Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 20.06.12 - klo:23:03
Toki tuo appiukonkin auto voisi olla suuntavakaampi, pehmeämpi ja hiljaisempi 16-tumman kiekoilla, mutta tuohon varusteluun kuului vakiona nuo 17-tuuman kesäpyörät.

Yhdessä takuuhuollossa tuo on jo käynyt. Jarrut piti kovaa vinkunaa ja sille tehtiin jotain. Noita vinkuvajarrullisia Avensiksia olen tavannut joitain muitakin, mutta ilmeisesti 2012 mallisia se ongelma ei enää vaivaa.
Nuo vinkuvat jarrut ovat Toyotsn ominaisuus. Minullakin Corollassa vm.2005 jarrut vinkuivat vähän väliä.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: VWRiddare - 21.06.12 - klo:02:12
AUTOFANAATIKOLLE. Olen ikäni ollut konsernin miehiä, mutta kyllähän se vaan täytyy taipua totuuden edessä. Kyllähän se Tojo on vaan Volkkarin veroinen. Ainakin minä siirryn pikkuhiljaa sinne. ;D
Perustelepas hieman tätä väitettä. Itse en tähän kovin helposti kyllä yhdy. Ajettavuudessa ja laadukkuudessa ainakin häviää VAG-tuotteille 6-0.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

pokkus

Viimeaikaisia DSG- ja jakoketjuaiheita kun on lukenut, niin laadusta voi olla montakin mieltä etenkin kun maahantuojan tai myyjäliikkeen asenne voi olla mitä tahansa maan ja taivaan väliltä...  ::)
Ei se Tojokaan varmasti huono auto voi olla, jokaisella kun on kuitenkin ne omat mieltymykset millaisen auton haluaa. Onhan tuo Avensis vissiin ollut täällä Jenkeissäkin jo vuosia eniten myydyin auto.

nemos

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 21.06.12 - klo:16:24
Onhan tuo Avensis vissiin ollut täällä Jenkeissäkin jo vuosia eniten myydyin auto.

Camry?
Volvo XC60 T8 Inscription

pokkus

Lainaus käyttäjältä: nemos - 21.06.12 - klo:16:27
Camry?

Joo Camry totta kai, ajatushärö taas kerran :) Eihän täällä edes Avea myydä :)

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 21.06.12 - klo:06:33
Yleensähän ne pikkuärsytykset yms. tulee esiin vasta omistaja tasolla, ei siis kannata julistaa mitään varmaksi ennen kuin on kokeillut ;) Saattaa vielä se volkkari kuulostaa hyvälle vaihtoehdolle muutaman tojovuoden jälkeen...

Mulle tuli ne pikkuärsytykset ja puutteet esiin heti muutamien tuossa autossa matkustettujen kilsojen jälkeen ja heti oli mulle selvää et kiitos ei. Ei todellakaan ole kovin monella osa-alueella VW:n,Skodan, Audin, Volvon, Opelin, Fordin tai bemarin tasoinen tuote. Olkoon vaikka kuinka luotettava ja halpa ylläpitää, mutta jos autossa on tiettyjä muita puutteita niin se ei sytytä. Ristiseläntueltaan huonot ja muutenkin liian pehmeät penkit on huonoselkäiselle aikamoinen turn off, samaten kova ja epämukava ovipahvin kyynärnoja tai se että autoa saa paimentaa kovasti sivutuulessa. Tosiaan äänierityskin jätti toivomijen varaa ja minusta esim. Focus tai Golf VI:kin on tuota Avensista pikkaisen hiljaisemmat. Nuo on jo minulle riittäviä syitä hylätä koko auto.

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: VWRiddare - 21.06.12 - klo:02:12
AUTOFANAATIKOLLE. Olen ikäni ollut konsernin miehiä, mutta kyllähän se vaan täytyy taipua totuuden edessä. Kyllähän se Tojo on vaan Volkkarin veroinen. Ainakin minä siirryn pikkuhiljaa sinne. ;D
itsellä kävi taas toisin,eli ikäni ollut "tojota" mies,mutta nyt täytyi vaihtaa merkkiä koska ei löydy tojolta nykyään enään yhtään pikkuisenkaan tehokkaammalla moottorilla olevaa mallia..

Quality

Minulta jää Avensis kuten moni muukin japanilainen kauppaan jo vastenmielisen ulkonäön perusteella. Ainoastaan Honda ja varauksin Mazda CX-5 voisivat tulla kyseeseen. Kun lisäksi moottorit ovat mitä ovat, ei tarvitse koeajoille tyrkyttäytyä.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 21.06.12 - klo:16:24
Viimeaikaisia DSG- ja jakoketjuaiheita kun on lukenut, niin laadusta voi olla montakin mieltä etenkin kun maahantuojan tai myyjäliikkeen asenne voi olla mitä tahansa maan ja taivaan väliltä...  ::)
Ei se Tojokaan varmasti huono auto voi olla, jokaisella kun on kuitenkin ne omat mieltymykset millaisen auton haluaa. Onhan tuo Avensis vissiin ollut täällä Jenkeissäkin jo vuosia eniten myydyin auto.

Toyota on suhteellisen halpa ylläpitää ja ostaa. On luotettavan ja kestävän auton maineessa eikä merkkinä ärsytä ketään (ei ärsytä sitä naapuria, sukulaista, ohikulkijaa tai työkaveria). Eipä siihen oikein muita syitä tarvita että joku merkki tai malli menestyy. Kyllähän nuo on monille ne tärkeimmät syyt miksi joku auto ostetaan.

Vikoja on tosin Toyotissakin kuten surullisen kuuluisat lattiamattojen tai poljinten ongelmat yms.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Quality - 21.06.12 - klo:16:59
Minulta jää Avensis kuten moni muukin japanilainen kauppaan jo vastenmielisen ulkonäön perusteella. Ainoastaan Honda ja varauksin Mazda CX-5 voisivat tulla kyseeseen. Kun lisäksi moottorit ovat mitä ovat, ei tarvitse koeajoille tyrkyttäytyä.

Joo tuon Avensiksen pilaa minusta susiruma keula, vaikka se muuten onkin ihan ok näköinen. Bensaturbojen puuttuminen on kanssa jotain mitä en voi käsittää. Eipä kohta ole yhtään merkkiä jolla ei ole mallistossaan melko kattava bensaturbollisen moottorien valikoima. Nelikkomallien vähäisyyskin on kumma asia.

Waltsu83

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 20.06.12 - klo:17:14
Onko tuo 200 CDI AMG tämän näköinen edestä:

Suurella mielenkiinnolla odotan A-sarjan AMG:n hintaa... Hinta varmaan tulee karkaamaan taas tällä Suomen loistavalla autoverolla 80 000 + joten ei tarvi kuin haaveilla... Mutta varmasti käyn koeajamassa tuon 250 sportin... Jos vaikka A1:seni vaihtuisit sit siihen... Tai sitten Volvo V40 T5:seen... :) TAI sitten jos tuosta A1:stä tulee S1 quattro S-tronicilla niin elämä menee erittäin mielenkiintoiseksi!

Mutta vasta ens vuoden jälkeen!
Audi A6 4G 2.0 TDI multi -11
Tulossa Seat Leon Cupra 280 DSG
Ex. Audi A1 185 hp S-line S-tronic -12
MAN TGL -99
MAN TGA -08
Fiat Ducato Multijet 130 -12

mol

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 21.06.12 - klo:16:54Tosiaan äänierityskin jätti toivomijen varaa ja minusta esim. Focus tai Golf VI:kin on tuota Avensista pikkaisen hiljaisemmat.

Minä en kyllä millään usko että Focus voi olla hiljaisempi kuin Avensis, toisaalta ei kai minun tarvitsekaan uskoa.

Edit: Eikös muuten Avensis ollut juuri uusimmassa 12/2012 TM vertailussakin porukan hiljaisin auto, tosin ei siinä ollutkaan mukana Focusta eikä Golfia.

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: mol - 21.06.12 - klo:18:48
Minä en kyllä millään usko että Focus voi olla hiljaisempi kuin Avensis, toisaalta ei kai minun tarvitsekaan uskoa.

Eihän kyseessä ole lainkaan uskonasia. Ã,,änenpainetta mitataan desibeliasteikolla, jonka minimi on täydellinen äänettömyys ja maksimi Ford Focuksen melutaso. Korkeampi melutaso on siten fyysinen mahdottomuus.

M1kke

Lainaus käyttäjältä: Quality - 21.06.12 - klo:16:59

Samasta syystä pystyn autoa vaihtaessani rajaamaan vaihtoehdot melko vähiin. Omaa silmää miellyttävä ulkonäkö on itselleni tärkein kriteeri ja mm. siitä syystä Ibizan sijaan ei edes harkittu esimerkiksi Fabiaa. En olisi harkinnut sitä vaikka samaan hintaan olisi saanut Fabian kasikoneella ja seeprannahkapenkeillä. :)

Marapetsu

Marapetsu.

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 21.06.12 - klo:15:53
Nuo vinkuvat jarrut ovat Toyotsn ominaisuus. Minullakin Corollassa vm.2005 jarrut vinkuivat vähän väliä.

Itsellä ollut kolme Toypotaa ja missään eivät ole jarrut vinkuneet. Kyllähän nuo japsitkin tekevät isoja tehokkaita bensakoneita + turbolla varustettuja myllyjä, mutta tänne vanhalle mantereelle niitä ei tuoda. Ovat vain Japanilaisten + muiden Aasian maiden myyntilistoilla...mukaanlukien vielä Australia. Saihan Auristakin jopa 3.5 V6:lla Japaniassa, kuten Rav4:stakin.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Newman

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 21.06.12 - klo:16:59
Vikoja on tosin Toyotissakin kuten surullisen kuuluisat lattiamattojen tai poljinten ongelmat yms.
Paitsi ettei niitä vikoja ole lähellekään yhtä paljon kuin VAG-konsernin kulkineissa. Riippumatta siitä, suhteutetaanko viat autojen määrään ja/tai tarkalleen millaisista vioista on kysymys. Tosiasia on, että Toyota on yksi vähävikaisimmista autoista yhä ja edelleen. Tämä on varmasti suuri syy huimaan suosioon. Luotettavuus kun on harvaan asutun Suomen oloissa aikas lailla haluttava piirre.

Mutta sitä en kiellä, etteikö Tojon niin kutsuttu "laatuvaikutelma" olisi näitä konserniromuja jäljessä, kuten myös ajettavuus noin yleensä. Kukin tyylillään (vaikka kuinka näyttäisi tyhmältä).

Skula

Oon täs vähän kinttaalla että jos tuon A4:n myis pois.. Pitäis ottaa se muutenkin pois tuolta nettiautosta, kun hinta ei nyt ole kohdillaan... Jos vähän myöhemmin, lähtis tosissaan myymään jos ei se tule kuntoon..

Oon täs vähä miettiny seuraajaa puoleksitoista vuodeksi..

Vaihtoehtoina toistaiseksi olleet 25-35ke käytetyt ja samanhintaiset tai edullisemmatkin uudet.. Ocua toisaalta vois(ja tekis vähän mielikin) koittaa, mutta en taida lähteä, kun uutta pukkaa ilmeisesti markkinoille, vaikkakin alennusprosentit ovat nyt kohdallaan.. Viimeisin Ocu tarjous oli 15% verottomasta hinnasta.. Silti musta tuntuu että arvonpudotus on suurempi kuin noissa 25-35ke käytetyissä.. Ja noissa käytetyissä olis enemmän varusteitakin..

Toisaalta tuossa audissa on vielä n.9tkm takuuta jäljellä.. Eli n.3kk, ja siis 2kk aikaa miettiä, jää sit 1kk sitä myyntiaikaa..

Vaihtoehtoja tällä hetkellä..

uusi Ocu, käytetty A4 q, käytetty CC ja käytetyt 3-sarjan bemarit.. Toistaiseksi ei mikään muu oikein ole iskenyt..

A4:sta sais nyt myös siis tosi järkihintaan, suoralla ostolla siis, ainakin mitä olen tiedustellut suoraa hintaa..

Koitan siis pitää budjetin järkevissä tasoissa, jos sitten myöhemmin panostaisi enemmän.. Kuten olin ajatellut.. Nyt vaan tuntuu että tuollainen Exeokin antaa autoa ihan kivasti  ::)

(milloinhan tuo uusi Ocu tulee, jos sortuis siihen niin en halua että se on vanha malli jo vuoden päästä..)
Romurautaa ja paalivehkeitä.

MasTurbo

Laita käytetty räsä ;) FL tai perus kakkonen
" Dont be scared, just be prepared for the worst "

Markku J

Minultakin vahva puoltoääni käytetylle Ocu RS:lle. Siitä autosta jäi hyvät muistot (bensakoneisesta). Pojan dieselistä en pitänyt yhtä paljoa, kun siinä tehopiikki tuli turhan selvänä potkuna ja kone oli hengetön alakierroksilla. Bensa-RS oli hauska auto ajella ja kivan näköinenkin sinisenä.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: mol - 21.06.12 - klo:18:48

Edit: Eikös muuten Avensis ollut juuri uusimmassa 12/2012 TM vertailussakin porukan hiljaisin auto, tosin ei siinä ollutkaan mukana Focusta eikä Golfia.

Voihan se olla hiljainen ja vaikka Focustakin hiljaisempi (se että Focus on hiljaisempi perustuu vai omiin olettamiin ja siihen kun testeissä sen uuden Focuksen on kehuttu olevan tosi hiljainen), mutta mun milestä siitä Avensiksesta lähti kyllä niin kova rengasmelu että ihan ihmetytti...Just sen takia ihmettelin kun sitä on lehdissä kehuttu niin hiljaiseksi autoksi. Minä, avovaimo ja myös auton omistaja ollaan ainakin eri mieltä kuin nuo lehdet.

Mun mielestä Golf Variant V oli ja on tuota Avensista hiljaisempi ja samaten on E91 koppanen facelift bemarikin. Ero on ihan selvä kun hyppää ton Aven jälkeen bemariin. Bemarissakin kuuluu toki siinäkin jonkin verran rengasääntä edestä, mutta ei tuolla tavalla kuin siinä appiukon avessa. Heillä oli aiemminkin Avensis ja se oli sitä vanhempaa eli edellistä korimallia. Se oli appiukon mielestä hiljaisempi kuin tämä uudempi.

Olen itsekin siinä matkannut ja siinä ei ollut minustakaan niin kovat rengasäänet kuin mitä ovat tässä uudemmassa.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 21.06.12 - klo:19:43
Itsellä ollut kolme Toypotaa ja missään eivät ole jarrut vinkuneet. Kyllähän nuo japsitkin tekevät isoja tehokkaita bensakoneita + turbolla varustettuja myllyjä, mutta tänne vanhalle mantereelle niitä ei tuoda. Ovat vain Japanilaisten + muiden Aasian maiden myyntilistoilla...mukaanlukien vielä Australia. Saihan Auristakin jopa 3.5 V6:lla Japaniassa, kuten Rav4:stakin.

Mikä järki siinä sitten on ettei niitä voida tuoda tänne. Kyllä 35-60v ihmiset haluaa ostaa bensaturboja ja muitakin tehokkaita autoja. Niin ne tekevätkin kun on muista merkeistä kyse. Kyllä varmaan moni Toyota-fanikin haluaisi ostaa jota muitakin kuin 1.6, 1.8 ja 2.0 vapareita, mutta niihin on tyytyminen kun ei muita ole.

Skula

Lainaus käyttäjältä: MasTurbo - 23.06.12 - klo:19:32
Laita käytetty räsä ;) FL tai perus kakkonen

Tarjonta jo tutkittu ja valikoima ei käytetyissä bensaRäsissä kummoinen ole.. :)

Perus 1.4TSI DSG säilyttiäisi hintansa uusista oletettavasti parhaiten..

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 23.06.12 - klo:19:49
Mikä järki siinä sitten on ettei niitä voida tuoda tänne. Kyllä 35-60v ihmiset haluaa ostaa bensaturboja ja muitakin tehokkaita autoja. Niin ne tekevätkin kun on muista merkeistä kyse. Kyllä varmaan moni Toyota-fanikin haluaisi ostaa jota muitakin kuin 1.6, 1.8 ja 2.0 vapareita, mutta niihin on tyytyminen kun ei muita ole.

Miksi käyttää ahdettua pikkulohkoa, kun perheauton suorituskyvyn saa aikaan hybridinäkin. Se on tietysti puute, ettei Avensiksesta ole vielä hybridiä, kun hybridi Camry on huippusuosittu jenkeissäkin. Nyt on tietysti tullut myyntiin hybridi Varis ja Priuksen tila-auto. Seuraava Avensis lanseerataan kahtena hybridinä eli "tavallisena" ja plug-in ladattavana.

MasTurbo

Lainaus käyttäjältä: skula - 23.06.12 - klo:20:25
Tarjonta jo tutkittu ja valikoima ei käytetyissä bensaRäsissä kummoinen ole.. :)

Jakopää venyy ja dsg hajoaa.
" Dont be scared, just be prepared for the worst "

Zaasa

Voisin vaikka myydä kympin ajetun :)

Ton-1

Ja menisi vaihtoon (tylsänä)  nopeiten ?  ;D
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Skula

Lainaus käyttäjältä: MasTurbo - 23.06.12 - klo:20:30
Jakopää venyy ja dsg hajoaa.

Kirjoitin että pitäisi hintansa parhaiten, oletettavasti.. Tod.näk 1.8 manuaali, ehkä, jos ostaisin, tai sit ei :)

Käytetty RS on yks todennäköisempi vaihtoehto uudelle.. Zaasa pistää hintaa tulemaan ;)

jf

Skula oletko ajatellut, että kävisit kysymässä sopparia jostain autovuokraamosta jossa voisit vaihtaa autoa joka toinen viikko?
Toinen vaihtoehto olisi vv-auton kanssa soppari, jossa maksat vaikka tonnin kuussa ja saat ajaa myyntiin menevillä esittelyautoilla aina pari viikkoa ja sitten vaihto.
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Markku J

Minä uskon vakaasti, että käytetty RS Ocu pitää hintansa todella hyvin ollen yksi varmimmista auto-ostoksista. Niille on ostajakuntaa laajalti uutta halvempaa, suorituskykyistä ja laadukasta autoa etsivien parissa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy