Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 09.11.11 - klo:11:16
Toki saa verrata keskenään, mutta minusta vain on vaikea kuvitella, että tekisin valinnan nelivetoisen maastoauton ja urheilullisen sedanin välillä.

Nämäkin ovat niin makuasioita kuin olla ja voi. Kyllä minäkin viime keväänä katselin alustavasti käytettyjä premiumlinttoja Mobilesta ja hakuehdoissa vilahteli sulassa sovussa termit A5 ja X5. Mitään todellista tarvetta ei maasturille ole, mutta ei sellainenkaan yhtään hullumalta vaihtoehdolta tunnu.

tn62634

Lainaus käyttäjältä: OcuII - 09.11.11 - klo:15:12
Sitä linttaa on kyllä ylistetty aikaisemmissa viesteissä sen verran, että sen täytyy olla jotain elämää suurempaa, kuten allekirjoituksetkin korostavat  ;D

Totta. ;D

Jos kuvittelet, että käytetty mersu aiheuttaa tänä päivänä kateutta, niin se on pienen pään sisällä elävä harhaluulo. No joo, jos naapuriin tulisi käytetty AMG SLS tämän vuoden mallia, niin ehkä sitä voisi käydä vähän kurkkaamassakin.

En oikeasti kuvittele. Samaan hintaanhan saisi Skodan mallistosta korkeintaan Fabia Combin. En silti vaihtaisi. :)

Ei pitäisi näihin trolleihin osallistua, mutta joskus näköjään innostuu vielä itsekkin. Parhaimpia esimerkkejä on juuri esim. Skodiin kohdistuvat trollit, jotka kirjoitetaan hymiöillä varustettuna, mutta joista paistaa läpinäkyvästi aito tarkoitus läpi  ;D Eli haukkua saa vapaasti, mutta auta armias, jos menet puolustautumaan. Skoda-aktivistin ja kommarin leima napsahti saman tien otsaluuhun ja yrittääpä tuolla joku rinkulakeula tarjota omaa vähemmistösuuntaumistaankin.

No itse olen ihan tavallinen työläinen. Siksi omistankin käytettyjä Mersuja. Mitä Skodaan tulee niin se on teknisesti ollut yksi parhaimmista autoistani. Vain muutama pikkuvika ~65000 km:n matkalla eikä kertaakaan ollut narun perässä. Käytettynä ostettu tosin oli sekin. Viimeisin uutena ostamani oli VW vuonna 2007 ja toimi myös hyvin, jos ei tiettyjä ominaisuuksia huomioida.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 09.11.11 - klo:15:04
En tiedä oletko perheellinen, mutta omalla kohdalla sisätilat aiheuttavat edelleenkin hyvää fiilistä.

Kyllä sitä perhettäkin on, kilsani tulevat yli 80% yksin työmatkaa ajaessani ja aniharvoin on 4 yhtäaikaa matkalla samaan suuntaan,  muuttoauton otan lainaan silloin kun sitä tarvitsen.

Toki tilantarve on toinen kun esim. 4-5 ihmistä lähtee samalla autolla pohjoiseen laskettelemaan omat sukset mukana.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Newman

Höh. Meidän perhe mahtuu mainiosti Golf VI HB -kulkineeseen matkatavaroineen päivineen (2 aikuista, 3-vuotias lapsi ja hirvikoira). Ja mahtuupa jopa Poloon vaikka vähän ahdasta onkin. Vastaavat täyteen ahdetut kuljetustilanteet edustavat kuitenkin perheessämme kenties muutamaa prosenttia kaikista ajoista.

Moisen perusteella en siis kyllä ajele millään karjavankkureilla vaikka kuinka mahtuisi venyttelemään ja pelaamaan sulkapalloa sisätiloissa.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Newman - 09.11.11 - klo:15:34
Vastaavat täyteen ahdetut kuljetustilanteet edustavat kuitenkin perheessämme kenties muutamaa prosenttia kaikista ajoista.

Meillä on 3-4 henkeä autossa vähintään kaksi kertaa päivässä. Kyllä mekin muuten mahduttiin pienempiin autoihin, kunhan vaimo tinki tiloistaan. Ei minulla ollut valittamista. Ei ne valtavat jakkarat ikinä kuskin takana olleet.

Automaattori

Välillä tuntuu että trolleja tai muuten vain kiusaajia jopa tälläkin palstalla riittää, mutta jos Lainaus käyttäjältä: tn62634 - tänään kello 14:04 on trolli, niin miten hän on voinut lähettää yli 1300 viestiä tänne. Rinkulakeula voi kyllä olla trolli muutamilla viesteillään, varsinkin kun omien sanojensa mukaa rinkula vaihtuu munuaisiksi. Ilmeisesti ne munuaiset jo ovat hänen päässään. Harmi jos tämäkin foorumi sortuu näihin. Väitellä ja vertailla voi ja pitääkin, mutta rajansa kaikella. Taatusti seuraan mitä täällä tapahtuu mutta ei ole kovinkaan hedelmällistä tämä nykyinen tilanne. Pysyn jatkossa tuolla Yeti-palstalla, kiitos autonvaihtopohdiskelijoille, suurin osa teistä vaikuttaa todella fiksuilta ja asiansa tietäviltä ihmisiltä. Jopa joitakin apujakin on tullut. Muuten mulle riittää pelkkä Yeti-keskustelu, niin ei mene ihan tämmöiselle suolilinjalle.

Skula

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 09.11.11 - klo:15:39
Meillä on 3-4 henkeä autossa vähintään kaksi kertaa päivässä.

Oho, lipsahtiko pieni aivopieru? Siis joka ikinen päivä?

Muuten kyllä taas huvittavaa seurattavaa tämä autonvaihtotopikki.. Ihmettelen kyllä ylläpidon "puuttumista", tai siis siitä että se puuttuu täältä, eikä puutu tähän  ;D
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Rinkulakeula

Lainaus käyttäjältä: Automaattori - 09.11.11 - klo:15:40
Väitellä ja vertailla voi ja pitääkin, mutta rajansa kaikella. Taatusti seuraan mitä täällä tapahtuu mutta ei ole kovinkaan hedelmällistä tämä nykyinen tilanne.

Kyllä nyt suututtaa, koita rauhoittua  :-* Muiden autovalintoja saa arvostella ja mennä henkilökohtaisuuksiin, mutta ei Skodaa, tai Skodailijaa.
Rinkulakeula vaihtui munuaiskeulaksi

clacson

Autojahan ne kaikki vaan on. Peltilaatikoita, joihin on roiskittu muovia koristeeksi vähän sinne sun tänne. En jaksa ymmärtää tätä vouhkaamista jonkun merkin "paremmuudesta" johonkin toiseen nähden. Meillä kaikki merkit on olleet niitä, jotka "tosi miehet" haukkuvat sinne, minne päivä ei paista. Jokainen on kuitenkin täyttänyt tehtävänsä, ei niitä ole miehisyyden/naisellisuuden kohottamiseksi hankittu. Koska meillä auto on vain auto (jopa Yeti), niin mitä siihen edes kovin suuria summia sijoittelemaan.
Vasta suorakoipisten valtakunnassa opin varmaan pitämään suuni pienemmällä, silloin lienee kyllä hiukka myöhäistä.

Karvis

Eiköhän tämä vänkäys ala olla nyt käsiteltynä, jatketaan siis sitä otsikon mukaista pohdiskelua siitä auton vaihdosta.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

VAG!

Lainaus käyttäjältä: skula - 09.11.11 - klo:15:46
Oho, lipsahtiko pieni aivopieru? Siis joka ikinen päivä?

Itse asiassa uskoisin, että pitkän ajan keskiarvo on selkeästi enemmänkin. Jokainen arkipäivä muksut kuitenkin viedään ja haetaan koulusta/päiväkodista. Se on heti kaksi vähintään kolmen hengen siivua jokaiselle arkipäivälle lomien ulkopuolella. Suomi-koulu on joka toinen sunnuntai ja siitä tulee taas kaksi siivua. Jos sää on yhtään kelvollinen viikonloppuna, niin sitten vastaavasti joka toinen viikonloppu käydään jossain autolla. Tähän päälle sitten arkirutiinien ajot harrastuksiin, isompiin leikkipuistoihin, kavereille, "hoploppeihin", synttäreille,... Lomillakin tulee liikuttua varsin paljon autolla, kun se on varsin vaivaton tapa siirtää pesuetta paikoista toiseen.

Eli aivan varmasti tulee keskiarvona vähintään kaksi reissua päivässä vähintään kolmella hengellä. Luultavasti paljon enemmänkin. Sporttinen pikkukottero sopisi tähän yhtälöön minun mielestäni vähän heikosti. Jos ajaisin yksin lähes kaiken ajon ja pesueen arkiliikutteluun olisi toinen auto, niin sitten toki valinta kohdistuisi johonkin muuhun kuin isoon farkkuun.

Skula

Oho.. Tunnustan typryyteni.. Joillain elämä tosiaan kulkee pyörillä  ;D

Oma ajoneuvon kuljetteluni kun on 95% yksin ajelua.. Siksi tuo seuraava auto EI tule olemaan mikään tilaihme.

Pasuuna on osoittautunut ihan soivaksi kulkineeksi myös täydellä 'perheellä', joskin kuten mainitsin niin talouden 2 autoa jakaa perheen kuljetusta(enimmäkseen kakkoskinnerillä tuota jälkikasvua siirretäänkin), ja se että todella vähän liikutaan perheen voimin muutenkin niin todella vähän on tarvetta näille valtamerilaivoille, ja hyvä niin, pääosin, mm.Superbin puikoissa tuneekin olonsa valtamerilaivan kapteeniksi  :P Pasuunassa tämä fiilis ei ole niin selkeästi esillä.. Vielä vähemmän seuraavassa kiesissä  8)

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: tn62634 - 09.11.11 - klo:14:24
heh heh... Ilmeisesti osui ja upposi toinen otsikko "Kolmas Octavia peräkkäin" allekirjoituksestasi päätellen, kun on Skodaa itsellä ja jopa perhepiirissä... ;D

Täällä myös asiallista kalustoa pihapiirissä: http://www.elisanet.fi/lada-farmi/

Mutta joo asiaan ja pahoittelen edellisiä kommentteja. En ihmettele Skodan suosiota sinänsä. Suht. sopivaan hintaan saa asiallisen perusauton, jossa on nykypäivän mittapuulla löydettävissä jopa pientä arjen luksusta. Paikasta A paikkaan B pääsee, tilaa riittää ja sisältää konsernivetoista tekniikkaa.

Suurin autoilijoistahan kuuluu juurikin tähän kategoriaan eli autolla kuljetaan paikasta A paikkaan B ja riittää, että auto kulkee. Jos rahat riittää, niin autoon otetaan sitten kaikki hilavitkuttimet, mitä lisävarustelistalta löytyy.

Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: Newman - 09.11.11 - klo:15:34
Höh. Meidän perhe mahtuu mainiosti Golf VI HB -kulkineeseen matkatavaroineen päivineen (2 aikuista, 3-vuotias lapsi ja hirvikoira). Ja mahtuupa jopa Poloon vaikka vähän ahdasta onkin. Vastaavat täyteen ahdetut kuljetustilanteet edustavat kuitenkin perheessämme kenties muutamaa prosenttia kaikista ajoista.

Moisen perusteella en siis kyllä ajele millään karjavankkureilla vaikka kuinka mahtuisi venyttelemään ja pelaamaan sulkapalloa sisätiloissa.

Meilläkin oli edellinen auto Golf-kokoluokkaa ja hyvin mahduttiin kaikki mukaan (2 aikuista ja 2 lasta). A4:ssa ei ole vielä keaakaan tulut tilannetta, jossa kaikki tavarat eivät olisi mahtuneet takalaatikkoon. Sisälle ei ole tarvinnut vielä ottaa kamaa. Ollaan reissattu ympäri Suomea, mutta laskettelureissulla ei olla nykyisellä kulkineella vielä käyty, muilla kulkineilla kyllä.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Kvee

Tuli lueskeltua ketju eilisestä alkaen läpi. Olipahan melkoista tarinaa. Kaksi arenalaista oikeasti pohdiskeli seuraavaa kulkinettaan, ja ainakin mielestäni Subaru ja Yeti molemmat täyttivät asettamansa kriteerit. Yksi vielä panttaa tietoa, mutta se lienee sallittua.
Osa hankkii auton järjellä, osa tunteella ja loput niiden sekoituksella. Tuollaisesta yhtälöstä kait väkisinkin tulee erilaisia variaatioita.

Mutta jos aiheessa pysytään, niin seuraavan kulkineen jälkeisen kulkineen miettiminen alkaa kokemuksen mukaan noin vuoden kuluttua auton saamisesta. Uusi 3-sarjan bemu xdrivena voisi oikeasti olla potentiaalinen vaihtoehto.

Wilburi

Välillä tuntuu että trolleja tai muuten vain kiusaajia jopa tälläkin palstalla riittää, mutta jos Lainaus käyttäjältä: tn62634 - tänään kello 14:04 on trolli, niin miten hän on voinut lähettää yli 1300 viestiä tänne. Rinkulakeula voi kyllä olla trolli muutamilla viesteillään, varsinkin kun omien sanojensa mukaa rinkula vaihtuu munuaisiksi. Ilmeisesti ne munuaiset jo ovat hänen päässään. Harmi jos tämäkin foorumi sortuu näihin. Väitellä ja vertailla voi ja pitääkin, mutta rajansa kaikella. Taatusti seuraan mitä täällä tapahtuu mutta ei ole kovinkaan hedelmällistä tämä nykyinen tilanne. Pysyn jatkossa tuolla Yeti-palstalla, kiitos autonvaihtopohdiskelijoille, suurin osa teistä vaikuttaa todella fiksuilta ja asiansa tietäviltä ihmisiltä. Jopa joitakin apujakin on tullut. Muuten mulle riittää pelkkä Yeti-keskustelu, niin ei mene ihan tämmöiselle suolilinjalle.

Minä vähän epäilin sinuakin aluksi, mutta tulihan sieltä ihan fiksujakin kommentteja. Luuli jopa, että olet Skoda-myyjä tai maahantuojan palkkalistoilla, kun kehuit niin ylenpalttisesti Skodaa.

olympiavolkkari

Voi, voi. Ensin aloitetaan hedelmällinen(?) autonvaihtokeskustelu näin:

Lainaus käyttäjältä: Automaattori - 08.11.11 - klo:19:35
Nyt on pakko sanoa tähän että mikä ihme kaikkia houkuttaa bemari-, audi-, mersu-valintoihin.

nää autot kulimalleina taas on ihan ooppelitasoa

Välillä tuntuu että trolleja tai muuten vain kiusaajia jopa tälläkin palstalla riittää
Niinpä tuntuu.

Ja sitten meni möksälleen.
Pysyn jatkossa tuolla Yeti-palstalla, kiitos autonvaihtopohdiskelijoille, suurin osa teistä vaikuttaa todella fiksuilta ja asiansa tietäviltä ihmisiltä. Jopa joitakin apujakin on tullut. Muuten mulle riittää pelkkä Yeti-keskustelu, niin ei mene ihan tämmöiselle suolilinjalle.

Rinkulakeula

;D ;D Elämä on valintoja, niin autoissa, kuin möksähtelyissäkin  ;D ;D 
Rinkulakeula vaihtui munuaiskeulaksi

pokkus

Pysytään nyt siinä aiheessa, kuten tuossa muutama viesti ylempänäkin jo kehotettiin tekemään.

Newman

Ihmismielen näkökulmasta tarkasteltuna saattaisi olla viisainta välillä päästää vähän höyryjä pihalle. Näin siitäkin huolimatta, että juttujen taso saattaisi laskea lähelle henkilökohtaisuuksia.

Ehkä moinen ikään kuin puhdistaisi ilmaa, ja pahimmat pukarit tulisivat hiljalleen järkiinsä, kyeten taas hetken aikaa käyttäytymään asiallisesti tai ainakin teeskentelemään asiallista, niin kuin monilla tapana on. Pinnan alla tuntuu kytevän, eikä tuli sammu pelkästään yltiötiukalla moderoinnilla. Empiiristä havainnointia tämä, eipä muuta.

Skula

Hyvin veistelty Newman(korjattu oikeaksi, kun jotkut täällä saattavat punastella jos omaa nickiä peukaloidaan tarpeettoman väkivaltaisesti!)

Olen edelleen sitä mieltä että vanha kunnon Nyrkkis olisi paikallaan tälläkin foorumilla.. Sinne voisi riitapukareiden, tai niiksi himoitsevien, jäsenten torailut ylläpitäjättiläiset heittää enempää miettimättä, siten että ylläpito käyttäisi mahd.vähän harkintaa sinkoessaan viestejä tuonne nyrkkikseen..

Vähän asiaa, jottei mua nyrkkikseen silotella.. Autonvaihto - under contruction! Lyhyesti sanottuna  :P

ram1

Itse ajattelen autonvaihtoa aina.Ei pysty olemaan ilman mietettä, mitä voisi seuraavaksi ostaa.
Mitä tähän kiistelyyn tulee, niin se kyllä täysin turhaa hommaa, koska se ei johda tässä asiassa mihinkään, kun ei ole oikeastaan oikeaa vastausta.Niistä asioista voi mielestäni kiistellä, missä on oikea ja väärä vastaus.
Eniten ehkä ärsyttää se, että tiettyjen ihmisten koko viestihistoria on pelkkää tietyn merkin haukkumista jne.Ne ei kuulu tänne.
Kinaa tulee helposti itse kullekin, mutta voidaan puhua asiaa jossain muussa topicissa, ja asiat sovitaan aina jollain muotoa.
Aina puhutaan, että mielipiteet sallittuja, mutta jos keskustelu on vaan, että mun auto on parempi kuin sinun, niin eihän se johda mihinkään, kuten jo ala- asteella todettiin jälki- istunnolla.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

tuRboman

Pitää minunkin heittää omaa kommenttia tähän soppaan. Vuoden 2006 jälkeen on tullut vaihdettua autoa 5 kertaa ja kolme niistä uutena, joten jonkin sortin (päättämätön toope) autonvaihtohäiriöinen olen.
Tätä topiccia aina satunnaisesti tulee luettua ja jotain kommenttia lähinnä parin viime sivun juttuihin liittyen, enemmän tai vähemmän...

Subaru. Joo, mulla oli Subaru Outback dieselinä. Hieno auto ajaa ja kone ominaisuuksiltaan miellyttävä. Tykkäsin tosi paljon. Mutta mutta.. Huono laatu sai vaihtamaan pois. Liian paljon oli vikoja ensimmäisen 60tkm matkalla parin vuoden aikana. Ja paljon sellaista johon en ole tottunut vaan mun mielestä vika, huollon mielestä ominaisuus. Lopulta meni hermot huoltoon ja heidän käytökseen sekä sitten jo itse autoonkin. Vikalistaa samalla nimmarilla löytyy Subarufoorumilta. Pahimmasta syletyksestä selvittyäni voisin hyvinkin kuvitella ajavani vielä Subarulla. Mutta en dieselillä. Ja koeajon täytyy kestää hieman pidempään, kuten vaikka koko viikonlopun yms. Ristiriitaisin fiiliksi siis jäin Subarusta. Ja se viattomuus/ylivertainen laadukkuus on mun tapauksen kohdalla turhaa höpinää.
Tällähetkellä mennään nelikko-automaatti Saabilla ja hymy korvissa toistaiseksi, olkoonkin, että merkki rypee suossa ja ongelmia on vaikka toisille jakaa.

"All 4 The Driver"

Jeppe

Mielenkiintoista keskustelua ollut eri merkkien ja mallien välisestä paremmuudesta, josta itse en oikein ymmärrä joidenkin merkkien parjaamista, ja taas toisten merkkien ylistämistä. Sillä kaikki ne on jollekin se sen hetkinen paras vaihtoehto, syystä tai toisesta. Mun mielestä toisen mieltymistä johonkin merkkiin tai malliin jota en itselleni ottaisi, syystä tai toisesta, on äärimmäisen vaikea mennä mollaamaan, koska kuitenkin se on jokaisen henkilökohtainen valinta. Joku perustelee sen järkipohjaisena tekona ja toinen myöntää, että kun tuntu hyvältä niin tuli otettua, tai sitten se kolmas Sulo Vileeni, kun halavalla sain.

Itse kuulun niihin jotka eivät kotoa lähtiessä vielä välttämättä tiedä, että tulee mentyä autokauppaan ja saattaa se autokin vaihtua saman tien. Näin kävi tuon tulevan Volvon kanssa aika pitkälle, sillä tarkoitus oli vaihtaa autoa aikaisintaan vasta ensi keväänä.

Sitä silmällä pitäen kävimme kesällä pyörähtämässä paikallisissa liikkeissä katsomassa tarjontaa, eli merkkien kirjo oli Toyotaa, Opelia, Bemaria, Mersua, Subarua, Sitikkaa ym.. Oikeastaan ainoa kriteeri josta lähdettiin, niin oli se, että mun täytyy saada mieleiseni ajoasento. Sillä mulla on pituutta 190cm ja se tuntuu vaikuttavan aika monessa merkissä siihen sopivan ajoasennon saamiseen rajoittavasti. Mutta mikään ei oikein tuntunut nappaavaan. Volvoa katsottiin myös, mutta enemmänkin XC70 AWD mallia, mitä ei silloin ollut näytillä, ja V70 ei ollut mieleinen. Samalla käynnillä tein nopean vilkaisun XC60:n, mutta ei iskenyt sekään.  ;D ;D

Lokakuussa tuli muuten vain ajettua yksi lauantai Autosalvan ohi ja meinasin, että käydään katsomassa, kun on kerran näyttely. Ei ollut XC70 AWD:tä, ja siinä sitten toisten uteliaiden kanssa tutkailin sinistä Ocean Race varusteltua XC60:a, kun myyjä tuli siihen esittelemään ja tarjosi koeajoa ja sen päätteeksi teki tarjouksen. Vähän aikaa siinä mietittiin ja kelloa katsoessa todettiin, että naapuri kaupunkiin ehditään vielä kilpailijalta pyytämään tarjous.

Taisi mennä vajaa viisi tuntia siitä, että täysin extempore ajettiin ensimmäisen autokaupan pihaan, siihen tilanteeseen, että oli tehty päätös vaihtaa Volvoon. Maanantaina sitten soitto myyjälle että voi laittaa auto tilaukseen ja keskiviikkona laitettiin nimet paperiin.

Nyt vaan odotellaan, että menis aika nopeasti.

McVAG

Superbin koko on ihan jees, mutta siitä osaa olla muuten kunnolla haittaakin. Tuli tuossa parisen viikkoa sitten tehtyä uistelureissu kavereiden kanssa Saimaalle. reilu 11m pitkä paketti kun yritettään kääntää metsätien päässä olevan laskuluiskan edustalla olevalla pienellä parkkipaikalla niin on vitsit vähissä. Onneksi kyytiin mahtui 4 isoa ukkoa niin saatiin traileri vekslattua käsin ympäri ja sitten autokin mahtui kääntymään. Eli jatkossa lyhyempi auto on ihan jees.

Nyt alkaa kuvio olla 100% varma. Kalliiksi tulee minulle, mutta kun on Superbista rahoitusta jäljellä niin en jaksa tehdä paperitöitä niin helpoin myydä liikkeelle oma auto, kallista verrattuna suorakauppaan mutta mukavuus voittaa. Veho hinnoitteli itsensä ulos C-mersun kanssa koska hyvitus minulle nykyisestä oli useita tonneja Metroautoa huonompi. C-mersu kyllä pärjäisi hinnassa ja kävin vielä eilen istumassa joten olisin voinut ottaakin. Ehkä seuraavalla kerralla kun ei ole vaihdokkia tulossa. Mustana hevosena kävin vielä A4:n avantin istumassa, ehkä senkin kanssa pystyisi elämään. Audi Center vaan pisti pahan kun antoi tonnin paremman vaihtotarjouksen kuin Metroauto Superbista. Audista vaan puuttuisi aika tavalla tavaraa jonka Forresteriin saisin JA en saa kicksejä A4 avantista. Mutta se tonni...

Nyt näyttää pitkälti siltä että tammikuussa pihaan ilmestyy Subaru Forrester 2.0D XS höystettynä vetokoukulla, kromisilla pakoputken päillä, aero tuulilasinpyyhkijöillä, lohkolämppäri+sisätilanlämmitin, takatilan muovimatolla, tummennetuilla takaikkunoilla ja eberillä kaukosäädöllä. Aivan lohko+eberi molemmat. Järkeily tuossa on, että kotona voi olla letkussa kiinni ja tarvittaessa lisään sinne akkulaturin pitämään huolen akusta. Sitten tien päällä voin nauttia Eberistä. Tosiasiassa, otin molemmat kun pystyin :) Autorahasta jäi aika reilusti yli joten why not :)

Nyt vaan päättää tahdonko sinisen vai mustan.

Esim. sinisestä (kuvan autossa ei skuuppia) http://www.nettiauto.com/subaru/forester/4367675
Esimerkki mustasta ja olisi aika lähellä mitä olisi minulle tulossa http://www.nettiauto.com/subaru/forester/4189170
miinus nahkasisusta, en tahdo nahkapenkkejä joten otin peruspenkit. Sininen olisi erikoisempi kun mustia enemmän liikenteessä, mutta jotain tuossa mustassa on, erityisesti sivusta (esimerkin toinen kuva)...

McVAG

Lainaus käyttäjältä: Jeppe - 10.11.11 - klo:21:35
Itse kuulun niihin jotka eivät kotoa lähtiessä vielä välttämättä tiedä, että tulee mentyä autokauppaan ja saattaa se autokin vaihtua saman tien.

Itsellä sama tauti, nyt työsuhdeautoon siirryttäessä jos saisi pakosta johtuvan hoidon tähän tautiin. Tiedän ettei olisi pitänyt, mutta laskin kuitenkin kuinka paljon on palanut auton vaihtorulettiin viimeisen 6v aikana... ei voi sanoa muuta kuin "elämä on"...

Wilburi

Ehdottomasti noista väreistä musta. On tuossa mallissa arvokkaamman näköinen. Veikkaan, että on helpompi myös myytäessä.

McVAG

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 10.11.11 - klo:23:22
Ehdottomasti noista väreistä musta. On tuossa mallissa arvokkaamman näköinen. Veikkaan, että on helpompi myös myytäessä.
Niin se myytävyyshän ei minua kiinnostanut kun työsuhdeautoksi tulee :) Mustia autoja on vaan liikenteessä niin paljon että... Jotain persoonallisuutta. Mutta myönnettävä on, että tuo musta on hyvännäköinen. Tummat ikkunat niin hiukan uhmaava sivusta katsottuna.

juupeli

Lainaus käyttäjältä: McVAG - 10.11.11 - klo:23:08

Minä taasen mielistyin enemmän tuohon linkin siniseen. Kiva sävy siinä, vaikka uskonkin että tuo keinovalo ei oikein anna parasta kuvaa. Hienoa, että pasmat muuten selvillä, vain värin kun päätät...

Kvee

LainaaKirjoittanut: McVAG 

Mielessäni mietin että sininen ehdottomasti, mutta kuvan sininen ei ollutkaan sellainen raikas sininen. Musta siis näyttää hienommalta, mutta taisihan siinä olla tummaa lasia ja vannettakin, jotka vertailua vaikeuttavat.

Jepelle onnea tulevasta XC60 Ocean racesta...tuli käytyä itsekin se testaamassa, kiva peli  ;)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy