Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

Ton-1

.... ja saisit laatua jota ei enää ehkä uusissa kohtaa ......  ;)  B8 on muutoin kiistatta mennyt teknisesti eteenpäin, laadusta (ja varsinkin sen eteenpäin menosta) en sitten enää menisikään takuuseen.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Skula

Romurautaa ja paalivehkeitä.

Quality

Mitä sä skula menit tekemään? Just kun olin kehaisemassa, että mulle valmiiksi olet tuon mahtavan vertailun tehnyt, niin johan on kaikki hävinnyt ???. Ã,,kkiä takas!
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Skula

Lainaus käyttäjältä: Quality - 13.01.11 - klo:20:45
Mitä sä skula menit tekemään? Just kun olin kehaisemassa, että mulle valmiiksi olet tuon mahtavan vertailun tehnyt, niin johan on kaikki hävinnyt ???. Ã,,kkiä takas!
kohta, meni ketuiks

Skula

Autonvaihtospekuloinnin loppusuora

Jaa. Kai se on myönnettävä. Jotain tässä taustalla on väännetty. Autoholisti!

Loppuviimein on kaksi vaihtoehtoa, siinä mielessä olen äärimmäisen tyytyväinen tilanteeseen, eli olen tilanteessa jossa en voi mennä pieleen. En auton merkissä, en mallissa, enkä ajamisen ilossa, valitsin sitten kumman vain.

Kaksi omalla tavallaan totaalisen erilaista lähtökohtaa rakentaa hyvä auto, ajaa, omistaa ja katsella.

Molemmat yksilöt karsiutuneet hyvin pitkälti myös ko.merkin, olemuksen ja historiaa mukaillen. Audi on vaihtoehto vain quattrolla, ja MB vain takavetoisena. Juuret hyvät ihmiset, juuret!

En lähde tarkemmin anaalisoimaan näitä keskenään, jos ei ymmärrä jomman kumman, tai kummankaan, tuotteen hyvyyttä, ei se ole minulta pois. Molemmat ovat minulle soivimmat laitteet mitä nämä merkit tarjoavat, kuten myös koeajetusta litaniasta!
(koeajettuja merkkejä, joistain useita malleja BMW, Audi, Saab, Subaru, VW, Skoda!)

Vaihtoehdot ja sopivasti varusteltuina.
(miinukset vain mainittu, autothan on muuten pelkkää plussaa täynnä)

MB C 250CDI(fl) Autom Sedan
-metalliväri IrisiumSilber
-AMG Sport paketti
-Avantgarde
-Ajoavustinpaketti(a-vak + muuta)
-Käyttö- ja näyttöjärjestelmä Command APS (kovalevynavigointi jne..)
-Sound System Harmann/Kardon
-Käännettävä selkänoja takana
-kaukokäyttöinen pa-lämmitin(ei tehdasasennus)
-mustaksi teipattu katto(suuri ehkä!)
-tummennetut taka sivulasit (suuri ehkä!)

isoimmat miinukset:
-Harman/Kardon musasysteemi ei ihan yllä B&O tasolle
-superhyperultimatemonitoimiviiksi!
-DIESEL!?!?
(Toisaalta kulutus on myös iso plussa, kun ajelee +30tkm/vuosi!)

Audi A4 Sedan 2.0TFSI Q Stronic Business Alpine Pro
-metalliväri Meteor Grey
-Sport paketti
-BT-sarja(3-puolainen monitoimiratti)
-Adaptiivinen vakkari
-Audi Music Interface
-B&O
-MMI Navi
-sisävalopaketti
-etu ja takatutkat
-S-Line ulkopaketti(vielä harkittava detalji, riippuu paljon ulkoväristä)
-kaukokäyttöinen pa-lämmitin(ei tehdasasennus)

isoimmat miinukset:
-kulutus!
-huollon toiminta lähimmässä putikkissa kohtuu luokatonta

Audin osalta vielä s-Line-ulkopaketti on harkinnassa, sitä kun tekis mieli. Antais autoon sen viimeisen silauksen. Myös noi finnit tekis mieli jättää kokonaan pois, ihan esteettisistä syistä. Niiden tarpeellisuus on kyseenalainen.

Mersun osalta ei oikeastaan ole harkinnassa kuin tuo teippi ja ikkunakalvotus.. Muuten siinä on jo valmis paketti.. Mersukin kun on nyt saamassa vaihteistonsa ja sisustansa kuntoon, siitä tuli kertalaakista kutinaa aiheuttava värkki!

Pari sanaa mersun koeajosta.. Se nyt muodostui kylläkin koeajopäiväksi 10-15.. Palvelu oli loistavaa, parasta mitä koskaan ikinä mikään autoliike on minulle tarjonnut. Sattui hyvä tuuri, kun oli paikalla maahantuojan edustaja, jolla nyt oli aikaa olla myyjän kanssa siinä minua tutustuttamassa mersun hienouksiin, ja sain tarkat detaljit (joita myyjällä ei vielä ollut, kun kyseessä on uunituore FL malli!) uudesta tulokkaasta!

Tuli testattua tuo oma kone myös 4Maticilla.. Enkä mä oikein tiedä, on se hyvä, mutta kun taas ajoi takavetosta(220CDI) niin en kaivannut nelivetoa, ja mersu, niin mersun kuuluukin olla takavetoinen!(varsinkin sen mersun jota minä tässä "kasaan")

Nyt siis odotetaan vain tarjouksia, tai oikeastaan tarjouksen tarjouksia.. Ja kai sitä on palattava taas asiaan kun homma etenee! SeeYou!

Newman

Mese on varmasti se persoonallisempi noista kahdesta! Takaveto ja se tietty tähtimäisyys ovat kyllä joillekin pettämätön yhdistelmä. Sen sijaan A4 noilla mainitsemillasi kilkkeilla on perusvarma valinta, jopa tylsän varma. Ne alkuaikojen tärinät sun muut on jo korjattu, elikkä nyt on varmaan paras aika ostaa aanelkku.

Itse samaa muutama kuukausi sitten pähkäilleenä vastaan: A4. Olen kuitenkin vähän jäävi sanomaan... 

Markku J

Noista kahdesta en miettisi sekuntia pitempään. A4 ilman muuta, niin saat quattron ja upean moottorin !

Urlaub

Mersu on aina Mersu!

Eikö sinua häiritse Audissa olevat Volkkarin osat? Puhun siis niistä osista, joita kuljettaja katsoo ja koskee?

Skula

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 13.01.11 - klo:21:12
Noista kahdesta en miettisi sekuntia pitempään. A4 ilman muuta, niin saat quattron ja upean moottorin !

tätä mä vähän odotinkin.. Mutta tuo mesen moottori tuntui aika kivalta.. 500Nm  ;)

Siis jopa tolla iänikuisella automaatilla tuo liikkuin niiiiiiiiin ketterästi maantiellä.. Ei samaa tunnetta saa tuossa quattrossa tai siis pensaturpossa  ::)..

Ja niin, en mä varsinaisesti mielipiteitä kysykään. Odotan vain tarjoukset, ja teen päätöksen sitten fiilispohjalta.

a-o

Ehdottomasti Audiin s-line ulkopaketti mukaan. Sillä erottuu kuitenkin massasta.

Mersu on väriä lukuunottamatta (minun mielestäni) upea, AMG paketti kruunaa kokonaisuuden. Ei ehkä niin yleinen kuin A4 ja malli säilyy "tuoreena" pidempään.

Skula

Toi väri on se tavallaan ainoa ja oikea mersun väri, silloin kun puhutaan että autosta halutaan sporttinen, kun sehän on se mersun virallinen "kisa"-väri  ;)

a-o

Lainaus käyttäjältä: skula - 13.01.11 - klo:21:16
Toi väri on se tavallaan ainoa ja oikea mersun väri, silloin kun puhutaan että autosta halutaan sporttinen, kun sehän on se mersun virallinen "kisa"-väri  ;)

Joo vissiin 90% tms Häkkisen ajan meseistä on hopeisia. Sopii tietty täydellisesti pakettiin, samoin kuin musta. Itseäni vain häiritsisi sen yleisyys.

Mikä vaihteisto tuossa 250 CDI:ssä on?

Edit: Molemmat siis upeita autoja, eli kuten sanoit, valinta ei nyt voi mennä pieleen!

Arcca

Lainaus käyttäjältä: skula - 13.01.11 - klo:21:13
Odotan vain tarjoukset, ja teen päätöksen sitten fiilispohjalta.

Olet varmaan huomannut että A4:stä on tulossa Quattrokuu tarjous? Oli jossain täällä palstalla jo faktaa asiasta.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

K70

LainaaAudi on vaihtoehto vain quattrolla, ja MB vain takavetoisena. Juuret hyvät ihmiset, juuret!
Audin juuret ei ole nelivedossa. Jos tässä siis historiaa juurilla tarkoitettiin.

Markku J

Skula kirjoittaa pelkkää asiaa päätöksestään. Se pitää just eikä melkein tehdä fiilispohjalta noista kahdesta todella hienosta autosta. Molemmat ovat upeita ! Tunteella valinta on se oikea tässä hintaluokassa.

Teppis

Ja jos VAGareenalla kyselee mielipidettä, niin kait se on aika selvää, että aika moni katsoo rinkuloiden läpi ja valinta kohdistuu seiskaan. Biimerisivustolla voisi olla oma sanansa sanottavana...kaiken kaikkiaan positiivinen päätös edessä, hieno juttu!
edit: tämä pitikin mennä tuonne bmw5 vs Audi 7 osastolle...liian pitkä työpv takana...

Quality

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 13.01.11 - klo:21:20
Olet varmaan huomannut että A4:stä on tulossa Quattrokuu tarjous? Oli jossain täällä palstalla jo faktaa asiasta.

Onhan tuo Audin malli juurikin q-kuu-malli: Audi A4 Sedan 2.0TFSI Q Stronic Business Alpine Pro.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Skula

Lainaus käyttäjältä: a-o - 13.01.11 - klo:21:18

Mikä vaihteisto tuossa 250 CDI:ssä on?

The C 250 BlueEFFICIENCY 4-cylinder model is fitted as standard with the 7G-TRONIC 7-speed automatic transmission, which is available as an option for the C 180 BlueEFFICIENCY and C 200 BlueEFFICIENCY 4-cylinder models. Its seven gears make for smaller intervals between gears, which means that you'll hardly notice gear changes. Having seven gears also reduces the average engine speed and fuel consumption.
."

Kynäkauppias

No eipä ole helppo valinta, ottaisin noilla kilometreillä audin ja miettisin koko pitoajan että olisko pitäny valita merssu.  ;D
Tuleva vulvumies.

Skula

Lainaus käyttäjältä: Kynäkauppias - 13.01.11 - klo:21:53
No eipä ole helppo valinta, ottaisin noilla kilometreillä audin ja miettisin koko pitoajan että olisko pitäny valita merssu.  ;D

Hyvin sanottu. Jostain syystä minusta tuntuu että jos ostan MB:n niin en ajattele että miksen ostanut Audia. Jotenkin vain tuo mersu on.. Niin no.. se on mersu  8)

Täytyy kyllä sanoa että ihan vähän, siis tosi vähän mietityttää ostaa siinä mielessä sikaa säkissä että tuo 7-lovinen laatikko tulee vasta maaliskuussa tuotantoon. Eli nyt ei pääse ajamaan sellaista.. Mutta tässäkin kohtaa luotan enemmän mersun uudistuksiin kuin VAG konsernin uudistuksiin, jotenkin mersusta saa sellaisen luotettavemman kuvan. Ehkä?

Mutta kuten kirjoitin. Päätös tapahtuu ihan rauhassa. Ja tulevathan noin audin hinnat virallisiksi vasta ensi viikolla, silloin alkaa tarjousten tuleminen..

Mersusta sanottakoon, että raivostuttavin piirre tuossa on se että voi melkein sanoa ettei alennusta tipu.. On kuulemma niin tiukkaan hinnoiteltu toi Premium Business.. Mutta ans kattoo nyt..

Skula

Lainaus käyttäjältä: a-o - 13.01.11 - klo:21:18
Joo vissiin 90% tms Häkkisen ajan meseistä on hopeisia. Sopii tietty täydellisesti pakettiin, samoin kuin musta. Itseäni vain häiritsisi sen yleisyys.

Tässä on se toinen vaihtoehto MB:n väriin..

Palladiumsilber

hivenen kuin "mattapintainen" hopea.. Tämäkin on todella upea väri, tämän kanssa saa sitten kyllä vaan unohtaa kaikki lasien ja kattojen tummennukset. Mikä ei välttämättä ole ollenkaan huono vaihtoehto!

Tämmöinen oli farkkuna sisätiloissa tuolla liikkeessä.. Todella hieno väri tämäkin!

Sande

Ettei nyt tälläkin kertaa kävisi niin että paljon melua tyhjästä... 8)
Ex Octavia I -00, Ex Octavia 4x4 1,9 TDi -06, Ex Scout 1,8 TSI -10, Nissan Qashqai + 2 2.0Dci 4x4 autom Tekna Premium pack -12

Peltzi

Lainaus käyttäjältä: Sande - 13.01.11 - klo:22:58
Ettei nyt tälläkin kertaa kävisi niin että paljon melua tyhjästä... 8)

Mietin ihan samaa mutta ainahan sitä voi pohdiskella.  ;)

Skula

Mitä pidempään tuota palladiumia katseloo niin..  8)

Filixon

Lainaus käyttäjältä: skula - 13.01.11 - klo:22:26
Täytyy kyllä sanoa että ihan vähän, siis tosi vähän mietityttää ostaa siinä mielessä sikaa säkissä että tuo 7-lovinen laatikko tulee vasta maaliskuussa tuotantoon.

Periaatteellista kiinnostusta herättää minussakin tuo Mersun uusi 7-lovinen automaatti. Mahtaisiko mersu päästää sutta markkinoille, ja mikä olisi automaatin takuu normaalin takuuajan jälkeen? Siis miten pitkäkäyttöiseksi valmistaja sen arvioi?

Jos Mersu onnistuu tuomaan varman uutuusautomaatin markkinoille, voisiko se onnistua muiltakin valmistajilta? Vai valmistaako näitä automaatteja vain muutamat alihankkijat, joita Mersukin käyttää? Ajan tällä pohdinnalla takaa sitä, että manuaalit pitäisi kerta kaikkiaan pystyä korvaamaan toimintavarmoilla ja mukavilla automaateilla. VAG:n DSG on oikeilla jäljillä, ja varmaan myös Ford ja Peugeot omillaan? Mitenkähän Sitikan tulevat mallit?
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

a-o

Lainaus käyttäjältä: skula - 13.01.11 - klo:23:06
Mitä pidempään tuota palladiumia katseloo niin..  8)

Ehdottomasti parempi kuin kirkas hopea! (IMO)

Nimim. edellinen auto oli audi kvartsinharmaana (ja ilman kiiltolistoja).

40046132

Lainaus käyttäjältä: a-o - 13.01.11 - klo:23:08
Ehdottomasti parempi kuin kirkas hopea! (IMO)

komppaan tuota...

Ja jos haluaa olla hieman massasta poikkeava niin valitsee mersun, mutta jos tyytyy "perusvarmaan" valintaan, niin valitsee audin.
Vw Transporter 4-motion R-line
Ex. Volvo XC60 D3 AWD, R-Design -11
A4 B7 1.8 Tq S-line -08 & Bmw 320d E91 M-Sport -07,
A4 B6 1.8 Tq -04 & A3 1.6 -07

mol

Lainaus käyttäjältä: Filixon - 13.01.11 - klo:23:06
Periaatteellista kiinnostusta herättää minussakin tuo Mersun uusi 7-lovinen automaatti. Mahtaisiko mersu päästää sutta markkinoille, ja mikä olisi automaatin takuu normaalin takuuajan jälkeen? Siis miten pitkäkäyttöiseksi valmistaja sen arvioi?

Suokaa anteeksi jos olen väärässä mutta onhan Mersulla tuota 7-lovista saanut jo 2005 lähtien 6-sylinterisiin malleihin. Vai onko nyt noihin 4-pyttyisiin kehitetty joko kokonaan uusi laatikko? Epäilen...

VAG!

aa

Skula

Lainaus käyttäjältä: mol - 13.01.11 - klo:23:26
Suokaa anteeksi jos olen väärässä mutta onhan Mersulla tuota 7-lovista saanut jo 2005 lähtien 6-sylinterisiin malleihin. Vai onko nyt noihin 4-pyttyisiin kehitetty joko kokonaan uusi laatikko? Epäilen...

Tähän tulee nyt ihan uusi 7-lovinen laatikko, jota ei vielä ole ollut mersulla. Kulutus tippuu ja "liikkuvuus" paranee.

Jollei internet ja markkinointikoneisto ole kussut minua silmään.

edit: tekniset tiedot ovat suomisivustolla vielä sekaisin/vajavaiset.

edit: ja kyllä tuota 7G troniccia on ollu isoissa koneissa ennen, mutta ymmärtääkseni tässä on kyse uudesta laatikosta.. Varmuus on vielä epävarmaa.. uteliasuutenki kasvaa?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy