Kirjoittaja Aihe: Passat B8, kokemusperäistä faktaa  (Luettu 266793 kertaa)

Poissa ML1

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 126
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #810 : 26.05.19 - klo:11:52 »
Oma B8 2,0 tdi DSG VAR Highline, saatu elokuussa 2018 ajettu n 36000 km. Ovien nitinää ja natinaa on kaikissa ovissa, kuuluu selkeimmin ajettaessa hitaasti esim töyssyn yli hiukan vinosti. Samoin kuskin puolella kojelaudassa siinä valokatkasian yläpuolella nitisee, tästä kun vähän taputtaa nyrkillä niin häviää hetkeksi  ;) 27000 km pyysi lisää öljyä jolloin meni se 1l mikä tuli auton mukana. 2 kertaa on lisätty n1dl jäähdytysnestettä  :o. Hetki sitten huomasin että oikean takavalon alareunassa "ilmakuplia" saumassa, pitää käydä vaihdattamassa takuuna kunhan kerkeää. Muuten ihan tyytyväinen olen ollut keskikulutus auton mittareiden mukaan n 5-6,5 l välillä, Eberi ja ilmastointi autolla ja sekalasita ajoa kehä III sisä ja ulkopuolella.
 :)
Passat Variant Highline 2,0 TDI DSG (B8)
Ex:
Volvo V40 D2 Aut Ocean Race
Golf VI 1,4 TSI DSG Highline (2011)
Golf IV GTI Exclusive (2003), Passat 2,0 TDI DSG Highline Variant 103 kw, B7(2011)
Audi A4 2,0 TDI Avant Quattro, B7 (2008), VW Passat 3BG 1,8 T Tiptronic (Karala)

Poissa Iro

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 17
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #811 : 26.05.19 - klo:14:03 »
Eli proppu alhaalta auki, vanhat pihalle, uudet täyttöaukosta sisälle?

Kyllä, ja tuo Castrolin purkki mahtui sen verran vaakatasoon että, ei tarvinnut mitään apuvälineitä kuin puristella purkista öljyt sisään.
Passat Variant 2.0Tdi manuaali -15 
 

Poissa Natina

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 73
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #812 : 26.05.19 - klo:17:13 »
https://forums.ross-tech.com/showthread.php?18472-Passat-B8-early-2015-Retrofitting-A5-front-camera-DLA-Lane-assist-Finished

Kaikki B8 passatit 2014-2018 käyttävät kameraa 3Q0 980 654.
Vasta tähän uuteen 2019 malliin on tullut/tulee kameraan jotain muutoksia, nekin lähinnä ilmeisesti jotain viheralueiden tunnistukseen liittyviä. Ei tarvitse olla area viewiä. Pelkällä etukameralla saa nuo kaikki ominaisuudet käyttöön. En ole täysin varma vaatiiko kaistallapitoavustin sen että autossa on park assist.

Kiitokset linkistä ross-techin foorumille ja muistakin lisätiedoista! Oli kevyesti paras löytämäni ohje hommaan, mitä intternetistä olen löytänyt!

Tosiaan tuon kameran tyypin sainkin Googlattua, kuten sen että Kufateciltä saa sekä kameraa että kaapelia. Päätin jo itsekin sen, että noihin 3D-tulostettuihin viritelmiin en lähde, vaan pysyn OEM-ratkaisuissa, sikälimikäli kun se vaan onnistuu. Tämä tarkoittaa sitä, että kameran lisäys tulee ajankohtaiseksi aikaisintaan sitten, kun tuulilasi on vaihtokunnossa. Nyt näyttää jo sikäli lupaavalta, että nykyisessä on kiveniskemiä useampia ja pientä kulumaa siellä täällä. Pitää joka tapauksessa alkaa säästää sitä bout touhutonnia hommaa varten...

Minulla valot on, tai on ainakin melkein tuon ylläolevan kuvasi mukaiset. Molemmissa silmissä taitaa tosin olla ledipalkit kolmella sivulla, mutta ovat kyllä kääntyvää sorttia. Noissa siis DLA:n käyttämä varjostinkin on mukana, jos oikein ymmärsin?

Ohjeestasi sai hyvän kuvan tarvittavasta työmäärästä ja eri vaiheista. Työmäärä kieltämättä on meikäläisen nykyisen vapaa-ajan määrän ja työtilojen huomioon ottaen kohtuu iso, vaikka periaatteessa simppeli homma onkin. Plus että kuskin jaloissa olevan liittimen käytössä olevien pinnien vuoksi johtojen kolvailu esittämässi kovin epäergonomisessa asennusympäristössä ei vaikuta yhtään houkuttelevalta. :o  Voisin näistä syistä jopa harkita homman ulkoistusta jollekin lasiliikkeelle tms, jolla olisi näkötestin taulu sekä ODIS (ja VCP?) käytössään. Sinulla taisi olla suhteita tai muuten sopiva sauma testerin käyttöön?   ;)

Minkälainen kanta marmorilla on näiden koodailuiden tekemiseen, jos asiakas on hommannut varusteita omien kanaviensa kautta? Onko mahdollista, että nostavat kädet pystyyn ja hätistävät pihalle, jos menee kyselemään koodausapuja?

Edit: koska en ole itse city emergency brakingin olemassaoloa muuten huomannut liikenteessä, niin ajattelin joku kaunis päivä viritellä vaikka pari pahvilaatikkoa parkkipaikalle ja kokeilla, tekeekö tuo mitään.
« Viimeksi muokattu: 26.05.19 - klo:17:21 kirjoittanut Natina »

Poissa peped

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 130
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #813 : 26.05.19 - klo:20:17 »
~90tkm ajettu 1.4 TSI DSG johon ei ole DSG-öljyjä vaihdettu, onkohan enemmän uhka kuin mahdollisuus? Niinhän se taitaa olla ettei tuon DSG-öljynvaihto kuulu huolto-ohjelmaan (eikös 1.4 TSI Passatissakin ole se DSG7 DQ200) mutta mielellään näkisi huoltohistoriasta että olisi vaihdettu 60tkm mennessä.

Dieseleinähän näitä enemmän löytyy, mutta mieluummin bensa.
Octavia RS 2.0 TSI -14

Poissa symb

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 18
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #814 : 26.05.19 - klo:20:20 »
Kiitokset linkistä ross-techin foorumille ja muistakin lisätiedoista! Oli kevyesti paras löytämäni ohje hommaan, mitä intternetistä olen löytänyt!

Tosiaan tuon kameran tyypin sainkin Googlattua, kuten sen että Kufateciltä saa sekä kameraa että kaapelia. Päätin jo itsekin sen, että noihin 3D-tulostettuihin viritelmiin en lähde, vaan pysyn OEM-ratkaisuissa, sikälimikäli kun se vaan onnistuu. Tämä tarkoittaa sitä, että kameran lisäys tulee ajankohtaiseksi aikaisintaan sitten, kun tuulilasi on vaihtokunnossa. Nyt näyttää jo sikäli lupaavalta, että nykyisessä on kiveniskemiä useampia ja pientä kulumaa siellä täällä. Pitää joka tapauksessa alkaa säästää sitä bout touhutonnia hommaa varten...

Minulla valot on, tai on ainakin melkein tuon ylläolevan kuvasi mukaiset. Molemmissa silmissä taitaa tosin olla ledipalkit kolmella sivulla, mutta ovat kyllä kääntyvää sorttia. Noissa siis DLA:n käyttämä varjostinkin on mukana, jos oikein ymmärsin?

Ohjeestasi sai hyvän kuvan tarvittavasta työmäärästä ja eri vaiheista. Työmäärä kieltämättä on meikäläisen nykyisen vapaa-ajan määrän ja työtilojen huomioon ottaen kohtuu iso, vaikka periaatteessa simppeli homma onkin. Plus että kuskin jaloissa olevan liittimen käytössä olevien pinnien vuoksi johtojen kolvailu esittämässi kovin epäergonomisessa asennusympäristössä ei vaikuta yhtään houkuttelevalta. :o  Voisin näistä syistä jopa harkita homman ulkoistusta jollekin lasiliikkeelle tms, jolla olisi näkötestin taulu sekä ODIS (ja VCP?) käytössään. Sinulla taisi olla suhteita tai muuten sopiva sauma testerin käyttöön?   ;)

Minkälainen kanta marmorilla on näiden koodailuiden tekemiseen, jos asiakas on hommannut varusteita omien kanaviensa kautta? Onko mahdollista, että nostavat kädet pystyyn ja hätistävät pihalle, jos menee kyselemään koodausapuja?

Edit: koska en ole itse city emergency brakingin olemassaoloa muuten huomannut liikenteessä, niin ajattelin joku kaunis päivä viritellä vaikka pari pahvilaatikkoa parkkipaikalle ja kokeilla, tekeekö tuo mitään.


Heh, marmorilla oli varsin myönteinen kanta ja kalibroinnin yms. tekivät kyllä moitteetta, mutta koodaamisesta he eivät ymmärrä siellä tuon taivaallista, ja niiden käyttämä ODIS vaan ilmoittaa että autossasi (VIN) ei tuollaista kameraa ole ja he eivät siihen saa parameterejä ladattua. Kalibroinnin kyllä pystyvät tekemään, ja kufatecin ukot toimittavat sinulle kameran missä on valmiiksi oikeat parametrit (vin perusteella).

Itselläni on siis vcds ja tuo vcp millä ehkä sinunkin valojen ohjausmoduuliin pitää uudet parametrit fläshätä. Tämä ei tosin koske kaikkia B8:ja. Mutta jos tarve tulee niin täältä löytyy.

Tämä allaoleva kuvaa mielestäni parhaiten tuon city emergency ja muiden hätäjarrutusten toimintaa. Pointtinahan on se että edessä oleva kohde liikkuu eteenpäin. Jos laitat pahvilaatikon niin voi olla että mitään ei tapahdu  ;D.

https://youtu.be/n9NzAiEu3fw

Poissa Natina

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 73
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #815 : 27.05.19 - klo:08:40 »
Heh, marmorilla oli varsin myönteinen kanta ja kalibroinnin yms. tekivät kyllä moitteetta, mutta koodaamisesta he eivät ymmärrä siellä tuon taivaallista, ja niiden käyttämä ODIS vaan ilmoittaa että autossasi (VIN) ei tuollaista kameraa ole ja he eivät siihen saa parameterejä ladattua. Kalibroinnin kyllä pystyvät tekemään, ja kufatecin ukot toimittavat sinulle kameran missä on valmiiksi oikeat parametrit (vin perusteella).

Itselläni on siis vcds ja tuo vcp millä ehkä sinunkin valojen ohjausmoduuliin pitää uudet parametrit fläshätä. Tämä ei tosin koske kaikkia B8:ja. Mutta jos tarve tulee niin täältä löytyy.

Tämä allaoleva kuvaa mielestäni parhaiten tuon city emergency ja muiden hätäjarrutusten toimintaa. Pointtinahan on se että edessä oleva kohde liikkuu eteenpäin. Jos laitat pahvilaatikon niin voi olla että mitään ei tapahdu  ;D.

https://youtu.be/n9NzAiEu3fw

Ihme homaa, jos ei merkkiliikkeessä osata tehdä koodauksia manuaalisesti, konetta uskomatta. Olen epäillyt tuon "osaamattomuuden" olevan enemmänkin haluttomuutta tukea harmaata lisävarustelubisnestä, joka on ehkä jollain tasolla pois VW:n pussista.

Kiitoksia tarjouksesta, tarve vaan tulee sitten aikanaan eteen täällä puolivälissä maata. Tuo VCP taitaakin olla myös ihan yksityisenä hankittava työkalu, eikä pelkästään marmorin etuoikeus? No niin tai näin, tulee siinäkin tapauksessa retrofitille hintaa, jos joutuu hommaamaan työkaluja enempi.

No höh, jos city emergency braking toimiikin vain liikkuvien kohteiden kanssa. Olin pähkäillyt, että voihan se jono kaupunkiliikenteessäkin pysähtyä yhtäkkiä, jolloin ei olisi väliä, onko edessä auton perä vai pahvilaatikko.

Tulipa mieleen yhtäkkiä semmoinen, että tuo kulkine menee pajalle viikon pääsä, jossa sisäkatto revitään hetkeksi vex. Samalla pitää varmaan irrottaa A-pilareiden ja muutkin verhoilut. Olisikohan ollut järkevää tilata se Kufatecin kaapelisarja ja vetää se valmiiksi paikoilleen, niin olisi sitten tuulilasin vaihdon aikoihin päässyt helpommalla? Tosin sisäkattoahan sinäkään et irroittanut, mutta se A-pilarin verhoilu taisi olla tiukassa. Mistä sitä sitten tietää, kuinka paljon löysiä kaapeliin pitää kumpaankin päähän jättää, tai miten naftiksi se on mitoitettu?

Poissa symb

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 18
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #816 : 27.05.19 - klo:13:15 »
Ihme homaa, jos ei merkkiliikkeessä osata tehdä koodauksia manuaalisesti, konetta uskomatta. Olen epäillyt tuon "osaamattomuuden" olevan enemmänkin haluttomuutta tukea harmaata lisävarustelubisnestä, joka on ehkä jollain tasolla pois VW:n pussista.

Kiitoksia tarjouksesta, tarve vaan tulee sitten aikanaan eteen täällä puolivälissä maata. Tuo VCP taitaakin olla myös ihan yksityisenä hankittava työkalu, eikä pelkästään marmorin etuoikeus? No niin tai näin, tulee siinäkin tapauksessa retrofitille hintaa, jos joutuu hommaamaan työkaluja enempi.

No höh, jos city emergency braking toimiikin vain liikkuvien kohteiden kanssa. Olin pähkäillyt, että voihan se jono kaupunkiliikenteessäkin pysähtyä yhtäkkiä, jolloin ei olisi väliä, onko edessä auton perä vai pahvilaatikko.

Tulipa mieleen yhtäkkiä semmoinen, että tuo kulkine menee pajalle viikon pääsä, jossa sisäkatto revitään hetkeksi vex. Samalla pitää varmaan irrottaa A-pilareiden ja muutkin verhoilut. Olisikohan ollut järkevää tilata se Kufatecin kaapelisarja ja vetää se valmiiksi paikoilleen, niin olisi sitten tuulilasin vaihdon aikoihin päässyt helpommalla? Tosin sisäkattoahan sinäkään et irroittanut, mutta se A-pilarin verhoilu taisi olla tiukassa. Mistä sitä sitten tietää, kuinka paljon löysiä kaapeliin pitää kumpaankin päähän jättää, tai miten naftiksi se on mitoitettu?

Kyllä se 'osaamattomuus' on ihan aitoa, eiväthän he merkkiliikkeessä muuta tee kun noudata ruudulla näkyviä ohjeita ja toimi niiden mukaan. Ei se niiden mekaanikkojen vika tietenkään ole.
Olivat ihan valmiita myymään marmorilta kamerankin, mutta hinta oli 4 numeroinen  ;D, ja tuohon tuskin olisi sisältynyt kaapeleita asennuksineen ja koodausta.

Odis on se merkkiliikesofta. VCP on vcds:ää vähän pidemmälle viety ja fläshäämiseen yms. kykenevä myös yksityisten saatavilla oleva kokonaisuus. VCDS on käytettävyydeltään paras, ja paras koodaamiseen ja diagnosointiin, näin karkeasti.

Kufatecin kaapeli on varsin reilusti mitoitettu. Kannattaa toki laittaa samalla jos paikkoja revitään jo muutenkin auki.

Niin kauan kun ei pelata FeC (Feature enable code) suojattujen ominaisuuksien kanssa niin tuo väite että vw pussista oltaisiin jotain ottamassa pois ei oikein pidä paikkaansa.
Jos vw haluaisi niin voisihan joka ainoa näistäkin tässä keskustelluista ominaisuuksista olla FeC - suojattu. En näe tässä sikäli mitään harmaata bisnestä.
Pikemminkin tällä vw saa lisää asiakkaita konsernilleen kun tällainen jälkiasentelu onnistuu kaikissa MQB autoissa yhtälailla.

Hyvä esimerkki tästä on oikeasti liikenneturvallisuuteen vaikuttava ominaisuus, ACC. Autossanihan on tuo Front assist - tutka joka on identtinen ACC:llä varustetussa autossa olevaan, mutta kyseinen ominaisuus on blokattu tuolla FeC:illä. Täysin mahdotonta siis ohittaa kotikonstein. Mahdollisuus olisi vaihtaa tutka "pyöreään" malliin - jossa tuota FeC:iä ei vielä ole käytetty - vaikka jostain purkuautosta, mutta siitäkin joutuisi köyhtymään 400-500€ joten en taida tuohon enää ruveta. Lisäksi joutuisi kuitenkin poistattamaan component protectionin ja tuon vaihtotutkan kalibroimaan.

Alkaakohan tämä menemään pian off-topiciksi ?  8)

Poissa Natina

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 73
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #817 : 27.05.19 - klo:15:55 »
Kyllä se 'osaamattomuus' on ihan aitoa, eiväthän he merkkiliikkeessä muuta tee kun noudata ruudulla näkyviä ohjeita ja toimi niiden mukaan. Ei se niiden mekaanikkojen vika tietenkään ole.
Olivat ihan valmiita myymään marmorilta kamerankin, mutta hinta oli 4 numeroinen  ;D, ja tuohon tuskin olisi sisältynyt kaapeleita asennuksineen ja koodausta.

Odis on se merkkiliikesofta. VCP on vcds:ää vähän pidemmälle viety ja fläshäämiseen yms. kykenevä myös yksityisten saatavilla oleva kokonaisuus. VCDS on käytettävyydeltään paras, ja paras koodaamiseen ja diagnosointiin, näin karkeasti.

Kufatecin kaapeli on varsin reilusti mitoitettu. Kannattaa toki laittaa samalla jos paikkoja revitään jo muutenkin auki.

Niin kauan kun ei pelata FeC (Feature enable code) suojattujen ominaisuuksien kanssa niin tuo väite että vw pussista oltaisiin jotain ottamassa pois ei oikein pidä paikkaansa.
Jos vw haluaisi niin voisihan joka ainoa näistäkin tässä keskustelluista ominaisuuksista olla FeC - suojattu. En näe tässä sikäli mitään harmaata bisnestä.
Pikemminkin tällä vw saa lisää asiakkaita konsernilleen kun tällainen jälkiasentelu onnistuu kaikissa MQB autoissa yhtälailla.

Hyvä esimerkki tästä on oikeasti liikenneturvallisuuteen vaikuttava ominaisuus, ACC. Autossanihan on tuo Front assist - tutka joka on identtinen ACC:llä varustetussa autossa olevaan, mutta kyseinen ominaisuus on blokattu tuolla FeC:illä. Täysin mahdotonta siis ohittaa kotikonstein. Mahdollisuus olisi vaihtaa tutka "pyöreään" malliin - jossa tuota FeC:iä ei vielä ole käytetty - vaikka jostain purkuautosta, mutta siitäkin joutuisi köyhtymään 400-500€ joten en taida tuohon enää ruveta. Lisäksi joutuisi kuitenkin poistattamaan component protectionin ja tuon vaihtotutkan kalibroimaan.

Alkaakohan tämä menemään pian off-topiciksi ?  8)

Kufatecin kamat tilattu. Pistin samalla sekä kameran että kaapelin tilaukseen. Katsotaan, ehtivätkö ajoissa perille, vai pitääkö askarrella jälkikäteen. Tässähän alkaa kohta melkein toivomaan, että tuulilasiin lentäisi tarpeeksi iso kivi motarilla... No ei sentäs, ei kaikkia kuluja kerralla, kiitos.   :P

Myös Kufatecin tuki kuittasi, että johdot joutuu juottamaan kuskin jalkatilassa kiinni, väylän pinnit on varattu. Joko näkivät faktaa VIN:in perusteella tai tiesivät tuon muuten. Entä onko katon päässä tehtävä peilin ja sadetunnistimen johtojen jatkaminen tehtävissä sopivilla liittimillä (mikä tyyppi?) ja jatkopalalla, vai parempi juottaa suoraan pätkät johtoa niihinkin?

Just varaosien ja lisäkilkkeiden VW-hintojen tuntien arvelinkin, että suhtautuminen muualta hankittuihin osiin voi olla nuivahko. Nuo on kyllä marmorilla hinnoiteltu siten, että tuunaushalut heikkohermoisimmilta äkkiä.

Enpä tiennyt tuosta FeC:stä tuonkaan vertaa, kiitos sivystyksestä. Niin, mitä VW virittelijöiden määrässä voittaa, sen se ehkä häviää uusien autojen ostajien määrässä. Jos vanhasta puuttuu jokin FeC:llä suojattu tai (marmorilla) nelinumeroisen rahan vaativa varuste, on asiakas todennäköisemmin valmis suuntaamaan ostamaan uutta autoa pari vuotta aikaisemmin kuin muutoin.

Ei mua haittaa off-topic, mutta kieltämättä näille mun kamerakysymyksille voisi modet tehdä oman ketjunsa ja siirtää jappasun sinne.  :)

Poissa symb

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 18
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #818 : 27.05.19 - klo:22:48 »
Niitä peilin ja valo/sadetunnistimen kaapeleita ei tarvitse jatkaa, itsekin aluksi luulin niin. Riittää että avaa näiden johtojen teippausta jonkin matkaa jolloin ne yltävät perille uudella reitillä kameran vieritse.

http://symb.mbnet.fi/pasuuna/a5retro/c_dap_pieces_4.jpeg

Ja merkkiliikkeessä jossa itse asioin niin suhtautuminen ei ollut millään tavalla nuivahko, ilmoittivat vaan että eivät voi ottaa vastuuta jos jokin ei sitten toimikaan tai ei saada käyttöön niinkuin kuuluu. Ilmoitin vain että tiedän mitä teen  ;D.

Jossain vaiheessa kyllä jännitti kun valot olivat vailla tuota VCP parametrien latausta että meneeköhän ihan hukkaan tämä urheilu.

Mutta kyllä se näihin kaikkiin on tehtävissä!

Eri foorumeista sai käsityksen että DLA on pelkkää koodaamista ja adaptaatioita. Itsekin innokkaasti lähdin kokeilemaan uutta kaukovalotoimintoa, mutta huomasin heti että toiminnossa on paha puute. Valot kyllä kääntyilivät mutta maski ei pyörähtänyt päälle joten vastaantulijat häikäistyivät. Tämän takia netissä on myös paljon mielipiteitä että "ihan paskat valot, vastaantulijat vain vilkuttelevat!".

Mutta oikein toimivilla DLA valoilla ajavat tietävät että kyseinen ominaisuus mullistaa pimeällä ajamisen täysin. Yhtään kertaa ei minulle ole väläytetty sen jälkeen kun sain oikeat parametrit ohjausmoduuliin. Lähinnä tulee vaan ihasteltua valojen toimintaa erilaisissa tilanteissa.

Jotka uusia B9:jä pääsevät ruksittelemaan niin ottakaa ne DLA:t!  8)

Itse vaahtoan valoista koska olen ajanut pitkää työmatkaa yli kymmenen vuotta, mörön perseen pimeässä valtaosa matkasta, ja jo vm.2001 mondeossani oli tehdas-xenonit.

Tosiaan, jos valojen testijumppa on käytössä niin sen kuuluu näyttää tältä kun DLA maskeineen on käytössä (tämän pystyy poistamaan vcds:llä adaptaatioilla).

http://symb.mbnet.fi/pasuuna/dla_with_mdf_sequence.mp4

Muoks: kameran toimittamisessa kesti kufatecillä pari viikkoa, joten jos on hoppu niin voinet pyytää toimittamaan kaapelit etukäteen.
« Viimeksi muokattu: 27.05.19 - klo:22:57 kirjoittanut symb »

Poissa Natina

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 73
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #819 : 28.05.19 - klo:19:06 »
Peruin eilisen Kufatecin könttätilauksen ja tilasin kameran sekä kaapelin erikseen. Muuten ei olisi ehtinyt kaapeli ajoissa, sillä kameraa ei ollutkaan hyllyssä, vaikka vielä eilen niin näytti. Myös hieman yllättäen Fedex tai DHL oli molemmat halvempia kuin saksan posti, toimitukset oli noin 15 eur per paketti.

Kufatecin ohjeen kaapelin asennukseen jo sain, ja täytyy sanoa että ei se ihan kieliasultaan ja kuviensa puolesta kiitettävään yllä. Myöskin acc:n tutkalle tulevasta johdon vedosta ei mielestäni ollut mainintaa, tai maskin irrotuksesta. Acc:n liittimestä kuskin jalkatilassa oli kyllä jokin maininta.

Peilin johtojen yltäminen ilman niiden jatkamista on hyvä uutinen, mutta myös asennusohje sanoi gatewayn johtojen vaativan juottamista. Lisäksi sähköjen ottaminen sulaketaululta vaatisi vielä omalta osaltani tarkempaa tutkimista autossa, ei auennut ohjetta lukemalla. Toivottavasti vastaan ei kuitenkaan tule mitään ylitsepääsemätöntä. :) Tämän hetken suurin ongelma on päättää, milloin tuulilasi on niin huonossa kunnossa, että sen vaihtoon raaskii ruveta.

Itselleni pitkillä valoilla ei ole niin isoa merkitystä kun ajan lähinnä taajamassa. Toki uskon, että DLA on silloin harvoinkin kiva olla olemassa, kun sinne mörön pimeälle puolen tulee asiaa. Siksipä enemmän kiinnostaakin kaista- ja liikennemerkkiavustimet.

Poissa passo_s

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 212
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #820 : 30.05.19 - klo:14:51 »
Sähkötoimisen takaluukun moottorit naputtaa kuuluvasti. Ilmoitin asiasta Laakkoselle puhelimessa ja het oli aistittavissa että ei kuulu takuuseen. Huollosta sanottiin että tutkitaan mutta lämpötila vaikuttaa ko osiien ääneen eniten. Kerroin että lämpötilalla ei ole vaikutusta, naputus on alkanut tässä keväällä ja yhtälailla naputtaa kuuluvasti, olkoot auto +5 aseteessa pihalla tai +20 asteessa autotallissa. Huollon työnjohto tms joka huollon ajanvarausta tekee oli asiassa ihmeellisen nihkeänä. Nihkeily puhelimessa jatkui ja jatkui, minun piti sitten erikseen pyytää että kirjaappa ilmoitamani vika nyt huolella ylös, olen työsuhdeautoilija ja firman kirjallisissa ohjeissa on maininta että en saa peitiellä autossa havaitsemiani vikoja.
« Viimeksi muokattu: 30.05.19 - klo:14:55 kirjoittanut passo_s »

Poissa Wagner

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 109
  • VW Passat GTE Variant 2016
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #821 : 30.05.19 - klo:18:29 »
Sähkötoimisen takaluukun moottorit naputtaa kuuluvasti.

Meitsillä kans pitää tasasta naputusta, kysäsin siitä huollossa samalla kun kävin huoltohistoriaa tivaamassa runkonumeron perusteella. En nyt sanatarkkaan muista vastausta, mutta ei huolta, kun siellä on (joku jonka nimeä en just muista), joka liikkuessaan pitää ääntä. Se oli siis jo koeajolla havaittu ääni + nyt auto ollu hallussa 2pv, joten ei pitemmän ajan havaintoa muuttuuko ääni eri lämpötiloilla tms.
Sikamaista menoa since 1975
exät:
Ford Escort 1975 (Sierran 2,1 poratulla lohkolla ja tuplakaasareilla) - Mazda 626 1.6 1986 - Mazda 626 2.0 1996 - Mazda 3 1.6 2007 - VW Golf Plus 1.4TSI DSG 118kw 2009 - Audi A4 Sedan 2.0 TFSI 155kw - Multitronic 2009 - Audi A5 Sportback 1.8 TFSI 127kw Multitronic 2013 - Audi Q3 2.0 TDI 130kw S-tronic quattro 2012

Poissa passo_s

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 212
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #822 : 08.06.19 - klo:19:26 »
Takaluukun sähkömoottorit naputuksen sijaan rallattaa varsin kuuluvasti. Mun työsuhde Passatissa vika on kehittynyt äänen perusteella nopeasti, tosin luukku aukeaa ja sulkeutuu vielä. 90 tkm huolto oli juuri jossa Laakkonen tutki ja tutkinnan tulos oli yhtä besserwisseröintiä, selvää oli se että ei korjata. Huoltotiskillä tuli ihan aitoa mutinaa kun kysyin että vertaappa uuteen passattiin, teillä on sattumalta sellainen sisällä myyntipuolella ja sähkötoimisella luukullakin, niin miten tämä rallatus  ei olle vika joka pitäisi korjata? Vastaus oli mutinaa ja pyysin että vika kirjataan auton huoltohistoriaan ylös. Olkoot korjaamatta kun on työsuhdeauto. En jaksa esittää asiaa maahantuojalle.
« Viimeksi muokattu: 08.06.19 - klo:19:30 kirjoittanut passo_s »

Poissa TeroPee

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 76
  • Fiiliksellä, ei järjellä
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #823 : 08.06.19 - klo:20:57 »
Kokemusperäistä tämäkin: Variant bitdi laukkasi Saksalaisella moottoritiellä gepsiin 243 km/h melkolailla täydellä kuormalla. Tehdas lupaa 238km/h ja autoa ei ole softattu.

Poissa symb

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 18
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #824 : 10.06.19 - klo:08:25 »
Takaluukun sähkömoottorit naputuksen sijaan rallattaa varsin kuuluvasti. Mun työsuhde Passatissa vika on kehittynyt äänen perusteella nopeasti, tosin luukku aukeaa ja sulkeutuu vielä. 90 tkm huolto oli juuri jossa Laakkonen tutki ja tutkinnan tulos oli yhtä besserwisseröintiä, selvää oli se että ei korjata. Huoltotiskillä tuli ihan aitoa mutinaa kun kysyin että vertaappa uuteen passattiin, teillä on sattumalta sellainen sisällä myyntipuolella ja sähkötoimisella luukullakin, niin miten tämä rallatus  ei olle vika joka pitäisi korjata? Vastaus oli mutinaa ja pyysin että vika kirjataan auton huoltohistoriaan ylös. Olkoot korjaamatta kun on työsuhdeauto. En jaksa esittää asiaa maahantuojalle.

Kalleinta mahdollista ajamista ja ei niin väliä, ei tarvii korjata?  ;D

Muoks: lieventävä asianhaara jos menossa juuri vaihtoon, mutta joku köyhä rukka sen seuraavaksi ostaa vikoineen.
« Viimeksi muokattu: 10.06.19 - klo:08:28 kirjoittanut symb »

Poissa Natina

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 73
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #825 : 10.06.19 - klo:08:52 »
Kalleinta mahdollista ajamista ja ei niin väliä, ei tarvii korjata?  ;D

Muoks: lieventävä asianhaara jos menossa juuri vaihtoon, mutta joku köyhä rukka sen seuraavaksi ostaa vikoineen.

Yhden ex-liisarin ex-omistajana voinen huokaista helpotuksesta, jos viat noissa tosiaan ruukataan korjata olankohautuksella. Mitä tästä opimme: tarkastetaan sen auton historiikki ennen ostopäätöstä ja hankitaan auto vain vastuunsa kantavasta autoliikkeestä.

Poissa Nautilus

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 7
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #826 : 14.06.19 - klo:00:53 »
Uusi Highline 2.0 TDI Passat ajettu pihaan. Auto näyttää ulkoisesti ihan hyvältä, mutta takaosasta kaipaisi mielestäni lisäryhtiä. Nuo ns. pakoputken paikat näyttäisivät huomattavasti paremmilta kromireunuksisina. Koitin katsella löytyisikö tähän jotain varaosia ja kyllähän mm. eBay tarjoaa jos jonkinlaista:
https://www.ebay.com/itm/VW-Passat-B8-2015-2017-Chrome-Exhaust-DIFFUSER-Deflector-Frame-2pcs-STN-STEEL/113655835167
https://www.ebay.com/itm/VW-Passat-B8-2015-2017-Chrome-Exhaust-Outlet-View-DIFFUSER-Deflector-Frame-2pcs/132869997632
https://www.ebay.com/itm/VW-Passat-B8-Fits-2014-Up-Chrome-Exhaust-Deflector-Frame-2pcs-Stainless-Steel-A/123188999726
https://www.ebay.com/itm/2014Up-VW-Passat-B8-Saloon-Chrome-Exhaust-Deflector-Frame-2pcs-Stainless-Steel/282402968525
https://www.ebay.com/itm/VW-PASSAT-B8-Chrome-Exhaust-Deflector-Frame-2-pcs-Stainless-Steel-2014-onwards/163399914754

Mutta nämä näyttävät pääsääntöisesti tosi rimpuloilta, erityisesti tuo tumma tarrantyylinen(?) materiaali keskellä. Onko kellään kokemusta onko näistä mihinkään? Tai mistä voisi hankkia laadukkaammat, kenties jopa OEM osat?

Tulevatkohan nuo kromiset "putket" jollain tietyllä varustesetillä (R-Line?) tai moottorivaihtoehdolla automaattisesti mukaan?

Tavoite siis päästä tästä:

Tähän:



« Viimeksi muokattu: 14.06.19 - klo:00:58 kirjoittanut Nautilus »

Poissa vwmies

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.777
  • B7 1.6TDi Var. 2013
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #827 : 14.06.19 - klo:06:37 »
Onnea uudelle autolle, omaa puusilmää tummansininen + kromi/alu yhdistelmä kutittelee kovasti. Jos vielä jaksat vahata alut niin pysyvät pitkään nätteinä.
Yritetään pärjätä.

Poissa Herr K

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 242
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #828 : 14.06.19 - klo:06:58 »
Tässä taitaa olla alkuperäinen R-Line setti, joskin mukana taitaa olla vähän ylimääräisiäkin osia:

https://shop.ahw-shop.de/vw-passat-b8-3g-r-line-nachruestpaket-hinten-heckspoiler-diffusor-tuning-stossfaenger?c=3554

Kokemuksia ei valitettavasti ole
VW Passat Variant 1.4 TSI -17

Poissa mfroberg

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 421
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #829 : 14.06.19 - klo:09:52 »
Aika jännä ettei Passat Highlinessa ole noita pakareiden kromikehyksiä. Meillä ne löytyvät molemmista Golfeista ja kysessä on kuitenkin Passatia halvemmista pirsseistä. Kyllä ne sopisivat tosi hyvin tuohon tummansiniseen.
VW Golf Variant 2.0 TDI DSG Highline 2019
VW Golf Variant 1.5 TSI DSG Highline 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Poissa passo_s

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 212
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #830 : 14.06.19 - klo:09:58 »
Kalleinta mahdollista ajamista ja ei niin väliä, ei tarvii korjata?  ;D

Muoks: lieventävä asianhaara jos menossa juuri vaihtoon, mutta joku köyhä rukka sen seuraavaksi ostaa vikoineen.
En omaa aikaa käytä Laakkosen kanssa vänkäämiseen työsuhdeauton takaluukun ongelmasta. Töissä on liian kiire ja vapaa-ajalla on parempaakin tekemistä, asiasta pitäisi varmaan maahantuojaan olla yhteydessä kun Laakkonen ei pidä takaluukun rallatusta vikana.

Poissa Nautilus

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 7
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #831 : 14.06.19 - klo:10:58 »
Tässä taitaa olla alkuperäinen R-Line setti, joskin mukana taitaa olla vähän ylimääräisiäkin osia:

https://shop.ahw-shop.de/vw-passat-b8-3g-r-line-nachruestpaket-hinten-heckspoiler-diffusor-tuning-stossfaenger?c=3554

Kokemuksia ei valitettavasti ole

Kiitos linkistä. Tuostahan se käy aika hyvin ilmi, ettei tähän helppoa fiksiä löydy vaan OEM-lookin saavuttamiseksi pitäisi vaihtaa enemmänkin osia. Ei se päälle liimattuna voi millään näyttää läheskään yhtä hyvältä kuin tuollaisen läpiviennin kera. Eli pitänee tottua tähän tilanteeseen  :)

Poissa TeroPee

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 76
  • Fiiliksellä, ei järjellä
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #832 : 14.06.19 - klo:12:35 »
Aika jännä ettei Passat Highlinessa ole noita pakareiden kromikehyksiä. Meillä ne löytyvät molemmista Golfeista ja kysessä on kuitenkin Passatia halvemmista pirsseistä. Kyllä ne sopisivat tosi hyvin tuohon tummansiniseen.

Liittyi jotenkin moottoriin. Olikohan niin että ilman R-lineä noi on vakiona vaan GTE:ssä, bitdissä ja 280hv bensassa.

Poissa Natina

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 73
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #833 : 14.06.19 - klo:14:26 »
Liittyi jotenkin moottoriin. Olikohan niin että ilman R-lineä noi on vakiona vaan GTE:ssä, bitdissä ja 280hv bensassa.

Joo, no ainakin GTE:ssä nuo mukapakoaukot on kromattua mallia. Sinänsä hassua, että nimenomaan hybridissä on päätetty korostaa pakoputken päitä ja vielä tuollaisilla feikkiläpyköillä. Oikeasti pakoputki taittuu maata kohti takapuskurin sisällä.

Jostain luin, että ainakin Kiinan markkinoilla asiakkaat arvostavat tuollaista feikkikrumeluuria.

Poissa kryy

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 16
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #834 : 14.06.19 - klo:14:47 »
Joo, no ainakin GTE:ssä nuo mukapakoaukot on kromattua mallia. Sinänsä hassua, että nimenomaan hybridissä on päätetty korostaa pakoputken päitä ja vielä tuollaisilla feikkiläpyköillä. Oikeasti pakoputki taittuu maata kohti takapuskurin sisällä.

Jostain luin, että ainakin Kiinan markkinoilla asiakkaat arvostavat tuollaista feikkikrumeluuria.
Talvella GTE:llä ajellessa höyryt tuli puskurin alta yhdestä kohtaa = ei kovin hienoa lopultkaan, noloa.. :-[

Poissa Iro

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 17
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #835 : 14.06.19 - klo:16:50 »

Mutta nämä näyttävät pääsääntöisesti tosi rimpuloilta, erityisesti tuo tumma tarrantyylinen(?) materiaali keskellä.

Kokemusta ei ole mutta, tuo musta keskellä on melkolailla pakko olla muutoinhan
esim. valkoisessa autossa ne (pelkät rinkulat) eivät näyttäisi kovinkaan älykkäältä.
Passat Variant 2.0Tdi manuaali -15 
 

Poissa Nautilus

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 7
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #836 : 15.06.19 - klo:00:29 »
Kokemusta ei ole mutta, tuo musta keskellä on melkolailla pakko olla muutoinhan
esim. valkoisessa autossa ne (pelkät rinkulat) eivät näyttäisi kovinkaan älykkäältä.

Nuo linkkaamani tarvikeosat ovat tulkintani mukaan "umpikromia" ja musta alue siinä keskellä on jonkinlainen tarra joka on liimattu kromiin kiinni. Epäilen ettei se tarra siinä pysy kauaa elementeille altistettuna ja sitten vasta hassulta näyttääkin... :)

Poissa Iro

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 17
    • Profiili
Vs: Passat B8, kokemusperäistä faktaa
« Vastaus #837 : 15.06.19 - klo:12:56 »
Nuo linkkaamani tarvikeosat ovat tulkintani mukaan "umpikromia" ja musta alue siinä keskellä on jonkinlainen tarra joka on liimattu kromiin kiinni. Epäilen ettei se tarra siinä pysy kauaa elementeille altistettuna ja sitten vasta hassulta näyttääkin... :)

Näinhän se taitaa olla, eurolla saa laatua koko eurolla.
Passat Variant 2.0Tdi manuaali -15 
 

 






Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy