Nyt kun näitä erinäisiä kyselyitä on ollut ilmoilla, niin kannan korteni kekoon.DPF:n poisto on varmaankin ollut tai tulossa ajankohtaiseksi jossain vaiheessa (jos kukaan yhtä köyhä täällä ajelee paljon ajetuilla..)Eli jos autostasi on poistettu DPF, niin1. Mikä auto/moottori2. Paljonko ajettu3. Optimoitko samalla (paljonko otettiin)4. Mitä maksoi5. Muuttuiko kulutusItse en voi tähän vielä osallistua, mutta varmasti pian tulee ajankohtaiseksi ja mietin tuota optimointia siinä samalla. Optimoinnin vaikutus kulutukseen kiinnostaisi.
pienet häiriötekijät nokitupsautus käynnistäessä + pesun yhteydessä pakoputken päiden hankaus noesta.
Kaikista ilmansaasteista pienhiukkasilla arvioidaan olevan suurin merkitys terveyteen.[6] Itse asiassa pienhiukkaset ovat todennäköisesti suurin kaikista ympäristön terveysriskeistä.[7][8] Euroopassa on arvioitu noin 350 000 ihmisen kuolevan vuosittain ennenaikaisesti pienhiukkasten takia[9][10] ja arvioitu keskimääräinen vaikutus elinikään on kahdeksan kuukautta.
Perinteistä jeesustelua tekis sitten autoja jotka toimii loukun kanssa..
Olisikohan ollut tdiclub-foorumia mitä lueskelin, tyypillisesti raportoitiin luokkaa 10% vähennystä kulutukseen dpf-poiston jälkeen. Tiedä sitten, kuinka optimistisia arvioita asiassa saa.Saakohan siitä BMP-koneen ahtimesta tosiaan noin paljon irti? Ainakin ffp:ltä löytyi ketju, jossa on ihan dynolappukin, että saatiin vain 156 heppaa tuosta koneesta vakioturbolla dpf-off+optimoinnilla.
Sama linkki lappuun löytyy myös tältä foorumilta minun lisäämänä kun on meidän autosta.Tosiaan Arttu Findieselillä meinas ettei tuosta enempää saa irti kun turbo loppuu kesken. 3krt teki kartat uusiksi.Ja alkuperäiseen vastaus:1. 3C farkku BMP + DSG2. 316tkm joista softattuna n.25tkm.3. 140/320 --> 156/3894. Softaus muistaakseni 550€5. Viimeisen 12kk keskikulutus on laskenut 0,3L/100km, mutta softaus on tehty viime kesänä (6/14) ja suunta on laskeva.
Melko sama kokoonpano kuin täälläkin siis. Laatikkohan ei vissiin kestäisi kun 350 Nm, mutta ei se vissiin tuosta heti kilahda?Teitkö fyysisen tyhjennyksen itse? Paljonko tuosta 3C:stä joutuu purkamaan, jotta tuo tulppa saadaan pöydälle?
1. 3C farkku 4Motion BMP + 6v manuaali2. Nyt 385tkm joista softa+VC turbo >150tkm.3. 140/320 --> ~170/400 4. En muista, FinDieselillä tehtiin ohjelma ja mekaanisen poiston & turbon vaihdon teki toinen firma5. Muistaakseni laskeskelin silloin operaation jälkeen että sen >0.5L pieneni kulutusTollanen sen olisi pitänyt olla jo valmiiksi, on vaan pirun paljon parempi/mukavampi käyttää.
Aika vähän on vaikuttanut turbon vaihto tehon saantiin. Onkos paljonkin vakiosta poikkeava?
Vielä pitää tässä offtopicissa lisätä sen verran, että hyvinhän ne loukut toimii. Ne vaan tahtoo olla kuluvia osia kuten moni muukin autoissa. Vag-autoissa jopa todella pitkäkestoisia, esim. Volvolla 1.6edrivessä nuo taitaa kestää noin 100 000 km?
Muistaakseni normi suuttimilla ei meinaa saada enempää kakkua(järkevän ruiskutusajan puitteissa). Eli jos laittais piirua isommat ruutat niin taas irtois lisää. En ole vielä tähän lähtenyt vaikka aina välillä on käynyt mielessä.
Onkos paljonkin vakiosta poikkeava?
Mullekin yks paikka tarjos DPF:n poiston yhteydessä 180-200 / 450 mikä vaikuttaa aika paljolta muuten vakiosta BMP-koneesta
Tähän vielä sen verran että kyllä todellakin poikkeaa, varsinkin ohituskiihtyvyyden osalta Tää on mielestäni loistava päivittäiseen ajoon. Rajoitinta taidettiin kanssa hiukka nostaa jos oikein muistan.
Britanniassa puhutaan että asianomainen viranomainen on alkanut tehdä pistokokeita tien päällä. Kytkevät jonkinlaisen pakokaasuanalysaattorin pakoputkeen ja ajavat muutaman kilometrin mittaisen lenkin. Jos auto ei läpäise testiä, niin auto menee ainakin tilapäiseen takavarikkoon.
Ja tuo 2.0 Tdi:n pöntön mekaaninen poisto+ softa lähtee reilusti alle tonnin.Ja ihan ne oikeat tehot on noin.180-190/410-440.Ihan penkitettynä.