Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

rob-s

Mistä se johtuu, että A-sarjalainen soveltuu paremmin talviajoon kuin C-sarjalainen? Näin ainakin ymmärtää helposti plussalistasta..

..onks se neliveto?
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

automaattori

A-Mersu on etuveto. Tuskin kukaan hullu ostais kyseistä autoa takavetoisena. Paitsi ehkä kesäautoksi ;D
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

tuRboman

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 02.10.12 - klo:18:07
On tää nyt vaikeaa.
A:ssa parempaa:

+ kulutus
+ mutka-ajo
+ muotoilu
+ talviajo

Jaa-a...

Jaa-a. Katsotaas  ;)
Kulutus - ei merkitystä (marginaalista)
Mutka-ajo - Just joo, eikös tämä tullut perheelliselle miehelle?
Muotoilu - Eihän sitä itse tarvitse ulkoa juuri katsella?
Talviajo - tämä on merkittävä, mutta oletko tehnyt talviajo vertailun, vai perustuuko tämä etuveto vs takaveto ajatukseen (joka on täällä tyrmätty noin sata kertaa)

Ja korostan:  ;)

Eli valitse hyvä mies se C. Vaikka on tullut täällä itsekin todettua uudesta A:sta että siinä on mersu jonka voisin ostaa.
"All 4 The Driver"

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: tuRboman - 02.10.12 - klo:20:37
Talviajo - tämä on merkittävä, mutta oletko tehnyt talviajo vertailun, vai perustuuko tämä etuveto vs takaveto ajatukseen (joka on täällä tyrmätty noin sata kertaa)

Ei, en ole ajanut kummallakaan talviajoa metriäkään. Ihan perustin omiin kokemuksiin etu- ja takavedoista (oma E-sarjalainen vs. kaikki omistamani etuvedot) ja TM:n talvitestien arvioon B-sarjasta (A:n sisarmalli) ja takaveto-Mersuista. Ja toki fysiikan lakeihin  ;)

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 02.10.12 - klo:18:07
C 200 CDI A:sta tuli julman hyvä tarjous, se ei itse asiassa maksaisi kuin 2000 enemmän kuin A manuaalina... Oleellisena erona Sound Systemin puuttuminen, mutta navigaattori olisi integroituna ja valot ILS-versiota.

Ei jumakekkuli! Tarvitseeko tuota edes miettiä ;) Kyllä omalla kohdalla lähtisi noilla spekseillä Ceemeli tilaukseen.

Oliko tämä joku speciaalitapaus, vai onko Johtotähti vastannut BMW:n kutsuun yllättäen pitkittyneessä automaattikampanjassa?

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 02.10.12 - klo:20:48
vai onko Johtotähti vastannut BMW:n kutsuun yllättäen pitkittyneessä automaattikampanjassa?

Juu, kyllä on ainakin Veholla kampanja päällä premium business C sedaniin 180 ja 200 CDI automaatti manuaalin hinnalla.

Kompataan täältäkin tietysti C Marko K:lle noista lähtökohdista.

Ja kun vielä A:n niskatukikaan ei ole sopiva.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

M1kke

Täältä soraääni näiden "setämiesten ja isukkien" joukkoon.  ;D

Eikös A:n hankinnan takana ollut alunperin ajatus tuoreesta mallista jolla on uutuusarvoa, hieno muotoilu, hyvät varusteet ja hauska ajaa?
C on todennäköisesti huonompi painos niistä ominaisuuksista joita arvostit E:ssä ja huonoihin taas tuskin tuo juurikaan parannusta?

Ã,,lä nyt syyllisty perisuomalaiseen "Octavia-ajatteluun" ja osta C:tä vain sen takia, että saat enemmän peltiä samalla rahalla.  :)

Ã,,äni siis A:lle, on ainakin piristävän erilainen edellisiin verrattuna ja sen luulisi automiehellä painavan kupissa. Veikkaan, että nopeammin olet Nettiautossa sen C:n hankittuasi.

Marko_K

M1kkellä on vahvaa pointtia, mutta silti järki haraa vastaan. Kyllä, A on ihan sairaan hauska ajaa, uutuusarvo on kohdallaan, muotoilu miellyttää. Mutta toisaalta -- mun ajo ei pääsääntöisesti ole mutkatietä, vaan maantietä. Ja sitä sellaiset 60000 vuoteen. Ja siitä perspektiivistä C:n vahvuudet eli mukava penkki, selvästi pienempi ajomelu, "isomman auton ajettavuus", paremmat valot ja hillitympi alusta painavat aika paljon.

Ja pakko myöntää, että sisäinen järjen ääni käskee sanoa kyllä C:lle ihan jo jälleenmyyntiarvon takia -- A:ta vähemmän pakollisia lisävarusteita, joista ei rahojaan saa pois. Tuon päälle loistotarjous, kaiken kaikkiaan viisinumeroinen alennus...

M1kke

^ Ok en ollut tuosta kilometrimäärästä ihan perillä, mutta jos tosiaan ajat noin paljon niin ottaisin varmaan itsekin tuon C:n. En istuisi tuossa omassa Pösössäkään noin paljoa vuodessa vaikka hauska auto onkin.

user

Kyllähän hyvä ajoasento on ensisijaisen tärkeää ja siksi hiukan ihmettelen tuota pohdintaa. Jos kerran on mahdollisuus perua ja vaihtaa autoon, jossa saa kunnollisen ajoasennon, niin ilman muuta vaihto. Ihmettelen tosin myös sitä, että miten ei tullut koeajolla esille.

Itselläni kun meni lähes koko A:n koeajo ajoasentoa hakiessa ja penkkiä edestakaisin viritellessä. En saanut mitenkään toimimaan.
MB 200 A (w205) 2015
VW Golf 1.2 TSI DSG Comfortline 2013

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: user - 02.10.12 - klo:21:23
Ihmettelen tosin myös sitä, että miten ei tullut koeajolla esille.

Siellähän se nimenomaan tuli esille. Tilatessa ei voinut koeajaa, pääsin ajamaan vasta nyt syksyllä. Useammalla kokeilulla välillä niskatuki häiritsee, välillä ei. Mutta ei se saisi häiritä koskaan.

Markku J

Ilman muuta C tilaukseen noilla ehdoilla. Perusteet onkin ketjussa jo lueteltu.

rob-s

Muuta Marko_K nyt sitten vaan tuo profiilisi kuva:)

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 02.10.12 - klo:22:48
Muuta Marko_K nyt sitten vaan tuo profiilisi kuva:)
Marko Ko ehti vaihtaa autoa jo ennen kuin se ostettu oli edes pihassa? "Talliin" näyttää kyllä jo eksyneen... Tulikohan palstan enkat, tallissa auto jota ostaja ei koskaan edes ehtinyt nähdä, saati ajaa... :D
Mercedes AMG A45 4Matic 2016 (FL) Cirrus White

Pekka T

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 02.10.12 - klo:22:57
Marko Ko ehti vaihtaa autoa jo ennen kuin se ostettu oli edes pihassa? "Talliin" näyttää kyllä jo eksyneen... Tulikohan palstan enkat, tallissa auto jota ostaja ei koskaan edes ehtinyt nähdä, saati ajaa... :D

Jäsen Peeveli on tehnyt tuon aikaisemmin.  ;)
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 02.10.12 - klo:23:03
Jäsen Peeveli on tehnyt tuon aikaisemmin.  ;)
Anteeksi, unohdin hetkeksi että Peeveli on olemassa. Hän toki kykenee tuohonkin sankaritekoon.
Mercedes AMG A45 4Matic 2016 (FL) Cirrus White

Waltsu83

Aika ylläri veto tuli autoliikkeeltä... Juttelin tuossa aiemmin heikosta vaihtotarjouksesta tutulta autoliikkeeltä Audi A1:stä kohden...

Kävin eilen Tampereen Laakkosella ja sain 1500 â,¬ paremman hyvityksen vanhasta autosta uuteen S3:een... Aika moista...
Luulisi, että kaveri keneltä olen ostanut kaikki Audini antaisi kerralla sellaisen tarjouksen, ettei tarvitse muissa liikkeissä hypätä...
Tokihan tätä menen sitten vielä tinkimään vanhalle kauppiaalleni.  ;D

Onhan se niin, että kauppa se on mikä kannattaa... Mutta "pitkä" luottamussuhde tuttuun myyjään sai aika kolauksen...
Nyt aletaan olemaan sen verran lähellä omaa pyyntihintaani, että on oikeastaan se ja sama annanko auton liikkeeseen vai lähdenkö itse
yrittämään myymistä. Tokihan oma hintani on aika alhainen, että kuljen kahden välillä teenkö kaupat nyt joulukuussa vai siirränkö ensi vuoden kesään... Arvonpudotus näillä kilometreillä (nyt 9500km---> kesä 2013 arvio 13 000 km mittarissa) tuskin enää kovasti tästä putoaa.

Mutta näköjään on liikkeiden kesken kova kilpailu asiakkaista. En edes kovin "aktiivisen" oloisena pyrkinyt edes tekemään kauppaa ja paremman tarjouksen laittoi heti. Hmmmm....
Audi A6 4G 2.0 TDI multi -11
Tulossa Seat Leon Cupra 280 DSG
Ex. Audi A1 185 hp S-line S-tronic -12
MAN TGL -99
MAN TGA -08
Fiat Ducato Multijet 130 -12

rob-s

LainaaMutta näköjään on liikkeiden kesken kova kilpailu asiakkaista. En edes kovin "aktiivisen" oloisena pyrkinyt edes tekemään kauppaa ja paremman tarjouksen laittoi heti. Hmmmm....

Mukava lukea että jossakin päin (Suomea) kilpaillaan asiakkaista ja yritetään tehdä kauppaa:)

mol

Lainaus käyttäjältä: Waltsu83 - 02.10.12 - klo:23:24

Luulisi, että kaveri keneltä olen ostanut kaikki Audini antaisi kerralla sellaisen tarjouksen, ettei tarvitse muissa liikkeissä hypätä...

Valitettavasti se on niin että tutut autokauppiaat aika harvoin tekevät ne parhaat tarjoukset. Kas kun ovat tottuneet siihen että sama asiakas ostaa aina häneltä kuitenkin kun tavatessa jutellaan mukavia ja juodaan kahvit. Se on semmoista psykologiaa. Sitten on eri asia jos kaveri on oikeasti kaveri eli tunnetaan ja ollaan yhteyksissä muutenkin kuin työn puitteissa, sukulainen tai harrastuskaveri tms. Silloin voi saadakin hyvän tarjouksen.

Itselle kävi niin edellistä autoa ostaessani että tuttu myyjä Tampereelta teki "erinomaisen" tarjouksen Octaviasta mutta samassa kaupungissa toinen Skoda-myyjä tarjosi samaa autoa 2000â,¬ pienemmällä välirahalla. Menin tarjous kourassa "tutun" luokse ja sehän kauhisteli ja hämmästeli paperia pitkän aikaa. Sitten kävi yläkerrassa ja sanoi että kyllähän meidän pitää samanlaiseen tarjoukseen pystyä kuin kilpailijakin ja lupasi auton samalla hinnalla. No, Octavia jäi kuitenkin sillä kierroksella ostamatta ja hain vähän ajetun Superbin Vantaalta.

metS80

Loppukesästä lähtien olen kiertänyt vastaantulleissa etupäässä Ford liikkeissä. Loppujen lopuksi pyysin tarjouksen viidestä liikkestä- autoni hyvityshaitari liki 5 tonnia (+-20 te). Tein kaupat pienen viilauksen jälkeen parhaan tarjouksen tehneen liikkeen kanssa- tarjous oli juuri sielläpäin mitä olin itse mallaillut, eikä siinä sit oikein ollut kuin roiskeläppä ja matto tinki varaa.

Tapanani on ilmoittaa myös muille tarjouksen tehneille, että kaupat on tehty. Minusta joidenkin myyjien tapa "loukkaantua" siitä etten ole palannut asiaan tonneja huonomman tarjouksen saatuani. Kyl minä luulisin että tarjous tehdään kerralla edes sinnepäin mikä on lopullinenkin hinta. Jos paperilla tehdyssä tarjouksessa on tonnien tinkivara niin mullehan tulee olo että mua "yritetään viedä kun litran mittaa"!

Tämä oli joku 20s autokauppani- ekakerta ko liikkeen kanssa ja myyjäkin siis uusi tuttavuus. Vanhat tutut ei oikein pärjänneet. Yksi tosin myönsi itsekin ettei ole lääkkeitä kisata tällä hetkellä niinkuin pitäisi. Ja tuntuu et takahuoneen vaihtoautopäälliköt ne tarjoukset määräilee.
kadettx2>isocorolla>taunus>orion>passat>pajero>sierra>mondeox2>passat>9-5>octavia>S80x2>Grand Scenic>Mondeo>Ateca>Tarraco

rob-s

LainaaJa tuntuu et takahuoneen vaihtoautopäälliköt ne tarjoukset määräilee.

Tämä on varmasti suurin haaste uuden auton myyjän menestykselle (jos asiakkaalla vaihdokki).

Jarde

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 02.10.12 - klo:21:29
Siellähän se nimenomaan tuli esille. Tilatessa ei voinut koeajaa, pääsin ajamaan vasta nyt syksyllä. Useammalla kokeilulla välillä niskatuki häiritsee, välillä ei. Mutta ei se saisi häiritä koskaan.

Tuota...en ole tästä varma, mutta itselle tuli tästä A:n penkeistä mieleen, että onhan siihen mahdollista valita sellaiset perinteisemmän näköiset penkit, joissa on erillinen niskatuki. Ei tietysti niin kivan näköiset ja ehkä vielä huonommalla sivuttaistuella. Valitsemaasi pakettiin nuo urheiluistuimet kyllä kuuluu, mutta minusta jossain vaiheessa hinnastoista ja rakentelutyökaluista ( ehkä saksan versio ) syntyi vaikutelma, että voisi ne tavallisemmat silti valita... ainakin nahkaisena? Ehkä kysyitkin sitä jo myyjältäsi?

Marapetsu

Lainaus käyttäjältä: Jarde - 03.10.12 - klo:10:28
Tuota...en ole tästä varma, mutta itselle tuli tästä A:n penkeistä mieleen, että onhan siihen mahdollista valita sellaiset perinteisemmän näköiset penkit, joissa on erillinen niskatuki. Ei tietysti niin kivan näköiset ja ehkä vielä huonommalla sivuttaistuella. Valitsemaasi pakettiin nuo urheiluistuimet kyllä kuuluu, mutta minusta jossain vaiheessa hinnastoista ja rakentelutyökaluista ( ehkä saksan versio ) syntyi vaikutelma, että voisi ne tavallisemmat silti valita... ainakin nahkaisena? Ehkä kysyitkin sitä jo myyjältäsi?

Se taitaa olla yksilöllinen niskatuki onko riittävä vai liian pieni.Itsellä A4:ssa sport penkit edellisessä ja nykyisessä Audissa ja olen laittanut tarvikeliikkeestä ostetut lisäniskatuet joka asettuu niskatuen alaosaan korokkeeksi.
Marapetsu.

Argento

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 30.09.12 - klo:20:23
Taitaa olla moneen kertaan toistamaani tarinaa, mutta itse olen kokenut Nettiauton todella hyväksi myyntikanavaksi, ja monta autoa sitä kautta olen myynyt. Viimeksi 335iA, A7, X5, A4, 335iA Coupe, Passat 3.2 4Motion. Kaikki tuoreita ja hintakin keskitason yläpuolella. Kauppojen olettaisin olleen molemmille osapuolille tyydyttäviä.

Kunnon kuvat vaan peliin, ja maksimimärä niitä sisältä ja ulkoa. Hinta alle autoliikkeiden pyynnin. Kauppa käy.

Olen samoilla linjoilla Markun kanssa; tosin myymäni kalusto on ollut aika lailla erilaista (lue edullisempaa).

Itse olen myynyt Nettiauton kautta BMW 323i Touringin, BMW M3 sedanin, VW Touran 2.0 TDI Highlinen sekä Mitsubishi Galant 2.0 STW:n.

M3 oli myynnissä useamman kuukauden, mutta hintapyyntöä en laskenut ollenkaan ja auto ei ollut Nettiauton edullisimpia. Kyseisen auton myyntiin oman haasteen toi se, että olin itse ostanut auton Liettuasta ensimmäiseltä omistajalta. Itse etsin tuota autoa melkein puoli vuotta ennen kuin halutuilla varusteilla ja historialla ollut auto tuli vastaan. Ajoin muuten kyseisellä autolla 10kk:ssa noin 40tkm ja myydessä sain autosta yli 2500 euroa enemmän kuin olin autosta maksanut; mukaanlukien talvivarustelu.

Touraniin olin juuri tehnyt yli 3000 euron konerempan eli se osaltaan teki myynnistä joko helpompaa tai vaikeampaa, riippuen ostajakandidaatista.

Galant oli niin ruosteessa, että takakaarista olisi saanut "peltiä" irti paljain käsin. No sopiva hinnoittelu sekä auton hyvät varusteet saivat aikaan sen, että auto lähti pihasta 2 päivää sen jälkeen, kun ilmoituksen laitoin Nettiautoon.

Itse ostan käytettyjä autoja lähes ainoastaan yksityisiltä, koska silloin historia saattaa olla helpommin todennettavissa sekä ostohinta on yleensä huomattavastikin alempi.

user

Itse ihmettelen kovasti hyvityshinnan yhteneväisyyttä tällä auton vaihtokierroksella. Nykyisen -09 E92 Bemarini hinta oli yhtä selvää pohjanoteerausta (4000â,¬ alle muiden oli selkeä virhe tai haluttomuus kaupantekoon) lukuunottamatta kaikissa noin kymmenessä saamassani tarjouksessa 700â,¬ sisällä sama! En ihmettelisi, jos kyseessä olisi joku sata- tai tuhatmäärin vuodessa myytävä malli, mutta noita sentään on vain "muutamia" myynnissä. Onkohan autokauppialla nykyään joku yhteinen tarjoustietokanta, jonne laittavat rekisterinumeron perusteella, mitä ovat tarjonneet mistäkin yksilöstä? Muuten on vaikea käsittää. Tarjoukset oli eri paikkakunnilta n. 300 km säteellä, eri ketjuista ja eri merkkien edustajilta.

No kaupanteossa sain sitten paarhaasta tingittyä vielä tonnin, en tiedä oliko tyypillistä ja olisiko enemmänkin ollut saatavissa. Munasin kun itse tarjosin ko. summaa ja sen myyjä lopulta hyväksyi;)

MB 200 A (w205) 2015
VW Golf 1.2 TSI DSG Comfortline 2013

VAG!

Lainaus käyttäjältä: mol - 03.10.12 - klo:06:38
Valitettavasti se on niin että tutut autokauppiaat aika harvoin tekevät ne parhaat tarjoukset.

Vähän samaa itsekin epäilen. Eiköhän siinä käy kauppiaalla mielessä laittaa pojalle vähän vähemmän tiukka hinta, kun täällä se tuntuu aina kuitenkin ramppaavan. Ne ketkä kinuaa tiukkaa hintaa (esim. allekirjoittanut) eivät yleensä pääse mihinkään vakisuhteeseen tietyn myyjän kanssa, kun aina ostetaan sieltä mistä tulee paras kauppa.

Lainaus käyttäjältä: metS80 - 03.10.12 - klo:07:18
Ja tuntuu et takahuoneen vaihtoautopäälliköt ne tarjoukset määräilee.

Tässä on varmasti hiukan perääkin. Mutta koko yhtälöhän on oikeasti pikkusen monimutkaisempi, kuin pelkkä vaihtoautopäälikön määrittelemä väliraha. Itsekin tilasin Superbin sellaiselta myyjältä, joka tarjosi suurempaa välirahaa kuin kilpailija. Mitä järkeä tässä on? Tämän "huonomman" tarjouksen tehnyt putiikki antoi niin paljon enemmän alennusta uuden auton hinnasta, että käteishinta jäi selvästi alle kilpailijan. Numeroita kun yhden illan pyöritti ja selvitti Nettiauton hinnoittelut, niin tuli varma olo siitä, että saan varmasti vanhan Ocun myytyä paremmalla hinnalla kuin liikkeen nettohyvitys oli. Ja niin kävikin. Toki Ocu meni halvalla, mutta kuitenkin selvästi paremmalla hinnalla kuin nettohyvitys.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: user - 03.10.12 - klo:14:55
Itse ihmettelen kovasti hyvityshinnan yhteneväisyyttä tällä auton vaihtokierroksella. Nykyisen -09 E92 Bemarini hinta oli yhtä selvää pohjanoteerausta (4000â,¬ alle muiden oli selkeä virhe tai haluttomuus kaupantekoon) lukuunottamatta kaikissa noin kymmenessä saamassani tarjouksessa 700â,¬ sisällä sama! En ihmettelisi, jos kyseessä olisi joku sata- tai tuhatmäärin vuodessa myytävä malli, mutta noita sentään on vain "muutamia" myynnissä. Onkohan autokauppialla nykyään joku yhteinen tarjoustietokanta, jonne laittavat rekisterinumeron perusteella, mitä ovat tarjonneet mistäkin yksilöstä? Muuten on vaikea käsittää. Tarjoukset oli eri paikkakunnilta n. 300 km säteellä, eri ketjuista ja eri merkkien edustajilta.

No kaupanteossa sain sitten paarhaasta tingittyä vielä tonnin, en tiedä oliko tyypillistä ja olisiko enemmänkin ollut saatavissa. Munasin kun itse tarjosin ko. summaa ja sen myyjä lopulta hyväksyi;)

Grey-henistähän ne katsoo hintahaarukan joka on perustana hinnoittelulle, muutamien satasien erot tullenee sitten liikkeen vaihtoautotilanteesta tms...ehkä kuun asennostakin, jos tarjous on pyydetty kaikilta samanlaiseen uuteen autoon.

Mulla on nyt pyydettynä tarjous kahdesta liikkeestä samanlaiseen uuteen autoon, hyvityshinnassa eroa hieman reilu 600â,¬. Lisäksi olen pyytänyt tarjouksen yhteen käytettyyn, se oli n.4000â,¬ huonompi kuin nuo edelliset ::) Tuo huonoin tarjous on isosta lasipalatsista ja kaksi muuta hieman pienemmästä liikkeestä.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

wolf6

Minä kävin kyselemässä tarjousta v40 volvoon. Oli autokin kokeilla viikon lopun ja kiinnosti auto paljon, mutta jettan hyvityshinta ei. Oli vajaa neljä tuhatta euroa huonompi kuin audiin :o
Nyt sitten on Audi tilauksilla ;D
A3 Premium

Marko_K

A:n istuinta sovitettu neljännen kerran ja C:llä koeajettu 600 kilometriä. Ei kahta sanaa, kumman kanssa jatketaan.

C:ssä on parempi moottori, mukavammat penkit, matalampi melutaso, parempi ergonomia ja sivistyneempi alusta.

Haluaako joku ostaa edullisesti marraskuun tuotantoslotin A:lle? Kaupasta tilattuna saa vasta kevään tuotantoa... ;D

Peeveli

Se näissä uusissa malleissa on ongelmana, että tilaa eikä pysty ennen sitä koeajamaan. V40:ssä oli sama juttu.. Onneksi aikanaan mahdollistunut koeajo vakuutti ettei tilausta tarvinnut perua.

Istuinta ja yleensäkin ajoasentoa pidän tärkeimpänä juttuna autossa. Voisin sietää jopa resonanssiääniä tai täysin lussun koneenkin mieluummin kuin huonon istuimen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy