Octavia combi 1,4 Dsg Style Race Blue Sport Dynamic

Aloittaja lapazu, 21.03.15 - klo:20:07

« edellinen - seuraava »

lapazu

Tilattu 12.3.2015
Luovutettu 24.7.2015
Style varustelulla 1,4tsi Dsg.
Lisävarusteina:
Race blue metalliväri
Dynamic pack
Winter pack
Sport pack

Kitkarenkaat 16" aluvanteilla.

Toimitus lupauksena kesäkuu, katsotaan kuvien kanssa mikä on todellisuus.
Toisen kerran peräkkäin tuli tehtyä kaupat Porin sijasta Turussa ja homma toimii.

Nyt Skoda Kodiaq 2,0 Tdi 4x4 190hp Style vm19
Ex 2,0 Tdi 184hp Golf Alltrack vm 18
Ex 1,4 Tsi Dsg Octavia combi Style vm 15
Ex octavia II vm 13 Experience
Ex Octavia II vm 05 1,6 fsi Elegance

Octavia4x4

Oliko Turussa sitten väliraha pienempi vai mikä siinä kaupanteossa sujuvampaa oli?

Taas uusi Race Blue Kombi Poriin pyörimään.  ;) Oma kiesi oli tänään Terran pihassa Topaz Brown Kombin takana parkissa ja täytyy sanoa, että olen kyllä omaan värivalintaan edelleen tyytyväinen.  8)
Konsernipelejä vuodesta 1993

lapazu

Edellisellä kerralla tarjouksessa oli 5000 hintaero. Nyt tarjouksessa oli vajaan tonnin ero, mutta suuri syy oli kyllä jo edellisellä kerralla mennyt luotto tuohon vanhaan Fc Jazzin toimariin.
Edellisien autojen kohdalla tuli kyllä Turussa asuttuakin, joten Turku luonteva suunta ja siellä tutumpi myyjä.
Sininen on komea väri. Valkoinen oli pitkään valintani, mutta päätin hopean jälkeen ottaa väriä. :)
Nyt Skoda Kodiaq 2,0 Tdi 4x4 190hp Style vm19
Ex 2,0 Tdi 184hp Golf Alltrack vm 18
Ex 1,4 Tsi Dsg Octavia combi Style vm 15
Ex octavia II vm 13 Experience
Ex Octavia II vm 05 1,6 fsi Elegance

Octavia4x4

Onhan Porin Rinta-Joupilla muitakin myyjiä, kuin mainitsemasi heppu.  ;) Itse olen ostanut tuolta 2 Octaviaa ja kummallakaan kerralla sinne ei mennyt vaihtoautoa, koska paremmat kaupat sai, kun myin vanhan muualle.

Race Blue erottuu edukseen harmaiden Corollien seasta.  8)

Toivotan nopeaa odotusaikaa!   ;)
Konsernipelejä vuodesta 1993

lapazu

Niin on muitakin kavereita ja yritin tällä kertaa jopa vältellä kyseistä myyjää, mutta toinen myyjä huusi tämän palvelemaan meitä. Ei oikein löytynyt yhteistä kemiaa tälläkään kertaa, vaikka tarjous oli ihan ok.
Nyt Skoda Kodiaq 2,0 Tdi 4x4 190hp Style vm19
Ex 2,0 Tdi 184hp Golf Alltrack vm 18
Ex 1,4 Tsi Dsg Octavia combi Style vm 15
Ex octavia II vm 13 Experience
Ex Octavia II vm 05 1,6 fsi Elegance

lapazu

Viikolla 28 valmistuu ja luovutus heinä-elokuun vaihteessa. Elokuussa lomaa, joten silloin mennään uudella kärryllä 8)
Nyt Skoda Kodiaq 2,0 Tdi 4x4 190hp Style vm19
Ex 2,0 Tdi 184hp Golf Alltrack vm 18
Ex 1,4 Tsi Dsg Octavia combi Style vm 15
Ex octavia II vm 13 Experience
Ex Octavia II vm 05 1,6 fsi Elegance

lapazu

Perjantaina luovutus, joten noin kuukauden menee pitkäksi aika.
Nyt Skoda Kodiaq 2,0 Tdi 4x4 190hp Style vm19
Ex 2,0 Tdi 184hp Golf Alltrack vm 18
Ex 1,4 Tsi Dsg Octavia combi Style vm 15
Ex octavia II vm 13 Experience
Ex Octavia II vm 05 1,6 fsi Elegance

isoville


lapazu

Lainaus käyttäjältä: isoville - 25.07.15 - klo:15:53
Saitko auton alle ja mikä on ensifiilis?  8)


Laitoin tuonne avausviestiin yhden kännykkäkuvan perjantailta.
Autohan on omaan makuun hieno. Tietysti lasit olisivat saaneet olla tummemmat ja jotain pientä, mutta hyvä näin.
Ajaminenkin on saanut suun messingille, kun vaihtoi manuaali 1,2 koneesta tähän.
Auto tuntuu oikeastaan urheilulliselta ja 110kilowattia liikuttaa autoa jo normaaliasennolla ohituksissakin kevyesti. Sport asentoihin testasin, mutta en tiedä kuinka paljon tuolle on käyttöä.
Kännykkää en ole vielä yhdistänyt ja Huaweihin ei vielä Android autoa taida saadakaan.
Nyt mietinnässä laittaako maalipinnankäsittelyn autolle, saa nähdä.
Talvikumien kanssa jotain sähläystä ja en saanut niitä vielä, vaan vasta syksyllä, mutta laittavat ne samalla allekin. Kesäkumit ovat Dunlopin.
Nyt Skoda Kodiaq 2,0 Tdi 4x4 190hp Style vm19
Ex 2,0 Tdi 184hp Golf Alltrack vm 18
Ex 1,4 Tsi Dsg Octavia combi Style vm 15
Ex octavia II vm 13 Experience
Ex Octavia II vm 05 1,6 fsi Elegance

isoville

Onnea uudelle autolle, väri näyttää tosi hyvältä!

JFabiaK

Lainaus käyttäjältä: lapazu - 26.07.15 - klo:12:51

Laitoin tuonne avausviestiin yhden kännykkäkuvan perjantailta.
Autohan on omaan makuun hieno. Tietysti lasit olisivat saaneet olla tummemmat ja jotain pientä, mutta hyvä näin.
Ajaminenkin on saanut suun messingille, kun vaihtoi manuaali 1,2 koneesta tähän.
Auto tuntuu oikeastaan urheilulliselta ja 110kilowattia liikuttaa autoa jo normaaliasennolla ohituksissakin kevyesti. Sport asentoihin testasin, mutta en tiedä kuinka paljon tuolle on käyttöä.
Kännykkää en ole vielä yhdistänyt ja Huaweihin ei vielä Android autoa taida saadakaan.
Nyt mietinnässä laittaako maalipinnankäsittelyn autolle, saa nähdä.
Talvikumien kanssa jotain sähläystä ja en saanut niitä vielä, vaan vasta syksyllä, mutta laittavat ne samalla allekin. Kesäkumit ovat Dunlopin.
Ei muuta kuin Variksen Karin (Autopesula K.Varis) kanssa neuvottelemaan pinnoituksen tekeminen.  ;)
Talvirenkaiksi kannattanee ostaa suorasovitteisille (kr. 57,1) vanteille asennetut talvirenkaat. Saa taatusti edullisemmin rengasliikkeestä kuin autoliikkeen pakettina, esim. TH-Kumista. Esimerkiksi Dezent DT-vanteet 17":n koossa - ja päälle mielenmukaista mustaa kumia.

Mukavia kilometrejä!  8)
Kaikki menee rikki - kunnes kuolema korjaa. Simply Clever.

lapazu

Lainaus käyttäjältä: JFabiaK - 27.07.15 - klo:11:35
Ei muuta kuin Variksen Karin (Autopesula K.Varis) kanssa neuvottelemaan pinnoituksen tekeminen.  ;)
Talvirenkaiksi kannattanee ostaa suorasovitteisille (kr. 57,1) vanteille asennetut talvirenkaat. Saa taatusti edullisemmin rengasliikkeestä kuin autoliikkeen pakettina, esim. TH-Kumista. Esimerkiksi Dezent DT-vanteet 17":n koossa - ja päälle mielenmukaista mustaa kumia.

Mukavia kilometrejä!  8)


Kiitos!
Itseasiassa talvirenkaat tulevat tässä kaupassa kaupanpäälisenä. Nyt Turussa olivat vain jotain sählänneet ja renkaita ei ollut tilattu. Minulle luvattiin kuitenkin renkaat Porissa alle laitettuna haluamanani ajankohtana.
Kävin tuossa Porin Autopesussa sopimassa ja huomenna pinnoite pistetään pintaan. Itsellä ei ennen kokemusta pinnotteista, mutta kokeillaan nyt tätäkin, kun ei ollut kallis ja siihen sisältyi takuu.
Autopesusta olen kuullut hyvää ja tämä pinnoite ei ollut kallis. Itse en mitään kuuden vuoden takuita tarvi, kun auto vaihtuu yleensä 2-3 vuoden välein.
Nyt Skoda Kodiaq 2,0 Tdi 4x4 190hp Style vm19
Ex 2,0 Tdi 184hp Golf Alltrack vm 18
Ex 1,4 Tsi Dsg Octavia combi Style vm 15
Ex octavia II vm 13 Experience
Ex Octavia II vm 05 1,6 fsi Elegance

lapazu

Tuli eilen napattua Skoda merkinnät takaluukusta ja mielestäni se teki luukkua siistimmäksi.
Tänään hain auton maalipinnan käsittelystä ja autoon teetettiin Cartecin waxguard käsittely ja takuuta tälle annettiin 18kk:tta. Erikoista muuten, kun netistä googletin niin yleensä tuolle käsittelylle annetaan uusille autoille kolmen vuoden ja käytetyille 1,5 vuoden takuu. No niin tai näin, toivottavasti ainakin puhtaana pito olisi nyt helppoa.
Nyt Skoda Kodiaq 2,0 Tdi 4x4 190hp Style vm19
Ex 2,0 Tdi 184hp Golf Alltrack vm 18
Ex 1,4 Tsi Dsg Octavia combi Style vm 15
Ex octavia II vm 13 Experience
Ex Octavia II vm 05 1,6 fsi Elegance

lapazu

#13



Cartec käsittelyn jälkeen pari kuvaa. Ei nyt mitään vau ilmiötä tullut, kun uusi kiilsi muutenkin, mutta jos tässä nyt kiilto säilyisi pelkällä ahkeralla pesemisellä.
Ainakaan vahausta ei kuulemma pitäisi tarvita.
Nyt Skoda Kodiaq 2,0 Tdi 4x4 190hp Style vm19
Ex 2,0 Tdi 184hp Golf Alltrack vm 18
Ex 1,4 Tsi Dsg Octavia combi Style vm 15
Ex octavia II vm 13 Experience
Ex Octavia II vm 05 1,6 fsi Elegance

lapazu

Tuli laitatettua muovikalvo tuohon takapuskurin päälle. Hinta mielestäni vähän kova, 70 euroa tuosta, mutta siinä se nyt on. Muovin laittoi jopimainos orimattilassa.
Nyt Skoda Kodiaq 2,0 Tdi 4x4 190hp Style vm19
Ex 2,0 Tdi 184hp Golf Alltrack vm 18
Ex 1,4 Tsi Dsg Octavia combi Style vm 15
Ex octavia II vm 13 Experience
Ex Octavia II vm 05 1,6 fsi Elegance

Morpheus3

Paljonko kustansi tuo maalipinnan käsittely sulla? Saisi vähän vertailupohjaa, jos vaikka tulevaan autoon Roista vastaavaa kysyisi.
Ajossa: ID.7 Tourer GTX 4MOTION Grenadilla Black
Ex: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic -21, Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

lapazu

Lainaus käyttäjältä: Morpheus3 - 05.08.15 - klo:18:09
Paljonko kustansi tuo maalipinnan käsittely sulla? Saisi vähän vertailupohjaa, jos vaikka tulevaan autoon Roista vastaavaa kysyisi.

Oma käsittely Porin Autopesussa maksoi kysyttänä vain 200 euroa. En tiedä onko yhtä hyvä kuin nämä yli 500 euron käsittelyt, mutta itse vähän vierastan ajatusta sijoittaa tuollaista summaa, jos autoa on tarkoitus pitää pari vuotta. Itse hain sitä, että auton saisi mahdollisesti helpommin puhtaaksi painepesurilla ja vaahdottimella.
Nyt Skoda Kodiaq 2,0 Tdi 4x4 190hp Style vm19
Ex 2,0 Tdi 184hp Golf Alltrack vm 18
Ex 1,4 Tsi Dsg Octavia combi Style vm 15
Ex octavia II vm 13 Experience
Ex Octavia II vm 05 1,6 fsi Elegance

lapazu

Appiukko tietysti vittuili, kun ei muuta keksinyt niin nokkapellin tunkeista. Hänellä kuulemma viimeksi 70- vai 90- luvulla ollut vastaava halko konepellin välissä.
Pitäisi vissiin ostaa superskodalta tunkit. Saisi taksimies keksiä jotain uutta. :)
Nyt Skoda Kodiaq 2,0 Tdi 4x4 190hp Style vm19
Ex 2,0 Tdi 184hp Golf Alltrack vm 18
Ex 1,4 Tsi Dsg Octavia combi Style vm 15
Ex octavia II vm 13 Experience
Ex Octavia II vm 05 1,6 fsi Elegance

lapazu

Täytyy sen verran kehua maalipinnankäsittelyä ja/tai bilt hamper(?) pesuainetta ja vaahdotinta, että pelkällä painepesurilla  lähtee hienosti hyönteiset nokalta ja tuuliasista.
Tänään en ehtinyt edes kuivata, mutta pieni ajo pikatiellä niin vesikin katosi.
Nyt Skoda Kodiaq 2,0 Tdi 4x4 190hp Style vm19
Ex 2,0 Tdi 184hp Golf Alltrack vm 18
Ex 1,4 Tsi Dsg Octavia combi Style vm 15
Ex octavia II vm 13 Experience
Ex Octavia II vm 05 1,6 fsi Elegance

Rice

Tämän Ocun taisinkin bongata töistä lähtiessä pari päivää sitten Rauhanpuiston liepeillä Porissa.
Opel Astra
Volvo V60

lapazu

Lainaus käyttäjältä: Rice - 13.08.15 - klo:21:43
Tämän Ocun taisinkin bongata töistä lähtiessä pari päivää sitten Rauhanpuiston liepeillä Porissa.

Juu on tämä kärry sielläkin liikkunut säännöllisesti.
Nyt Skoda Kodiaq 2,0 Tdi 4x4 190hp Style vm19
Ex 2,0 Tdi 184hp Golf Alltrack vm 18
Ex 1,4 Tsi Dsg Octavia combi Style vm 15
Ex octavia II vm 13 Experience
Ex Octavia II vm 05 1,6 fsi Elegance

lapazu

Pari sataa vailla 10tkm mittarissa ja ilman ongelmia menty. Muutaman desin lisäsisin öljyä.
Talvirenkaat tuli alle perjantaina ja olivat Continental viking contact 6 kitkat 16" aluilla. Rengasäänet tulivat kyllä vielä mukavammaksi.
Vihdoin sain myös tilattua kuraläpät taakse ja samalla led-rekisterikilvenvalot superskodalta.
Nyt Skoda Kodiaq 2,0 Tdi 4x4 190hp Style vm19
Ex 2,0 Tdi 184hp Golf Alltrack vm 18
Ex 1,4 Tsi Dsg Octavia combi Style vm 15
Ex octavia II vm 13 Experience
Ex Octavia II vm 05 1,6 fsi Elegance

lapazu

Pian 13tkm mittarissa ja kaikki on toiminut moitteetta. Webasto on kyllä mukava ja hyvin toimiva.
Vähän tuntuu, että on kyllä ensimmäinen ja viimeinen farmari. Tykkään puhtaasta autosta ja tänäänkin autopesusta ajoin auton parkkihalliin kuivumaan, niin -10 asteen pakkasesta huolimatta koko takapää ihan kurassa. >:(
Ei tällaisia ongelmia ollut HB:n kanssa. Tiesin kyllä perän herkäksi, mutta sitähän on ainakin Skodassa mahdoton näköjään saada pysymään puhtaana.
Nyt Skoda Kodiaq 2,0 Tdi 4x4 190hp Style vm19
Ex 2,0 Tdi 184hp Golf Alltrack vm 18
Ex 1,4 Tsi Dsg Octavia combi Style vm 15
Ex octavia II vm 13 Experience
Ex Octavia II vm 05 1,6 fsi Elegance

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: lapazu - 03.01.16 - klo:16:50
Pian 13tkm mittarissa ja kaikki on toiminut moitteetta. Webasto on kyllä mukava ja hyvin toimiva.
Vähän tuntuu, että on kyllä ensimmäinen ja viimeinen farmari. Tykkään puhtaasta autosta ja tänäänkin autopesusta ajoin auton parkkihalliin kuivumaan, niin -10 asteen pakkasesta huolimatta koko takapää ihan kurassa. >:(
Ei tällaisia ongelmia ollut HB:n kanssa. Tiesin kyllä perän herkäksi, mutta sitähän on ainakin Skodassa mahdoton näköjään saada pysymään puhtaana.

Ocussahan on just se hyvä puoli, että tilat riittää HB:ssäkin, useimmille ainakin. Itse siirryin pois farkkukannasta viimeksi, toki autoa joutuu pesemään edelleenkin. :)
Octavia III RS TDI

lapazu

Lainaus käyttäjältä: Gudmund - 03.01.16 - klo:18:11
Ocussahan on just se hyvä puoli, että tilat riittää HB:ssäkin, useimmille ainakin. Itse siirryin pois farkkukannasta viimeksi, toki autoa joutuu pesemään edelleenkin. :)

Joo tarviihan autoa aina pestä, mutta farmaria on kyllä vielä HB:ta paljon vaikeampi pitää puhtaana, kun jo kotiin ajaessa takalasista ei melkein nää läpi vaikka on kuiva pakkaskeli.
No seuraavaksi sitten paluu normaaliin.
Nyt Skoda Kodiaq 2,0 Tdi 4x4 190hp Style vm19
Ex 2,0 Tdi 184hp Golf Alltrack vm 18
Ex 1,4 Tsi Dsg Octavia combi Style vm 15
Ex octavia II vm 13 Experience
Ex Octavia II vm 05 1,6 fsi Elegance

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy