Audi A4 2.0 TQ S-Line sdn -06

Aloittaja Ton-1, 09.08.10 - klo:23:59

« edellinen - seuraava »

AP

245/45/20... Mihin autoon  ;)

A4 2.0TdiQ avant 2018

Skula

Oho.. Kunnon vanteet ja renkaat..  :o
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: AP - 02.02.12 - klo:09:39
245/45/20... Mihin autoon  ;)

BINGO !

AP voi noutaa palkinnon.  8)

Taitaa olla vettentakaisen Camaro-kuskin vanteet, mun on sittenkin vielä tulematta.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

AP

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 02.02.12 - klo:10:28
BINGO !

AP voi noutaa palkinnon.  8)

Taitaa olla vettentakaisen Camaro-kuskin vanteet, mun on sittenkin vielä tulematta.

Jeeee! Vai annanko tilinumeron, jos siirrät suoraan sinne. Vaarallista kulkea suurien rahasummien kanssa ihmisten ilmoilla  :D
A4 2.0TdiQ avant 2018

ATM

Ton-1  :P
Rakentamisen ja Asumisen -messuilta käteen jäänyttä  ;)

Ton-1

;D ;D

Koska tuot ne tuolta ottamasi tarrat ?   8)

ATM

Eikun voit ihan itse ihailla sitä Octavian takaluukussa. Katkoin siltä kaikki raajat ja jätin pelkän nutipään jäljelle. On se sellainen siemensyöksy tuo valkoinen Octavia...

Ton-1

Jaahas, pääkaupunkiseudulla työskentelevä naapurini oli käynnyt noutamassa TSW:t, heitti vaa'alle ja sai painoksi 8,4 kg.  :P 

Ton-1

Vanteet nyt kädessä, tsekkaus henkilövaa'alla kropan painolla ja ilman manipuloituna antoi likiarvon 8,4 kg , plääh, otan yhden huomenna töihin 'virallista' punnitusta varten.

Itse vanne tuntuu kädessä laadukkaammalta kuin TD, kiinnityspinta sorvattu, ja merkinnätkin ovat kattavammat.

VWonderman

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 16.02.12 - klo:22:07Vanteet nyt kädessä, tsekkaus henkilövaa'alla kropan painolla ja ilman manipuloituna antoi likiarvon 8,4 kg , plääh, otan yhden huomenna töihin 'virallista' punnitusta varten.
Onse tarkkaa. ;D
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

Karvis

Taisi kuitenkin olla vähän ylipainoiset vanteet? :-\
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 16.02.12 - klo:22:51
Taisi kuitenkin olla vähän ylipainoiset vanteet? :-\

Ikävä kyllä.  >:(

Eli nämä on speksattu painavan 17 lbs= 7.8 kg, ilmoitin agentille tilaessani näitä sekä suullisesti että kirjallisesti että olen ostamassa vain ja ainoastaan 7.xx vanteita, yli 8 kilosia en kelpuuta, pärjään siinä kohtaa vanhoillakin.

edit:Vaaotettu kalibroidulla vaa'alla, tulos juurikin tuo 8,4 kg keskiökupin kera.

Itse en kyllä ymmärrä missä kohtaa meni väärin ?

Mutta kuten jo tuossa hieman fiilistelin, tuntuvat muutoin ihan messeviltä.

Oletus on että palautan nämä.

Tai saan kolmanneksen hyvitystä ( TD:t oli ilmoitettu reiluksi 8 kiloksi ja nekin 'porsi', niiden kauppahinta oli kolmanneksen halvempi).

Eipä ne meitin rouvatkaan olisi tyytyväisiä jos olisimme luvanneet heille 25 v. hääpäiväksi 1 000 grammaa kultaa ja hänen asiaa tarkistaessaan se olisikin 'vain' 930 g mötti, semmosesta erosta on kyse ilmoitettuun verrattuna.

Ton-1

No mitäs sitä oikein nyt tekis ...... sain luvan palauttaa vanteet, tivasin kertaalleen vastausta että mikä itse kaupassa meni väärin kun asiakas speksasi ostamansa tuotteen mutta myyjä toimitti jotain muuta, valmistajan sivuilla on kuulemma pienellä präntättynä että annetut arvot ovat alkaen painoja siinä koossa, eli en saannut sitä oikeaa vastausta.  :P

Ja vaihtoehdoksi jäi vain palauttaminen, mitään 'kompensaatiota' ei ollut saatavissa.

Mitä olen ymmärtänyt niin OZ Ultraleggera 8x17 ET35 painaa 8.2kg , tuohon nyt tullut 'penalty' on vaan 200 g, nyt lunastamani 5 vanteen setti maksaa n. saman kuin noita Oz:eja normi 4 setti. Oz:ejakin pitkään tuumailin mutta niiden out fit ei oikein pure mun silmään, nää TSW:t on aika siistit.

Sain aikaa pohdata viikonlopun, taidan sittenkin ajella noilla tulevina vuosina.  8)

al

Onko OZ Alleggerita sivuutettu pohdinnoissa? Pitäisi olla Ultraleggeraa keveämmät.

18 tuumaisena:

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: al - 18.02.12 - klo:12:36
Onko OZ Alleggerita sivuutettu pohdinnoissa?

Kyllä noi on noteerattu, muotoilu muuten todella siisti ja omaan mieleen sopiva mutta tuo puolan sulautuminen ulkokehään on hieman töpö, eli puola loppuu 'kesken' ja menee vielä sisäänpäin.

Itseasiassa muoto varsin sama kuin noitten talvi-Sparcojeni.

Ja noi on jo aika tyyriit, kait n. 1600 e setti/ toimitettuna 17" koossa, siihen jos ottaa crash-varan eli lisävanteen niin olis tullut kahden tontun päivä.  ;D Tästä näkee sen että aika kalliita ovat ne viimeiset sadat grammat, tosin on niitä halvempiakin alle 8 kilosia 17" mutta kumminkin.

edit:vaihdoin paremmat kuvat vanteista.

clima

Ymmärrettävää että tuo painoasia ottaa päähän kun et saanut aivan sitä mitä luvattiin.

Taitaa tuo grammojen metsästys vaan olla sellainen laji jossa (siinäkin) joutuu tekemään kompromissejä; Nuo TSW:t ovat hyvännäköiset vanteet, puolien jatkuminen kehälle saa ne näyttämään isommilta kuin ovatkaan, eikun alle vaan!  8)

Ton-1

Kiitos 'veli' kommentistasi, omastakin mielestä vanteen muotokieli on varsin onnistunut ja varsinkin tuo puolan tuleminen aivan ulos, se oli 'se' juttu minkä vuoksi näitä aloin jahtaamaankin, meinasi tulla ihan keveyttäkin mukana mutta ei sitten kumminkaan.

Eli en palauttanut näitä.

tsiih

No, jätät sitten venttiilinhatut pois  :)
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Ton-1

Tai puhallan tätä keventävää hatutusta sinne venttiileihin.  ;D

Kah, puuhanurkkani on ylittänyt 50 000 vilauttajan rajan, enkä ole juuta enkä jaata vielä tehnyt stereopuolelle, ettei niille kävis niin ku ed. japsille, kun maskituninki alko oli typy tyks:issä ekaa kertaansa ja tuon autoni myydessäni hän oli jo 9 vuotta ...... ja tuninki pahasti kesken.  ::)

Ton-1

Taitaa viimeisestä ajamastani kolarista olla aikaa jo 17 v., ja silloinkin olin peräänajaja tilanteessa jossa oikealta parkista lähtenyt kaveri tuli törkeästi eteeni ( keskelle mun keulaa tuli vekki hänen autonsa vasemmasta takakulmasta, eli auto ei ollut vielä edes suoristanut itseään parkista tullessaan väylän suuntaiseksi) mutta kun oli poliisin hyvä tuttu niin lausunto meni sitten minun osaltani väärinpäin  :P Mutta asiani oli kolhinta, audi ollut pian 2 vuotta ja kaikki 4 kolhasua tapahtuneet autotallissani  ::) Kerran kaatus paketti takapuskurin päälle ( pienet naarmut) ja sama myöhemminkin  :-[ kerran sinne pakittaessani raapautin kuskin peliä ja tänään oli kyljen vuoro.  :P Onneksi ihan pieni nirhauma ja itseensä ottanut pelti on liitoskohdassa, näyttää olevan vain lakka puhki.

Eli tuossa pyöreässä mutkassa sisäpuolisen pellin lakka puhki.

Ton-1

Rimpautin Sparco:t toimittaneeseen rengasliikkeeseen ja sovin kesäalujen (TD/TSW) kesken tehtävästä rengas-swap:istä ( ei nuita Conteja kehtaa säilyttää sille autoni seuraavalle omistajalle ..... 2017  ;D ), nyt kun toimin ennen kiireisintä aikaa niin voivat palvella enempi speciaalisti, eli kysyin että voidaanko itse rengasta vielä siirtää jos huomataan erityisen suuri heitto ja vastasivat myöntävästi joskaan ei ikuna tahdota päästä lisäpainottomaan tilanteeseen.

Ei nyt ole gramman päälle mutta yhteen Sparco:on oli 'kylvetty' valehtelematta miltei 100 g lisäpainoja. :P

Pekka T

^ Suomi 100 vuotta ja Tonin auto vähän vähemmän (2017).  :)
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Ton-1

;D ;D

Heh, mulla meneekin maamme kanssa tasakympit samassa tahdissa ......  eli armon vuonna 2017 on niitä isoja juhlija sitten vähän enemmän.  :)

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: clima - 30.12.11 - klo:17:05
Vaan maksaako vaivan, hyvät vanteethan sulla on nytkin. Ettei vaan lähtisi hifistelyn puolelle.  ;D

Tuossa eilestäin järjestelin noita vanteita ja kummeja vietäväksi rengasliikkeeseen, vanhoja kesävanteita
katsoessani tuli 'ihan pikkuisen'  ;D tämä sinun kommenttisi mieleen, hieman meni hifistelyn puolelle tää vanteitten vaihto mutta kyseessähän oli osakseen jo seuraavan autoni vanne-updeitti ( TD:t sopii 'vain' tähän beeseiskaan, TSW:t taasen menevät yksityiskohdiltaan myös beekasiin.  8)  ).

Ton-1

No nyt on vanteet rengastettu ja kotona, asiallista työtä ja etenkin palvelua sain Rengasmarketilta turusta.  :)

Muistaakseni edellisen kevään ranking oli n. 18,2 kg, kesässä on näemmä CSC 2:set hieman laihtuneet sillä epävirallinen punnitus osoitti nyt lukemaa 17,2 kg, pentele kun vanteet olis hieman paremmin pitäneet speksinsä niin 16-alkunen luku olis tavoitettu !  :P

Edelleen sitä mieltä että noissa on ihan hieno viimeistely, mikä oli yllättävää niin tämä 205/50-rengas on tämän leveämmän (8") vanteen päällä enemmän itseään kuin ed. TD:eitten (7,5").

Pitihän sitä pikkumallauskin tehdä.  ;)

Skula

Saa nähä, korvautuuko vielä kerran tilatut renkaat joillain muilla, kun ei camskill ole saanut oikein mitään aikaiseksi 6 päivää sitten tilattuihin renkaisiin... Josko itsekin 205/50...  :-\

Aika passelin kokoiset.. Kuvien perusteella..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Ton-1

Nuorempi myyjä kerto mulle vähän renkaista yleensä, kehui etenkin Continentalin EcoContact 5:sia ( joita saa tänä keväänä jo 17":inakin), vaikka vierintävastus on vähentynyt niin silti kestoa on pystytty lisäämään, ja oli se metkan tuntunen hyvin ohkasine sivuineen käsissä, jos olisin nyt renkuloita uusinut olisi se ollut melko varmasti se 'voittaja'.

Vähän kapiahan tuo on mittojen perusteella tuohon vanteeseen mutta kun kyljellä on vielä hieman korkeutta niin aika siisti on tuo pikku veny.  8)

Nudde

LainaaAika passelin kokoiset.. Kuvien perusteella..

Varisinkin se siellä seinän vieressä...... :)

Ton-1

;D

Vähän kyllä ihmettelinkin miten olivat uskaltaneet jättää noinkin arvokkaan renkaan pihalle ilman vartiointia !  :D

AP

Hyvä tuo 8" vanne tuolle kumille. Profiiliakin kun on, niin ei tuo veny ole kovinkaan jyrkkä...

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 08.03.12 - klo:15:56
Muistaakseni edellisen kevään ranking oli n. 18,2 kg, kesässä on näemmä CSC 2:set hieman laihtuneet sillä epävirallinen punnitus osoitti nyt lukemaa 17,2 kg, pentele kun vanteet olis hieman paremmin pitäneet speksinsä niin 16-alkunen luku olis tavoitettu !  :P

Tossahan sulla on tapa saada kulmista painoa pois, ajat vain ja ainoastaan lähes sakkorenkailla, niitä saa halvallakin...  ;D
A4 2.0TdiQ avant 2018

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy