Octavia G-Tec kokemuksia

Aloittaja Timellini, 24.02.15 - klo:00:00

« edellinen - seuraava »

MrBurns

Jos ne sanoo että koskee vain muutamia autoja niin sehän voi tarkoittaa että koskee kaikkia. Eihän noita ole edes myyty kuin muutamia.
Octavia G-Tec DGS ja Leaf 40kWh

Winston_D

Lainaus käyttäjältä: Ambientti - 11.10.17 - klo:09:55
Maahantuojan puheet ovat tässä kohtaa kovin epäloogisia. Sanotaan että vika on vain pienessä osassa autoja, mutta sanotaan myös että korjaus vie aikaa koska vaatisi jotain "hyväksyntiä" tms. Nuo ovat aika lailla toisensa poissulkevia. Mitä "hyväksyntiä" se muka vaatisi jos toimivia on jo liikenteessä.

Samaa mieltä. Myös se, että tarkempaa tietoa viasta ei anneta, kuulostaa siltä, että ei ne oikeasti tiedä mistä vika johtuu saati sitten ole vielä keksinyt korjausta siihen.

_Vesku_

Minulla on nyt reilu 1000km takana kaasu octavialla ja vielä ei ole tehnyt tuota sammumista. Tällä hetkellä ollaan Lieksassa jossa ei pääse kaasua tankkaamaan vaan kun tullaan takaisin etelään päin tankkaan kaasut imatralla ja hauska nähdä meneekö kaikki ok kun kaasu tankit olleet tyhjänä viikon päivät. Tuon havainnon olen tehnyt itsekin tehnyt että start stop automatiikka tosiaan sammuttaa moottorin kun auto vielä on liikkeessä.

Jaskas

Ainakin Olarin Veholla tuo vika oli tiedossa ja sanoivat että tehdas selvittelee sitä tjsp.
Passat B7 ecofuel

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: MrBurns - 11.10.17 - klo:10:05
Jos ne sanoo että koskee vain muutamia autoja niin sehän voi tarkoittaa että koskee kaikkia. Eihän noita ole edes myyty kuin muutamia.

No näinhän se juurikin on.

Mutta oliko niin että sekä manuaali että DSG-versiot kärsivät tästä, vai oliko sammuilua esiintynyt vain DSG-versioissa?
Octavia III RS TDI

Winston_D

Sen verran lisähavaintoja tuohon sammumiseen, että jos mittaristossa lukee käynnistäessä se viesti, että kone ei ole riittävän lämmin niin silloin auto ei sammu. Lukeeko siinä silloin jotain riittämättömästä käyttölämpötilasta tms.

Maahantuojan ongelman ratkaisu on tällä hetkellä luokkaa radio hiljaisuus. Ensi viikolla lähtee kuluttajasuojaan valitus, kun ei tunnu homma muuten etenevän.

Kaasulla olen edelleen ajanut. Kulutukset tuntuu pyörivän taajama painotteisessa ajossa noin 4,4kg/100km tuntumassa. Yksi reilu 300km maantiepätkä tuli ja siinä kulutus oli 3,8 kg/100km.

Kaasun heikon alaväännön kyllä huomaa aina tankkauksen jälkeen, kun auto kulkee hetken bensalla. Tuntuu muutenkin kulkupuoli silloin vähän pirteämmältä.

Tuota sammumis-ongelmaa lukuunottamatta olen todella tyytyväinen autoon. Näillä ajoilla joutuu tankilla käymään kerran viikossa noin 300km välein, mutta tankkauspaikka on niin hyvin matkan varrella, että se ei ahdista. Hyvä auto on kyseessä, kunhan tuo yksi ongelma saadaan kuntoon.

Winston_D

Kaasulla mennään edelleen ja nyt on 16" kitkat alla. Kulutus tippui pari desimaalia nyt, kun ei ole vielä kovin kylmä. Noin kerran viikkoon pitää käydä tankilla ja yleensä kulutus on 4,3-4,5 kg/100km.

Ei nyt liity varsinaisesti G-teciin, mutta jonkun verran levottomammaksi auto muuttui noilla kitkoilla. On vähän tuuli ja ura herkempi.

Sammumis-ongelmaan korjausta ei ole ainakaan tänne tullut. Mites muille? Mitään aikataulua ei osata ongelman hoitamiseksi tehdä eikä vikaa edelleenkään tarkenneta. Eivät muka saa tietoa tehtaalta.

MrBurns

Lisää hieman paineita renkaisiin josko auttaisi levottomuuteen. Ihmeen pitkään kestää tuon vian korjaaminen.
Octavia G-Tec DGS ja Leaf 40kWh

_Vesku_

Lainaus käyttäjältä: _Vesku_ - 18.10.17 - klo:19:33
Minulla on nyt reilu 1000km takana kaasu octavialla ja vielä ei ole tehnyt tuota sammumista. Tällä hetkellä ollaan Lieksassa jossa ei pääse kaasua tankkaamaan vaan kun tullaan takaisin etelään päin tankkaan kaasut imatralla ja hauska nähdä meneekö kaikki ok kun kaasu tankit olleet tyhjänä viikon päivät. Tuon havainnon olen tehnyt itsekin tehnyt että start stop automatiikka tosiaan sammuttaa moottorin kun auto vielä on liikkeessä.

Minulla auto on kasattu viikolla 38 / 17 ja nyt mittarissa lähempänä 4000km. Sammumisongelmaa ei ole esiintynyt kertaakaan. Auto on dsg-laatikolla.
Sellaisen asian olen havainnut että kun peruuttelen katoksesta pois kylmällä autolla/ moottorilla kun auto lähtee liikkeelle ja renkaat on vanhoissa montuissa ja niistä nousu aiheuttaa kuormaa niin pari kertaa kone on meinannut sammua mutta tuo nyt ei istu keskusteltuun vikaan.

Winston_D

Lainaus käyttäjältä: _Vesku_ - 04.11.17 - klo:10:29
Minulla auto on kasattu viikolla 38 / 17 ja nyt mittarissa lähempänä 4000km. Sammumisongelmaa ei ole esiintynyt kertaakaan. Auto on dsg-laatikolla.
Sellaisen asian olen havainnut että kun peruuttelen katoksesta pois kylmällä autolla/ moottorilla kun auto lähtee liikkeelle ja renkaat on vanhoissa montuissa ja niistä nousu aiheuttaa kuormaa niin pari kertaa kone on meinannut sammua mutta tuo nyt ei istu keskusteltuun vikaan.

Eli sinulla on ollut tilanteita, että moottori on ollut varmuudella ajettu lämpimäksi.  Auto on sammutettu ja seisonut hetken esim 5-15min. Ja tämän jälkeen olet käynnistänyt auton ja jättänyt sen tyhjäkäynnille n. 10s ajaksi. Ja tällöin auton kierrokset ei ala laskemaan ja auto sammu?

Tämähän antaa toivoa, että Skoda osaa tehdä toimivan ohjelmiston.

_Vesku_

Oli kone kylmä tai lämmin niin kuvailemaasi tilannetta ei synny että auto sammuu lyhyen tyhjäkäynnin jälkeen.
Sen huomaan autosta että kylmänä startatessa kun korkeampi "ryyppy" tyhjäkäynti putoaa normikierroksille 700-750r/min niin moottori käy hieman kankeasti ja hetkittäin vaikuttaa että sammuu muttei sitä kuitenkaan tee. Kun lämpeää kunnolla niin käy myös normaalisti. Silloin kun kaasutankit on tyhjät tyhjäkäyntikin on ehkä hieman alle normaalin, mutta nämä nyt on sellaisia tuntemuksia mitä tulee ajellessa. Jos veikata pitäisi niin voisin kuvitella tuon sammumisvian liittyvän kaasun paineen säätöön moottorille, tunteeko joku tarkemmin tuota paineensäätöä miten se on moottorissa toteutettu? Tankkien painehan taitaa olla aika korkea.

_Vesku_

Lainaus käyttäjältä: Winston_D - 06.11.17 - klo:19:42

Tämähän antaa toivoa, että Skoda osaa tehdä toimivan ohjelmiston.

Luulen että vika todella koskee vain muutamia yksilöitä, eiköhän tuohonkin vikaan korjaus löydy vaikka ei se paljoa lohduta kun vika on päällä ja myyjä pitää radiohiljaisuutta. Ketjuunhan vois kerätä valmistusviikot autoista joissa vikaa esiintyy, täälläkin muutamalla taitaa olla vika...

Mono

Hei

Olen kanssa tilannut Octavia g-tec combin viikolla 32, mutta vieläkään ei ole kuulunut valmistuspäivästä mitään. Tilatessa kovin lupailtiin neljän kuukauden toimistusaikaa, mutta vaikka auto menisi nyt valmistukseen, ei se kyllä kerkeisi tuohon aikarajaan.

Onko muilla tuohon aikaan tilanneilla viivästyksiä tullut ja mitä tällä hetkellä luvataan toimitusajoiksi?

Pentium

Lainaus käyttäjältä: Mono - 10.11.17 - klo:21:41
Hei

Olen kanssa tilannut Octavia g-tec combin viikolla 32, mutta vieläkään ei ole kuulunut valmistuspäivästä mitään. Tilatessa kovin lupailtiin neljän kuukauden toimistusaikaa, mutta vaikka auto menisi nyt valmistukseen, ei se kyllä kerkeisi tuohon aikarajaan.

Onko muilla tuohon aikaan tilanneilla viivästyksiä tullut ja mitä tällä hetkellä luvataan toimitusajoiksi?

Tilasin viikolla 33 ja arveltiin auton saapuvan 3-4kk kuluessa. Tilauksen jälkeen en ole kuullut mitään liikkeen suunnalta.
Volkswagen Golf 1.5 TGI Highline DSG
Skoda Octavia 1.4 TSI G-TEC Style DSG

Ex. VAG
Golf 1.3 -88
A3 1.8 -98
Cordoba 1.6 -98
Golf 1.2 TSI -11

Marzelo

Lainaus käyttäjältä: Pentium - 10.11.17 - klo:22:09
Tilasin viikolla 33 ja arveltiin auton saapuvan 3-4kk kuluessa. Tilauksen jälkeen en ole kuullut mitään liikkeen suunnalta.

Viikolla 33 myös tilattu. Alustava valmistusviikko oli 44. Ko. viikkoa ei tehtaalta kuitenkaan vahvistettu ja sen jälkeen ei ole kuulunut mitään. N. 3 kk liikkeessä luvattiin toimitusajaksi, mutta tuskin tänä vuonna autoa näkyy.  :'(
Skoda Octavia Combi 1.4TSI G-Tec DSG -18

J Vanaja

Tilasin G-Tecin vkolla 31. Luvattiin 3-4kk toimitusaika. Muutaman kerran kysellyt perään, mutta ei mitään tietoa ole koska olisi edes menossa tuotantoon. Joku selvästi viivästyttää tällä hetkellä noiden kaasu Ocujen tuotantoa :-\

Kodiaq81

Minkä värisiä ja varusteisia kaasu ocuja teille tulee??

mkkt

Omani tilasin viikolla 32 ja luovutus oli viikolla 43, joten toimitusajaksi jäi 11 viikkoa. Varustelu oli varsin kattava.

Sammumisongelmaa autossa ei ole vielä ilmennyt, vaikka olen sitä muutaman kerran yrittänyt ihan tarkoituksella houkutella esiin.

Mono

Lainaus käyttäjältä: Kodiaq81 - 11.11.17 - klo:09:02

Meikäläiselle tulee metallivalkoinen dsg suhteellisen kattavalla varustuksella.

Hidalgo

Onkohan varsin kattavalla ja suhteellisen kattavalla varustuksella isokin ero?
Onkohan varustelutaso jonkinlainen henkilökohtainen asia jota ei haluta kertoa  ???

mkkt

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 11.11.17 - klo:09:59
Onkohan varsin kattavalla ja suhteellisen kattavalla varustuksella isokin ero?
Onkohan varustelutaso jonkinlainen henkilökohtainen asia jota ei haluta kertoa  ???

En saa nyt copypastettua listaa mistään, joten sen takia ilmaisin asian noin!  :)
Pois jäi muistaakseni nahkasisusta, winterpack ja sähköisesti säädettävä matkustajan istuin.

_Vesku_

Lainaus käyttäjältä: Mono - 10.11.17 - klo:21:41
Hei

Minä tilasin auton vk.26 alussa ja toimitusaika oli 16vk luovutukseen. Valmistus oli vk. 38 loppuaika meni rahtiin. Tuli ilmeisesti suomeen vk. 40 / 41 taitteessa. Myyjä sanoi luovutuksen aikaan että toimitusaika G-Tec:llä on venynyt 5-6 kuukauteen. Oma autonikin piti tulla syys lokakuun vaihteessa mutta pari kolme viikkoa siitä myöhästyttiin.

_Vesku_

Magic Black farkkumalli, columbuksella ja kaistavahdilla, en hirveästi ruksinut varusteita listalta, mielestäni oli aika hyvät varusteet vakiona style:ssä. Mikä harmittaa etten ottanut varusteeksi niin sähköpenkit ja personointitoiminto tai mikä nyt olikaan. Jotenkin olisi sopinut hyvin autoon kun ajattelee että avaimet on taskussa kun menet autolle. Lukitukset aukeaa, peilit taittuu, penkit säätyy kohdalleen, peilit omaan asentoon, omat radioasemat  jne. No ehkä seuraavaan sitten...

Marzelo

Moonwhite Style farkku + vetokoukku.
Skoda Octavia Combi 1.4TSI G-Tec DSG -18

Mono

Onkohan tuolla dsg:llä vaikutusta venyneeseen toimitukseen. Kuitenkin 1.5 TSIhin on tullut uudistettu, joten joko ne kokeilee sitä uutta optimoida tuohon G-Teciin tai sitten vaihteistotehtaan kapasiteetti siirretty uuteen vaihteistoon ja vanhoista pula.

Pentium

- farmari dsg style
- valkoinen metalliväri
- amudsen + wifi
- adaptiivinen vakkari
- sähköpenkki muistilla kuljettajalle
- lämpöpaketti
- talvirenkaat aluvantein
- mustat kattokaiteet
- kontin ja matkustamon väliverkko
- turvatyynyt taakse
- keinonahkaiset penkintaustat
- 4xroiskeläpät
Volkswagen Golf 1.5 TGI Highline DSG
Skoda Octavia 1.4 TSI G-TEC Style DSG

Ex. VAG
Golf 1.3 -88
A3 1.8 -98
Cordoba 1.6 -98
Golf 1.2 TSI -11

Winston_D

Lainaus käyttäjältä: _Vesku_ - 10.11.17 - klo:12:30
Luulen että vika todella koskee vain muutamia yksilöitä, eiköhän tuohonkin vikaan korjaus löydy vaikka ei se paljoa lohduta kun vika on päällä ja myyjä pitää radiohiljaisuutta. Ketjuunhan vois kerätä valmistusviikot autoista joissa vikaa esiintyy, täälläkin muutamalla taitaa olla vika...

Viikko 23/2017 valmistettu. Ei vieläkään mitään tietoa korjauksesta ja vika esiintyy edelleen em. edellytysten täyttyessä.

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: Winston_D - 12.11.17 - klo:17:08
Viikko 23/2017 valmistettu. Ei vieläkään mitään tietoa korjauksesta ja vika esiintyy edelleen em. edellytysten täyttyessä.
Yli 2kk auto jo ollut sinulla viallisena, kohta voi olla ettei palautus ole enää edes mahdollista. Onko kuluttajansuojasta kuulunut mitään, josta reilut 3 viikkoa sitten puhuit?

-karppa-

Kun tuntee Helkama-auton maahantuojana niin A:Eivät vastaa edes jälleenmyyjille B:Asenne on todella ylimielinen maksavia asiakkaita kohtaan C:Nauretaan suoraan asiakkaalle päin naamaa, vaikka asiakkaalla olisi faktaa useamman auton kohdalla.

Hyviä esimerkkejä on nämä päästöhuijauspäivitykset, maalivirheet ja niiden korjaukset ja muut takuu/goodwill tapaukset.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Winston_D

Lainaus käyttäjältä: Hidalgo - 12.11.17 - klo:17:58
Yli 2kk auto jo ollut sinulla viallisena, kohta voi olla ettei palautus ole enää edes mahdollista. Onko kuluttajansuojasta kuulunut mitään, josta reilut 3 viikkoa sitten puhuit?

Aika ympäri pyöreitä sieltä on neuvot olleet. Pitivät kuitenkin vikaa niin merkittävänä, että kaupan purku voisi tulla kyseeseen varsinkin jos vikaa ei saada esim. 6kk aikana korjattua.

Ohjeistivat tekemään kirjallisen korvausvaatimuksen tms myyjälle joka sitten pitäisi vissiin viedä eteenpäin jos se ei menesty. Olen koittanut tässä viime aikoina pohtia mikä tuossa nyt sitten tarkalleen olisi se korvausvaatimus. 1000e? Kaupanpurku? Hyviä ehdotuksia otetaan vastaan.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy