Audi A4 2.0 TQ S-Line sdn -06

Aloittaja Ton-1, 09.08.10 - klo:23:59

« edellinen - seuraava »

Ton-1

Noi mustat rinkulat on joskus Pekka T:n jonnekin linkkaamat ebay.co.uk-rinkulat, ovat läpimustaa muovia ja kunnon tarrapinnalla, tuossa mun ostamani yhteys (näyttää uusien ilmojen hinta korkeammalta):

http://cgi.ebay.co.uk/AUDi-A3-A4-A5-A6-REAR-EMBLEM-BADGE-EURO-MATTE-BLACK-/130477954854?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item1e61179726#ht_1744wt_1139

Vahasta sen verran että viime syksynä yks pyöräharrastaja kaveri tyrkytti mulle tota satsia 'kokeiltavaksi', kevättalvella mulla oli jotain hälle kelpaavaa ja vielä kun hän oli sitten jo tilannut lisää jotain muuta vahaa niin keväästä sano että antaa niitten olla siellä sun tallissa.  8)

Eli Collonite 476 S:sää on pinnassa, tarkistin että Vapuksi on toi kiilto pistetty pintaan ja sen jälkeen pesty silloin tällöin, on hyvän ja helppolevitteisen tuntuinen kama.

Member of a A(udi) & A(prilia) club

Tzeipii

Erittäin hyvä vaha tuo 476s, kestää ja kestää.
Audi A4 1.8T Avant Multitronic

Ton-1

Taisin viime vknloppuna kysellä hovimaalariltani onko mun mahollista saada osat maaliin jo ennen joulua ..... niin että olipa kiva yllätys kun käväsin tänään häntä moikkaamassa nähdä oheinen näky !

Osat hieman hinkattuna, kromattu muovi sai jotain 'outoa' kamaa pintaansa + rekkarin alustan 4 reikää hitsattu umpeen + hiontaväri pinnassa (2 osaa jonkun muun).

Ton-1

Kaveri sanoi että josko mallaisit niitä niin nähään mikä olis sitten se viimeistelyn tavoite, siitä noita kahta takapäänlistaa sitten mallasin, se kyllä selves että noissa toi himmeä/matta ei oikein toimi, luultavamminkin se jonkin verran kiiltävä pinta (vrt. ristat munkulat) olisi se paras vaihtoehto, vai mitä ?

Tuossapa vielä se musta massa joka tulee pintaan.

Ja sen jälkeen muutamat kerrokset lakkaa niin olisivat asennettavissa.  8)

clima

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 15.07.11 - klo:23:19
Kaveri sanoi että josko mallaisit niitä niin nähään mikä olis sitten se viimeistelyn tavoite, siitä noita kahta takapäänlistaa sitten mallasin, se kyllä selves että noissa toi himmeä/matta ei oikein toimi, luultavamminkin se jonkin verran kiiltävä pinta (vrt. ristat munkulat) olisi se paras vaihtoehto, vai mitä ?

Nämä on niin makuasioita ettei mitään määrää, mutta kiiltävämpi voisi olla parempi.
Jännän paljon (ainakin kuvassa) tuo musta takaluukun suoja pomppaa esiin, jotenkin visuaalisesti painaa perää alaspäin. Kun vertailee edellisen sivun kuvaan missä tuota listaa ei ole lainkaan niin se näyttää (taas siihen kuuluisaan omaan silmään) tasapainoisemmalta. Mitä jos tuo lista olisikin punainen?

Arcca

Lainaus käyttäjältä: clima - 16.07.11 - klo:06:13
Kun vertailee edellisen sivun kuvaan missä tuota listaa ei ole lainkaan niin se näyttää (taas siihen kuuluisaan omaan silmään) tasapainoisemmalta. Mitä jos tuo lista olisikin punainen?

+1
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Pertsa

Jep, korinvärisenä tuo takaluukun lista vois toimia paremmin.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: clima - 16.07.11 - klo:06:13
jotenkin visuaalisesti painaa perää alaspäin. Kun vertailee edellisen sivun kuvaan missä tuota listaa ei ole lainkaan niin se näyttää (taas siihen kuuluisaan omaan silmään) tasapainoisemmalta. Mitä jos tuo lista olisikin punainen?

Tuo efekti tapahtu omaankin silmään mutta se johtunee osaksi siitä että se purkurin päällä oleva lista roikkuu, eli se ei ole kunnolla paikallaan (korkeus taaksepäin näkymään puolittuu kun sen laittaa paikalleen).

Näkymä muuttuu silloinkin kun osat muuttuvat kiiltävän mustiksi.

Mutta voipi olla että sen ollessa punainen olisi lopputulos 'rauhallisempi' ? Itse asiana sen maalaminen punaiseksi (Misano Red) on tässä kohtaa tuorhan työläs, saa nyt mennä mustaksi, katsotaan nyt ensin lopputulos ja jos jää kaihertamaan niin sitten joskus samaan aikaan kun 'kolarin' tapahduttua ( jos jotain pientä tapaatuu niin ne on ollut tapana korjata itse/ avustettuna/ ja kertakorvaukset kotiin) joutuu maalailemaan muitakin punaisia.

rob-s

LainaaMutta voipi olla että sen ollessa punainen olisi lopputulos 'rauhallisempi' ? Itse asiana sen maalaminen punaiseksi (Misano Red) on tässä kohtaa tuorhan työläs, saa nyt mennä mustaksi

Tässä vaiheessa sanoisin, että jos se ei vielä ole maalattu, niin maalauta se takaluukun lista korin väriseksi. RS4 B7:ssa kyseinen lista on myös korin värinen kun on Black Optic paketti ja näyttää oikein hyvältä!!

katso esim. nettiautossa myynnissä olevaa keltaista RS4 B7 sedan:
http://www.nettiauto.com/audi/rs4/4025714

kuva nro 2
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Ton-1

..... taitaa olla pojat oikeassa ........  :-\   Kyllä näyttää tuo RS4:en peräsin rauhalliselta mutta hyvältä.

edit:Vai pitääkö aiempi päätös ..... hemputa.

Ei nyt ole kustannuskysymys mutta kaverilla on varmaan 3 1/2 v. hommelit jonossa joten en millään viittis alkaa häntä 'possuttamaan' tämän kanssa.

Ton-1

rob-s

LainaaEi nyt ole kustannuskysymys mutta kaverilla on varmaan 3 1/2 v. hommelit jonossa joten en millään viittis alkaa häntä 'possuttamaan' tämän kanssa.

Asiakas on Kunkku..ja sä olet Toni asiakas joten jos haluat sen punaiseksi saat sen punaiseksi!

Ton-1

Näinhän se on, kaveripohjalta se hemmo noi mulle tekee (hällä n. 25 v. kokemus auton 'väsäämisestä' kaikkine krumeluureineen, oli muuten eilen kiva kuulla pikkualustus noista maalauksista ja tekniikoista/työtavoista) joten kyseessä ei ole ihan normi setti, mutta täytyy ottaa pöydälle.

rob-s

Kannattaa kysyä häneltä olisiko siitä hirveästi lisävaivaa..jos ei tyrmää niin sitten "Se On Siinä!"

ATM

Ã,,äni punaiselle. Muitta mutkitta parempi ja tasapainoisempi.

Ton-1

Niin, se on se tärkein jutska, meinaa että kysyy - muutoin ei saa ollenkaan.  ;D

Tuosta on niin montaa hyvää esimerkkiä, yks 'neutraali' se kun olin lähettämässä yksiä fillarinkiekkoja MH:n kautta, se naamatuttu kaveri oli taas vastassa, kysyin että 'mikä mahtaa olla hinta', sieltä 'n.20 e + ison paketi lisä 5 e' ja meikä siihen 'on vähän tyyris, pitäiskö mun mennä kysymään postin tarjous?' niin kaveri että ' ei välttämättä, josko 17 e' ja se oli sitten siinä.  ;D

Ton-1

Kesälomat loppu ma, lomilla tuli ajettua varsin vähän, nyt kulmat laitettuna, paineet tarkistettuna, onpa kiva taas ajella, sattumoisin yks isopäällikkö, joka oli yhteistyökumppanini -07 sen ulkomaan keikan aikana (oltiin muuten kumpanenkin poissa nykyisen ja silloisen työantajamme leivistä), on nykyään taas meillä isopäällikkö ja sattumoisin käymässä meillä, tuossa tuli kyyditettyä arvon herraa hotlasta konttorille takaisin pari päivää, hänkin piti Misano Red- väristä.  ;D  Ja oli muutenkin mukava rupatella.

DyyD

Multa yksi ääni vihreälle.  ???

MasTurbo

Ota nuo mustat rinkulat takakontista vek  :-[

Ã,,läkä vaan laita kromisia tilalle.
" Dont be scared, just be prepared for the worst "

Ton-1

^ Ajelin herkosen aikaa ilman rinkuloita - on jotenkin orvon näköinen ilman - noi kiiltävän mustat näyttää omaan silmään ihan hyvältä.

MasTurbo

Kyllä noita saman värisiä nelosia täällä savossa jokunen joissa sopiva madallus,17-18" renkaat/vanteet ja kaikki merkit poistettu.Yksinkertainen lookki on vaan paras..
" Dont be scared, just be prepared for the worst "

Ton-1

Juu en itsekään pidä kaiken maailman himpan *impasta, oikeanlainen yksinkertaisuus rulettaa, ehkäpä juuri siksi myös B7:n kojetaulu on mun silmään.

Uppe

Quality

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 16.07.11 - klo:16:42
Juu en itsekään pidä kaiken maailman himpan *impasta, oikeanlainen yksinkertaisuus rulettaa, ehkäpä juuri siksi myös B7:n kojetaulu on mun silmään.

Tuota noin. Taidan sahata Ton-1n ja omaa yhteistä oksaa, mutta omasta mielestäni B7n ehdottomasti heikoin lenkki noin muotoilun ja ergonomian näkökulmasta on juurikin keskikonsolin muotoilu. En vieläkään, kohta 4,5 vuoden opettelun jälkeen pysty sokkona tavoittamaan kaikkia nappuloita enkä edes muista erikseen katsomatta, missä vaikkapa ilmastoinnin auto-namiska tai puhaltimen nopeudensäätö sijaitsevat. Ulkonäkö vastaa käyttökokemuksia, se on sekava viidakko erilaisia säätimiä, jotka toimivat mikä milläkin logiikalla.

Melko kirkas punainen yleisväri on sekin aika räikeä, mutta en ole sitä kokenut erityisen häiritseväksi. Sen sijaan normaalinäyttö ajotieturissa on surkea. Pystyn erinomaisesti perustelemaan itselleni parinsadan investoinnin huomattavasti laadukkaampaan värinäyttöön (jossa siis pääroolissa eivät ole värit, vaan resoluutio).

Sen verran vähän olen ajanut B8lla, etten pysty vertaamaan siihen.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Uppe - 16.07.11 - klo:18:25
Punainen.

No on varsin yksimielinen tämä äänestäjäporukka. :)

VWonderman

Lainaus käyttäjältä: Quality - 16.07.11 - klo:18:38En vieläkään, kohta 4,5 vuoden opettelun jälkeen pysty sokkona tavoittamaan kaikkia nappuloita enkä edes muista erikseen katsomatta, missä vaikkapa ilmastoinnin auto-namiska tai puhaltimen nopeudensäätö sijaitsevat. Ulkonäkö vastaa käyttökokemuksia, se on sekava viidakko erilaisia säätimiä, jotka toimivat mikä milläkin logiikalla.
Täytyy sanoa, että itse muistan ilmastointinappuloiden paikat ja järjestyksen vaikka olen vain kerran istunut B7:ssa. :D

Ja imo takaluukun alla oleva lista korinväriin ja rinkulat saa olla ja pysyä mustina. ;)
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

Docw

Vielä yksi jaa ääni punaiselle listalle...

Täytyy muuten tunnustaa kahden punaisen B8:n omistaneena, että edelleenkin mielestäni B7 on hienomman näköinen sopivasti varusteltuna. Vaimo alkaa jo vaatimalla vaatia kakkosautoa ja tuollaisia B7 korisia on tullut sillä silmällä katseltua. Tällainen punainen kelpaisi kyllä minullekin  ;)

Quality

LainaaTäytyy sanoa, että itse muistan ilmastointinappuloiden paikat ja järjestyksen vaikka olen vain kerran istunut B7:ssa.

B7 ei siis olekaan mikään pappa-auto vaan teinirassi ;). mot.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Quality - 16.07.11 - klo:20:51
B7 ei siis olekaan mikään pappa-auto vaan teinirassi ;). mot.

Eihän tuo ollut vitsi ?  ;D

Meinaa kyllä B7 on varsin suosittu jollei nyt ihan juuri kortin saanneiden mutta semmosen round kolmekymppisen piirissä .  ;)

Lainaus käyttäjältä: Quality - 16.07.11 - klo:18:38
Melko kirkas punainen yleisväri on sekin aika räikeä, mutta en ole sitä kokenut erityisen häiritseväksi.
Minä taasen tykkään noista punaisista mittariston yms. väreistä yli kaiken, sopii vallan mainiosti.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy