Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

Simola

Kärjen pohdintoihin liittyen minulle tulee mieleen klassisen tyylikäs C55 AMG. Näitä on aika vähän Suomessa näkynyt, ja muistelen että myös Kärki on puhunut, että pitää mallin ulkonäöstä.

Malli on minusta upea CLK keuloineen, ja keväällä oli myynnissä hopean värinen Brabus viritetty yksilö. Löytyisikö Kärki näitä lisää esim. Ruotsista, vai kiinnostaako malli enää, jo kahden uudemmankin mallin tulemisen vuoksi?

Lisäksi ehdottoman hienoja olisivat tietysti CLS:n AMG:t.
Ex: VW Golf IV 1.8 Turbo GTI

Quality

Oletkos, Simola, jo itsellesi sopivaa Merssua sillä silmällä katsellut ;) ?
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Simola

Lainaus käyttäjältä: Quality - 13.07.11 - klo:16:19
Oletkos, Simola, jo itsellesi sopivaa Merssua sillä silmällä katsellut ;) ?

Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista. ;)
Ex: VW Golf IV 1.8 Turbo GTI

POSSU

Tänään kävin maneetissa katselemassa Seat exeo st.tä... no ei se niin "vanhalta" näyttänyt, ainakaan päällepäin-sisustassa tyyli nyt oli ehkä sukupolven ikäistä, ei kyllä häirinnyt. ja alustavissa jutuissa hyvityshintakin omasta olisi 3000-4000 parempi kuin vw airportissa tarjosivat? (kyselin vaihtoa uuteen 118kw higline jettaan) No ens vkolla loman alkaessa koeajamaan-tosin tdi+multi on koeajoautona.

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 11.07.11 - klo:09:25
Ensin olin vakaasti sitä mieltä että minun pitää pelastaa yhden RS4 B7 omaan talliini mutta nyt niitä n. 5kpl tutkittuani tulin siihen tulokseen, että myöhästyin jo. Tarkoitan tällä että suurin osa on jo liian huonossa kunnossa koriltaan jotta voisin omistaa sellaista.
Minkä verran ajettuja katselit ja minkä ikäisiä?

Löytää takuulla omansa jumpomarketin parkkikselta ja tuoreinta mahdollista vuosikertaa (autoissa hyvä, viinilöissä huono) ;D
http://www.blocket.se/vasterbotten/Audi_RS4_4_2_Sedan_34646310.htm?ca=11&w=3

Pari vuotta iäkkäämpi mutta vähäisillä ajoilla, talvisin on ilmeisesti kuljettu bussilla:
http://www.blocket.se/halland/Audi_rs4_lagmilare_34818082.htm?ca=11&w=3

Kyllä kai noita vielä hyviäkin yksilöitä löytyy, ei ne kaikki voi raiskattuja olla.

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: TTL - 04.07.11 - klo:11:41
Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 30.06.11 - klo:17:47
EDIT: Vieläkö Ceemelissä on se poskettoman edullinen Comand Online?
N. 500 egee päästöistä riippuen, on ja pysyy. Siinäpä sitä onkin rinkelikeulan hinnoittelijoille kiusaa kerrakseen...

Ei tuon mikään pysyvä tarjous ole tarkoitus olla. Kyse on siitä, että perusmankalla on toimitusongelmia jonkin komponentin osalta ja kysyntää pyritään hinnalla ohjaamaan tuohon parempaan.

rob-s

LainaaMinkä verran ajettuja katselit ja minkä ikäisiä?

Löytää takuulla omansa jumpomarketin parkkikselta ja tuoreinta mahdollista vuosikertaa

RS4 B7 tehtiin 2005-2008 joten ihan tuoreita ei löydy mistään. Olen koeajanut niitä n. 10kpl 2006-2007 olevia joissa km lukemat 50-100tkm. Olen harkinnut ainoastaan Suomi -autoja niiden korkeiden tuontiverojen takia.

Tällainen Datsun olisi minusta kova juttu!
http://www.nettiauto.com/nissan/gt-r/4085221
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

POSSU

/\ Pitäsköhän auttaa Robia nisu-nasun hankinnassa ja tuoda golf uudestaan pinnotettavaksi? kohta vuosi mennyt...
Eikö "vastaava" Amerikan rauta kiinnosta?  ZR-1?   Onkohan edes mahdollista saada suomeen?
ps.näin proletaarina käyn ens vkolla koe-ajamassa seat-exeon...semmosen ehkä just saa irti.

Markku J

Ei tuollainen vanha RS4 enää sovi rob-s:lle. Auton pitää olla uudenveroinen, jotta tulevat, hienot tuunaukset pääsevät arvoiseensa autoon. 2008 -mallitkin alkavat olla siinä rajamailla, ellei löydy todella hyvää alle 50 tkm ajettua. Muuten on jo penkit lintassa ja kulumaa siellä täällä havaittavissa.

Linkin Datsuni olisi kyllä jotain. Hieno ja erilainen. Miehen teko olisi ostaa se vaihteeksi.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 16.07.11 - klo:19:56

On kova, kyllä kehtaisi pihalla pitää.

Mutta tuon yksilön hinta pistää silmään turhan kovana, eikös ne olleet jotain 126t uutena..?
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 16.07.11 - klo:19:56
Jep, melkoinen peli on tuo GT-R kyllä. Ainakin suorituskyvyn puolesta on hankala keksiä mitään missä saisi sijoitetulle rahamäärälle paremmin vastinetta. Mikäli vaan pääsee yli tuosta vähän "nintendomaisesta" ohjaamon ilmeestä ja (ainakin Audiin verrattuna) halvemman näköisistä muoveista niin ei varmaankaan huono valinta.

LainaaNissan tested the GT-R's time on the Sendai Hi-land Race Way in Japan a couple of weeks ago in the middle of November and the car returned a pretty impressive result.

Standing start to 100 km/h clocked in at a flat 3.0 seconds.

The Japanese automaker conducted the sprint test twice, once at an outside temperature of 14.9°C (58.82°F) and the other at 18.6°C (65.48°F). Both returned the exact same 3 second figure.

The test was done with a standard GT-R model, with no modifications.

http://www.worldcarfans.com/110120129836/2012-nissan-gt-r-acceleration-time-announced

rob-s

LainaaPitäsköhän auttaa Robia nisu-nasun hankinnassa ja tuoda golf uudestaan pinnotettavaksi? kohta vuosi mennyt...

Hyvä pointti..ja kannattaa se tässä vaiheessa muutenkin taas käsitellä:)

LainaaMutta tuon yksilön hinta pistää silmään turhan kovana, eikös ne olleet jotain 126t uutena..?

Onhan tuo valtava määrä rahaa. Uutena taitaa perushinnan olla 139tâ,¬. Lisävarusteita ei juuri ole

mol

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 16.07.11 - klo:21:19
Mikäli vaan pääsee yli tuosta vähän "nintendomaisesta" ohjaamon ilmeestä ja (ainakin Audiin verrattuna) halvemman näköisistä muoveista niin ei varmaankaan huono valinta.

Minulle olisi ainakin aivan sama minkä näköistä muovia ohjaamosta löytyy kun suorituskyky (ja ajo-ominaisuudetkin) on tuota tasoa...

Zaasa

Auton vaihtoa pohdiskeltu jonkun aikaa.Ei oikein järki perusteita vaihtoon,harkinnassa oli Octavia 1.8TSi ja RS 2.0TSI,Yetikin kävi mielessä myös Avensis.
Nimi menossa RS:n tilauspaperiin arkena,väri RS:n sininen jos joku ei päätä käännä :)

rob-s

LainaaNimi menossa RS:n tilauspaperiin arkena,väri RS:n sininen jos joku ei päätä käännä

Esitt'mistä vaihtoehdoista ehdottomasti paras valinta..samoin väri siinä on loistava!

Markku J

Minulta vahva puoltoääni siniselle RS:lle ! Sellainen minulla oli aikanaan ja muistot siitä ovat hyvät. Tuo sininen väri on siihen paras minun mielestäni.

PaveKoo

Suosittelen myös sinistä rs:ää  :P

Mini ja Leon

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 16.07.11 - klo:21:47
Minulta vahva puoltoääni siniselle RS:lle ! Sellainen minulla oli aikanaan ja muistot siitä ovat hyvät. Tuo sininen väri on siihen paras minun mielestäni.
Vahvoilla oli valkoinen RS ja punainen.Uusi naamaisen valkoisen nähtyäni sininen tuli takaisin ykköseksi.
Mikä rengaskoko olisi hyvä talveksi,Contin nastat tulossa?

PaveKoo

Mulla on kokona 205/50-17 talvella.
Halkaisija käytännössä sama kuin 225/45-17 vakiokoolla.
Halusin kuitenkin hieman kapeammat kumit talvikäyttöön.
Oikein tyytyväinen olen ollut. Niin ja Contit mullakin on, tosin kitkat.
Mini ja Leon

Zaasa

Alustavasti sovittu 16" vanteet Skodan mallistosta.

PaveKoo

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 16.07.11 - klo:22:52
Alustavasti sovittu 16" vanteet Skodan mallistosta.

Ahaa, ok  :-\
Koko varmaan sitten 205/55-16
Yleinen ja kohtuuhintainen koko.
Varmista vaan että 16" vanne mahtuu varmasti pyörimään ottamatta kiinni jarrusatuloihin edessä.
Välttämättä ihan kaikki vannemallit ei mahdu.
Mini ja Leon

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: PaveKoo - 16.07.11 - klo:23:03

Välttämättä ihan kaikki vannemallit ei mahdu.
Myyjä liike tarjonnut itse 16" Skodan mallistosta vapaasti valittaessa,samat kuulema käy Yetiin ja Suberbiin.

Kiviharju

Suosittelen Zaasa vaihtamaan nuo kuitenkin mahdollisuuksien mukaan mahdollisimman avonaisiin 17":siin.
Itsellä on ainakin talvisin ongelmana kun Golfissa jää 16" vanteella jarrusatulan ja vanteen painon väliin n.3mm väliä, ja muuten se reilu 6mm. On nimittäin todella hankala putsata vanteita jäästä ja lumesta kun on niin pirun ahdasta ja hiekoitussepelin "muruset" tekee mukavia naarmuja kun pyörähtään satulan ja vanteen välissä :-\
Audi A4 Allroad quattro -17

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Kiviharju - 16.07.11 - klo:23:30
Suosittelen Zaasa vaihtamaan nuo kuitenkin mahdollisuuksien mukaan mahdollisimman avonaisiin 17":siin.
Vaihto varmaan onnistuu,kyseessä erittäin yhteistyö haluinen pienempi liike. Mikä rengas koko kyseiseen autoon hyvä talveksi Keskiseen-Suomeen?Näistä olen aika ulkona :)

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 16.07.11 - klo:23:43
Vaihto varmaan onnistuu,kyseessä erittäin yhteistyö haluinen pienempi liike. Mikä rengas koko kyseiseen autoon hyvä talveksi Keskiseen-Suomeen?Näistä olen aika ulkona :)

Jos 17" vaihdat niin suosittelisin kokoa 205/50-17, alunperinhän koko on 225/45 mutta parempi varmasti talvellakin tuo hiukan kapoisempi. Ja Skodan vannevalikoimasta talvivanteeksi 17" Pegasus voisi olla varsin hyvä avonaisuutensa ansiosta.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Marko_K

Olisiko raadilla ehdotuksia kakkosautoksi?

Vaimo tarvitsee kohta taas auton käyttöönsä. Koska Mersu on kohtuullisen onneton perheauto, ajattelin löydä kaksi kärpästä yhdellä iskulla eli etsiä jotain tila-autontapaista ja hoitaa jatkossa perheen yhteisiä ajoja tuolla -- viisipaikkainen riittää, kunhan takana on kolme erillisistuinta.

Kilsoja tulee varsin vähän, joten en halua sitoa autoon suuria summia, ajatus olisi löytää auto 15000 hintaluokasta sopivasti sisäänajettuna eli vuosimalli 2007 ja uudemmat.

Turvallisuus on tilan ohella ykköskriteeri, joten ajonvakautus, muu turvavarustus ja asiallinen ajettavuus on oltava.

Mutta mitäs tuohon sitten keksisi? Touranit tuppaavat olemaan tuossa hintaluokassa turhan paljon ajettuja, että sellaiseen uskaltaisi. Ranskiksista sitten löytyisi Citroën C4 Picasso (tai sama Grandina), Renaultilta Grand Scenic. Viimeksi mainittu ei jostain syystä oikein innosta, vaikka Meganeista hyviä kokemuksia onkin.

Muita hyviä ideoita?

raivoroosna

Koska ranskikset ei pelota, niin C4 Picasso.
Treen ALD:llä on 1.8, 2008 58t ajettu, 15 900 hintaan.
Päästöthän noissa on uusiin verrattuna aika julmat...

nemos

Lainaus käyttäjältä: raivoroosna - 17.07.11 - klo:17:32
Koska ranskikset ei pelota, niin C4 Picasso.

Hetkinen, uuden saa (netto)hintaan alle 20 000:lla, olikos 15 900 tuosta ihan kohdallaan siihen verrattuna?
Volvo XC60 T8 Inscription

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: raivoroosna - 17.07.11 - klo:17:32

Vastaavaa yksilöä olen harkinnut. Tuo Tampereen yksilö vaatii kuvien perusteella ainakin tömäkän sisäpuhdistuksen  ;)

Päästöillä ei ole mulle merkitystä, kun verohan maksetaan rekisteröitäessä, ei sillä enää ole merkitystä. Käyttömaksut taas ovat merkityksettömiä.

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: nemos - 17.07.11 - klo:17:36
Hetkinen, uuden saa (netto)hintaan alle 20 000:lla, olikos 15 900 tuosta ihan kohdallaan siihen verrattuna?

No sepä muakin mietityttää. Se kamppismalli on kieltämättä halpa, mutta on se kyllä myös aika askeettisesti varusteltu. Mutta silti, HALPA.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy