Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

Peeveli

Tottahan toki aina autonvaihdossa ottaa takkiin eli arvo alenee, mutta todella rehellisesti sanottuna V40:n arvonpudotus oli todella hämmentävää toiseen suuntaan; olin varautunut haukkomaan henkeä ja ottamaan tuolista tukea kuullakseni kovan hintaromahduksen. Toisin kuitenkin kävi. Tuuristakin kiinni,ehkä, eli oikeaan aikaan oikeassa paikassa.

Vieläkään ei tullut paluuta vagiin, siitä pahoittelut, mutta katsotaan sitten aikanaan uudelleen.

apo

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 23.02.13 - klo:20:38
Tottahan toki aina autonvaihdossa ottaa takkiin eli arvo alenee, mutta todella rehellisesti sanottuna V40:n arvonpudotus oli todella hämmentävää toiseen suuntaan; olin varautunut haukkomaan henkeä ja ottamaan tuolista tukea kuullakseni kovan hintaromahduksen. Toisin kuitenkin kävi. Tuuristakin kiinni,ehkä, eli oikeaan aikaan oikeassa paikassa.

Vieläkään ei tullut paluuta vagiin, siitä pahoittelut, mutta katsotaan sitten aikanaan uudelleen.
Tuossa tarjouksessa voi olla myös kyse näkyvyyden aikaan saamisesta.

Ã,,läkä yhtään pahoittele tuota "oikeaan" leiriin paluusta, sen verran "hyvää" laatua sieltä tällä hetkellä pukkaa ulos.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 23.02.13 - klo:20:38
Tottahan toki aina autonvaihdossa ottaa takkiin eli arvo alenee, mutta todella rehellisesti sanottuna V40:n arvonpudotus oli todella hämmentävää toiseen suuntaan; olin varautunut haukkomaan henkeä ja ottamaan tuolista tukea kuullakseni kovan hintaromahduksen. Toisin kuitenkin kävi.

Pakko kysyä: Kysyitkö Auriksen käteishintaa?

Quality

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 23.02.13 - klo:21:14
Pakko kysyä: Kysyitkö Auriksen käteishintaa?

Ilmeisesti tarkoitat nettohintaa ilman vaihdokkia?
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Quality - 23.02.13 - klo:21:22
Ilmeisesti tarkoitat nettohintaa ilman vaihdokkia?

Näinkin asian voi ilmaista :)

yrrah

Onnitelut Peevelille.  :)

Itse soudan ja huopaan A3:n ja M-B CLA:n välillä.
BMW 116i A tippui pois tyhmän luistoneston takia.

Audi koeajettu viikolla ja kyllä tuo tuntuu hyvälle.
Taitaa pitää vielä lykätä vaihtoa, että pääsee ajamaan tuon CLA:n.
Hintakattona olen pitänyt 35tâ,¬, niin taitaa joutua hieman venymään jos päädy tuohon CLA:han.  :)

Alennuksia ovat tarjonneet seuraavasti:
Audi A3 Business -4%
M-B Business mallista -3%
Ja tetenkin verottomasta hinnasta.
Onko linjassaan?

OT:
Tuosta arvonalenemasta voisin kertoa omakohtaisen kokemuksen.

Kia Ceed tiputti hintaansa 1v / 20tkm aikana n. 2000â,¬ (+vetokoukku n. 600â,¬)
Nyt Sportage 1v 2kk / 20tkm n. 3000â,¬. (+vetokoukku n. 850â,¬)

Mercedes-Benz C200 4Matic
Tulossa: Polo R-Line 1.5 Evo

clima

Mistä Peeveliä nyt onnitellaan??
Palkan alennuksesta?
Vaihdosta V40:sta Aurikseen?

Itse olen lähinnä harmistunut Peevelin, Markku J:n ja Ton-1:n (jne?) työkuvioiden muutoksista, toisaalta uskon ettei em. kavereilla ole suurempaa hätää jatkossakaan.

jf

Lainaus käyttäjältä: apo - 23.02.13 - klo:20:45
Ajat ovat huonot ja tulevaisuutta jaetaan tänä vuonna isosti. Ocun uusi malli, Ceed ja i30 jne. merkkarit kuitenkin tarvitsevat huollonasiakkaita tuomaan jatkuvaa kassavirtaa tulevaisuudessakin ja toyo on kuitenkin menettänyt urpoilullaan osuuttaan. ::)
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

yrrah

Lainaus käyttäjältä: clima - 23.02.13 - klo:21:43
Palkan alennuksesta?

Itse olen lähinnä harmistunut Peevelin, Markku J:n ja Ton-1:n (jne?) työkuvioiden muutoksista, toisaalta uskon ettei em. kavereilla ole suurempaa hätää jatkossakaan.

Ei tietenkään noista palkan alennuksista tai työpaikan menetyksistä voi onnitella.

Minusta vaan tuntuu kirjoitusten perusteella, että Peeveli on tyytyväinen V40 => Auris vaihtoon ja olisi sen voinut tehdä jopa ilman palkanalennusta.
Mercedes-Benz C200 4Matic
Tulossa: Polo R-Line 1.5 Evo

Voimasavu

Lainaus käyttäjältä: clima - 23.02.13 - klo:21:43
Palkan alennuksesta?

Eiköhän se ole selvä, mistä onnitellaan kun ottaa huomioon, missä keskusteluketjussa ollaan. Noista muista ikävistä asioista voinee keskustella lisää jossain muussa ketjussa.

Lainaus käyttäjältä: yrrah - 23.02.13 - klo:21:32
Alennuksia ovat tarjonneet seuraavasti:
Audi A3 Business -4%
M-B Business mallista -3%
Ja tetenkin verottomasta hinnasta.
Onko linjassaan?

Eipä nuo kovin hyviltä vaikuta. Itselle tarjottiin 5.9 %.

nemos

Lainaus käyttäjältä: Voimasavu - 23.02.13 - klo:21:58
Eipä nuo kovin hyviltä vaikuta. Itselle tarjottiin 5.9 %.

A3 Sportbackiin? Uuden vai vanhan hinnaston mukaan?
Volvo XC60 T8 Inscription

V-O

Lainaus käyttäjältä: Voimasavu - 23.02.13 - klo:21:58
Itselle tarjottiin 5.9 %.
Tarjottiin alennusta audiin ja mersuun, joista yrrah kirjoitti. Voimasavu tietää audin ja mesen mallin ja varusteet vaikka me muut ei sitä tiedetä.

Voimasavu

Lainaus käyttäjältä: V-O - 23.02.13 - klo:22:06
Tarjottiin alennusta audiin ja mersuun, joista yrrah kirjoitti. Voimasavu tietää audin ja mesen mallin ja varusteet vaikka me muut ei sitä tiedetä.

??? :o

Niin siis tuosta "allekirjoituksesta" näkee, mikä mulle on tulossa, joten siis tietenkin siihen. 5% taitaa olla aika yleinen alennusprosentti.

Edit. Sekä uuden että vanhan hinnaston mukaan. Alennusprosentti pysyi samana vaikka hinnat laski. Ja ei niillä varusteilla ole mitään vaikutusta alennusprosenttiin. Niistä mitään alennusta saa. Alennus lasketaan auton verottomasta perushinnasta.

V-O

Aijaa tohon tulevaan audiin. Ok, meille ei ollu ihan varmaa tuo auto...

Minä olen saanu alennuksen myös tehdasvarusteista kahden viimeisen auton hankinnassa. Alennusprosentti oli merkattu varusteen hinnan kohdalle tarjoukseen.

Lisäksi olen huomannu että usein bisness-mallin hinnoista saa pienemmän alennuksen kun ei-bisnesmallin hinnoista. Lieneekö muilla samoja havaintoja?

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: apo - 23.02.13 - klo:20:45

Ã,,läkä yhtään pahoittele tuota "oikeaan" leiriin paluusta, sen verran "hyvää" laatua sieltä tällä hetkellä pukkaa ulos.

Minäkin luulen että Toyota haluaisi olla markkinaykkönen jatkossa myynnillisesti, ja Kaivokselan liike haluaa olla varmaan alueen myyntiykkönen. Sain aikoinaan jo Golfista huippuhyvityksen uuteen Avensikseen, ja sama myyjä asialla. Murskaavan suuri ero seuraaviin tarjouksiin. Minulle kelpaa mainiosti tuo autoliikkeiden kilpailu asiakkaista. Ehkäpä muilla k.o. merkin liikkeillä muualla maassa ei sitten ole tarvetta kisata, tai sitten katsoivat tuon hintaisen V40-Volvon hitaammaksi myydä sielläpäin? Toyota Itäkeskukselle autoni olisi myös tammikuussa kelvannut, toki alussa hyvitys olisi ollut alhainen mutta myyjä lähestyi pari päivää myöhemmin sähköpostilla ja räväytti uuden ja se oli kohtuu hyvä, häviten kuitenkin tälle Kaivokselan vastaavalle.

Ai niin, olihan vaihtoehtojen joukossa myös Golfin ja Ceedin lisäksi premiumeja kuten A3 1,4 tfsi 90 kW stronic business, BMW 116iA ja Mesen Aakkonen. Audi karsiutui sen kuivakytkimisen kaksikytkinvaihteiston takia (en osta enää ennen kuin konstruktio on "pomminvarma", hieno ja hyvä auto muutoin kyseessä ehdottomasti kuten Golfkin, Bemari taas yliherkän luistonesto/ajonvakautus-tsydeemin plus takavedon takia maamme kovissa lumitalvissa ja Aakkonen myös automaattina kaksikytkinvaihteisto (miten lie kestävyys, ei tietoa) ja vaikkapa automaatti-ilmastointi lisävaruste edelleen. Näissä premiumeissa myös vakuutuskulut korkeammat jolla on nyt itselleni myös jonkinmoinen merkitys. Hyviä pelejä nämä kaikki toki muuten, eikä tässä tarkoitus ole niitä vähätellä; valinta nyt vaan on pakko tehdä vaihtoehdoista ja punnita itselleen tärkeitä asioita.

Harvoinhan Tojo on tunnevalinta, mutta asiassa auttaa nyt tällä kertaa uutuusmalli, sen raikas ulkonäkö ja itselleni uusi mielenkiintoinen tekniikkarakenne. Näillä eväillä mennään.

Tarjouksen osalta ilman muuta uuden auton käteisalennuksen osuuden tiedän ja tajuan, aleprossa käteisellä oli 5 % ja sekin huomioiden itseni ei olisi kannattanut edes vaivautua kaupittelemaan autoani netin kautta.

Quality

Paljonko vähemmän Auriksessa on rahaa kiinni kuin V40ssä?

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 24.02.13 - klo:09:28
Ai niin, olihan vaihtoehtojen joukossa myös Golfin ja Ceedin lisäksi premiumeja kuten A3 1,4 tfsi 90 kW stronic business, BMW 116iA ja Mesen Aakkonen. Audi karsiutui sen kuivakytkimisen kaksikytkinvaihteiston takia (en osta enää ennen kuin konstruktio on "pomminvarma", hieno ja hyvä auto muutoin kyseessä ehdottomasti kuten Golfkin, Bemari taas yliherkän luistonesto/ajonvakautus-tsydeemin plus takavedon takia maamme kovissa lumitalvissa ja Aakkonen myös automaattina kaksikytkinvaihteisto (miten lie kestävyys, ei tietoa) ja vaikkapa automaatti-ilmastointi lisävaruste edelleen. Näissä premiumeissa myös vakuutuskulut korkeammat jolla on nyt itselleni myös jonkinmoinen merkitys. Hyviä pelejä nämä kaikki toki muuten, eikä tässä tarkoitus ole niitä vähätellä; valinta nyt vaan on pakko tehdä vaihtoehdoista ja punnita itselleen tärkeitä asioita.

Kertomasi perusteella vaikuttaa vahvasti siltä, että olit päättänyt joka tapauksessa luopua Volvosta (miksi?), mutta lopulta perustelit vaihdon itsellesi sillä, että sait vaihdetuksi halvempaan. Olen jokseenkin vakuuttunut siitä, että eräiden muiden ohella kuulut niihin, jotka "eivät voi sietää" samaa autoa vuotta (jopa puolta vuotta) kauempaa - merkkiin katsomatta.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Qrainderi

Lainaus käyttäjältä: Voimasavu - 23.02.13 - klo:22:25
Ja ei niillä varusteilla ole mitään vaikutusta alennusprosenttiin. Niistä mitään alennusta saa. Alennus lasketaan auton verottomasta perushinnasta.

Tuokin on ihan tapauskohtainen. Esim. BMW X3een olisin saanut 8% käteisalen, sekä verottomasta hinnasta, että jokaisesta lisävarusteesta mitkä olisin napannut. Sanoi vielä, että jos haluat lisätä jotain niin niihin tulee se sama 8%. Pisti kyllä ihan hyvän tarjouksen, mutta ei tällä kertaa.
VW Passat Variant 2.0TDI DSG Highline -13

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 24.02.13 - klo:09:28
Näissä premiumeissa myös vakuutuskulut korkeammat jolla on nyt itselleni myös jonkinmoinen merkitys. 

Myös japseissa on yllättävän kalliit vakuutukset, Aurikseen en muistaakseni ole laskenut mutta esim. Avensikseen olisi sama vakuutus ollut If:stä n.400â,¬/vuosi kalliimpi kuin ocuun saman kokoisella moottorilla.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

P.Alikka

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 24.02.13 - klo:09:48
Myös japseissa on yllättävän kalliit vakuutukset, Aurikseen en muistaakseni ole laskenut mutta esim. Avensikseen olisi sama vakuutus ollut If:stä n.400â,¬/vuosi kalliimpi kuin ocuun saman kokoisella moottorilla.
Tämä on totta. Meillä tässä 1,6 Avessa on hitusen kalliimmat vakuutukset kuin tuossa ex-Ocussa. Eroa ei ole paljon, mutta kun noin yleisesti pienemmällä (ja hemmetisti laiskemmalla  ;)) koneella asian luulisi olevan päinvastoin!
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

Voimasavu

Lainaus käyttäjältä: Qrainderi - 24.02.13 - klo:09:48
Tuokin on ihan tapauskohtainen. Esim. BMW X3een olisin saanut 8% käteisalen, sekä verottomasta hinnasta, että jokaisesta lisävarusteesta mitkä olisin napannut. Sanoi vielä, että jos haluat lisätä jotain niin niihin tulee se sama 8%. Pisti kyllä ihan hyvän tarjouksen, mutta ei tällä kertaa.

Ok, kiitos tarkennuksesta. Itse olin siinä uskossa, ettei lisävarusteista alennusta saa. No, eipä ole ennen uutta autoa tullut ostettuakaan, joten vertailupohjaa ei ole.

BlueM

Autonvaihtopohdiskelua on harrastettu jo jonkin aikaa ja tarjouksia on pyydetty. Ja muutama hyvä saatukin. Pohjalla on auton käyttökilometrien muutos 38tkm:sta arviolta 16tkm:iin vuotta kohden, kiitos työpaikan muutoksen. Ja tietysti se diesel-Golf tuli hommattua tuota pitkää matkaa varten vuonna 2011.
Nyt sitten on kierretty liikkeitä ja eri merkkejä kokeiltu. Kyllä tuo uusi 7-Golf on luokallensa mittapuu, sen verran hyvältä tuntui koeajolla. Bensa-auto on ajatuksena, koska pätkäajossa diesel+DPF ei kuullosta hyvältä, ainakaan pitkän päälle. Muuten olen todella tyytyväinen 6-Golfiin. Teknisesti viaton peli. Ja muutenkin.

Golfissa meni vasta takuukin umpeen ja kilometrejä on reilusti alle 40 tkm, eli auto on ns. uutta vastaavassa kunnossa. Mutta kuinka paljon pitäisi laittaa välirahaa, että saisi edes samat varusteet, kahdet pyörät aluilla, vetokoukun ym. , onkin toinen juttu. Jos nyt puhutaan perusautosta, niin väliraha voi olla näennäisesti pieni. Mutta kun em. kamppeet on samat kuin vanhassa oli, niin summa voi tuplaantua.

Myyjät ovat ystävällisiä ja antavat autoja koko viikonlopuksi ajoon, jos vaan haluaa. Jossain vaiheessa homman mielekkyys alkaa "lyömään sormille" ja mieleen tulee kysymys: "miksi vaihtaa, jos vanhassakaan ei ole valittamista". Oma tausta on sellainen, että yhdellä autolla olen ajanut korkeintaan 130 tkm/alle 4 vuotta. Jotkut autoista ovat menneet vaihtoon alle kahden vuoden ajon jälkeen, keskimäärin kolmen. Yhtään autoa ei ole ostettu uutena, mutta useampi on ollut esittelyauto. Näistä esittelyautoista saa joskus hyvän tarjouksen: kilometrit ovat olleet 1500-4000 tkm, kaksilla renkailla, lämppärin piuhoilla ym. Itse olen sen vetokoukun vielä tingannut kauppaan.

Tällä hetkellä tuntuu siltä, että otan sen DPF-riskin ja jatkan parivuotiaalla Golfilla. Kyllä isolla tielläkin aina välillä ajetaan, pääosin tosin tuota pätkäajoa. Kai se on tuo ikä, kun rauhoittaa. Ennen olisin keksinyt jos vaikka minkä syyn, että on pakko vaihtaa. Nyt ei enää jaksa. (Kävin kokeilemassa ylemmän keskiluokan japanialaista kehonsiirtovälinettä, vaan ei oikein sytyttänyt. Kyllä Golfissa sentään on ajo-ominaisuudet  ;))

Kvee

Lainaus käyttäjältä: Qrainderi - 24.02.13 - klo:09:48
Hyvän olet alennuksen saanut, mistä liikkeestä jos saa kysyä? Itse sain ex. A6:seen n. 6% business versioon, ja lisävarusteista en mitään...ja A4:seen taisi olla 4%. Mutta olenkin amatööri  ;).

Ainahan sitä halutessaan perusteet autonvaihdolle löytää - kuten Peeveli, eli onnea vaan sinulle tilauksesta - joskus paremmat ja joskus huonommat.

JakeS

Tämä autokuume on aika kiusallinen asia. Itselläni myös erittäin oirehtivana tällä hetkellä. Valinnanvaikeus, tai oikeastaan vaatimukset, tarjonta ja ennen kaikkea hintakatto ovat ne asiat mitkä tässä häiritsee. Järkiautojahan talossa on kaksi kappaletta. Sharan ja Mondeo joista jälkimmäisen haluaisin laittaa vaihtoon. Mitään järkisyytähän siihen ei ole koska Mondeollakin on ajettu 2,5 vuoteen vain 48 tkm, mutta nelivetoa tekisi mieli. Hinailen parin tonnin luokkaa olevaa perävaunua ajoittain ja varsinkin näin talviaikaan on etuvetoisella melko toivotonta. Jos liikkeelle pääsee niin loppupelissä ei tiedä kumpi vie enemmän mennessään. Toisaalta moottoripyöräilyyn ei ole ollut viime vuosina aikaa ja haluaisin saada edes jonkinlaisia "kiksejä" suorituskyvyn merkeissä. Se, että onko se diesel vai bensa ja mitä se kuluttaa niin ei ole juurikaan väliä.
Vuosimallin suhteen en haluaisi vanhempaan vaihtaa joten vähintään -11 mallinen. Audeja olen katsellut mutta perävaunupainot riittää hädintuskin vasta A6-nelivedoissa. Kyseinen auto väh. -11 mallisena ja isommalla moottorilla karkaa ainakin Suomesta ostettuna budjettini yli. Ei kuitenkaan viitsisi näinä epävarmoina aikoina itseään löysään hirteen laittaa.
Kävin Vw-airportissa katsomassa -11 mallista Passat Varianttia  3,6 l fsi 4motion versiona. Varsin mukava laite kaikenkaikkiaan. Vetokykyä olisi riittänyt peräti 2200 kg , ulkonäkö sopivan vaatimaton mutta välirahaan jäi parin tonnin heitto. Jälkikäteen mietiskelin että jos kumpikin olisi tullut tonnin vastaan niin....Noh, turha marista. Auto on siirtynyt jollekin onnelliselle omistajalle ja minun autokuumeeni jatkaa kasvamista.
Aika vähän löytyy vaatimusteni mukaisia autoja kun hintana alkaa tuo 50 tonnia olemaan yläraja...
Bemari m135 -16,  Renault Clio  -17, S-max 2,0 tdci -18, Vw Polo sedan -19

Routa

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 24.02.13 - klo:09:48
En kyllä ihan yleistäisi. Tuli nimittäin pienenä yllätyksenä viime autonvaihdon yhteydessä että kaksilitraisen Mazdan liikennevakuutus oli ihan merkittävästi halvempi kuin edellisen 1.6 litraisen saksalaisen. Kasko nyt on kalliimpi, mutta uudempaan autoon otin paremman turvankin niin se selittää eroa osaltaan.
Entinen VAG-kuljettaja.

JeanC

JakeS mites tuollainen Volvo S80, eihän se tuolla D5 mikään tykki ole, mutta kai tuohonki saa lisää tehoa  ::)

joukolainen

Jos tilat riittää A4 avantissa tuolla 3.0 tid saa vetää 1900 kg kärryä ja oma 2010 tuli maksamaan veroineen Saksasta pikkasen yli 30t. Alta 50t saa esim Q5 Saksasta tai jopa A6.
Audi A4 avant 3.0 tdi quattro tiptr. S line -10

JakeS

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 24.02.13 - klo:18:46
JakeS mites tuollainen Volvo S80, eihän se tuolla D5 mikään tykki ole, mutta kai tuohonki saa lisää tehoa  ::)
Ei lainkaan hullumpi. S80 on harvoja volvoja joista minä tykkään. Perheelliselle vain ei sedan korimallina ole paras mahdollinen. Hyviä autoja nuo volvot ovat mutta ei ole koskaan olleet minun juttuni vaikka muutaman tuhannen kilometriä olen niitä koeajanut.
Bemari m135 -16,  Renault Clio  -17, S-max 2,0 tdci -18, Vw Polo sedan -19

JeanC

Tai sitten Saksasta Merdes-Benz E350 CDI 4Matic. Kärryn liikkuvuuden takaa yli 600nm vääntö  8)

Taky

Lainaus käyttäjältä: BlueM - 24.02.13 - klo:16:52
Tällä hetkellä tuntuu siltä, että otan sen DPF-riskin ja jatkan parivuotiaalla Golfilla.

Ja se on kaikista vaihtoehdoista edullisikin vaihtoehto - kallimmat kilometrit on jo takana.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Routa - 24.02.13 - klo:18:33
En kyllä ihan yleistäisi. Tuli nimittäin pienenä yllätyksenä viime autonvaihdon yhteydessä että kaksilitraisen Mazdan liikennevakuutus oli ihan merkittävästi halvempi kuin edellisen 1.6 litraisen saksalaisen. Kasko nyt on kalliimpi, mutta uudempaan autoon otin paremman turvankin niin se selittää eroa osaltaan.

Myös Mazda kutosen vakuutus olisi ollut huomattavan kallis Octaviaan verrattuna. Toki näissä on vakuutusyhtiökohtaisia erojakin, vaihtamalla IF:stä Turvaan olisi Ocu vs. Avensis ero kaventunut alle puoleen.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy