Octavia G-Tec kokemuksia

Aloittaja Timellini, 24.02.15 - klo:00:00

« edellinen - seuraava »

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Winston_D - 12.11.17 - klo:18:44
Aika ympäri pyöreitä sieltä on neuvot olleet. Pitivät kuitenkin vikaa niin merkittävänä, että kaupan purku voisi tulla kyseeseen varsinkin jos vikaa ei saada esim. 6kk aikana korjattua.

Ohjeistivat tekemään kirjallisen korvausvaatimuksen tms myyjälle joka sitten pitäisi vissiin viedä eteenpäin jos se ei menesty. Olen koittanut tässä viime aikoina pohtia mikä tuossa nyt sitten tarkalleen olisi se korvausvaatimus. 1000e? Kaupanpurku? Hyviä ehdotuksia otetaan vastaan.

Ensisijaisesti lasket paljonko häviät ajamalla bensalla kaasun sijasta (Autonhan olet hankkinut nimenomaan tuon gasumin 69â,¬ rajottoman kaasutarjouksen perusteella ja tuo perusteluihin). Tämä siis edellytyksenä, että auto saadaan kuntoon. Tämän lisäksi kulu/puhelukorvaukset mitä asian selvittämiseen on mennyt. Jos autoa ei saada kuntoon vaadit täyden kaupanpurun sekä kauppasumman kokonaisuudessa palautettavaksi. Ihan sama laskevatko sinun muka saaneen hyötyä ajamalla autolla mikä ei sopinut siihen tarjoukseen mihin olet sen ostanut.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: Winston_D - 12.11.17 - klo:18:44
Aika ympäri pyöreitä sieltä on neuvot olleet. Pitivät kuitenkin vikaa niin merkittävänä, että kaupan purku voisi tulla kyseeseen varsinkin jos vikaa ei saada esim. 6kk aikana korjattua.

Ohjeistivat tekemään kirjallisen korvausvaatimuksen tms myyjälle joka sitten pitäisi vissiin viedä eteenpäin jos se ei menesty. Olen koittanut tässä viime aikoina pohtia mikä tuossa nyt sitten tarkalleen olisi se korvausvaatimus. 1000e? Kaupanpurku? Hyviä ehdotuksia otetaan vastaan.
Itse ehdotin kaupanpurkua jo yli kuukausi sitten. Maahantuojalla ei edelleenkään ole mitään tietoa saadaanko vikaa edes korjattua, joten en näe muuta järkevää vaihtoehtoa. Toki kaupanpurun päälle pyydät korvauksia ainakin maksetuista bensoista ja turhasta ostajan juoksuttamisesta.

Winston_D

Jos välillä ihan muita aiheita. Onko kenelläkään tietoa bensan vanhenemisesta tankkiin? Minulla on niin onnellinen tilanne, että pääsen ajamaan käytännössä kaikki ajot kaasulla niin mikähän olisi järkevä aikaväli ajaa bensatankki tyhjäksi?

Olin ajatellut 6kk välein, mutta onkohan liian kauan. Laitoin Nesteen asiakaspalveluun sähköpostia asiasta, mutta eivät ole viikkoon vastanneet.

Yleensä joku pohjoisen reissu sen bensatankin varmaan tyhjentää, mutta niitä ei nyt ole lähiaikoina tulossa. Ei viitsisi ns. turhan usein ajaa bensalla.

_Vesku_

No olen kysellyt asiaa pariltakin taholta ja pitivät kolmea kuukautta maksimi aikana. Itse koitan tehdä niin että ajelen kaasut tarkoituksella loppuun aika ajoin ja bensalla aina hetken aikaa. Siinä tankki kuluu pikkuhiljaa ja sitten tankkaan päälle uutta bensaa. Bensan käyttö on kyllä yllättävän pientä, nyt on päälle 5000km mittarissa ja onkohan toinen tankillinen bensaa menossa.

S-T-P

Tuolla aiemmin oli puhetta toimitusajoista. Oma auto tilattu viikolla 33, auto on valmistunut viikolla 43, ja toimitusta lupailtiin viikolle 47 tai 48. Eli voi olla että jo ensiviikolla pääsee kaasuttelemaan.
Tulossa on siis tosiaan Style-varusteinen auto manuaalilaatikolla. Lisävarusteista tuli ruksittua Winter-paketti, Traveller assistant ja Adaptiivinen vakkari. Väri on musta ulkoa ja vaalea sisältä.

_Vesku_

Lainaus käyttäjältä: S-T-P - 13.11.17 - klo:09:49
Väri on musta ulkoa ja vaalea sisältä.

Mulla oli tilattuna samalla värityksellä musta ulkoa ja vaalea sisältä, tuli mustalla sisustalla-> vitutti... Liike hyvitti kyllä asian mutta vieläkin harmittaa asia. Edellisessä autossa oli vaalea sisusta ja tykkäsin tosi paljon, oli valoisampi ja lasten sotkut ei näkynyt ollenkaan niin paljon kuin nyt. Kerro kokemuksia kun saat auton.

Jan koller

Oma tilattu viikolla 29 ja auto on Suomessa. Luovutuksen olen sopinut tammikuun alkuun.

Väri musta ulkoa ja sisältä (itse en voi sietää vaaleaa sisustaa). Varusteita oli ainakin kattoluukku, sähkösäätöinen penkki, acc, mustat vanteet ja jotain pientä muuta. Vähän rupesin jo miettimään, että pitäisikö sittenkin hakea jo aikaisemmin käyttöön...
Ajossa:
Superb Tdi 4x4 DSG MY19
Kodiaq Tsi 4x4 DSG MY18

HemmoK

Lainaus käyttäjältä: Winston_D - 01.11.17 - klo:08:25

Ei nyt liity varsinaisesti G-teciin, mutta jonkun verran levottomammaksi auto muuttui noilla kitkoilla. On vähän tuuli ja ura herkempi.

Omassa G-TEC DSG kombissa tullut mittariin 2,5tkm. Muuten olen ollut hyvin tyytyväinen kaasu-Ocuun, mutta suoraanhan tämä ei halua kulkea. Kesärenkailla (17") ehdin ajaa vain viikon, jolloin auto ohjasi joko hieman vasempaan tai hiukan oikeaan, mutta ei vahingossakaan mennyt hetkeäkään suoraan. Rengaspaineita ei tullut tarkastettua luovutushuollon jäljiltä. Kun laitettiin alle kitkat (16"), auto kulki satunnaisesti suoraankin, mutta oli todella levoton eli vaati jatkuvaa ohjaamista. Varsinkin näkyvistä urista saattoi auto muuttua flipperiksi mutkitellen urien välissä ees-taas vaikka ratti oli paikoillaan.

Huollossa tarkastettiin ohjauskulmat, mutta raportin mukaan vain camber oli hitusen pielessä eikä säädöllä ollut mitään vaikutusta vakauteen. Suosittelivat nostamaan paineita.
Nostin paineet 2,9 -> 3,4 baariin (huoltoaseman mittarin mukaan). Renkaat vaikuttavat aika pinkeiltä, mutta oireet sentään vähenivät murto-osaan aikaisemmasta.
Nyt hieman huolettaa miten tuo ylipaine vaikuttaa esim. pitoon ja renkaiden kulumiseen.

Luulen, että tämä levottomuus on G-TEC:ssä ominaisuus, koska koeajoautossa oli samaa vikaa. Tosin en ole ajanut muilla energialähteillä kulkevaa OcuIII:ta, mutta lehdistö on muistaakseni kehunut Ocun vakautta.
G-TEC:in levottomuus mainittiin myös taloustiedon artikkelissa
https://www.taloustaito.fi/Teemat/Auto/Autoesittelyt-ja-merkkiuutiset/koda/Skoda-Octavia-G-TEC-madaltaa-kynnysta-kaasuautoon/

Moottorin sammuilemista lämpimänä olen todennut pari kertaa viikossa, mutta toistaiseksi en ole pitänyt pahana vikana.

Ruohonleikkuria varten tuli hankittua bensiinin säilöntäainetta. Pitäisiköhän sitä lorauttaa vähän Ocunkin tankkiin ettei pilaannu  :D

Winston_D

Samaa vikaa olen huomannut nyt 16" talvirenkailla. Autoa saa vähänkin tuulisemmalla kelillä paimentaa ihan huolella. Paineet on 2,8 ja renkaina Continentalin kitkat.

17" kesärenkailla meni huomattavasti nätimmin. Onpahan jotain odotettavaa keväällä.

Hidalgo

Omassani (ei g-etc) on talvirenkaissa vain suositeltu 0,2baria enemmän kuin kesärenkaissa. Ei vetele eikä ole levoton. Alla Hakkapeliitta 8:t, jotka ulvovat.
Tuota enemmän jos laittaa ilmaa niin auto tuntuu kuin ei olisi edes kiinni tiessä. Eli ei aina kannata vain lisätä painetta.

Seva

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 16.11.17 - klo:07:03
Omassani (ei g-etc) on talvirenkaissa vain suositeltu 0,2baria enemmän kuin kesärenkaissa. Ei vetele eikä ole levoton. Alla Hakkapeliitta 8:t, jotka ulvovat.
Tuota enemmän jos laittaa ilmaa niin auto tuntuu kuin ei olisi edes kiinni tiessä. Eli ei aina kannata vain lisätä painetta.
Paljonko sinulla on kilometrejä alla noissa Hakkapeliitta 8:ssa? Itselläni myös sellaiset ja ensimmäiset pari tuhatta kilometriä ne olivat melko äänekkäät, mutta sitten kummasti hiljenivät. Tällä hetkellä en moiti lainkaan meluisiksi. Paineita pidän noin 2,5-2,6 ellei ole erityisen raskas lasti päällä.
Passat B8 Variant 1.5 TSI DSG Highline EX: Passat B8 Variant 1.4 TSI DSG Comfortline, Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance -13, Passat 3C Variant 1.8 TSI Comfortline -08

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: Seva - 16.11.17 - klo:08:50
Paljonko sinulla on kilometrejä alla noissa Hakkapeliitta 8:ssa? Itselläni myös sellaiset ja ensimmäiset pari tuhatta kilometriä ne olivat melko äänekkäät, mutta sitten kummasti hiljenivät. Tällä hetkellä en moiti lainkaan meluisiksi. Paineita pidän noin 2,5-2,6 ellei ole erityisen raskas lasti päällä.
Kuukauden verran ne on alla olleet, ja n. 3000 ajettu. Toivottavasti hiljenevät kohta.

Pentium

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 16.11.17 - klo:18:42
Kuukauden verran ne on alla olleet, ja n. 3000 ajettu. Toivottavasti hiljenevät kohta.

Kohta reilu viikko takana vuokraamon uudella VW Golgilla ja mielestäni vaeltaa hieman maantieajossa. Alla 16 tuumaiset Continental nastarenkaat.

Volkswagen Golf 1.5 TGI Highline DSG
Skoda Octavia 1.4 TSI G-TEC Style DSG

Ex. VAG
Golf 1.3 -88
A3 1.8 -98
Cordoba 1.6 -98
Golf 1.2 TSI -11

kre

Tietääkö joku mitä tuo Skodan ilmoittama kulutus m3/100km tarkoittaa yksiköissä kg/100km tai litraa/100km. Gasum näyttää hinnoittelevan kaasunsa kiloina tai vertailulitroina, mutta ei kuutioina. Skoda ei kiloja tai litroja kerro missään. Miten näin yksinkertaisesta asiasta on voitu tehdä näin monimutkaista?

Miktoy

Lainaus käyttäjältä: kre - 22.11.17 - klo:16:55
Tietääkö joku mitä tuo Skodan ilmoittama kulutus m3/100km tarkoittaa yksiköissä kg/100km tai litraa/100km. Gasum näyttää hinnoittelevan kaasunsa kiloina tai vertailulitroina, mutta ei kuutioina. Skoda ei kiloja tai litroja kerro missään. Miten näin yksinkertaisesta asiasta on voitu tehdä näin monimutkaista?

Eikös asetuksista pysty vaihtamaan yksiköt kaasulle? Ainakin bensassa ja dieselissä on valittavina eri yksiköitä niin kulutukselle kuin renkaan paineille jne.
Ajossa: Audi A4 avant B9 Quattro 2.0 TDI dsg.
Ajossa: Octavia III FL MY18 Combi Style 1.0 TSI man.
Ex: Superb III FL iV Combi -20 L&K 1.4 TSI phev dsg.
Ex:Audi A6 avant -98 2.4 V6 AGA aut.
Ex: Audi A6 avant -10 2.0 TDIe S-Line man.
Ex: VW Transport T5 -05 2.5TDI man.
Ex: Octavia RS combi -14 2.0 TDI man.
Ex: Superb combi -11 1.6 TDI Greenline man.

mkkt

Lainaus käyttäjältä: kre - 22.11.17 - klo:16:55

Maakaasun tiheys NTP-olosuhteissa on noin 0,72kg/m^3 (VTT:n julkaisu Suomessa käytettävien polttoaineiden ominaisuuksia). Biokaasun tiheys lienee suunnilleen samankaltainen. Teknisten tietojen mukaan 1,4 TSI CNG Octavia Combin kulutukset ovat kaupunki 7,4; maantie 4,7 ja yhdistetty 5,7 m^3 / 100km. Kiloissa vastaavat arvot ovat kaupunki 5,3; maantie 3,4 ja yhdistetty 4,1 kg/100km.

Gasumin tapa ilmoittaa polttoaineen hinta ekvivalenttilitroissa (eli bensiinilitran energiamäärää vastaavan kaasumäärän hinta) on mielestäni sekava. Muiden toimijoiden jakeluasemilla yleisimmin käytetty kilohinta on selkeämpi, koska auton ajotietokone ja monet autovalmistajatkin ilmoittavat kulutuksen ja säiliöiden vetoisuuden kiloina.

MrBurns

Lainaus käyttäjältä: J Vanaja - 11.11.17 - klo:08:42
Tilasin G-Tecin vkolla 31. Luvattiin 3-4kk toimitusaika. Muutaman kerran kysellyt perään, mutta ei mitään tietoa ole koska olisi edes menossa tuotantoon. Joku selvästi viivästyttää tällä hetkellä noiden kaasu Ocujen tuotantoa :-\
Tilattu vko34 DSG:llä eikä valmistusviikkoa ole vielä vahvistettu
Octavia G-Tec DGS ja Leaf 40kWh

kre

Lainaus käyttäjältä: mkkt - 22.11.17 - klo:21:18
Maakaasun tiheys NTP-olosuhteissa on noin 0,72kg/m^3 (VTT:n julkaisu Suomessa käytettävien polttoaineiden ominaisuuksia). Biokaasun tiheys lienee suunnilleen samankaltainen. Teknisten tietojen mukaan 1,4 TSI CNG Octavia Combin kulutukset ovat kaupunki 7,4; maantie 4,7 ja yhdistetty 5,7 m^3 / 100km. Kiloissa vastaavat arvot ovat kaupunki 5,3; maantie 3,4 ja yhdistetty 4,1 kg/100km.

Joo kiitos tätä tietoa haettiin, ja tuo vahvisti asian sekavuuden.

S-T-P

Aika hurjat paineet on renkaissa jos 3,5... Tonniluokan pakettiautoissa pidetään tuollaisia. Itsellä 2.0 tdi ocussa on paineet 2,5 ja toimii ihan hyvin.

Eipä ole meikäläisen autosta kuulunutkaan nyt enää mitään vaikka tälle, tai viimeistään ensi viikolle luvattiin..

Winston_D

Tuli tänään reissussa oltua ja tankattua Turussa Gasumin asemalla. Huomio kiinnittyi automaatin toimintaan. Tankki oli ihan tyhjä alussa ja noin 16kg kohdalla kone alkoi tankata kaasua pätkissä. Eli lopetti-tankkasi-lopetti-tankkasi. Tätä jatkui suunnilleen 17kg asti kunnes 20e saldo tuli täyteen.

Auto oli ajettu eilen maantiellä kaasun osalta ihan tyhjäksi.

Normi tankkaus paikassa ei ole koskaan mennyt kuin 16kg ja risat. Miten paljon muut on tuonne tankkiin saaneet enimmillään menemään?

Sami_84

Olen saanut parhaimmillaan 16,4kg tankattua Lohjalla Muijalassa.
Nykyinen:
Skoda Octavia Combi 1.4 TSI PHEV Style Nordic Edition IV DSG VM.2023

Menneet:
VW Passat Variant 2.0 TDI DSG -21
Skoda Octavia Combi RS 4x4 TDI DSG -19
Skoda Octavia Combi 1.5 G-TEC DSG -19
Skoda Octavia Combi 1.4 G-TEC DSG -17
Audi Q5 2.0tdi -11
VW Golf Variant 1.4tsi dsg -12
VW Golf Variant 1.4tsi dsg -10

Jaskas

Tuntuu että nuo Gasumin mittarit on aika erilailla kalibroitu. Mulla on mennyt tyhjään tankkiin 14,5-17kg. Prosentuaalisesti aika iso ero.
Passat B7 ecofuel

jt

Lainaus käyttäjältä: _Vesku_ - 13.11.17 - klo:08:47
No olen kysellyt asiaa pariltakin taholta ja pitivät kolmea kuukautta maksimi aikana. Itse koitan tehdä niin että ajelen kaasut tarkoituksella loppuun aika ajoin ja bensalla aina hetken aikaa. Siinä tankki kuluu pikkuhiljaa ja sitten tankkaan päälle uutta bensaa. Bensan käyttö on kyllä yllättävän pientä, nyt on päälle 5000km mittarissa ja onkohan toinen tankillinen bensaa menossa.
Itse tankkasin viimeksi kesällä bensaa (passattiin), mittari ei ole liikkunut oikeastaan juuri lainkaan. Kohta alkaa tulla puoli vuotta vastaan. Onko tuohon jotain "virallista" tietoa kauanko kestää ilman että tulee ongelmia? Entä jos käyttää 98:ia, oisko siinä parempi pitkäaikaiskestävyys koska etanolipitoisuus on pienempi?   
VW Touran Ecofuel 1.4TSI DSG -11

_Vesku_

Lainaus käyttäjältä: Sami_84 - 28.11.17 - klo:17:47
Olen saanut parhaimmillaan 16,4kg tankattua Lohjalla Muijalassa.

Ihan tyhjään tankkiin 14.6-17.1 kg, eilen tuli tankattua Riihimäellä tuo 14.6kg. Isot heitot näyttää olevan tankkausmittareilla.

Jan koller

Oletteko seuranneet, että pääseekö tuolla tankillisella aina "saman" matkan, vaikka useampi kilo eroa määrässä? Eli voisiko tankkaus katketa tankatessa eri täyttövaiheessa?
Ajossa:
Superb Tdi 4x4 DSG MY19
Kodiaq Tsi 4x4 DSG MY18

Pentium

Lainaus käyttäjältä: Pentium - 10.11.17 - klo:22:09
Tilasin viikolla 33 ja arveltiin auton saapuvan 3-4kk kuluessa. Tilauksen jälkeen en ole kuullut mitään liikkeen suunnalta.

Eipä ole vieläkään autoa näkynyt.. Onko kenelläkään auto tulossa joulukuun aikana?
Volkswagen Golf 1.5 TGI Highline DSG
Skoda Octavia 1.4 TSI G-TEC Style DSG

Ex. VAG
Golf 1.3 -88
A3 1.8 -98
Cordoba 1.6 -98
Golf 1.2 TSI -11

Mono

Viimeisin tieto meikäläisen autosta on se, että valmistus on siirtynyt pitkälle kevääseen (maalis-huhtikuu), mutta ilmeisesti saattaa tulla aiemmin. Auto tilattu elokuussa.

J Vanaja

Lainaus käyttäjältä: Pentium - 02.12.17 - klo:18:00
Eipä ole vieläkään autoa näkynyt.. Onko kenelläkään auto tulossa joulukuun aikana?

Vkolla 31 tilattu oli marraskuun lopussa tuotannossa ja nyt matkalla Suomeen.

Hidalgo

Paljonko olette pyytäneet/saaneet alennusta, kun sovitut aikataulut eivät olekaan pitäneet?

Ambientti

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 03.12.17 - klo:10:32
...sovitut aikataulut...

Tarkoitat varmaan arviota toimitusajasta.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy