Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

tuRboman

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 28.07.13 - klo:21:57
Aston Martinia, vaikka vanhempaakin, ei voi mitenkään verrata massojen  "halpis" autoon, Audi A3:een. Jos Aston Martinin haluaa, niin se pitää ostaa. A3/S3 ei voi uutenakaan mitenkään kilpailla sen kanssa (vajaasylinterisiä pikkuautoja, joiden perusta on Volkkarin Golfissa). Itse ostaisin sen A-M:n, jos talous sen mahdollistaisi.

Tuota paremmin asiaa lienee vaikea ilmaista. Jälleenmyyntiarvosta taas mun arvaus on se, että tässä takapajulassa AM:n todellinen arvo tippuu nopeammin. Koska sille ei löydy helpolla ostajaa. Syyt löytyy tuossa aloittajan omassa vertailutaulukossa.

Itse en mitenkään ymmärrä, että vertailuparina on A3 ja Aston Martin?!?!
"All 4 The Driver"

jnsFI

Lainaus käyttäjältä: tuRboman - 29.07.13 - klo:11:05Itse en mitenkään ymmärrä, että vertailuparina on A3 ja Aston Martin?!?!

Hakusessa on suhteellisen pieni, näppärä ja tehokas auto. Aston on tilojen puolesta ehkä siinä ja siinä, mutta A3 menisi aivan hienosti - 300hp on myös erittäin mukavasti.

S3 olisi sellainen järkivalinta, Aston se märkä haave, joka on ollut jo hyvin pitkään. Ollako siis järkevä, vai repäistäkö ja ottaa kaulimesta otsaan. Ehkä se Astonilla ajaminen lievittää vähän tuskaa.
Audi S3 sedan quattro s tronic 2015
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business quattro s tronic 2012
Ex Audi A4 sedan 2.0 TFSI business multitronic 2009

Antza

Pakko tarkistaa että ilmeisesti/toivottavasti et aja autollasi kovin paljon..? Ei - en tarkoita kulutusta vaan käyttövarmuutta. Vierestä seurannut parin Jaguarin kanssa käytyä taistelua ja niiden kohdalla ei ainakaan voinut puhua käyttö- vaan harrasteautoista. Olivat tosin hieman vanhempia kuin kaavailemasi Aston mutta mutuna epäilen että samaa tautia voi olla siinäkin.
Skoda

VAG!

Lainaus käyttäjältä: jnsFI - 29.07.13 - klo:11:21
Hakusessa on suhteellisen pieni, näppärä ja tehokas auto. Aston on tilojen puolesta ehkä siinä ja siinä, mutta A3 menisi aivan hienosti - 300hp on myös erittäin mukavasti.

Mä voin ihan rehellisesti sanoa, että 300hv ei tunnu millään muotoa erikoiselta parin ekan kuukauden jälkeen. Jos haluaa oikeasti tehokkaan auton, niin silloin kaakkeja pitää olla reilusti enemmän.

Sinun tilanteessa Aston Martin kuulostaa kyllä paremmalta vaihtoehdolta. Mutta tässä on yksi iso mutta. Jos sellaisen hankkii, niin sitä olisi sitten pidettävä pitkään. Kannattaa varsin tarkkaan miettiä omaa autohistoriaa ja sitä, onko olemassakaan autoa, minkä haluaisi pitää pidempään kuin vuoden tai kaksi. Astonin myyminen tulee varmasti olemaan pitkä prosessi ja jos sen joutuu tekemään pakkoraossa, kun autokuume sumentaa järjen, on taloudelliset menetykset tuntuvia.

Se on selvä fakta, että S3 on tylsä koppiauto Vantageen verrattuna.

Skula

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 29.07.13 - klo:11:37Astonin myyminen tulee varmasti olemaan pitkä prosessi ja jos sen joutuu tekemään pakkoraossa, kun autokuume sumentaa järjen, on taloudelliset menetykset tuntuvia.

Varmasti näin. Mutta. Edelleen se Vantagekin on vain auto, ja jos sen on ostanut velattomasti, myymisestä jää edelleen ihan mukavasti rahua huonon päivän varalle.

Tuskin Vantagen ostajalla (tuon hintaisena) on rahapula, jota auton myyminen ei haittaisi?

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 29.07.13 - klo:11:37
Se on selvä fakta, että S3 on tylsä koppiauto Vantageen verrattuna.

Ja näin ollen, haaveiden toteuttaminen on joskus tehtävä, tai jää ikuisesti sille tasolle jossa ajaa sillä millä "voi turvallisesti ajella" kuten vaikka A4:lla tai Superbillä, ja kuolinvuoteellaan miettii miksi en sitä ja sitä ostanut kun oli mahdollisuus.

Itse ylitin tämän "pisteen" ja ostin aina haluamani automerkin(malliksi vaihtuu joskus kunhan tässä hilloja keräilen), joskin Astoniin verrattuna naurettavan halvan, mutta Porsche se kuitenkin on  8)

Mitä tahdon sanoa? Osta haaveiden auto, jos ja kun on mahdollista, huomenna se ei ehkä enää onnistu.
Romurautaa ja paalivehkeitä.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Skula - 29.07.13 - klo:12:08
Ja näin ollen, haaveiden toteuttaminen on joskus tehtävä, tai jää ikuisesti sille tasolle jossa ajaa sillä millä "voi turvallisesti ajella" kuten vaikka A4:lla tai Superbillä, ja kuolinvuoteellaan miettii miksi en sitä ja sitä ostanut kun oli mahdollisuus.

Suurin osa ihmisistähän ei toteuta haaveitaan, vaikka mahdollisuudet niiden toteuttamiseen olisivatkin olemassa. Tämä osaltaan varmasti juontaa suomalaisesta kulttuurista, missä on perinteisesti paheksuttu muuhun kuin mahdollisimman isoon asuntoon tuhlaamista.

Itse olen kotoa pois muuttamisen jälkeen pyrkinyt toteuttamaan asioista, mitä minä haluan ja vaikka suomalaisessa kulttuurissa ei kehua saa, niin olen varsin tyytyväinen siihen miten asiat ovat edenneet. Paljon on tullut nähtyä ja koettua, vaikka monien mielestä on tullut toimittua täysin päättömästi ;) Toki edelleen ajetaan vain Superbilla, mutta siinä on sentään toimiva moottori.

jnsFI

Lainaus käyttäjältä: Antza - 29.07.13 - klo:11:31
Pakko tarkistaa että ilmeisesti/toivottavasti et aja autollasi kovin paljon..? Ei - en tarkoita kulutusta vaan käyttövarmuutta.

Sellainen 12 000 km tulee nyt vuoteen. Keskiverto?

jnsFI

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 29.07.13 - klo:11:37Jos sellaisen hankkii, niin sitä olisi sitten pidettävä pitkään. Kannattaa varsin tarkkaan miettiä omaa autohistoriaa ja sitä, onko olemassakaan autoa, minkä haluaisi pitää pidempään kuin vuoden tai kaksi.

Tätäkin on mietitty. 2007:lla olisi jo nyt ikää se 6 vuotta. Sitä miettii, säilyttääkö Aston "henkisen arvokkuutensa" vielä 12 vuoden ikäisenä, vai tuleeko siitä vaan vanha auto. Jotkut autot paranevat kypsyessään (tietyt Porschet jne.), mutta jotenkin sitä on vaikea sisäistää näinkin uusista autoista. Onko se siis "klassikko" vielä reippaan ajan päästä, vai onko se vaan vanha urheiluauto josta on se hohto jo kulunut.

Järki ja tunteet ei mahdu samaan kuppiin tätä miettiessä.

Skula

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 29.07.13 - klo:12:28
Itse olen kotoa pois muuttamisen jälkeen pyrkinyt toteuttamaan asioista, mitä minä haluan ja vaikka suomalaisessa kulttuurissa ei kehua saa, niin olen varsin tyytyväinen siihen miten asiat ovat edenneet. Paljon on tullut nähtyä ja koettua, vaikka monien mielestä on tullut toimittua täysin päättömästi ;) Toki edelleen ajetaan vain Superbilla, mutta siinä on sentään toimiva moottori.

Minua ei kiinnosta mitä muut tekevät, tai haluava tehdä, tai minkä näkevät vääräksi tai typeräksi toimintamalliksi.

Ja se moottori, se nyt voi mennä niin Skodasta kuin Astonistakin. Ja so what? Automies voi aina sanoa että omistin/omistan Astonin. Ja tuo lausunto kyllä sopisi minunkin suupielistä ulosvirtaavaksi..

Skula

Lainaus käyttäjältä: jnsFI - 29.07.13 - klo:12:46
Tätäkin on mietitty. 2007:lla olisi jo nyt ikää se 6 vuotta. Sitä miettii, säilyttääkö Aston "henkisen arvokkuutensa" vielä 12 vuoden ikäisenä, vai tuleeko siitä vaan vanha auto.

Aston on aina Aston, vaikka olis kuinka vanha tahansa.... Ei se muutu vain Skodaksi  :P

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Skula - 29.07.13 - klo:12:46
Ja so what? Automies voi aina sanoa että omistin/omistan Astonin. Ja tuo lausunto kyllä sopisi minunkin suupielistä ulosvirtaavaksi..

Kyllä mäkin olen itseeni pettynyt, jos seuraavan 10 vuoden sisään tallista ei löydy Autoa. Autoa missä ei ole mitään järkeä, autoa mikä ei ole millään mittarilla kompromissi.

jnsFI

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 29.07.13 - klo:12:51
Kyllä mäkin olen itseeni pettynyt, jos seuraavan 10 vuoden sisään tallista ei löydy Autoa. Autoa missä ei ole mitään järkeä, autoa mikä ei ole millään mittarilla kompromissi.

Tälläinen hankinta olisi helposti perusteltavissa esim. 50-villitykseksi - itselleenkin. Siihen on kuitenkin aikaa melkein 20-vuotta, joten hieman joutuu käymään sisäistä kamppailua. :D

VAG!

Lainaus käyttäjältä: jnsFI - 29.07.13 - klo:12:53
Tälläinen hankinta olisi helposti perusteltavissa esim. 50-villitykseksi - itselleenkin. Siihen on kuitenkin aikaa melkein 20-vuotta, joten hieman joutuu käymään sisäistä kamppailua. :D

Kyllä mäkin sen Auton haluan ennen viisikymppisiä :)

Itse asiassa sellainen oli jo vakavassa harkinnassa keväällä, mutta nyt on sellainen ongelma, että muuton jälkeen meidän nykyiseen parkkihalliin ei pääse kovin matalalla autolla. Sport-alustainen Superbikin raapi pohjasta kiinni, joten Autolla sinne ei pääse.

Quality

Avasin uuden keskustelun tuonne unelmista keskustelua varten.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Mike Holder

Audi S3 on ihan hieno peli, ei siinä mitään. Mutta tässä tapauksessa tyystin väärässä seurassa. Useimpien VW & Skoda -mallien tapaan, S3:ssakin on pikkuautomaisesti moottori poikittain keulalla (etuvetoinen platform) -> Auton mittasuhteet ovat suoraan perheautosta (mm. etuakseli työntyy lähelle kabiinia ja pyöräkotelot tulevatkin osittain jalkatilaan). Keulanylitys on tosin tässä tapauksessa hyvin aisoissa (vrt. Skoda Superb). Itse pohtisin jotain näiden kahden välimaastosta (Audi S5?).

Jokker

Viisas F. Lamborghini totesi: "Jokaisen miehen on elämänsä aikana omistettava auto jossa on vapaasti hengittävä V12."

jnsFI, eikös Aston oo täysin selkeä valita? :)
Audi A6 Avant 3.0TFSI quattro '09

ex: BMW 520dA touring '12, Audi A5 coupé 3.0 TDI quattro '10, Audi A5 1.8 TFSI '07

Liha

Lainaus käyttäjältä: jf - 20.07.13 - klo:18:21
Suitsan uusi sx4. Bensatomaattinelarixenoneilla sekä tutkilla tulossa ja jos on nopea syyslokakuuhun luovutus. Subbea edullisempikin...

Kerro toki lisää. Kävin tänään paikallisessa Sukisuki-liikkeessä kyselemässä S-Cross CVT:n perään, eivät tienneet muuta kuin ehkä joskus syksyllä tulee. Ei hintoja, varustetasoja, luovutusajoista sun muista puhumattakaan.

Markku J

Kävin tänään kyselemässä vaihtotarjousta Subaru Outbackiin. Heikko alennusprosentti 5,5 % ja surkea vaihtohyvitys laittoivat jäitä hattuun.

Näköjään halpisautonkin arvo laskee kaupasta ulos ajaessa rankasti. 4 kk ja 2500 km ajoa ja arvonalenema 29% nettohinnasta. Tällä pitää kai ajella pitkään. ;D

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 06.08.13 - klo:13:46
Tällä pitää kai ajella pitkään. ;D

Tervetuloa meidän persaukisten keskuuteen ;)

Tonto

Itsekkin laitoin parista diesel bemmistä tarjouspyyntöä ja täytyy todeta että jäitä täälläkin saa laittaa hattuun, oli niin karmeat hyvitykset...Jospa sitä saisi kaupat hierottua uudesta farmari civicistä kun ensi vuonna sellainen tulee myyntiin  :)

tuRboman

Kävin tänään kyselemässä vaihtotarjousta Subaru Outbackiin. Heikko alennusprosentti 5,5 % ja surkea vaihtohyvitys laittoivat jäitä hattuun.

Subaruista, eritoten Forestereista ovat antaneet järkiään kunnon hyvityksiä uusiin Subaruihin.
Ei (Laakkosella?) arvosteta perusmallin volkkaria?
Hyvää autoa kävit tinkimässä ;)
"All 4 The Driver"

MMV

Minulla oli pari autoa sitten vm. -10 Outback Diesel ja en usko, että auto olisi sellainen, jota Markku haluaisit omistaa. Pirssi on vain niin perijapanilainen, että euroautoihin tottuneen on siihen vaikea kotiutua. Lisäksi arvonalenema oli keskimääräistä suurempi ja osa autokauppiaista suhtautui Subaruun selkeästi kielteisesti, joka heikentää edelleen auton haluttavuutta nopeaa autonvaihtofrekvenssiä toteuttavilla.

tuRboman

Joo. Se ei sovellu kojelaudanhiplaajille ;)
"All 4 The Driver"

Markku J

;D Tuon kyllä huomasin. Aito japanilaistunnelma. Mutta autoa on niin paljon kehuttu, että uskon sen olevan kelpo laite. Tavallinen Legacy oli mielessäni, mutta sedania ei saa dieselautomaattina. Katsellaan sitten vielä kierros, jos saan töitä. Tämä on esilämmittelyä vasta.

Ohikulkija

LainaaNäköjään halpisautonkin arvo laskee kaupasta ulos ajaessa rankasti. 4 kk ja 2500 km ajoa....
LainaaLegacy oli mielessäni, mutta sedania ei saa dieselautomaattina....

Markku J: Jos ajat 4kk 2500km, niin miksi katselet dieseliä? Eikös kannattavuusraja liiku jossain 20tkm /v

tuRboman

Kaiken ei ilmeisesti aina tarvitse olla kannattavaa!? Vai miksi muuten vaihdetaan uusi uuteen? Tuo diesel cvt on makea ajaa ja en yhtään ihmettele jos sitä jolu haluaa ihan muuten vain.
"All 4 The Driver"

Markku J

Veikkaisin dieselin olevan paljon pontevamman ajella nurkkapyörittelyssä kuin vaparibensan. Pitää ajella tuo kokeeksi, kun muut asiat ensin hoituvat.

Myös Ocu RS on koeajolistalla ja miksei myös Golf & A3 "wannabe" nelivetona.

tuRboman

Tuo diesel on tosiaan mukava ihan nurkkapyörittelyssä. Mutta eipä tämä vaparibensakaan paha ole.
"All 4 The Driver"

tuRboman

Uus RS Ocu on myös kyllä varmasti makea auto kaikin puolin. Ja JOS sillä malttais ajaa yhtään kauemmin niin arvokin tuntuu pysyvän ihan hyvin.
"All 4 The Driver"

MMV

Nyt olisi päätettävä, kumman pirssin vaimolle valitsisi, Hyundai i30 3D vai Kia ProCeed... Lähes identtiset autot ja lähes identtinen vaihtotarjous. Vaimon mielestä nuo kaksi autoa ovat kuulemma parhaimman näköiset autot mitä max 23 tonnin hinnalla löytyy ja ulkonäkö on auton hankinnalle kuulemma 90% peruste! ;D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy