Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

Skula

Eikös tuota Infinityä ollut tarkoitus lähteä tuomaan Suomenkin markkinoille?

Ja Camaro nyt on niin legenda jotta kelpaa kokemuksista lukea  8)
Romurautaa ja paalivehkeitä.

tn62634

Eikös sellainen Infinity tosiaan ole import-autona vähän eri kohderyhmälle kuin Camaro? Kuutoskoneisilla Camaroilla kai ajavat perheenemännät ja tehomalleilla pelimiehet? 8)

Kennedy

Ensin on hyvä lähteä siitä, että Infiniti on automerkki ja Infinity tekee kaiuttimia..  :P

http://www.autobild.fi/artikkeli/9296/nissanin-loistomerkki-infiniti-saapuu-vihdoin-suomeen/
300ZX
Passat Variant 2013

Leroy

Siis uusi Camarohan tulee 10 v. päästä olemaan samanlainen white trash -legenda kuin ne aiemmatkin... ;D
Outback

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: Kennedy - 08.12.11 - klo:14:31
Ensin on hyvä lähteä siitä, että Infiniti on automerkki ja Infinity tekee kaiuttimia..  :P

http://www.autobild.fi/artikkeli/9296/nissanin-loistomerkki-infiniti-saapuu-vihdoin-suomeen/

Minähän sanoin, että Camarot ja Infinityt ovat eri maailmasta :)

pokkus

Jos kerta Infinitit on kanssa tulossa kohta Suomeen, niin silloinhan puhuin melkein ihan asiaa, koska Camarokin on Suomen tuontiohjelmassa :)

http://www.chevrolet.fi/koe-chevrolet/tulevaisuuden-autot/camaro-coupe.html

Itselle tuon Infinitin maahantuonti Suomeen oli todella mukava uutinen, koska nyt niitäkin voi harkita ihan tosissaan Suomeen tuotavaksi. Mahdollinen ylläpitö ja myynti kun helpottuu huomattavasti kun Suomestakin löytyy virallinen maahantuoja ja huolto. Tuollainen FX35 voisi olla ihan maukas vaihtoehto.

pokkus

Tänään tuli taas tyydytettyä koeajonälkää. Vuorossa oli tuo aiemmin mainittu 2011 Ford Edge (V6, 6-vaihteinen automaatti, 285hp ja 345Nm). Ennen itse koejoa hiukan fiiliksiä vaihtoautoista yleensä.

Liikkeessä oli vaihtoautoja reilu 200 kappaletta ja itse tuli istuttua sisällä varmasti yli 20 autossa aivan laidasta laitaan. Fiilis oli valitettavasti aika kauhea, kun melkein kaikki autot olivat järkyttävän huonosti pidettyjä. Parin vuoden ikäiset autot, joilla oli ajettu reilusti alle 30tkm, oli suurimmaksi osaksi sisältä todella kehnossa kunnossa ja ulkoakin autot oli miltei aina naarmuilla. Autoista ei taideta täällä tosiaan kovin hyvää huolta keskimäärin pitää. Lähinnä siis vaan ajetaan ja tankataan. Hyvässä kunnossa oli lähinnä tämän puolen vuoden vanhat autot joissa oli alle 10tkm mittarissa :)

Kylmätyyppejä tosiaan otettiin tosi monesta autosta ja positiivisia fiboja ei tahtonut saada oikein mistään autosta. Mukaan mahtui mm. 2011 VW Tiguan, 2010 MB C300, 2012 Dodge Charger, 2011 Dodge Challenger, 2010 Acura TL, 2009 Audi A3, 2009 BMW 328i, 2011 BMW 528i ja mikään noista ei säväyttänyt oikein mitenkään ja kaikki oli jotenkin luotaan poistyöntäviä jossain suhteessa. Suurin yllätys oli tosiaan tuo uusi 528i:n Bemari, kun siitä en oikein sisältä saanut mitään positiivisia fiiliksiä. Vaimoke jopa sanoi autoa sisältä kauheaksi vaalean nahkasisustan takia.

Yllätykseksi kaikista positiivisin kuva kabiinin perusteella jäi 2012 vuosimallin Ford Focuksesta sekä Jeep Grand Cherokeesta (+ tietenkin koeajettu Edge). Nuo kummatkin olivat sekä ulkoisesti mukiinmenevän näköisiä sekä molemman sisusta oli tyylikkään ja toimivan oloinen. Focuksessa oli tosin ehkä omaan mieleen liikaa nappeja avaruusalusmaiseen tapaan :) Tuo Jeeppi on syytä ehkä koeajaa vielä ennen lopullista valintaa.

Sitten itse koeajoon. Mitkä onkaan omat fiilikset 2011 Edgestä. Lyhyesti ja ytimekkäästi: erinomainen. Autossa ei oikeastaan mikään ottanut pahasti päähän eikä oikein moitittavaakaan tahtonut löytyä. Muutamia parannettavia pikkujuttuja tietenkin oli, mutta ei mitään sellaista, joka omalla kohdalla hylkäisi ostonpäätöksen. Auto on ulkoa omasta mielestä todella hyvännäköinen ja sporttinen ja sisustakin on todella siisti. Kromivanteet tosin vaihtaisin toisenlaisiksi. Laatuvaikutelmakin on sisällä todella hyvällä mallilla, vaikkakaan Audi Q5:n tasoon ei päästäkään. Suurimmaksi osaksi pinnat ovat pehmeää "kumia", mutta ovissa löytyy vielä yläreunoista kovaa muovia. Puujäljitelmäkin taisi olla muovia, vaikka hyvältä näyttikin. Penkit olivat erinomaiset ja niissä säätövaraa oli reilusti. Erinomainen ajoasento löytyi todella nopeasti ilman mitään hankaluuksia.

Keskikonsolin iso värinäyttö oli todella tarkka ja hieno pianolakattuine reunuksineen. Näyttö tosin oli hiukan sekava kun informaatiota oli todella paljon. Hienoin kohta autosta löytyy ehkä mittaristosta, jossa normaalin analogisen ja ison nopeusmittarin molemmilta puolilta löytyy kaksi pienempää 4" värinäyttöä. Noissa näytöissä pystyi helposti valitsemaan erilaisia juttuja näytettäväksi kuten kulutuksen tai kierroslukumittarin :) Oikea puoli oli ilmeisesti jätetty musiikille navigoinnille. Vaikka Edgen keskikonsoli oli tyylikäs, uskon, että se on hiukan epäkäytännöllinen, koska melkein kaikki näppäimet oli toteutettu hipaisunäppäimin. Näyttää hyvältä ja vaikutti toimivan yllättävän hyvin, mutta pitkän päälle tuo voi olla ärsyttävää kun kaikkia juttuja ei voi tehdä ilman että katsoo keskikonsoliin. Fordi tosin mainostaa että perussäädöt pitäisi onnistua puheohjauksella, ei taida toimia omalla aksentilla :) Pianolakattu pinta saattaa myös olla aika hankala pitää puhtaana.

Ajossa Edge oli todella hyvä paketti. Ensimmäiseksi mieleen jäi hiljaisuus, koska sitä auto oli ajossa. Taaskaan ei ehkä ihan Q5:n vertainen ollut tässä, mutta ei tuota autoa meluisaksi voi sanoa kirveelläkään, vaikka alla oli 20" vanteet. Muuten auto käyttäytyi todella mallikkaasti kaupunkipyörityksessä. Alusta imi hyvin isommat kuopat eikä ylimääräisiä kolinoita tai natinoita kuulunut edes mukulakivillä. Tietenkin auto oli korkea ja siitä syystä kori heilui huomattavasti enemmän kaarteissa kuin perussedani. Siltikin tuntui, että tuo heijaaminen oli paljon vähäisempää kuin esim. Tiguanissa, jota ajoin vuosi sitten. Sporttisuutta oli siis selkeästi havaittavissa. Sport Utility Vehicle nimensä mukaisesti :)

Vaihteisto oli omasta mielestä paljon parempi kuin aiemmin ajettu G37:n vaihteisto. Lievästi vaihtot tuntui tässäkin, mutta ei lähellekään samalla tapaa ja suurimmaksi osaksi asiaan ei edes kiinnittänyt huomiota. Kick-downissa laatikko mietti hetken, mutta ei mielestäni juurikaan kauemmin kuin muutkaan automaatit. Ja sitten kun kaasu painettiin pohjaan, niin silloin myös mentiin. Tuo V6-kone nimittäin kiidätti tuota reilusti yli 4000 paunan (1850kg) autoa todella mallikkaasti. Täyskaasukiihdytyksessä auto veteli etuvetona jonkin verran, mutta ei liian haittaavasti. G37 tuntui samassa tilanteessa paljon pahemmalta. Ruksimalla nelivedon tuostakin varmasti pääsisi eroon, mutta ne on aika harvinaisia vaihtoautoina.

Autohan on kooltaan todella, todella ISO. Sisällä on tilaa joka suuntaa ja konttikin on järkälemäinen mihin on itse tottunut. Takapenkit kaadettuna taakse mahtuu vaikka mitä. Ulkoakin katsottuna auto on kookas, mutta itse en ainakaan ajossa kokenut tuota hankalaksi edes kaupungin keskustassa ajettaessa. Yllättävän ketterä auto oli nimittäin menemään isosta koostaan huolimatta. Takaata löytyi sensorit ja peruutuskamera, joka tosi isolta näytöltä katsottuna vaikutti "huonommalta" kuin oma pikkuruutu taustapeilissä. Kooltaan veikkaisin Edgen asettuvan johonkin Q5:n ja Q7:n väliin. Tältä ainakin tuntui. Mitattua faktaa ei ole.

Lyhyesti auto oli ajettavuudeltaan todella helppo ja vakaa ajettava ja se tarjosi mukavan kyydin joka tilanteessa. Tämä auto tuntui helpolta omaksua ja tuntui kuin olisi ajanut omaa autoa (no Fordi sekin on :)) Tällä kertaa lähdettiin kotiin siis positiivisin mielin toisin kuin viime koeajon jälkeen. Odotin pahempaa päätöstä päivälle alun kiertelyn perusteella muiden vaihtoautojen parissa.

Tällä hetkellä sanoisin Edgen olevan todella vahva vaihtoehto perheen toiseksi "kauppakassiksi" ja saattaa tulla tästä perheestä oikein Ford-perhe ;) Perus V6 limited-varustelulla olisi varmasti oma valinta. Ainoastaan ehkä ruksisin lisäksi navigaattorin ja avaimettoman käynnistyksen, jos uutena olisin ostamassa.

jarppis

Hehe, rupesi hymyilyttämään tuo kommentti Edgen koosta. Tosiaan, onhan Edge Fordin toiseksi pienin SUVi ;D Itsellä oli kerran reilun viikon vuokra-autona Escape missä oli tuo sama kone, tosin en ihan varmaksi tiedä ottavatko ihan saman verran tehoja ulos. Koneessa oli kyllä hyvin vääntöä ja sitä tuntui riittävän ihan tarpeeksi. Ajappa mutka Expeditionilla tahi Escaladella, niin sen jälkeen tuohon Edgeen ei enää mahdukkaan.

rob-s

LainaaJos kerta Infinitit on kanssa tulossa kohta Suomeen, niin silloinhan puhuin melkein ihan asiaa, koska Camarokin on Suomen tuontiohjelmassa Hymyilee

http://www.chevrolet.fi/koe-chevrolet/tulevaisuuden-autot/camaro-coupe.html

Itselle tuon Infinitin maahantuonti Suomeen oli todella mukava uutinen, koska nyt niitäkin voi harkita ihan tosissaan Suomeen tuotavaksi.

Piti oikein käydä katsomassa ja silmiini pisti hinnat alkaen hinnat (Camaro Coupe 3,6 V6 323HP):
Suomessa alkaen 72750 ,
USA:ssa alkaen 17415 , (23200usd)

Erotus vain vaivaiset 55335 , eli voisi sanoa että yksityistuonti olisi melkoisen kannattava! Ellei veroa ole tuon verran:)
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

pokkus

Lainaus käyttäjältä: jarppis - 09.12.11 - klo:09:37
Hehe, rupesi hymyilyttämään tuo kommentti Edgen koosta. Tosiaan, onhan Edge Fordin toiseksi pienin SUVi ;D Itsellä oli kerran reilun viikon vuokra-autona Escape missä oli tuo sama kone, tosin en ihan varmaksi tiedä ottavatko ihan saman verran tehoja ulos. Koneessa oli kyllä hyvin vääntöä ja sitä tuntui riittävän ihan tarpeeksi. Ajappa mutka Expeditionilla tahi Escaladella, niin sen jälkeen tuohon Edgeen ei enää mahdukkaan.

Tiedossa oli kyllä, että Edge on ”pikkuauto” Jenkkien mittapuulla :) Tarkoitus olikin ehkä verrata siihen mihin itse on aikaisemmin tottunut. Nuo isoimmt järkäleet on kyllä ihan tolkuttomat kokoisia ja ne alkaa olemaan varmaan jo aika epäkäytännöllisiä massiivisuutensa takia. Ehkä meidän pienperhe näin alkuun pärjäisi tuolla pikkuisella SUV:lla ;)

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 09.12.11 - klo:09:59
Piti oikein käydä katsomassa ja silmiini pisti hinnat alkaen hinnat (Camaro Coupe 3,6 V6 323HP):

Erotus vain vaivaiset 55335 , eli voisi sanoa että yksityistuonti olisi melkoisen kannattava! Ellei veroa ole tuon verran:)

Sen verran taitaa olla perusversioissa eroa, että perusmallinen Suomentuonti on Jenkkien paremmin varusteltu malli. Mutta kyllä sitä eroa silti jää viivan alle aika törkeästi. Mikähän on hintaeroa veromuutoksen jälkeen...

ncatbs

Täällä on nyt autokuume pahimmillaan!

Kävin koeajamassa Qashqai 1.6 bensa. Ulkonäkö on hieno, myös sisällä on ihan ok. Ajoasento ei ollut oikein hyvä, olen 196cm pitkä, ja tuntuu että tilaa ei vaan ollut. Auto oli melko hiljainen vaikka oli nastarenkaat alle mutta moottori oli tehoton. En kyllä tule tekemään kaupat Qashqaista.

Seurava auto mikä on listalla on Octavia 1.2 TSI DSG. Kävin yhdessä liikeessa ja ei ollut Octavia koeajettavana, löytyy kyllä 1.2 Yeti ja tomaatilla. Laaduntuntuma on ehdottomasti parempi Yetissä, kone on pirteämpi ja DSG on vaan oikea valinta. Yeti ei ollut ihan niin hiljainen kun Qashqai vaikka oli kitkarenkaat alle.

Nyt pähkäilään HB vai Combi? Farkku on paremman näköinen mun mielessä mutta en tiedä onko tarvetta, ajan suurin osan matkoista yksin, välillä kyllä tarvi kuskata pari koira (n. 20kg/kpl) ja häkit sun muut näyttelyyn mutta hyvin ollaan pärjätty mun nyky autolla, Volvo S60. Varusteet tulis plus-paketti, Sound System ja Bolero, ja kenties kolmipuolainen ratti, varuste taso olis Elegance. Luulen että kyllä HB olis riittävä, on se isompi kun mun Volvo. Harmitta kun 1.2 koneen ei saa tehdas webasto, tolppa paikka mulle ei ole ja ei tuu lähi aikoina. Tarjousta olen pyytänyt muutamasta paikasta ja käteisalennus on ollut 7-9.8% auton verottoman hinnasta, ihan ok mun mielessä kun en ole vielä lähtenyt tinkimään yhtään. Yksi miinus on että vaihtohyvitys mun autosta ei ole kovin suuri, noin 8000, (vm 2004, todelliset kilometrit 80tkm, nahat ym). Pakko olis myydä itse ja toivoa että ostaja löytyy. Toimitusaika luvattiin 3-5kk ja toinen liike ainakin sanoi mulle että kaikki autot mitkä tilataan ennen 14.12 saadan nyky veroprosentin mukaan ja asia on tarkastettu maahantuojalta, toinen liike mistä saisin paremman alennus sanoi että itse jouduin maksumieheksi jos auto ei saada rekisteröity ennen veromuutosta.

Tää on nyt vaikea päättää mitä pitäisi tehdä, antaa mun auto vaihdossa vaikka hyvityshinta on huono, tai yritä myydä sen nyt kun kyllä uskon saavan 2-4tke ennemmän jos myyn itse, en kyllä pärjää ilman auto kovin pitkään kun teen vuorotyötä ja bussit ei kulje aina sopivasti. Olen kyllä kallistumassa farkkuun mutta ei sedan ole poissuljettu.

Onneksi on vielä viikko ennen 14.12 niin ehdin pohtia tämän asian vielä.

ps Tiedän että tekstini on kömpelö. Finnish is not my first language.

Markku J

Minä valitsisin koirien vuoksi farkun. Ja se on melkeinpä tyylikkäämpi. Ja varmaan myös jälleenmyyntiarvoltaan hivenen parempi. Hyvä valinta joka tapauksessa, jos tuossa kuskin paikalla riittää tila - luulisin niin, mutta sinun pitää kokeilla se, ehdottomasti.
Jälkiasennuswebasto vaan lisukkeeksi.

ncatbs

Kyllä farkku on tyyllikäämpi munkin mielessä, ja tilaa riittää varmasti. Mulle oli Octavia ennen tää nykynen auto ja ei ollut ongelmia tilojen kanssa, no ehkä niille mitkä joutuvat istumaan mun takana, onneksi mun avo on lyhyt!

Kvee

Lainaus käyttäjältä: ncatbs - 09.12.11 - klo:23:59
Tarjousta olen pyytänyt muutamasta paikasta ja käteisalennus on ollut 7-9.8% auton verottoman hinnasta, ihan ok mun mielessä kun en ole vielä lähtenyt tinkimään yhtään. Yksi miinus on että vaihtohyvitys mun autosta ei ole kovin suuri, noin 8000, (vm 2004, todelliset kilometrit 80tkm, nahat ym).

Ei muuta kuin sovit niin, että voit joko myydä auton tai sitten antaa sen vaihdossa. Laitat sen myyntiin noin 1 kk. ennen luovutusta. Eli käytännössä pyydät normaalin vaihtotarjouksen ja sen lisäksi tarjouksen uudesta autosta ilman vaihtoautoa sekä ostotarjouksen nykyisestä autostasi. Ainakin itsellä meni noin. Ei tietenkään välttämättä noita kaikkia tarjouksia vaadita, mutta itse ajattelin, että jos automyyjä vaikka vaihtaa firmaa, niin onpa mustaa valkoisella mitä on sovittuna.

Docw

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 07.12.11 - klo:16:34
Kannattaisin nykyisellä linjalla jatkamista. Jos lähdetään jakamaan, niin pitäisikö sitten jakaa myös merkeittäin, että ei varmasti kukaan pohdi "vääriä" autoja missään ketjussa. Ja ehkä kannattaisi jakaa myös farkut ja sedanitkin erikseen, kun ei farkutkaan kaikkia kiinnosta. Ja...

Pahoittelut paluusta OT:n, mutta harvinaisen samaa mieltä. Aika amerikkalainen tuo asenne joka edellyttää foorumin ylläpitoa sensuroimaan mahdollisesti omiin silmiin osuvat tekstit omaan muottiin sopivaksi ;) Jos jollain ei tietyt keskustelun sivuhaarat kiinnosta niin tarviiko niitä sitten silmät verillä lukea? ::)

Ei kai tämänkään keskusteluketjun tarkoitus ole palvella lukijaa, vaan lähinnä sitä kirjoittajaa joka haluaa pukea ajatuksiaan sanoiksi ja ehkä jopa saada vertaistukea muilta. Ei pysty ymmärtämään miten tuohon pohdiskeluun liittyy autoveroprosentti sen enempää kuin ostohetken kilometrilukema? :)

jarppis

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 09.12.11 - klo:16:10
Tiedossa oli kyllä, että Edge on ”pikkuauto” Jenkkien mittapuulla :) Tarkoitus olikin ehkä verrata siihen mihin itse on aikaisemmin tottunut. Nuo isoimmt järkäleet on kyllä ihan tolkuttomat kokoisia ja ne alkaa olemaan varmaan jo aika epäkäytännöllisiä massiivisuutensa takia. Ehkä meidän pienperhe näin alkuun pärjäisi tuolla pikkuisella SUV:lla ;)

Sen verran taitaa olla perusversioissa eroa, että perusmallinen Suomentuonti on Jenkkien paremmin varusteltu malli. Mutta kyllä sitä eroa silti jää viivan alle aika törkeästi. Mikähän on hintaeroa veromuutoksen jälkeen...

Joo, toki pärjää. Itsekkihän ajelen pikkusuvilla :)

ncatbs

No nyt nousi yksi musta hevonen listalla, HYUNDAI i40 Wagon 2,0 GDI 6AT Comfort, lisävarusteet metalliväri (musta) ja vakkari + bluetooth. Vaihtohyvitys mun Volvosta 12 400, yritän vielä tinkkiä talvirenkaat siihen hintaan ja pakko on päästä koeajamaan sitä Hyundai. Kulutus olis isompi, myös vakuutus, uskoisin että Hyundai olis hiljaisempi ja vanhanaikainen laatikko pitäisi olla kestävä.

Katsotaan, katsotaan.

Kärki

Lainaus käyttäjältä: Docw - 10.12.11 - klo:06:48
Ei kai tämänkään keskusteluketjun tarkoitus ole palvella lukijaa, vaan lähinnä sitä kirjoittajaa joka haluaa pukea ajatuksiaan sanoiksi ja ehkä jopa saada vertaistukea muilta.

Ei liity keskusteluketjun aiheeseen mitenkään, mutta tuo on niin hyvä pointti, että se ansaitsee mielestäni huomiota! Tuo on mielestäni eräs olennaisimpia asioita keskustelufoorumeilla ylipäätään!

msvahn

Nyt on Audi kotona Saksasta. Vajaa tuhat kilsaa takana ja täytyy sanoa, että on kyllä unelma ajaa. Säätyvä alusta ja ohjaus oli varsinkin kovemmissa nopeuksissa paikallaan. Pohjois-Saksassa tuuli kovaa ja en ensin tajunnut sitä ajaessani baanalla 160-215km/h, mutta kun nousin autosta Hampurin kohdilla huoltikselle, meinas tuuli napata äijän mukana! Menee kuin juna. Ainut miinus on tuo S-linen sporttipenkki, siinä selkä väsyy 5h jälkeen ja sivuittaistuki meikän kropalle turhan leveä. (pientä BMW-kapinaa vielä..  ;) )

Muutenhan tuo hakkaa kokonaispisteissä 3-sarjan omilla painotuksillani. Hyvin tuo 240hv välittyy tiehen, eikä reilu 1770kg malmikasa tunnu miltään älyttömältä raketilta, mutta mittari kertoo muuta. Koko Saksan matkan keskikulutus muuten oli tietokoneessa 6,8l/100km ja tankattu 7,1. Nopeudet oli kuitenkin enemmän yli 150kmh kuin alle (tokihan ruuhkissa mentiin alle satastakin). Kotimatka laivalta (60-70km) vei Suomessa ihan saman, vaikka ajelin lähes rajoitusten mukaan. 5,5-5,7 näyttää pääsevän kun hissuttelee, mutta lukeman kalibrointi pitäis ensin tehdä. Nuo 225/55-16 kitkoilla.

Se mitä eniten arvostan, on vaivaton käyttöalue 600rpm ylöspäin. Tuolla voi tyhjäkäynniltä lähtien ajella nurkissa ja kone vetää eleettömästi. Kolmosellakin tonnin pinnassa ei tunnu pahalta. Yli 2000rpm kuulostaa jo huutavan.. ;D
Eihän se kesäauton suoran lohkon ääniä päihitä, mutta kivasti antaa säveltä kuitenkin.

Audi Zentrum oli mennyt sitten takajarrutkin uusimaan muun huollon yhteydessä. Levyt olikin jo hiukan heikot. Kaikkiaan tosi tyytyväinen peliin ja hyvä maku jäi liikkeestä.
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

Kvee

Lainaus käyttäjältä: msvahn - 10.12.11 - klo:13:31
Nyt on Audi kotona Saksasta. Vajaa tuhat kilsaa takana ja täytyy sanoa, että on kyllä unelma ajaa.

Sitä sait mitä tilasit. Mukavia kilometrejä, kuinka kauan yhteiselonne nyt sitten kestääkään  ;).

msvahn

Lainaus käyttäjältä: Kvee - 10.12.11 - klo:13:51
Sitä sait mitä tilasit. Mukavia kilometrejä, kuinka kauan yhteiselonne nyt sitten kestääkään  ;).

Voi tosiaan yhteiselo kestää pitkäänkin jos toimii kuin kello. Olivat muuten huollossa meikanneet pari kiveniskuakin konepellin reunasta, kun viikko sitten vielä niitä kattelin. Eli ei tuolla voi nyt kun ajaa vaan.. Seuraava huoltokin vuoden päästä  ;D

Yksi outo homma on huoltokirjassa, kun ilmansuodatinta ei ole ruksattu 60tkm huollossa (eikä muissakaan).. Pitää se varuiksi vaihtaa.
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

Quality

Lainaus käyttäjältä: Kvee - 10.12.11 - klo:13:51

Juuri noin. Toivotaan, että odotukset ylittyvät jatkossakin. Ja aina on jokin kohta, joka ei ole täydellinen, mutta useimmiten kokonaisuus kuittaa senkin, kuten sinulla nuo penkit.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

eGetin

Lainaus käyttäjältä: msvahn - 10.12.11 - klo:13:31
Nyt on Audi kotona Saksasta. Vajaa tuhat kilsaa takana ja täytyy sanoa, että on kyllä unelma ajaa. Säätyvä alusta ja ohjaus oli varsinkin kovemmissa nopeuksissa paikallaan. Pohjois-Saksassa tuuli kovaa ja en ensin tajunnut sitä ajaessani baanalla 160-215km/h, mutta kun nousin autosta Hampurin kohdilla huoltikselle, meinas tuuli napata äijän mukana! Menee kuin juna. Ainut miinus on tuo S-linen sporttipenkki, siinä selkä väsyy 5h jälkeen ja sivuittaistuki meikän kropalle turhan leveä. (pientä BMW-kapinaa vielä..  ;) )
Onko S-Linen penkit samat kuin mitä muihinkin A4:iin saa ostettua lisävarustelistalta? Vähän ovat kookkaammille ihmisille suunnitellut penkit, mutta pysyy tämäkin kukkakeppi niissä silti kyytissä. Itse kyllä tykkään Audin penkeistä, itseä eivät puuduta ollenkaan kun säätää kunnolla (ja siinä meneekin tovi jos lähtee jokaista nippeliä säätelemään...).

Vaan hyvältä kuulostaa :) Kuulostaa juuri siltä miltä tuon auton kanssa pitäisikin.

Trifid

Olisiko ehdotuksia autoksi, johon mahtuu kaksi aikuista, yksi selkä menosuuntaan- turvaistuin ja kaksi turvakaukaloa. Touran on käynyt mielessä, tosin Passat variant on myös hyvissä mitoissa takapenkiltä mutta käytettävyys kysymysmerkki. Harmi, sillä 06/11 ostettu Octavia on jäämässä pieneksi.
Vw Golf First Edition Style 1,5 eTSI 110 kW (MHEV) DSG-automaatti 2020

clima

Lainaus käyttäjältä: Trifid - 15.12.11 - klo:10:59
Olisiko ehdotuksia autoksi, johon mahtuu kaksi aikuista, yksi selkä menosuuntaan- turvaistuin ja kaksi turvakaukaloa. Touran on käynyt mielessä, tosin Passat variant on myös hyvissä mitoissa takapenkiltä mutta käytettävyys kysymysmerkki. Harmi, sillä 06/11 ostettu Octavia on jäämässä pieneksi.

Onnitelut poikueen kasvamisesta! Kolmen pienen istuttamisesta istuimineen takapenkille on ollut täällä aiemminkin pohdintaa, olen ymmärtänyt että Touran olisi leveyssuunnassa mahtumisen suhteen ja käytettävyydessään tuossa aika vahvoilla. Marko_K esimerkiksi voi asiasta hyvin perillä olevana valaista tarkemmin.

Wilburi

Kaverilla on pasuuna, jossa heidän 5 henkinen perheensä matkustaa. Nyt taitaa olla enää 3 turvaistuinta takana, mutta käyvät useamman kerran lapissakin aina talvisin eikä ole ollut ongelmia lasten tai tavaroiden kuljetuksessa, joten tuota kannattanee harkita?
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

ncatbs

Eilen meni Hyundai i40 Wagon 2,0 GDI 6AT Comfort tilaukseen. Väri on perus valkoinen ja ainut varusteet vakkari ja bluetooth. Luovutus olis tammikuun loppussa. Octavia Combi ja i40 oli ne ainoat ehdokkaat ja päätin nyt kokeila Hyundaita. Hyundani ajettavuus on hyvä, todellä hyvät tilat, laaduntuntuma sisällä yllättävän hyvä, ja se oli melko hiljainen. 1.2 TSI DSG on kyllä parempi yhdistelmä kun Hyundain 2.0 AT mutta nyt ei jää mitään huoli DSG:n kestävyydestä. Hyundain viiden vuoden takuu on minulle myös tärkeä. Väliraha on nyt melkein sama, toki olisin voinut myös myydä mun auto itse ja näin Octavia olis tullut halvemmaksi. Hyundaista puuttuu mmutama varuste verratuna Octavia mutta näillä mennään. Nyt tarvi vaan metsästä sopivat vanteet ja talvirenkaat.

toukopouko

Lainaus käyttäjältä: ncatbs - 15.12.11 - klo:12:01
Eilen meni Hyundai i40 Wagon 2,0 GDI 6AT Comfort tilaukseen. Väri on perus valkoinen ja ainut varusteet vakkari ja bluetooth. Luovutus olis tammikuun loppussa. Octavia Combi ja i40 oli ne ainoat ehdokkaat ja päätin nyt kokeila Hyundaita. Hyundani ajettavuus on hyvä, todellä hyvät tilat, laaduntuntuma sisällä yllättävän hyvä, ja se oli melko hiljainen. 1.2 TSI DSG on kyllä parempi yhdistelmä kun Hyundain 2.0 AT mutta nyt ei jää mitään huoli DSG:n kestävyydestä. Hyundain viiden vuoden takuu on minulle myös tärkeä. Väliraha on nyt melkein sama, toki olisin voinut myös myydä mun auto itse ja näin Octavia olis tullut halvemmaksi. Hyundaista puuttuu mmutama varuste verratuna Octavia mutta näillä mennään. Nyt tarvi vaan metsästä sopivat vanteet ja talvirenkaat.

Hyundai i40 Wagon 2,0 GDI 6AT Comfort 31 496,
SKODA Octavia Combi 1.2 TSI Elegance DSG 25 561,

Miten voi väliraha olla "melkein" sama ? Jompi kumpi tarjouksista on uskomattoman hyvä/huono.

Late99

Trifid:
Jos helppoutta haetaan, niin Touran, ääSMax, Journey, Peugeot 5008 ja Rellun & Citikan vastaavat tulee mieleen. Ja jos käytössä Isofix-jakkaroita, niin normifarkuissa menee leveyden puolesta tosi ahtaaksi. Vyöjakkaroiden kans vähän helpompaa, kun leveyssuunnassa on paremmin pelivaraa. Silti voipi olla keskipaikan käytön kanssa pikkasen haasteita... Kyllä mä suosittelisin noita tilavaihtoehtoja, tarjonta niissä ei vaan mitään järin huimaa ole.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy