Audi A4 2.0 TQ S-Line sdn -06

Aloittaja Ton-1, 09.08.10 - klo:23:59

« edellinen - seuraava »

tsiih

Onko seuraavassa miitissä takaluukkumyymälässä kaupan puu-ukkoja?  :D
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Ton-1

;D ;D ;D ;D

Riippuu vähän siitä miten noita 'onnistumisia' tulee töissä ........
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Ton-1

Auton mittarissa menee huomenissa 60 tkm puhki, näyttää siltä että empimäni 20 tkm /vuodessa jää reilun tonnin auki, meinaa 16.6 tulee vuosi täyteen Audin-punaista ajoa (ostaessa oli mittarissa 41800 km), toisaalta on noita kilsoja hieman yritetty vähentääkin kimppakyydeillä ja 'lenkkeilemällä' työmatkoja.

Tämän hetkinen vuosenkka on ajettu sillä coupe-mesellä (16 tkm, silloin työmatkani oli 3 km ja senkin kävin 80% pyörällä  8)  ), se menee kyllä nyt rikki.

kuikelo

Lainaa.... kesä tulee ja reissu Kuopioon, silloin kuljetaan Jyväskylän läpi ....... siitä se idea sitten lähti.  

Eli kait nyt toi putki entrataan paikalleen ja reissun varrella mennään moikkaamaan Harisen pajan poikia .... jotta varmistuisi että kaasut ovat ok ja kenties inan löylyä lisää, josko putkesta +10 hv (samainen putki Goffissa anto +17 hv) ja siihen hieman lisää eli 230-240 hv tavoitteena, toivottavasti saan aikataulut toimimaan meinaa pitäis kait huoltaakkin ennen (ja saada maahantuojan piikkiin noi sytkäpuolat, ymmärtääkseni kampanja päällä).

Vähän vanha lainaus, mutta..

Mulla tuli aikoinaan omaan 147kW 2.0Tq manuaaliin ( http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=80132 ) vakioputkistolla + Karalan "bulkki"-softalla, dynossa mitatut tehot: 245hv/380Nm. Eli toivomasi tehonlisäys on enemmänkin kuin mahdollinen.. ;)

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: kuikelo - 07.06.11 - klo:00:09
Vähän vanha lainaus, mutta..

Mulla tuli aikoinaan omaan 147kW 2.0Tq manuaaliin vakioputkistolla + Karalan "bulkki"-softalla, dynossa mitatut tehot: 245hv/380Nm. Eli toivomasi tehonlisäys on enemmänkin kuin mahdollinen.. ;)

Mites tuo lisäys sitten tuntuu 'luonnossa'? Toisaalta aika selvää että 4 litran vaparikasia vastaava vääntö ja laajemmalla alueella
pistää naaman näkkärille .....  :)

Katsoin sun saitin, mites se Cupra:n lipan laitoit kiinni? Meinasin hankkia + lisälaminoinnit niin 'lumikola' olis valmis.  ;D

kuikelo

Kyllähän se tuntuu luonnossa ihan messevälle vakio-ohjelman jälkeen, kovinkaan kummoisesti en osaa analysoida, mutta vetoja ilmaantui kyllä selkeästi lisää. Harmi vaan kun tuo "persdyno" on niin tottuvaa sorttia, että kauan tuokaan vauhdinhurma ei enää säväyttänyt samalla lailla, viikon tai pari muistaakseni.

Se Cupra-lippa on todella iisi asennettava. Niitä keskellä olevia "tappeja" pitää hieman lyhentää, jotta lippa istuu täydellisesti ja olikohan jotai muutakin siloiteltavaa, en nyt ihan tarkkaan muista, mutta sekin selviää osaa tutkailemalla ja paikoilleen sovittamalla. Sitten vaan mallaamaan sitä kohdilleen ja merkkiä kiinnitysreikien kohdille puskurin alaosaan. Tätä operaatiota helpottaa huomattavasti, jos saat kaverin pitelemään lippaa kohdillaan. Itse porasin kiinnityskohtiin puskuriin pienet reijät ja sitten vaan jollain n. 10mm pitkillä. ruuveilla lippa kiinni. Ite laitoin rosteriset ruuvit, että kestäis paremmin.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: kuikelo - 07.06.11 - klo:17:15
Tätä operaatiota helpottaa huomattavasti, jos saat kaverin pitelemään lippaa kohdillaan. Itse porasin kiinnityskohtiin puskuriin pienet reijät ja sitten vaan jollain n. 10mm pitkillä. ruuveilla lippa kiinni. Ite laitoin rosteriset ruuvit, että kestäis paremmin.

Eli tarkoitat ihan ns. teräsruuveja eli et ollut läpipultannut niitä?

-Matti-

Itsellä on omassa autossa wronic ruuveilla lippa kiinni joka toisesta pykälästä mitä lipassa on ja hyvin on pysynyt,ja ainoastaan keskimmäisiä tappeja joutuu lyhentämään..
Ainut ongelma on vain että en saa omaan silmään tuota passaamaan mitenkään tuohon keulaan..
monesti ollut irti ja kiinni puskurissa,tällähetkellä taas paikollaan  :D
Oem+

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: -Matti- - 07.06.11 - klo:19:54
Ainut ongelma on vain että en saa omaan silmään tuota passaamaan mitenkään tuohon keulaan..

No rehellisesti sanoen tuota Kuikelon vanhaa autoa katsoessa tuli hieman samanlainen olo, se on ihan bueno
mutta silti jokin jäi vaivaamaan ..... parempi mennä ilman? Mutta sille saisi siirrettyä tosiaan sen lumikola-funktion jolloin vakio-osat pysyisivät kunnossa.

-Matti-

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 07.06.11 - klo:19:59
No rehellisesti sanoen tuota Kuikelon vanhaa autoa katsoessa tuli hieman samanlainen olo, se on ihan bueno
mutta silti jokin jäi vaivaamaan ..... parempi mennä ilman? Mutta sille saisi siirrettyä tosiaan sen lumikola-funktion jolloin vakio-osat pysyisivät kunnossa.

Kyllä se kuvissa näyttää tosi hyvin passaavan B7 keulaan,mutta kun sen omaan autoon laittoi niin ei näyttänytkään niin hyvältä :D

Tuossa kuvaa miltä se näyttää omassa autossa

Omasta mielestä se sais olla ehkä leveempi edestä päin katsottuna,mutta sitten se taas ei sopisi enään puskuriin..

Eihän tuo lippa kallis ole niin kannattaahan sitä ainakin kokeilla miten omaan silmään passaa,taitaa maksaa marmorilta ostettuna 50â,¬..
Oem+

Ton-1

Ainakin se sopii sun auton muuhun värimaailmaan vallan mainiosti, eikä pahan hintanen, voipi olla että jossain vaiheessa tulee hankittua.

Ne mustat vilkut meinasin Slamit:ista tilata mutta 15 egen MH-maksu ei oikein siihen innostanut, josko toi vielä siihen samaan niin loivenis kummasti postari kappaletta päälle.

edit:sun auton mustaan maailman sopisi myös niitten lamppujen luomien maalaaminen mustaksi.

kuikelo

Mä vähän venyttelin sitä reunoista, kun mustakin se vaikutti S-line puskuriin eineen liian kapealta. Ja joo, en pultannut läpi vaan ihan normiruuveilla vetäsin.

Ton-1

Niin ja tuli tänään se 60 tkm täyteen, 50 tkm tuli joskus marras-/joulukuunvaihteessa 2010.

Keskarikulutusnäkymä taas kerran reilun 30 kilsan työmatka-ajo sitä rauhallisempaa (ja 60 km/h rajoituksen omaavaa) tietä pitkin.

kuikelo

Onko tankki ollut täysi, kun oot tripin nollannut?

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: kuikelo - 07.06.11 - klo:23:22
Onko tankki ollut täysi, kun oot tripin nollannut?

En tiedä mitä tällä haet, kertaakaan ei ole tankki ollut täynnä mun omistuksessa 8) tulee yleensä tankattua se 40 litraa ja sillä mennään se 480 -570 km.

K.o. keskari on pelkästään yhden rauhallisen työmatkastintin arvo.

K70

Varmaankin kuikelo tarkoitti sitä, että jos trippi ois nollattu tankin täytön jälkeen, niin noin pienellä kulutuksella tripissä pitäisi "bitte tanken"-valon palaessa olla kaksi kertaa isompi lukema.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: K70 - 08.06.11 - klo:08:09
Varmaankin kuikelo tarkoitti sitä, että jos trippi ois nollattu tankin täytön jälkeen, niin noin pienellä kulutuksella tripissä pitäisi "bitte tanken"-valon palaessa olla kaksi kertaa isompi lukema.

Totta toinen puoli, toisaalta olisinhan voinnut ajaa tankilla tuohon asti keskustassa urku auki 15 litran keskareilla ja nyt sitten tommonen rauhallinen maaseutukierros menossa.  ;)

K70

tuo mittaristo on muuten aika epäkiitollinen kuvattava, miten siihen kertyykin kaikki pöly.

kuikelo

LainaaK.o. keskari on pelkästään yhden rauhallisen työmatkastintin arvo.

Tämän sisäistin kyllä.

LainaaVarmaankin kuikelo tarkoitti sitä, että jos trippi ois nollattu tankin täytön jälkeen, niin noin pienellä kulutuksella tripissä pitäisi "bitte tanken"-valon palaessa olla kaksi kertaa isompi lukema.

Jep juuri tätä pohdin. Ja ajattelin, ettei ässäkään sitten niin hirveästi vie, jos 2.0T:llä ajaa tuon verran tankillisella. En enää muista tarkalleen mitä oma entiseni seka-ajossa vei ja siksi pohdiskelin.

RK

Jumankauta ku mennee pienellä kulutuksella, vaikka olisikin rauhallista himmailuajoa... Kuinka paikkaansapitävä tuo kulutusmittari on?

NcP

B7:ssa kulutusmittari näyttää monesti n. 10% alakanttiin.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: RK - 08.06.11 - klo:12:15
Jumankauta ku mennee pienellä kulutuksella, vaikka olisikin rauhallista himmailuajoa... Kuinka paikkaansapitävä tuo kulutusmittari on?

Joskus samantehoisen Mersun omistaneena olin varautunut alle ja yli kympin keskareihin, täytyy sanoa että on positiivisen taloudeliinen tämä +1500 kiloinen turbotettu nelikko, sanoisin että tuo kulutusmittari on varsin paikkaansapitävä, olen jatkuvasti tankannut mainitsemaani 40 litraa kerrallaan ja sillä kuljetut matkat ovat olleet 450 ja 570 kilsan (tämän jälkimmäinen maksimiarvo tuli pelkkää X x 33 kilsan työmatkan ajoa tehdessä) välillä pitkäaikaisen keskarin näyttäessä 7.8 l/ satku.

Viime kesänä tulin keskisuomesta 480 kilsan stintin n. kasikympin keskarilla jonkin verran alle seiskan suht koht todellisen tankkauksen kautta mitatun kulutuksen.

Tosin täytyy todeta että varsin nätisti ajelen, välillä toki LC:täkin harrastan.

Mutta kyllä tuon saa viemään 15 l/satkukin ..... eikä ole edes vaikeeta.  8)

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 08.06.11 - klo:12:32
sanoisin että tuo kulutusmittari on varsin paikkaansapitävä,

Sanoa voi mitä vaan, mutta ilman pidempää mittaussessiota ei voi mitään sanoa totuudeksi ;) Tämä mittaussessio tosin vaatisi sitä, että tankki pitäisi tankata täyteen asti alussa ja lopussa, eli kaksi kertaa. Välissä voit toki tankata miten haluat.

Olen neljän uuden auton ajo"tietokoneen" kulutusmittaria seurannut noin 300 litran tankkauksen ajalta ja kaikki ovat näyttäneet selkeästi liian vähän.

jjj84

Omaa autoa seurannut 30tkm matkalta ja BeeSeisakan kulutusmittari näyttää oikein parin desin tarkkuudella.

Ton-1

En nyt sen kummemmin tuota enää perustele, voipi olla että mittarini on sopeutettu?

Käy järkeen että välillä mennään (mittarin mukaan) alle seiskan ja sitten kaupungissa jää roikkumaan 9-10 pintaan = keskari alle kasin.

Toisaalta voisi alkaa spekuloimaan mittarin kilometrinäyttämääkin?

edit: ed. kommentista kiinniottaen parin desin heitto 6 litran kulutuksessa tekee virhettä kolme prossaa - en sanoisi enää 'virheeksi'.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 08.06.11 - klo:12:57
edit: ed. kommentista kiinniottaen parin desin heitto 6 litran kulutuksessa tekee virhettä kolme prossaa - en sanoisi enää 'virheeksi'.

Sittenhän homma on ihan ok. Mitä itse olen noita lukemia mittaillut, niin ilman matkamittarin virhettä heitot ovat olleet haarukassa 0,4 - 0,8 litraa. Ja aina alakanttiin. Itse koen tuon virheeksi. Varsinkin nykypäivänä, kun automainoksissa verrataan desin tai kahden kulutuseroja. Jos matkamittarin heiton vielä huomioisi, niin virhe vain kasvaisi. Tämä olettamus perustuu vain siihen, että TM:n testeissä on matkamittarit aina näyttäneet liian pitkää matkaa, itse en ole ikinä mittavirhettä mitannut.

HolyDiver

Vaikkei Tonin autotalli mikään kulutusgalluppi olekkaan,niin lisättäköön tähän vaikkapa 2.0T/3.0Tdi vertailuna,että samanlainen lyhyt testi (50km),vauhti 90km/h:iin naulittuna,isonaku manuaalilla vei 4,8l/satkulla näytön mukaan.Tolla kulutuksella jäljelläoleva ajettava matka 3/4 tankillisella oli näytön mukaan +900km.Sanoisin ,että tossa mun yksilössä vois vaikka ollakkin ripaus optimismia...
S3 8V Sedan -19

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: HolyDiver - 08.06.11 - klo:15:48
Tolla kulutuksella jäljelläoleva ajettava matka 3/4 tankillisella oli näytön mukaan +900km.Sanoisin ,että tossa mun yksilössä vois vaikka ollakkin ripaus optimismia...

Ei välttämättä jos pidät olosuhteet lopunkin tankin samanlaisina (matalahkoa tasaista nopeutta pysähtymättä), oma mittari piti jäljellä olevat kilsatkin paikkaansa tuossa keskisuomesta yhtäpätkää ajetussa stintissä.

Ton-1

Kärry pyörinyt tallissani tulevana torstaina vuoden, oheiset tummat 'kalvosinnapit' ja uusi Cupra R-lippis nyt tilattu hänelle lahjaksi.  ;D

kamu

Kulmilla pyörii ihan saman näköinen peli kuin sinulla.  ??? Täytyy aina vilkaista rekkaria (erikoisrekkari siinäkin), että tunnistaa, kummasta kyse. Tosin se tulee aika useinkin vastaan, sinuun en ole törmännyt vissiin kertaakaan.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy