Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

Waltsu83

Audi A6 4G 2.0 TDI multi -11
Tulossa Seat Leon Cupra 280 DSG
Ex. Audi A1 185 hp S-line S-tronic -12
MAN TGL -99
MAN TGA -08
Fiat Ducato Multijet 130 -12

Stabilizer

Kummallinen on ihmismieli. Alla jokseenkin sellainen auto mistä olen haaveillut ja johon olen tyytyväinen. Silti uusi KIA cee'd houkuttaa ja kovasti. Pitänee käydä koeajamassa ja toivoa että siinä olisi vaikka huonot penkit ja huonosti toimiva automaatti :). Tai sitten autokauppias antaisi huonon tarjouksen.

Nykyisin siis ajelen 2010 superbilla.
Superb 2,0 TDI 170 Elegance DSG vm.2010

automaattori

Lainaus käyttäjältä: Stabilizer - 06.12.12 - klo:12:17
Kummallinen on ihmismieli. Alla jokseenkin sellainen auto mistä olen haaveillut ja johon olen tyytyväinen. Silti uusi KIA cee'd houkuttaa ja kovasti. Pitänee käydä koeajamassa ja toivoa että siinä olisi vaikka huonot penkit ja huonosti toimiva automaatti :). Tai sitten autokauppias antaisi huonon tarjouksen.

Autokuume on kummallinen tauti, se saa välillä ihmismielen todellakin ihan sekaisin. Kia on varmaan ihan OK, mutta odottaisin kyllä uutta Octaviaa, jos Superbiin olet ollut tyytyväinen.
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Stabilizer

Uutta octaviaa odottelen myös kovasti. Pitää vaan toivoa että hinnoittelu ei karkaa käsistä. Josko seuraava auto olisi ensimmäinen ihan uusi auto. Hyvin varusteluilla käytetyillä kun on tottunut ajamaan niin vielä tuntuu kalliilta nuo uudet jos ruksii haluamansa varusteet. Tietysti köyhästä tuntuu kaikki kalliilta :)

JaskaPankuttaja

Lainaus käyttäjältä: Audis - 06.12.12 - klo:11:14
Niin ja Afrikassa kuolee joka sekuntti lapsi nälkään,niin mitä sitä muutamasta merimiehestä! Kukin tyylillään!

ps.venäjälle olivat autot menossa!

Jaa, no jos Venäjälle oli autot menossa niin sitten ei ole laivan miehistöllä väliä!
Ja olivat kuitenkin joitakin filippiiniläisiä niin eihän niillä niin väliä ole, ainakaan jos 2000 autoa meni meren pohjaan.

Niinhän se on, mieluummin otan odottamatta uuden auton alle kuin mietin Afrikan nälkäänäkeviä.

Titta Jokisen tukka

Lainaus käyttäjältä: JaskaPankuttaja - 06.12.12 - klo:14:37
Jaa, no jos Venäjälle oli autot menossa niin sitten ei ole laivan miehistöllä väliä!
Ja olivat kuitenkin joitakin filippiiniläisiä niin eihän niillä niin väliä ole, ainakaan jos 2000 autoa meni meren pohjaan.

Niinhän se on, mieluummin otan odottamatta uuden auton alle kuin mietin Afrikan nälkäänäkeviä.

Tämä nyt kuitenkin on autonvaihtopohdiskelua -niminen ketju. Kelju onnettomuus ja turhia kuolemia joka tapauksessa.

Poden maailmantuskaa -ketjun voi jokainen perustaa, jos siltä tuntuu.

JaskaPankuttaja

Lainaus käyttäjältä: Titta Jokisen tukka - 06.12.12 - klo:14:48
Tämä nyt kuitenkin on autonvaihtopohdiskelua -niminen ketju. Kelju onnettomuus ja turhia kuolemia joka tapauksessa.

Poden maailmantuskaa -ketjun voi jokainen perustaa, jos siltä tuntuu.

Ja tämä on autoaiheinen sivusto eikä laivanupotuspeli.

Itkuvirret mereen uponneista, vaikka sitten laivan mukana, autoista myös jonnekin maailmanparannussivuille.

Antero

Jos bensamoottoria olet vailla, niin valitettavasti et joudu pettymään automaattiin joka on melkeimpä parasta koko autossa. Diesel-automaatinkin koeajoin ja nätisti vaihtoi sekin, joskin kulutus siinä on reilusti manuaali korkeampi, ainakin paperilla. Ja penkit ovat erinomaiset, juuri tänään taas asian huomasin kun 250km brömistelin menemään. :)

Stabilizer

Lainaus käyttäjältä: Antero - 06.12.12 - klo:16:37
Jos bensamoottoria olet vailla, niin valitettavasti et joudu pettymään automaattiin joka on melkeimpä parasta koko autossa. Diesel-automaatinkin koeajoin ja nätisti vaihtoi sekin, joskin kulutus siinä on reilusti manuaali korkeampi, ainakin paperilla. Ja penkit ovat erinomaiset, juuri tänään taas asian huomasin kun 250km brömistelin menemään. :)

Tätä minä vähän pelkäsin.
KIAssa minua puhuttelee ilman koeajoa:
-hieno sisältä ja ulkoa. Perä farmarissa mauton mutta muuten upea.
-7 v takuu, ei pitäisi olla isoja yllättäviä menoja tiedossa.
-Uusi bensakone ilman turboa kuulostaa varmemmalta kuin nykyinen 200tkm ajettu tdi dsg yhdistelmä. Vielä tuossa ei ole valittamista mutta riskinsähän tuossa voi olla.
-Voisin kuvitella että 135hp on riittävä dct:n kansa. Nyt on 170hp ja tuo on vähintäänkin riittävä eli tuossa voi olla pettymyksen paikka.
- Huhu kertoo että Delta antaa varsin hyviä vaihtotarjouksia vaihtaessa kiiaan.
Miinuksia:
Haluaisin ehdottomasti tx varustetason ja siihen lux-paketin= ihanan kallista.

No, jään vielä odottelemaan ocua ja toivon etten heikkona hetkenä eksy koeajolle. Taloudellisesti olen laskenut että vaihto on mahdollinen mutta ei järkevä.

Antero

Joo itse sain Deltasta todella hyvän hyvityksen kun vaihdoin Golfin Ceediin. Itselleni nuo 135 pollea riittävän hyvin, kiihtyy rivakasti ja ohitukset hoituu leikiten. TX-varustetaso houkutteli kyllä itseänikin, on todella upea sisältä naveineen kaikkineen. Ei häpeä yhtään esim. Uuden golfin rinnalla. Ja onhan ne 17" vanteet komeat. Hinta vain pomppasi turhan kovaksi.

repe59

Millainen ajettavuus? ainakin erilainen superin jälkeen, uutta ceediä en ole kokeillut, i30 oli jotenkin liian "pehmeäperäinen", tykkään tietystä jämäkkyydestä ;)
Skoda Kodiaq 4x4 2.0 TDI -18
ex-Skoda Octavia 1,6 tdi dsg Elegance lb -13,
Brilliant Silver
ex-Mitsubishi Pajero 3,2 DID -01
ex-Skoda Octavia II 1,9 tdi hb ambiente -07

Antero

Ceed on viritetty alustan osalta I30:n verrattuna jäykemmäksi ja ajettavuus muutenkin astetta sporttisempi. Jotkut tykkää pehmeämmästä kyydistä, itselle tuo Ceed tuntui paremmalta kun ei sekään kuitenkaan mitenkään epämukava ole.

Arcca

^Mites melu, sitä tunnutaan lehtitesteissä arvosteltavan eniten Ceed/i30:ssa?
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Antero

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 06.12.12 - klo:18:02

Onhan sitä rengasmelua jonkin verran, tuulensuhinoita taasen ei juurikaan. Jos radio ei ole päällä, niin juuri ja juuri kuskinpuolelta jotain kuuluu, mutta hyvin minimaalista. Karkea asfalti kun sattuu alle, niin melua on, mutta niinhän se taitaa olla vähän kaikissa saman kokoluokan autoissa, tosin uudesta Golfista en tiedä. Sitä jotkut tuntuu kehuvan hiljaiseksi ja toisten mielestä rengasmelua taas on liikaa. Hyvällä tiellä Ceed on mielestäni ihan kohtuullisen hiljainen. Vaan kaippa se on jokaisen itse kokeiltava onko melua liikaa vai ei.

yrrah

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 06.12.12 - klo:18:02

Ainakin omakohtaisen koeajon perusteella esim. VII Golf oli selvästi hiljaisempi.
Myös Ceedin keskialue ohjauksessa jotenkin liian kevyt, mutta onneksi sport-asento korjaa hieman tilannetta.
DCT vaihteisto toimii hienosti.

Omalla kohdalla tuokin oli vaihtoehtona, mutta on vaan liian tylsä. :-\
Mercedes-Benz C200 4Matic
Tulossa: Polo R-Line 1.5 Evo

Stabilizer

Rengasmeluun on joutunut tottumaan ja sitä sietämään kun vaihtoi ranskalaisista autoista pois. Nykymallin Ocu ei mielestäni ole liian meluisa ja suberbissakin rengasmelu on varsin voimakas vaikka ocua hiljaisempi onkin. Uutta ranskalaista en ole omistanut mutta kaikenlaista muuta ääntä niissä on pari vuotiaana.

Tosiaan jos tuon ceedin ottaa farkkuna ja varustelee mieleiseksi niin hinta pompsahtaa. Niinhän se toki tekee muillakin merkeillä. Jospa tässä vielä muutaman vuoden malttaisi katsella niin saattaisi olla vara ostaa hyvin varusteltu auto ihan uutena. Mutta eihän sitä malta joten pitää ostaa pikkuauto uudempana tai sitten etsiä taas vähän käytetty kaikilla herkuilla :). Alkuperäisen suunnitelman mukaan nykyisellä pitäisi ajella vielä reilu 3 vuotta.

PTG

Lainaus käyttäjältä: skriko - 06.12.12 - klo:00:09
Voi sinua Wilpuri, koita nyt ymmärtää, että kaikkien raha on saman arvoista. Mitenkä voit luulla, että joku toinen antaa jollekin toiselle eri alennuksen. Tutunkauppoja niinkuin ilmaisia lounaitakaan ei ole. Täytyy vaan etsiä.
www.autoeekoo.fi ja kas siellä on myytävänä jokaiselle Suomen kansalaiselle uusi ajamaton ja rekisteröimätön Peugeot 208 ovh -23,46% alennusta verottomasta hinnasta+päälle vielä kunkin henkilökohtainen tinkimistaito. Tuo alennus tulee ukkomustalaisellekin.

Kauppamiehen puhetta saada samaan viestiin mahtumaan toteamus samoista alennuksista kaikille, hyvän tarjouksen etsimisen merkityksestä ja tinkimisen vaikutuksesta loppuhintaan ;D Tai sitten (jonkun) sarkasmintunnistin on vaan hieman keskimääräistä epäherkempi... ::)

Ja hienoa, että (edes) peegosta saa täälläkin kovat prosentit, mutta eipä tuo juuri jelppaa, jos oma kiinnostus sattuu kohdistumaan pirssiin, jota ei jostain syystä ole halua tai pakkoa dumpata...

Uppe

Lainaus käyttäjältä: PTG - 06.12.12 - klo:20:00

Ja hienoa, että (edes) peegosta saa täälläkin kovat prosentit, mutta eipä tuo juuri jelppaa, jos oma kiinnostus sattuu kohdistumaan pirssiin, jota ei jostain syystä ole halua tai pakkoa dumpata...

Muutenkin kun autokaupassa myynti sakkaa,olisi hyvä että liikkeet laittaisivat enemmän tarjouksia nettiin noista erikoishinnoitteluista autoista,itse ainakin olen sellainen "kun sai niin halvalla" -luonne että jos sopiva merkki ja malli osuu kohdalle niin miksei  ;)

vasara

Lainaus käyttäjältä: Teutonic - 05.12.12 - klo:09:15
Nyt on ajovalo.net päivittänyt Macan/Tigu tiedot vastaamaan paremmin todellisuutta. Macanin tiedot aikaistuivat ajankohtaan III/2013. Tigu lykättiin hieman enemmän tulevaisuuteen (I/2014).
Aika liukkaasti (maasturiksi) Macan menee Nürburgringillä.. 911:lle joutuu kuitenkin antamaan kiltisti tilaa :)
Lainaahttp://www.youtube.com/watch?v=9lW0hugHPa0

Stabilizer

Lainaus käyttäjältä: Uppe - 06.12.12 - klo:20:05
Muutenkin kun autokaupassa myynti sakkaa,olisi hyvä että liikkeet laittaisivat enemmän tarjouksia nettiin noista erikoishinnoitteluista autoista,itse ainakin olen sellainen "kun sai niin halvalla" -luonne että jos sopiva merkki ja malli osuu kohdalle niin miksei  ;)

Minulla on myös sama. Kiinnostus herää aina erikoishinnoittelusta mutta yleensä ovat merkistä/mallista joka ei itseä kiinnosta.
Tällä hetkellä on sinänsä mielenkiintoinen tilanne että aiemmin olen tiennyt auton oston jälkeen minkä hankin seuraavaksi. Eli markkinoilla on sellainen malli minkä haluan parin vuoden päästä. Nyt kun haluaisin uuden auton, vaihtoehtoja on monta. vähän aikaa sitten oli selvää että seuraava on katumaasturi mutta olen kääntänyt katseet normi sedaniin tai pienempään farmariin.
308 pösöstä oli jossain välissä joku erikoismalli mutta koeajon jälkeen ajoin 508 pösön, johon ei enää rahat riitäneet, jonka jälkeen oli selvää etten halua 308 mallia. 508 taas in liian saman tyyppinen nykyisen kanssa. Olisihan siinä se 5v takuu ja aivan älyttömän hieno ulkonäkö ja ajettavuus minun mielestä.

skriko

Lainaus käyttäjältä: PTG - 06.12.12 - klo:20:00
Kauppamiehen puhetta saada samaan viestiin mahtumaan toteamus samoista alennuksista kaikille, hyvän tarjouksen etsimisen merkityksestä ja tinkimisen vaikutuksesta loppuhintaan ;D Tai sitten (jonkun) sarkasmintunnistin on vaan hieman keskimääräistä epäherkempi... ::)

Wilpuri kun kirjoitti että "tavikset" eivät saa 23,46% alennuksia, niin laitoin tuon sivun näkyviin jossa tuo auto on kaikkien ostettavissa tuolla alennuksella. Jokainen saa saman alennuksen, kun vaan ottaa selvää mistä. Osti ihminen mitä tahansa niin ei niitä kukaan tule kotiin tarjoamaan, kyllä vaivaa on nähtävä. Jos on puhetaitoinen ihminen niin avaa vaan suunsa ja tekee tarjouksen. Ei ollut sarkasmia vaan totista totta.

sambolo

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 06.12.12 - klo:20:38
Aika liukkaasti (maasturiksi) Macan menee Nürburgringillä.. 911:lle joutuu kuitenkin antamaan kiltisti tilaa :)

Ei näytä paljon kallistelevan vaikka maavaraakin on :)
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Paha71

Lainaus käyttäjältä: skriko - 06.12.12 - klo:23:24
Wilpuri kun kirjoitti että "tavikset" eivät saa 23,46% alennuksia, niin laitoin tuon sivun näkyviin jossa tuo auto on kaikkien ostettavissa tuolla alennuksella. Jokainen saa saman alennuksen, kun vaan ottaa selvää mistä.

Jos tarkoitat linkkaamasi sivun yläosassa rullavaa mainosbanneria, niin se Peugeot 208:n tarjous on etu asiakasomistajille; ts. edellyttää osuuskauppaliikkeen asiakasomistajuutta, tai sellaiseksi ryhtymistä - kuten jo ed. sivulla kommentoin...  ::)
Ex-VAG: Golf IV Variant 1.9 TDI A & Touran 2.0 TDI DSG

jkvi

Lainaats. edellyttää osuuskauppaliikkeen asiakasomistajuutta, tai sellaiseksi ryhtymistä - kuten jo ed. sivulla kommentoin... 
Eikös tuota lähes jokainen ole jo ;)
CRDi & Collection

Vagisti

Lainaus käyttäjältä: jkvi - 07.12.12 - klo:09:50
Eikös tuota lähes jokainen ole jo ;)

Ei ole, eikä tule! ;)

skriko

Lainaus käyttäjältä: Paha71 - 07.12.12 - klo:09:25
Jos tarkoitat linkkaamasi sivun yläosassa rullavaa mainosbanneria, niin se Peugeot 208:n tarjous on etu asiakasomistajille; ts. edellyttää osuuskauppaliikkeen asiakasomistajuutta, tai sellaiseksi ryhtymistä - kuten jo ed. sivulla kommentoin...  ::)

Asiakasomistajaksi voi liittyä samantien autoliikkeessä. Kauppojen jälkeen, jos kokee ahdistavaksi olla asiakasomistaja ,voi erota samantien. Jos tällainen järjestely tuntuu ylitsepääsemättömältä saadakseen autosta 23,46% alennuksen, niin sitten on varmaan parempi ostella vaan niitä autoja 5% alennuksilla.

Paha71

Lainaus käyttäjältä: skriko - 07.12.12 - klo:13:49
Asiakasomistajaksi voi liittyä samantien autoliikkeessä. Kauppojen jälkeen, jos kokee ahdistavaksi olla asiakasomistaja ,voi erota samantien. Jos tällainen järjestely tuntuu ylitsepääsemättömältä saadakseen autosta 23,46% alennuksen, niin sitten on varmaan parempi ostella vaan niitä autoja 5% alennuksilla.

Juu juu, mutta kun olit nähnyt vaivaa etsiäksesi reilulla alennuksella kaupattavan esimerkkiauton, niin olisit voinut samalla vaivalla tutustua myös ko. osuuskauppaliikkeen sääntöihin:

Asiakasomistajaksi hyväksyminen on tapahtunut, kun asiakasomistajasopimus on käsitelty ja maksettu osuusmaksu on kirjattu asiakasomistajajärjestelmään. Osuuskaupalla on oikeus myös olla hyväksymättä asiakasomistajuutta.

Eli ei aivan mutkaton prosessi...

Enivei, itselläni ei ole minkään kauppaketjun etukorttia ( eikä tule ). Ja onhan toki Volkswagenillakin ollut joitain "Plussa-kortti" -kampanjoita.

vincent

Lainaus käyttäjältä: skriko - 06.12.12 - klo:00:47
Laskin alennuksen auton verottomasta hinnasta. Laskin alennuksen myös metallivärin verottomasta hinnasta. Kaupassa sai Nokian 7 talvirenkaat vanteineen 290â,¬. Siinä laskin vielä alennuksena nokian 5 hakkapeliittojen mukaan omilla vianorin alennuksilla. Eli se hinta millä renkaat saa -290 lisää tietysti autosta laskettavaa alea. Ale on oikeasti enemmän kuin 23,46% sillä Nokian 7 on kalliimpi kun 5 ja taas vastaavasti monet ei anna alennusta metalliväristä.
Onko tuokaan sitten loppujen lopuksi viimeinen hinta kun tekee paikanpäällä tarjouksen.
Kiitos tarkennuksesta skriko ja etenkin, että toit vielä tämän esimerkkitapauksesi myös konkreettisesti esiin. Täytyy myötää, että alkuun tämä kuulosti liian hyvältä ollakseen totta, mutta uskottavahan se on kun tuon on itsekin nyt nähnyt.

Oma tilanne on nyt sellainen, että hyvät tarjoukset kiinnostavat ja olen valmis hyväksymään, että autoa ei ole juuri minun toiveideni mukaan varustettu. Kun vain pääsisi jossain vaiheessa vähän autoliikkeitä kiertämään ja näin katsastamaan tarjontaa paremmin.
Ex-VAG : Kupla, Golf, Jetta, Golf, Passat, Passat, Golf

Loungeliner

Lainaus käyttäjältä: Paha71 - 07.12.12 - klo:19:38Enivei, itselläni ei ole minkään kauppaketjun etukorttia ( eikä tule ). Ja onhan toki Volkswagenillakin ollut joitain "Plussa-kortti" -kampanjoita.
Jokaisella toki on täysi valta ja oikeus olla vastarannankiisi, ja maksaa ostoksistaan enemmän, kuin etu-/jäsenkortin omistaja. Suomi on vapaa maa, eikä se (Gigantin mainoslauseesta huolimatta) ehkä olekaan tyhmää maksaa liikaa ;)

Paha71

Lainaus käyttäjältä: Loungeliner - 08.12.12 - klo:07:40
Jokaisella toki on täysi valta ja oikeus olla vastarannankiisi, ja maksaa ostoksistaan enemmän, kuin etu-/jäsenkortin omistaja. Suomi on vapaa maa, eikä se (Gigantin mainoslauseesta huolimatta) ehkä olekaan tyhmää maksaa liikaa ;)

+ 1  ;D

Etukorteista käydään keskustelua toisaalla; tämä eksyi jo aiheesta.  :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy