuna on, että se taittuu tiivisteen alle, joten ei jää vesirakoa sekä myös kulman yli. Kauppana oli tämä: http://www.tarvikkeet.fi/
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

Mixual

Nyt: Octavia Combi 1,5 TSI DSG Style Business Line "Moon White" MY19B
EX:Octavia Combi 1,4 TSI MT Elegance "Candy White" MY15B

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy