Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

Skula

Jos takatilat on isosti tärkeät, niin itse varmaan ottaisin Superbin..

Minulla painopiste oli mm. näissä  ;D

Mukautuva alustansäätöjärjestelmä DCC.
10 mm madallettu alusta. Aktiivinen iskunvaimentimien säätö. Ohjaustehostuksen säätö eri ohjelmille. Valittavissa ohjelmat Normal, Comfort ja Sport.

Monitoiminäyttö Premium, värinäyttö

Mukautuva vakionopeussäädin ACC ja ympäristönvalvontajärjestelmä Front Assist hätäjarrutustoiminnolla

Peruutuskamera.
Dynaamisilla apuviivoilla.

Ã,,änentoistojärjestelmä DYNAUDIO Confidence.
Digitaalinen 10- kanavainen vahvistin (600 W), 10 kaiutinelementtiä.

Ja näitä ei Superbiin saa  ;D Eikä muuteen näitä kaikkia saa edes jumalautoon, joka on kyllä käsittämätöntä  :D
Romurautaa ja paalivehkeitä.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: skula - 23.10.12 - klo:22:26
Eikä muuteen näitä kaikkia saa edes jumalautoon, joka on kyllä käsittämätöntä  :D

Mutta Passattiin saa sentään säälistä Jumalvedon.

10 mm madallettu alusta. Aktiivinen iskunvaimentimien säätö. Ohjaustehostuksen säätö eri ohjelmille. Valittavissa ohjelmat Normal, Comfort ja Sport.

Ja näitä ei Superbiin saa  ;D

ACC ei minua niin kiinnosta, mutta DCC olisi kyllä sellainen optio minkä minäkin mielelläni ruksisin.

Skula

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 23.10.12 - klo:22:30
Mutta Passattiin saa sentään säälistä Jumalvedon.

ACC ei minua niin kiinnosta, mutta DCC olisi kyllä sellainen optio minkä minäkin mielelläni ruksisin.

Uskoisin että ACC kiinnostaisi jos olisit kokeillut  ;) Ai, niin mut sä oleilet siellä ihmishelvetissä, suomen teillä tuo on 1:s varuste  :D

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: skula - 23.10.12 - klo:22:38
Uskoisin että ACC kiinnostaisi jos olisit kokeillut  ;) Ai, niin mut sä oleilet siellä ihmishelvetissä, suomen teillä tuo on 1:s varuste  :D

Tuo on yksi sellainen varuste, jonka haluasin joskus päästä kokeilemaan. En vain tiedä, osaisinko sietää sitä, että "kone" tekisi omastakin ajosta yhtää seilaavaa nopeuden suhteen kuin edellä ajavalla.

Skula

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 23.10.12 - klo:22:40
Tuo on yksi sellainen varuste, jonka haluasin joskus päästä kokeilemaan. En vain tiedä, osaisinko sietää sitä, että "kone" tekisi omastakin ajosta yhtää seilaavaa nopeuden suhteen kuin edellä ajavalla.

Ymmärrän hyvin "epälyksen siemenen".. Suosittelen kokeilua, siis vasta kylläkin sitten jos/kun on ostamassa autoa johon tuon saa  ;D

Tuo seilaaminen on vähän niin ja näin.. En koe sitä seilaamisena, vaan jonottamisen automatisoimisena  ;) Ja ohi mennään kun paikka tulee pedaalia survomalla.. Ei siinä sen kummempaa..

Itse koen tuon kanssa monasti efektin "ei olekaan kiire, ei tarvi ohittaa kun voi antaa auton itse ajaa toisen perässä sitä 90km/h, säilyy malttia ja polttoainetta  :D

PTG

Minulla painopiste oli mm. näissä  ;D

Mukautuva vakionopeussäädin ACC ja ympäristönvalvontajärjestelmä Front Assist hätäjarrutustoiminnolla

Peruutuskamera.

Ja näitä ei Superbiin saa  ;D Eikä muuteen näitä kaikkia saa edes jumalautoon, joka on kyllä käsittämätöntä  :D

Hämmentävää - siis se, ettei jumalautoon muka saisikaan kaikkia tai no tässä tapauksessa itse asiassa vain erään toisen VAG:n varusteita. Lienee mahdotonta tai sitten vakava virhe jossain ::)

No niin tai ja vaikka en lainkaan osaa arvata, mitä Skulalla kiikarissa, niin itsellä Alltrackissa (ja kai sitten tavispaskatissakin?) tuon peruutuskameran osalta sieppaa "hieman" se, että sen kaveriksi joutuu (tai ainakin joutui) konfiguraattorin mukaan ruksimaan ison navin, jolloin kameralle tuleekin vajaan 600 egen sijasta hintaa parisen tonnia lisää. Tuohan ei tietysti ole ongelma, jos iso navi joka tapauksessa on tarkoitus tilata ;) Jos käsitykseni sitten on väärä, niin aina parempi ;D

Skula

Tuon peruutuskameran kaveriksi riittää RNS315. Se on kofiguraattoribugi..

Se mitä minulla on kiikarissa, voi olla jotain ihan muuta, kuin mitä täällä paljastelen..  ::) Kuten yleensä  8) Tai sit ei..

Mutt DCC varusteeseen palatakseni.. Mielestäni se ei ole niin hyvä varuste että vannoisin sen nimeen ihan hirveitä.. Mitä olen noilla ajellut niin mielestäni Passatin alusta jää tuossakin vähän "oudoksi".. Ja melkein voisin tehdä perinteiset, eli ottaa ilmankin, ja vaihtaa alle joku laadukas alustasarja.. Lopputulos olisi tod.näk parempi..

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: skula - 23.10.12 - klo:22:47
Ymmärrän hyvin "epälyksen siemenen".. Suosittelen kokeilua, siis vasta kylläkin sitten jos/kun on ostamassa autoa johon tuon saa  ;D

Tuo seilaaminen on vähän niin ja näin.. En koe sitä seilaamisena, vaan jonottamisen automatisoimisena  ;) Ja ohi mennään kun paikka tulee pedaalia survomalla.. Ei siinä sen kummempaa..

Itse koen tuon kanssa monasti efektin "ei olekaan kiire, ei tarvi ohittaa kun voi antaa auton itse ajaa toisen perässä sitä 90km/h, säilyy malttia ja polttoainetta  :D
Minun ei tule käytetyksi edes tavallista tasanopeussäädintä, joten tuskin käyttäisin itse siitä paranneltuakaan versiota? Minäkin kallistuisin tuon DCC:n puoleen, joka olisi herkullinen varuste.  :D
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Skula

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 23.10.12 - klo:23:08
Minun ei tule käytetyksi edes tavallista tasanopeussäädintä, joten tuskin käyttäisin itse siitä paranneltuakaan versiota? Minäkin kallistuisin tuon DCC:n puoleen, joka olisi herkullinen varuste.  :D

Eikä kukaan selväjärkinen ota ACC:tä manuaaliaskin kanssa ::)

En varmaan ottaisi automaattivaihteitakaan, jos ajaisin vuodessa 10tkm..

Filixon

Lainaus käyttäjältä: skula - 23.10.12 - klo:23:11
En varmaan ottaisi automaattivaihteitakaan, jos ajaisin vuodessa 10tkm..

Kyllä ne on hyvät olemassa kaupunkiajossa silloinkin... ja nimenomaan silloin.
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

Skula

Lainaus käyttäjältä: Filixon - 23.10.12 - klo:23:25
Kyllä ne on hyvät olemassa kaupunkiajossa silloinkin... ja nimenomaan silloin.

Onhan ne aina.. Mutta noin vähilla ajoilla en montaa kertaa vuodessa eksyis tiheään kapunkiin  ;D

Filixon

Lainaus käyttäjältä: skula - 23.10.12 - klo:23:39
Mutta noin vähilla ajoilla en montaa kertaa vuodessa eksyis tiheään kapunkiin  ;D

Eipä sinne eksy, jos ei sieltä juuri lähde poiskaan... kaupungista maantielle meinaan.
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

Skula

Aika paha..

Automyyjä jonka kanssa täs on kauppaa hieronu ja tehny pisti puhelua ja meiliä jotta hänellä olisi 1kpl tämmöisiä asiallisesti varusteltuja autoja, tulossa tarjolle, aikatauluuni sopien.. Talvirenkaineen ko. auton alennus menee skriko luokkaan, joten lienee edes turha mainostaa totaalisisa summia täällä - jottei tuu mielipaha, ja se ymmärretään lesoiluksi.. Tosin nykyinen valinta ei tämä ollut, mutta vielä voisi vaihtaa jos haluaa.. Tämä lähtisi siis vielä melkein 1500e halvemmalla kuin mitä nykyisen alennusprosentit antaa myöden..  :o

Passat Variant 1,4 TSI MultiFuel 118 kW DSG-automaatti Highline (eli panoraama yms, kivaa jo vakiona)

Sport-paketti ja nahkaverhoilu Nappa, Naturbraun.Nahkaverhoilu Nappa, istuinpinnat nahkaa.
Urheilulliset etuistuimet. Urheilullinen alusta. Madallettu n. 15 mm (ei TSI EcoFuel, 2,0 TSI tai V6 FSI). Takasivulasit ja takalasi tummennettu

Tehdaslisävarusteet:
Ulkoväri: Night blue -metalliväri

Passat-paketti II
Lämmitettävä tuulilasi Lämmitettävät takasivuistuimet Takaluukku sähkötoiminen. Avaaminen kauko-ohjaimella, sulkeminen takaluukun painikkeesta.

Passat-paketti III:
Radio- ja navigointijärjestelmä RNS 315. Kosketusvärinäyttö 5". CD- ja MP3-toisto, SD-muistikorttipaikka, AUX-IN-liitin. 4x20 W, 8 kaiutinelementtiä. Länsi-Euroopan kartasto, opastuskielet englanti ja saksa.
Matkapuhelinvalmius Bluetooth. Vaatii puhelimelta Hands Free Profile -tuen. Bluetooth-audiotoisto (A2DP).
Audioliitäntä MEDIA-IN. Audiolaitteiden käyttö radiojärjestelmän kautta. Pistoke hansikaslokerossa. USB-adapteri (iPod, iPhone, Mini-USB vaativat erikseen tilattavan adapterin).

Passat-paketti I:
Bi-Xenon -ajovalot. Ajotilanteen mukaan säätyvät. LED-päiväajovalot, -takavalot ja -rekisterikilvenvalot
Pysäköintiavustin Park Assist 2.0. Pysäköintitutkat edessä ja takana. Etäisyysnäyttö ja äänimerkki.

Peruutuskamera.

Etusivulasit ääntävaimentavaa laminoitua lasia

(kesärenkaat)
Kevytmetallivanteet Kansas 8 J x 18.
Itsepaikkautuvat Mobility-renkaat 235/40 R18. Lukkopultit. Rengaspainevaroitin. Urheilullinen alusta, madallettu n. 15 mm (2,0 TSI ja V6 FSI ei muutosta alustaan).

(talvirenkaat)
Kevytmetallivanteet Minneapolis 7½ J x 17.
Itsepaikkautuvat Mobility-renkaat 235/45 R17. Lukkopultit. Rengaspainevaroitin.

On se törkee tuo myyjä! Pistää nyt miespahan mielen ihan solmuun..  :o

Olishan tuo viina-auto mielenkiintoinen kokeilu.. DSG7 nyt vaan on se joka tuossa lievästi jurppii..  Mutta.. Aikaa päätökseen ei ole paljon..

Kvee

Aika hyvän oloinen paketti, eli varustelu ei jätä toivomisen varaa...lämmitin taitaa uupua jos sellaista tarvitsee. Hyviä tilaisuuksia tulee harvoin, ja niihin pitää silloin tarttua. Täydellistä autokauppaa ei välttämättä tule tehtyä koskaan, joten ei noita nyt niin kauheasti pohtia kannata  ;). Itse tosin vannotin, että jos uuden vielä ostan niin varusteita en siihen kauheasti lado...jos ne saa "kaupantekiäisinä" niin asia on eri.

Skula

Lainaus käyttäjältä: Kvee - 24.10.12 - klo:14:18
Aika hyvän oloinen paketti, eli varustelu ei jätä toivomisen varaa...lämmitin taitaa uupua jos sellaista tarvitsee. Hyviä tilaisuuksia tulee harvoin, ja niihin pitää silloin tarttua. Täydellistä autokauppaa ei välttämättä tule tehtyä koskaan, joten ei noita nyt niin kauheasti pohtia kannata  ;). Itse tosin vannotin, että jos uuden vielä ostan niin varusteita en siihen kauheasti lado...jos ne saa "kaupantekiäisinä" niin asia on eri.

Se on tuo viinakone semmonen ettei siihen ole oikein tarjolla noita polttoainelämmittimiä.. Lohkolämmitin + sisäpistoke lienee aivan täysin turha yrittää enää tinkiä tuohon kauppaan..

Itse asiassa tuossa on vähän enemmän vehjettä kuin mitä olin ajatellut, toisaalta tavallaan edullisemmin  ;D

eGetin

Jos se DSG jurppii niin ei ole mitään järkeä ottaa vaikka saisi kuinka halvalla. Kalliiksi se tulee kun 3kk jälkeen vaihdat pois nimenomaan sen laatikon takia.

Skula

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 24.10.12 - klo:14:26
Jos se DSG jurppii niin ei ole mitään järkeä ottaa vaikka saisi kuinka halvalla. Kalliiksi se tulee kun 3kk jälkeen vaihdat pois nimenomaan sen laatikon takia.

Onhan se DSG7 parantunut tässä huikeesti jo tuokin  ::) Ehkä  :D

Qrmu

Lainaus käyttäjältä: skula - 24.10.12 - klo:14:23
Se on tuo viinakone semmonen ettei siihen ole oikein tarjolla noita polttoainelämmittimiä.. Lohkolämmitin + sisäpistoke lienee aivan täysin turha yrittää enää tinkiä tuohon kauppaan..

Lohkolämmitinhän tulee vakiona tuohon multifueliin. Sisäpistokkeesta en tiedä.
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: skula - 24.10.12 - klo:14:35
Onhan se DSG7 parantunut tässä huikeesti jo tuokin  ::) Ehkä  :D
Eikös tuo nyt ole parempi valinta vai puuttuuko tuosta jotain, mikä löytyi sinut rastittamalta lisävarustelistalta? Aika kattavasti varusteltu ja tuskin kaikkia varusteita edes tarvitset?

Tosin itse,,kun pääsee valitsemaan värin, laatikon, moottorin ja varusteet, niin silloin saa juuri awllaisen, kun haluaa?
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

eGetin

Lainaus käyttäjältä: skula - 24.10.12 - klo:14:35
Onhan se DSG7 parantunut tässä huikeesti jo tuokin  ::) Ehkä  :D
Ei se ole, usko nyt vain :D Jos se aiemmin tökki (henkisesti) niin en mitenkään usko että se ei tökkisi nyt. Mikään ei vituta niin paljoa kuin huono vaihteisto autossa - siihen kun törmää tasan joka kerta kun autolla ajaa.

mol

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 24.10.12 - klo:15:44
Mikään ei vituta niin paljoa kuin huono vaihteisto autossa - siihen kun törmää tasan joka kerta kun autolla ajaa.

Allekirjoitan tuon. Joskus 90-luvun alussa minulla oli lainassa muutaman päivän Talbot Horizon jostain 80-luvulta. Siinä oli huono vaihteisto, melkoista arpapeliä mikä vaihde milloinkin löytyi. En mitenkään jaksa uskoa että nykyajan autoissa enää olisi huonoja vaihteistoja...

eGetin

Pitänee siis muuttaa sanamuoto huonosta itselle sopimattomaksi ;)

Markku J

Hienot varusteet ja värit on skulalle tarjotussa autossa (pl. takalasien tummennukset). Mutta 1.4 -koneen ja kuivakytkimisen laatikon jättäisin kauppaan noin ison auton kohdalla.

eGetin

Nooh, eiköhän tuo moottori itsessään ole ihan jees - jos veljen Passat jaksaa liikkua 150hv 2.0 FSI:llä niin en epäilisi lainkaan etteikö se liikkuisi myös 160hv turvin, olkoonkin reilusti pienemmästä moottorista peräisin :D

Markku J

Kiljuttamalla kiusattava pikkukone kuitenkin kyseessä.

eGetin

Käypähän ajamassa enemmän, 2.0FSI:tä vasta kiljuttaa saakin jos sen auton haluaa liikkuvan (vaikka kyseessä onkin mukavasti alhaaltakin vääntävä vaparibensa). TSI:ssä on sentään ahdin vielä auttamassa meininkiä. Jos haluaa auton joka kiihtyy 0-100 alle 10s pintakaasulla niin Passat on vähän väärä auto siihen :)

E: En ole tähän päivään mennessä ajanut autolla jolle ei olisi joutunut näyttämään kierroksia mikäli haluaisi sen kulkevan vähän nopeammin eteenpäin. En ole siis ajellut astetta paremmilla kipoilla vaan nimenomaan näillä perusmalleilla.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 24.10.12 - klo:14:26
Jos se DSG jurppii niin ei ole mitään järkeä ottaa vaikka saisi kuinka halvalla.

Vahvasti samaa mieltä, jos silti sitä kokeilumieltä ja ja kukkarossa löytyy niin mikä jottei.

Vaikka Skulahan tais jo kerran hoidella ajojaan Passat 1.4 TSI:llä?
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Markku J

Meillä on pihassa oma 1.4 -kiljutin kuivilla kytkimillä. On sitä ajettu....

eGetin

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 24.10.12 - klo:18:21
Meillä on pihassa oma 1.4 -kiljutin kuivilla kytkimillä. On sitä ajettu....
Kaikki tuhat kilometriä kehä kolmosella? ;) En jaksa nyt ymmärtää mikä tuossa 1.4 TSI:ssä on niin hirveätä - miksi se ei toimisi Passatin korissa jos se toimii esim. Golfin kopassa? En myöskään jaksa uskoa että tuo 118kW TSI olisi yhtään huonompikulkuisempi alakierroksilla kuin 90kW-versio mitä pidän erittäin pätevänä käyttömoottorina käyttöautoon. Teikäläisellä on toki ymmärrettävästi vähän erilainen näkökulma asiaan kun pari viimeisintä vuotta tehottomin auto on ollut yli 200hv A4 ja toisaalta nykyisessä A1:ssä ei liene niin paljoa tehoa muttei myöskään sitä massaa. Vähän omituista jos ei 160hv turbobensalla pärjää Passatin kanssa ilman jatkuvaa revittelyä punarajalle - siis ihan tosissaan.

Ocu_P

Sinänsä mielenkiintoinen peli Skulalla kiikarissa. Kuitenkin, kun juuri DSG7 on tökkinyt kahdessa autossa, jättäisin kolmannen väliin.

Omalta osaltani, jos haluaisin varmistaa alle kahden vuoden pitoajan, ottaisin auton DSG7:lla. Toki tuollainen pitoaika taitaa muutenkin olla itselleni maksimi...  ;D

Sujuvatoimista, polttoainetaloudellista ja luotettavaa  ::) automaattilaatikkoa odotellessa taitaa minun olla paras luottaa manuaaliin. Ja sitä puoltaa myös tasaisen moottoritieajon huomattava osuus kilometreistäni.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy