Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

skula

Eikä aina tarvi vaihtaa.. Voi vaan myydä poijes jos siltä tuntuu.. Kattelee sitten maailmaa uusin silmin..

Markku J

Minulle on aina käynyt niin, että kun olen tehnyt auton valinnan järjellä, on homma mennyt totaalisesti kiville, ja kauppaan on tullut asiaa pian uudelleen. Tunteella ostetut ovat säilyneet hiukan pitempään. Näistä esimerkkinä 335 CiA ja A4 quattro. Vuosi tuli mittariin molemmilla.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 20.08.10 - klo:19:16
Minulle on aina käynyt niin, että kun olen tehnyt auton valinnan järjellä, on homma mennyt totaalisesti kiville, ja kauppaan on tullut asiaa pian uudelleen. Tunteella ostetut ovat säilyneet hiukan pitempään. Näistä esimerkkinä 335 CiA ja A4 quattro. Vuosi tuli mittariin molemmilla.

Jos ne olisivat sinua Markku tyydyttäneet täysin, ajaisit niillä vieläkin! ;) Jos saisin jollakin ihmeellä tuollaisen sinulla olleen hohtavanvalkoisen punaisella nahkalla sisustetun 335 CiA:n, lupaisin ajaa monta monta vuotta.

Krooninen autokuume on sairaus, se on itselläkin, aina, ja tulee varmasti olemaan. Sitten se lähtee vasta kun henki on pois, ajokortti otettu tai talouskatastrofi päällä. Olisikohan tämä ns. ostoriippuvuuden eräs alamuoto? (ostoaikeet, tuotteen odottaminen jne ovat fiilistä nostattavaa, ja toki sen ekat ajat. Sitten iskee masennus, tympääntyminen ja aletaan katsella taas uutta.

Ironic32

Maailmassa ei ole sellaista autoa olemassakaan, joka Markulle kelpaisi useaksi vuodeksi ;D

Markku on joko a) helvetin varakas kaveri tai b) nirso noiden autojensa suhteen tai c) molempia ;D (ei herneitä, Markku, tämä on vaan kateellisen puhetta)

Eipä silti, allekirjoitan Peevelin kommentin... Sama krooninen autokuume on itselläni, mutta rahalliset realiteetit onneksi estävät auton vaihdon 3kk välein ;D

Auton ostohan on yksi huonoimmista sijoituksista, mitä voi tehdä (noin suurimmaksi osaksi, toki poikkeuksiakin on). Joku ei ymmärrä, jos toinen vaihtaa autoa tiheästi ja joku ei ymmärrä, jos toinen ajaa autolla vuosikausia. Mitä sitten? Jokainen tyylillään ja resurssiensa mukaan. Tekee sen sitten tunteella tai järjellä tai silkasta tekemisen riemusta, niin mitä väliä sillä oikeastaan on? Kyllä rahaa voi käyttää huonompiinkin asioihin...

Ja itse suhtaudun näihin omiin autoseikkailuihin yhdenlaisena harrastuksena. Kallis sellainen, mutta harrastus yhtäkaikki. Huonompiakin harrastuksia on 8)

Jumppanen

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 20.08.10 - klo:20:10

Krooninen autokuume on sairaus, se on itselläkin, aina, ja tulee varmasti olemaan. 
Lääkkeet siihen on kalleimmasta päästä ;D

Markku J

Se on minulla vaan se krooninen autokuume "harrastuksena". Rikas en ole - ihan tavallinen toimistotyöläinen. Asun surkeassa paritalonpuolikkaassa, eikä muutakaan omaisuutta juuri ole. Kateus siis pois ! Laitan vaan rahani autoihin, matkustamiseen ja hiukan myös kelloharrastukseen nyt vanhemmiten, kun on mahdollisuus siihen. Tosi hölmö ratkaisu, sen tiedän, ja sitä kadun varmasti eläkeiässä, kun ei enää ole varaa moiseen. Mutta ei voi mitään, tämän taudin kanssa nyt elellään.

Ironic32

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 20.08.10 - klo:20:30
Se on minulla vaan se krooninen autokuume "harrastuksena". Rikas en ole - ihan tavallinen toimistotyöläinen. Asun surkeassa paritalonpuolikkaassa, eikä muutakaan omaisuutta juuri ole. Kateus siis pois ! Laitan vaan rahani autoihin, matkustamiseen ja hiukan myös kelloharrastukseen nyt vanhemmiten, kun on mahdollisuus siihen. Tosi hölmö ratkaisu, sen tiedän, ja sitä kadun varmasti eläkeiässä, kun ei enää ole varaa moiseen. Mutta ei voi mitään, tämän taudin kanssa nyt elellään.

Juuri yritin sitä tuoda esille, että ei minusta elämästä nauttiminen ole hölmöä. Ehkä jonkun toisen mielestä, mutta kuten sanoin: jokainen tyylillään. Sitä olen juuri monesti kironnut, että ihmiset kituuttavat elämässä, että olisi sitten eläkkeellä sitä rahaa, mutta mitä sillä enää sitten tekee, kun terveyskin on mahdollisesti mennyt? Täysillä sitä pitää elää ja jos autot on osa elämää, niin mikäs siinä!

VWonderman

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 20.08.10 - klo:20:30eikä muutakaan omaisuutta juuri ole.

Jaa sen talon "siivouksen" takia?

Lainaus käyttäjältä: Ironic32 - 20.08.10 - klo:20:21Auton ostohan on yksi huonoimmista sijoituksista, mitä voi tehdä (noin suurimmaksi osaksi, toki poikkeuksiakin on). Joku ei ymmärrä, jos toinen vaihtaa autoa tiheästi ja joku ei ymmärrä, jos toinen ajaa autolla vuosikausia.

Me kuulutaan tuohon jälkimmäiseen ryhmään. ;D Toki nykyinen vaihtuu sitten joskus... kun on saatu 100tkm tauluun.

Lainaus käyttäjältä: Ironic32 - 20.08.10 - klo:20:35
Juuri yritin sitä tuoda esille, että ei minusta elämästä nauttiminen ole hölmöä. Ehkä jonkun toisen mielestä, mutta kuten sanoin: jokainen tyylillään. Sitä olen juuri monesti kironnut, että ihmiset kituuttavat elämässä, että olisi sitten eläkkeellä sitä rahaa, mutta mitä sillä enää sitten tekee, kun terveyskin on mahdollisesti mennyt? Täysillä sitä pitää elää ja jos autot on osa elämää, niin mikäs siinä!

Niinpä! :-*
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

Markku J

Noinhan minä sitä olen ajatellut, kuin Ironic32 kirjoittaa.

Taitaa olla muistissani ainakin kolme ex-työkaveria, jotka ovat säästäneet ja haaveilleet tekevänsä asioita sitten eläkkeellä, ja vuoden - parin jälkeen saaneet sydänkohtauksen.

Minä ajattelin siis elää nyt. Kadun tai en. Tuo normaali eläke sentään tulee, mutta vailla isompia ekstroja. Eläkevakuutukseen säästän pienimuotoisesti, mutta ei sen tuloilla juurikaan autoja vaihdella.

JoJio

Pistetääs oma näkökanta autovaihto juttuun.. Ite ajatellut tässä vaihtaa Vectraa 96 vähän uudempaan.. No ongelma on siinä, että mihinkä sitä vaihtaisi, auton arvo on 500-1000e elikkä aikalailla ilmaisia kilometrejä saisi ajella. Toiseks, auto on ollu 3vuotta vaihtanu kaikki olennnaisesti kuluvat osat. Sitten on tullu siihen ajatukseen, että vaihtaako vai ei, toisaalta vois ajaa ton auton kirjaimellisesti loppuun. Eli se vois kestää sen 200tkm vielä ja hinta tuskin enää paljoa tippusi.... Kovasti kiinnostaisi uudet vagit, ocu,yeti, golffi.. Mutkun ei tässä elämän tilanteessa nyt ole semmoseen varaa.. Ellei rikastu äkkiä 25te.... :) Mielipiteitä?  ;D

Ironic32

Jos kerta obelixin kuluvat osat on jo vaihdettu, niin olet investoinut arvoon nähden aika merkittävän summan tuohon. Jos se täyttää omat tarpeet ja on luotettava peli, eli lähtee kun pitääkin lähteä ja vie jopa perille, niin "järkevää" varmaan on ajaa se paaliin asti. Totta lienee se, että lähes ilmaisia kilometrejä tuossa on uusiin tai lähes uusiin verrattuina.

Sitten on se tunnepuoli asiassa, joka varmasti jokaisessa piilee, eli mieli tekisi varmasti uudempaa peliä alle.

Vinkkejä tai ajatuksia voi antaa kuka tahansa, mutta se päätös on tehtävä itse. Jos tässä elämäntilanteessa ei ole sitä 25teur laittaa, niin tokihan on halvempiakin vaihtoehtoja, mutta halvin lienee tuo "tuttu ja turvallinen" ;D

JoJio

No toki, mutta muutuko se muutaman tonnin auto yhtään paremmaks.. Ohan toi tuttu ja turvallinen, vähän liiankin hyvä ooppeliks ollu. Ni siks ei oikein tiedä pitäskö, vai vaihtasko..  :'( Luultavasti pidän loppuun asti.. Mut oishan se uus aina kiva.... 3vuotta tuntuu tällä palstalla aika pitkältä iältä pitää samaa autoo. Kun kyseessä on vielä käytetty peli  ;D

Jumppanen

Lainaus käyttäjältä: JoJio - 20.08.10 - klo:21:36
Pistetääs oma näkökanta autovaihto juttuun.. Ite ajatellut tässä vaihtaa Vectraa 96 vähän uudempaan.. No ongelma on siinä, että mihinkä sitä vaihtaisi, auton arvo on 500-1000e elikkä aikalailla ilmaisia kilometrejä saisi ajella.Mielipiteitä?  ;D
Palstalle tarvitaan keskustelua myös vanhemmista autoista.Vaihtoa-ajatuksista,  keskustelua vioista,neuvoja korjauksiin!
Jutut pyörii usein aiheen ympärillä, minkä värin tai vanteet valitsen.
Lainaus käyttäjältä: JoJio - 20.08.10 - klo:21:49
Mut oishan se uus aina kiva.... 3vuotta tuntuu tällä palstalla aika pitkältä iältä pitää samaa autoo. Kun kyseessä on vielä käytetty peli  ;D
Käytetty auto on omistajalleen yhtä tarpeellinen kuin uusikin,ajat huomattavasti halvempia kilometrejä kuin useammat uudehkon omistajat ;)

Ironic32

Olet kyllä tiettyihin henkilöihin verrattunna poikkeuksellinen tapaus, jos 3 vuotta pidät samaa autoa ;D

Siinä olet myös vallan oikeassa, että muutaman tonnin autoilla tilanne tuskin muuttuu parempaan suuntaan. Autoissa hinta-laatusuhde ei aina uusien kohdalla välttämättä ole kovinkaan yksiselitteistä, mutta muutaman tonnin autoissa tilanne yleensä on. Halvalla saa halvan auton.

Sellaisen neuvon voisinkin antaa, että jos vaihtaa meinaat, niin katsele suosiolla vähintään jostain 10 teur hintaluokasta noita autoja. Karu totuus omien kokemuksien pohjalta on se, että 500 eur ja 5000 eur auton välillä ei juuri välttämättä eroa ole, ei ainakaan luotettavuuden osalta.

Tällä hetkellähän sulla kuulostaa olevan aika hyvä tilanne, jos alla on toimiva auto ja kulutusosat vasta vaihdettu, niin todennäköisesti tulevatkin huollot ovat edullisia. Uudesta (tai siis uudemmasta, aika iäkkäästäkin) vaihdokista taas ei koskaan tiedä. Ja uusissa taas arvonlasku on sitä luokkaa, että sille rahalle löytyy varmasti muutakin käyttöä... ::)

Ironic32

Lainaus käyttäjältä: Reo - 20.08.10 - klo:21:55
Palstalle tarvitaan keskustelua myös vanhemmista autoista.Vaihtoa-ajatuksista,  keskustelua vioista,neuvoja korjauksiin!
Jutut pyörii usein aiheen ympärillä, minkä värin tai vanteet valitsen.

+1

k4ne

Lainaus käyttäjältä:  JoJio tänään kello 21:493vuotta tuntuu tällä palstalla aika pitkältä iältä pitää samaa autoo

Puhumattakaan vajaasta viidestä vuodesta, jonka tuo profiilin viitoskoppa on meikäläisellä ollut... Välillä samanlaiset ajatukset että saaateri ajan sen tappiin asti. Välillä taas tekis mieli vaihtaa jotain toisenlaista ihan vain vaihtelun vuoksi.

Huvikseni tarkkaillut potentiaalisten vaihdokkien tarjontaa 15-20 te hintaluokasta ja siinähän on paljon valinnanvaraa, riskipelejäkin tosin. Olin esimerkiksi ihan vähällä retkahtaa Saabin 9-5 vankkuriin 3-litraisella V6-dieselillä, joka olisi lähtenyt edukkaastikkin. Jäin nukkumaan yön yli ja sinä aikana mulle selvisi, että tuo Isuzun iltapuhteina värkkäämä kone on mallia surullisen kuuluisa (vajoavat sylinteriputket yms.). Ilmanko olikin edukas... Mutta oli kyllä miehekäs se vinkkelikuutosen ronksutus tyhjäkäynnillä :D

Mutta samaa mieltä Ironic 32:n kaa, että sieltä 10+te luokasta löytyy varmasti sopiva peli. Ehkä kannattaa ekana tsekata itselleen tutun merkin uudemmat versiot ja samaa tekniikkaa käyttävät sisarmerkit, GM:ltähän tuota palettia löytyy, Saappikin...     

JoJio

Juu niin ne nuo gm:n jotkut Diiselit ovat isuzusta... Eikä näitä vissiin hinnan puolesta siks kovin arvosteta.. Esim. C-vecculin diisel koneet tulee italiasta? ainakin joskus näin kuullut.. Mut toisaalta tekis mielipitää toi oma autokuntosan vuoksi.. Eräskin ostetaan autoja liike tarjosi 500e kiitos ei, menny parikin kertaa tuo summa moiseen autoon. Ni siks tullu ajatus, et tekis mieli vaihtaa uudempaan, mut toisaalta mitä "hyvästä" luopumaan. Varmaan eräät tietyt henkilöt täällä aattelee, et vois viedä paaluun tollahinnalla olevan auton jo  ;D

VWonderman

No mut toi on vielä suht tuore, (noh, melkein samanikäinen kuin minä) niin kyllä siitä nyt ainaki varaosia sais jos ei muuta. ::)

Pidä vaan toi.
Very Odd Looking Vehicular Object
(•_•)

RoccoScientist

Vähän vanhemmista autoista puheen ollen, vähän houkuttaisi hankkia tällainen jossain vaiheessa:

http://www.nettiauto.com/alfa-romeo/gtv/3262320

Sen voisi sitten osa kerrallaan kunnostaa ja pitää kesäautona. Sähkövikoja ja muitakaan ei tarvitsisi niin kirota, kun ne suorastaan kuuluvat tuollaiseen autoon. Tosin kolmelitrainen vaparikone ja vieläkin yllättävän hyviltä näyttävät muodot tarjoaisivat muutenkin vähän lievikettä luotettavuusmurheisiin. ^^
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 20.08.10 - klo:20:47
Noinhan minä sitä olen ajatellut, kuin Ironic32 kirjoittaa.

Taitaa olla muistissani ainakin kolme ex-työkaveria, jotka ovat säästäneet ja haaveilleet tekevänsä asioita sitten eläkkeellä, ja vuoden - parin jälkeen saaneet sydänkohtauksen.

Minä ajattelin siis elää nyt. Kadun tai en. Tuo normaali eläke sentään tulee, mutta vailla isompia ekstroja. Eläkevakuutukseen säästän pienimuotoisesti, mutta ei sen tuloilla juurikaan autoja vaihdella.

Sama homma, enkä lapsettomana säästä rahaa perinnöksi. Antaa mennä kun vielä ollaan elossa. Nuukuus ja saituus ärsyttävät, jos ei palkastaan nauti eläessään, se on mielipiteeni. Työkaverit kuuntelivat kauhuissaan viimeistä autonmyymis-ja ostotapahtumaa, ja juorut liikkuu -onko se mies päästään sekaisin. Täältäkin eräs kauhistunut bemaristi häipyi luettuaan autonvaihtohöyryämisistäni, kovin on elämä rajoittunutta jos tästä ulkopuolinen saa traumoja. :D

Eläkkeellä ei ole enää varaa myös vaihdella, mutta en tiedä olenko edes elossa, sen verta raskas on sukurasite geeneissä sairauksien osalta.

_156_

Lainaus käyttäjältä: JoJio - 20.08.10 - klo:21:36
Pistetääs oma näkökanta autovaihto juttuun.. Ite ajatellut tässä vaihtaa Vectraa 96 vähän uudempaan.. No ongelma on siinä, että mihinkä sitä vaihtaisi, auton arvo on 500-1000e elikkä aikalailla ilmaisia kilometrejä saisi ajella. Toiseks, auto on ollu 3vuotta vaihtanu kaikki olennnaisesti kuluvat osat. Sitten on tullu siihen ajatukseen, että vaihtaako vai ei, toisaalta vois ajaa ton auton kirjaimellisesti loppuun. Eli se vois kestää sen 200tkm vielä ja hinta tuskin enää paljoa tippusi.... Kovasti kiinnostaisi uudet vagit, ocu,yeti, golffi.. Mutkun ei tässä elämän tilanteessa nyt ole semmoseen varaa.. Ellei rikastu äkkiä 25te.... :) Mielipiteitä?  ;D

Eikös tässä ole aivan ideaalitilanne harrasteauton hankintaan. Toimiva ja edullinen käyttöauto on jo, pidät sen ja irrottaudut tuosta suomalaisen peruskaavasta punainen tupa, perunamaa, kaksi lasta ja kultainen noutaja. Ja sitten joskus se kartano-volvo ja jos lykästää, niin peräti mersu.

Unohda ocut ja golfit ja hanki elämääsi seksiä. Saman hintaista TT:tä, S3:sta, GTV:tä, Smart roadsteria, Tigra tms. katselemaan.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 21.08.10 - klo:08:56
Sama homma, enkä lapsettomana säästä rahaa perinnöksi. Antaa mennä kun vielä ollaan elossa. Nuukuus ja saituus ärsyttävät, jos ei palkastaan nauti eläessään, se on mielipiteeni. Työkaverit kuuntelivat kauhuissaan viimeistä autonmyymis-ja ostotapahtumaa, ja juorut liikkuu -onko se mies päästään sekaisin. Täältäkin eräs kauhistunut bemaristi häipyi luettuaan autonvaihtohöyryämisistäni, kovin on elämä rajoittunutta jos tästä ulkopuolinen saa traumoja. :D

Kukin taablaa tyylillään asiassa kuin asiassa, se ihmisten pitäisi ymmärtää.

Itse myönnän olevani nuuka ja saita muiden silmissä, mutta ei vain oma luonto anna perää esim vaihtaa autoa aina kun siltä vähän tuntuu vaikka nuukuus ja saituus onkin vuosien mittaan aiheuttanut sen että nyt siihen olisi varaakin. Ostamisesta ei vaan saa tarpeeksi "kicksejä" vs menetetty raha. Melkein yhtä hauskaa on seurata muiden autovaihtoja Vagarenassa :D.

En tykkää matkustellakkaan, kyllästyn etelässä, kun ei perheellinen voi tehdä enää A-luokan matkojakaan ;).
Kai se on jotain turvallisuuden hakuakin kun pitää olla reilusti rahaa jemmassa pahan päivän varalle. Mulla tosin on jälkikasvua, joten ei säästyneet pennoset siinä mielessä mene hukkaan. Ymmärrän hyvin, että lapsettomilla on paljon suurempi huokutus pyrkiä nollaamaan tilanne.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 21.08.10 - klo:10:15
Kukin taablaa tyylillään asiassa kuin asiassa, se ihmisten pitäisi ymmärtää.

Itse myönnän olevani nuuka ja saita muiden silmissä, mutta ei vain oma luonto anna perää esim vaihtaa autoa aina kun siltä vähän tuntuu vaikka nuukuus ja saituus onkin vuosien mittaan aiheuttanut sen että nyt siihen olisi varaakin. Ostamisesta ei vaan saa tarpeeksi "kicksejä" vs menetetty raha. Melkein yhtä hauskaa on seurata muiden autovaihtoja Vagarenassa :D.

En tykkää matkustellakkaan, kyllästyn etelässä, kun ei perheellinen voi tehdä enää A-luokan matkojakaan ;).
Kai se on jotain turvallisuuden hakuakin kun pitää olla reilusti rahaa jemmassa pahan päivän varalle. Mulla tosin on jälkikasvua, joten ei säästyneet pennoset siinä mielessä mene hukkaan. Ymmärrän hyvin, että lapsettomilla on paljon suurempi huokutus pyrkiä nollaamaan tilanne.

Ihan ku olisin itse kirjoittanut !

Itse 'pääsin' nyt kesällä aidan toiselle puolelle, tilanteeni ollut ihan sama kuin mrs. Vectralla paitti että oma peli oli vielä parempi  ;D , tiesin että parempaa KÃ,,YTTÖpeliä omiin tarpeisiini en voi saada mutta halu/tarve nauttia elämän silläkin saralla kasvoi niihin mittoihin että ratkasu tuli tehtyä (joskin kohdettakin katsellessa meni se pauttiarallaa 18 kuukautta). On jälkeläinen, lehdessä on myös siinä heti ekalla palstalla vasemmalla kavereiden nimiä joilla syntymäaika samaa luokkaa kun mun, tyttärelleni kesties tarpeeksi alkupääomaa kun saa mun neliöt ja Wii-pelikonsolin  :D  Normaalina persaukisena pää ei vaan anna periksi uuden ostamiselle vaikka siihen olisi ollut mahdollista (ilman pankkisetien tapaamista), nyt tekemäni kompromissi tuntuu näin 10 viikon jälkeen edelleen niin onnistuneelta, toivottavasti vielä paljon pidempäänkin. Ainakin punasta ja mustaa on sopivasti. ;D

Ja oli jo aika saada loppusijoituspaikka 90-l lopulla hankkimilleni Focal:in huippuelementeille, näemmä sitä 124 C-koppasta soivaa elvistelypeliä ei sitten enää tule ........ (?)
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Ton-1

Pitänee vielä lisätä että ehkä se että 13 vuotiaasta asti itse rahoittanut jokaisen hankintansa 100% itse ohjaa rahankäyttöä, ja ymmärrys kehittyy erilaiseksi, vai vääränlaiseksi? Rahaa ei ole tullut lusikalla suuhun, jotain muuta ehkä.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

JoJio

_156_ on kyllä oikeassa, harraste autoa tässä on vähän toisaalta katellu, mutta se talli/projektipaikka puuttuu...  :-[ Mut kaikki aikanaan  ;) Toisaalta tekis mieli myydä oma pois, mutta ei sitä kukaan osta sillä hinnalla mitä haluais... Tai joku rintajouppi vois maksaa lähelle sen, mut sit maksaa ite ylimäärästä  :'(

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: JoJio - 21.08.10 - klo:11:28
Toisaalta tekis mieli myydä oma pois, mutta ei sitä kukaan osta sillä hinnalla mitä haluais...

Varsin tavallinen murhe.

Siihen auttaa reilu annos realismia, jos ei kerta-annos auta, niin käsittely uusitaan.

Vaginaman

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 21.08.10 - klo:08:56

Eläkkeellä ei ole enää varaa myös vaihdella, mutta en tiedä olenko edes elossa, sen verta raskas on sukurasite geeneissä sairauksien osalta.

Tuskin täältä kukaan häipyy pelkästään  pelkän autonvaihtorumbasi takia. En sitä ainakaan itse voisi uskoa en itsestäni tai muista. Kyllä minuakin tuo höyryämisesi ja eestaas vatvomisesi huvitti melkolailla ja skeptisesti suhtaudun tähän tulevaankin autoosi. Ei aikaakaan kun alkaa valitukset vaikka mistä pikkuseikasta ja auto vaihtuu taas ja taas vannotaan että merkki vaihtuu tai entiseen ei palata. Ei sitten herneitä, mutta sen verran sinun  tekstejäs lukeneena on vain ajan kysymys milloin tämä sama rumba alkaa taas. Tulee eteen omaisuuksia joista et tykkää ja jos tulee joku vika niin alkaa purnaus että ompa tämä huono tai valitus että ompa huono huoltoliike kun ei osaa korjata mitään. Kukin taaplaa tyylillään ja se kaikille suotakoon, mutta uskon että täysin tyydyttävää autoa ei sinulle löydy (etkä näytä hyväksyvän sitä ettei sellaista vaan yksikertaisesti edes ole) ja kohta ollaan taas autokaupoilla.

skula

Hetki sitten tuli lyötyä kättä päälle.. CC poistuu pihasta..

Tyhjä tunne.. Mitä sitten?

Vaikka kuinka on tehnyt taustatyötä, ja jo päättänytkin seuraavan auton, mutta jostain syystä kämmenet alkaa hikoilla.. Ja autonvalmistajien sivuja vilisee näytöllä..

Miten hemmetissä tästä nyt selviää?

Apuva..

Uutta ei edes kannata ottaa kuin vasta ensi vuonna, niin kuin pitikin - eli tämä lienee kuosissa. Mutta ihan vahingossa - juu ihan oikeesti vahingossa - bongasin tulevan kulkineen "esittelyautona" myytävänä paristakin paikkaa..

<helvetin pitkä huokaisu>

Erkka

Nyyh, sinne lähti upea CC, jonka olen myös itse livenä nähnyt. Otan osaa tuntemuksiisi, Skula.
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Markku J

Onnittelut kaupasta Skulalle.

Kyllähän tähän aikaan vuodesta vielä kannattaa harkita vaikkapa esittelyauton ostoa. Muuten on edessä aika pitkä 4,5 kk odottelujakso. Tosin tuonhan se vaatii, jos tehdastilauksen haluaa konfiguroida, kuten Skula kaiketi haluaa. Demoautoissa ei liene a-vakkareita.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy