Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

Quality

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 13.02.11 - klo:10:36
Niinpä, kuten Audeja Unkarissa. Mahtavat olla varsin p**koja nekin..  :-\
Onneksi noita vielä Saksassakin valmistetaan, sikäli kuin Wikipediaan on luottaminen: http://fi.wikipedia.org/wiki/Audi#Saksassa_valmistettavat_Audi-mallit

Tulihan tuota prosessia käytyä itsekin Ingolstadissa pällistelemässä joitakin vuosia sitten:

http://www.ultimatevw.com/keskustelu/?cmd=aihe&id=13336&sivu=1#148755 (Lähetetty: 26.07.2008 10:48)
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 12.02.11 - klo:22:25
Ehkä sanoin liian tylysti, mutta 60 heppaa ja tuo metrin leveä, ja 2 korkea koppa ei käy mun silmään.Toki varteenotettava vaihtoehto satatonnia ajettuihin verrattaessa.Ehkä alan kulkea taxilla.Halvemmaksi tulee.

Taxi ei muuten ole hassumpi vaihtoehto jos et joka päivä käytä. Halvemmaksi voi tulla kuin minkään auton pito. Toisaalta se ei ole just eikä melkein allasi jos oikein kiirus tai äkillinen menohalu tulee.

Toisaalta, jos autoa vaihdat halvemmaksi: tuleeko loppujen lopuksi halvemmaksi vaihtaa halvempaankaan? Remonttien uhka, ruoste, epämukavuus jne...Onko mitään muuta tinkimiskohdetta, vaikkapa joku vuosittainen etelänmatka tms.? Meinaan, on helppo kuitenkin myydä auto mutta vaikeaa ostaa hyvä tilalle ja voi alkaa kaduttamaan.

ram1

LainaaOnko mitään muuta tinkimiskohdetta, vaikkapa joku vuosittainen etelänmatka tms.? Meinaan, on helppo kuitenkin myydä auto mutta vaikeaa ostaa hyvä tilalle ja voi alkaa kaduttamaan.
Kaduttaa jo, mutta kauppa jo tehty.Tinkimiskohteita ei ole.En käytä rahaa mihinkään ylimääräiseen.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

njs

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 13.02.11 - klo:11:55
Kaduttaa jo, mutta kauppa jo tehty.

Ei meinaa kertoa mikä se on?
Octavia III FL 1.5 TSI DSG - ex:  Octavia III 1.4 TSI DSG - Octavia II FL 1.8 TSI DSG - Octavia II 2.0 TDI DSG

Erkka

Lainaus käyttäjältä: njs - 13.02.11 - klo:12:15
Ei meinaa kertoa mikä se on?

Pääsin käsitykseen, että ram1 kaduttaa oman autonsa myynti?
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

ram1

Juu, omasta puhuin.Myin siis, koska tarvitsen nyt käteistä eron takia.Uutta en ole vielä ostanut.En olisi etukäteen tosiaan uskonut, että käytetyn osto voisi olla näin vaikeaa nykyään.Mun mielestä monet ovat kuntoonsa nähden aivan liian kalliita.Ja ihmetyttää miten huonosti ihmiset autojaan ulkonäöllisesti pitää.Sisätilat ja maalipinta muutaman vuoden ikäisissä autoissa surkeassa kunnossa.Saahan ne toki kuntoon duunilla, mutta ei sellainen auto kiinnosta mistä ei ole pidetty huolta.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 12.02.11 - klo:20:37
Maganestahan oli palstalla muistaakseni myös Marko K:n positiivista palautetta hinta / laatusuhteen osalta. Parikin tuollaista oli muistaakseni hänellä ollut kakkosena ilman murheita.

Ei negatiivista sanottavaa edelleenkään kakkos-Meganesta. Vuodessa tuolla on rullailtu 13 000 kilometriä ilman murheita.

Edellinen Megsu oli ykköskoppaa, hintaansa nähden ihan hyvä sekin, mutta siinä oli satunnaisia pikkumurheitakin. Tää uudempi on kaivannut vain kovaa ajoa ja että aina huollon yhteydessä pyytää herkistelemään takajarruja, etteivät ryhdy laahaamaan.

Itse en edelleenkään ole keksinyt ihmeemmin yhtä hyviä vaihtoehtoja viiden tonnin hintaluokassa, varsinkin jos turvallisuudelle antaa arvoa.

Itse asiassa auto voisi olla vaikka kaupan (en ole vielä kysynyt haltijalta lupaa ;D ), vai löysikö ram1 jo jotain muuta?

---

Tällainen peli siis:

Renault Mégane Break 1.6i 16v Confort Authentique -05

Rekisteröity 11/2004, ajettu 147000

Varusteina mm:

- kahdet vuoden ikäiset renkaat, kesiksillä (Continental Eco- tai PremiumContact, en muista ihan varmaksi) ajettu 7 000 km, talviksilla (Michelin XIN2) 6 000 km
- ilmastointi (tarkastettu ja täytetty 2010)
- ajonvakautus
- kiinteä bluetooth-autosarja
- nahkaratti (uusi alkuperäisosa vaihdettu vakiomuoviratin tilalle merkkihuollossa 2010)
- sadetunnistin pyyhkimissä
- automaattisesti himmenevä taustapeili
- isofixit edessä ja takana
- sähkölasit edessä ja takana
- CD/radio rattikaukosäädöllä
- turvatyynyt edessä, sivuilla ja ikkunoissa
- turvavyökiristimet edessä ja takana
- lohkolämppäri ja sisälämppäri
- punainen metalliväri
- irroitettava vetokoukku

Tiedossa olevat viat: pelkääjän sivupeilin päässä murtuma, tuulilasi aika kulunut.

Auto on juuri huollettu.

EDIT: Ainoa itse selvästi kaipaamani puuttuva varuste on vakionopeudensäädin.

ram1

Tuli tuota Rellupalstaa luettua ja ehkä ei olisi pitänyt.Näyttäisi tuo moottori kestävän juurikin sen 150 tonnia ja sitten ongelmat alkaa.Ei taida uskaltaa.Itseasiassa vaikka Focus meluisa onkin, niin alkaa vaaka kääntymään sinnepäin.Astra kanssa edelleen vaihtoehto.Fordit yllättävän pienillä vioilla yleensä mitä noita palstoja lukee.Onko kellään tietoa 1.8TDci moottorista.Bensakoneet yleensä varmempi ja halvempi vaihtoehto ja huoltaminenkin halvempaa.

Kaikkeahan Marko K voi ostaa jos halpoja :)  Laita privaa jos meinaat tosissaan myydä niin katotaan.Jos asut kaukana Porvoosta niin sitten täytyy unohtaa.
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 13.02.11 - klo:13:40
Juu, omasta puhuin.Myin siis, koska tarvitsen nyt käteistä eron takia.

Pahoitteluni.¨

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 13.02.11 - klo:13:40
Mun mielestä monet ovat kuntoonsa nähden aivan liian kalliita.Ja ihmetyttää miten huonosti ihmiset autojaan ulkonäöllisesti pitää.Sisätilat ja maalipinta muutaman vuoden ikäisissä autoissa surkeassa kunnossa.Saahan ne toki kuntoon duunilla, mutta ei sellainen auto kiinnosta mistä ei ole pidetty huolta.

Tuo on pitkälti totta, jos puhutaan hieman vanhemmasta käytetystä niin ei se ulkonäkökään aina tarttis ihan priima olla vaan se tekniikka .... monasti kaikki ihan loppu. Viime kesänä myymäni 11 v. vanha japski ( alle 100 tkm ajettuna ja teknisesti A-luokkasena) meni ekalle ja pyyntihintaan, hesalainen kaveri piti minua 'jännituksessä' kun sanoi vielä menemänsä katsomaan toista mutta alta tunnin jo sitten soitteli ja sanoi tuovansa käsirahan ....  :)
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Peltzi

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 13.02.11 - klo:15:21
Fordit yllättävän pienillä vioilla yleensä mitä noita palstoja lukee.Onko kellään tietoa 1.8TDci moottorista.

Itse ajaneena ei muuta kuin hyvää sanoa 1.6 TDCi (90-109hv) ja 1.8 TDCi (115hv) koneista. 1.6 TDCi koneissa ehkä hitusen parempi alavääntö kuin 1.8TDCi tarvitsee hiukan enemmän kierroksia. Eivät ole todellakaan mitään tykkejä ihan peruskäyttöön soveltuvia. Kulutukset ovat kohtuullisia. 1.6 TDCi:t menee alle 5l/100km ja toi 1.8 TDCi kone 17" vanteilla 5.5-6.0l/100km. Ei ole ollut vikoja. Eikä näissä 2-kopan Focuksissa ole ollut mitään ruoste ongelmia.
Ja en ole omistanut yhtäkään Fordia vaan nämä ovat olleet lähipiirissäni joten päässyt suhteellisen paljon ajamaan niillä. Huollot halvempia kuin Ex- 2-kopan Octaviassa 2.0TDI:ssä.

njs

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 13.02.11 - klo:15:21
Onko kellään tietoa 1.8TDci moottorista.Bensakoneet yleensä varmempi ja halvempi vaihtoehto ja huoltaminenkin halvempaa.

Kai noissa jotain huohotinputken jäätymisiä on ollut, http://www.fordclub.fi kertonee lisää.
Bensamoottorien ongelmista en ole lukenut.
Octavia III FL 1.5 TSI DSG - ex:  Octavia III 1.4 TSI DSG - Octavia II FL 1.8 TSI DSG - Octavia II 2.0 TDI DSG

olympiavolkkari

Osallistutaan nyt, vaikka ei ehkä pitäisi, kun tästä yhdestä erosta on nyt monta sivua jauhettu.

Eikö se nyt olisi näillä nykyisillä koroilla kannattanut ottaa vähän lainaa pankista, ja pitää nykyinen auto? Kun kuitenkin puhutaan aika pienestä summasta.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: olympiavolkkari - 13.02.11 - klo:16:39
Osallistutaan nyt, vaikka ei ehkä pitäisi, kun tästä yhdestä erosta on nyt monta sivua jauhettu.

Eikö se nyt olisi näillä nykyisillä koroilla kannattanut ottaa vähän lainaa pankista, ja pitää nykyinen auto? Kun kuitenkin puhutaan aika pienestä summasta.

Kaiken uhallakin jatkan vielä sen verran, että jos 20 tonnin auton vaihtaa 10 tonnin autoon, ei autoilun kulut mitenkään ratkaisevasti alene. Toki pääomaa vapautuu 10 tonnia, jos auto on ollut oma.

10 tonnin autossa hinta jatkaa kuitenkin reipasta alenemistaan ja tuon hintaista kiesiä pitää/kannattaa vielä huoltaakin. Bonuksena vielä se, että kuluvat osat alkavat olemaan vaihtokunnossa ja maksaja selviää peiliin katsomalla. Jos oikeasti haluaa ajaa halvalla, niin sitten auton on oltava vielä reilusti tuotakin halvempi.

ram1

Millä rahalla maksan lainaa, kun kuukaudessa jää 560 euroa laskuihin ja ruokaan.Ja Kyllä uudenkin auton hinta laskee prosentuaalisesti yhtä paljon.Eli rahassa mitattuna enemmän.Ja vuoden päästä takuu kuitenkin loppu, eli samassa veneessä 10v. vanhan kanssa siinä suhteessa.Tosin virhevastuun nojalla ekalla omistajalla hyvä tilanne.Mun osalta voidaan lopettaa minun autoni miettiminen kyllä tähän, niin tämä ei mene ihan pelkäksi samasta asiasta jauhamiseksi.

Sen verran vielä, että autofoorumit ihan kivoja, mutta niitä kun lukee, niin voi unohtaa auton ostamisen :)

edit.Ja tarkoitus ei tosiaan autoilun kuluja mitenkään tuosta erityisesti laskea vaan saada käteistä, jos se nyt ei vielä jollekin tullut selväksi
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 13.02.11 - klo:17:03Sen verran vielä, että autofoorumit ihan kivoja, mutta niitä kun lukee, niin voi unohtaa auton ostamisen :)

Sepä se, tieto lisää tuskaa. Eikä tuskaisuus suinkaan vähene, kun ymmärtää sen tiedonkin olevan vähän niin ja näin.

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 13.02.11 - klo:17:03edit.Ja tarkoitus ei tosiaan autoilun kuluja mitenkään tuosta erityisesti laskea vaan saada käteistä, jos se nyt ei vielä jollekin tullut selväksi

Oliko helppo löytää Skodalle ostaja? Nettiautostako löytyi?

Tuon hintainen auto on kuitenkin jo suht hankala myytävä, kun ostajakin tarvitsisi monesti jotain rahoitusta tai pitäisi ottaa kallis vaihdokki vastaan.

ram1

LainaaOliko helppo löytää Skodalle ostaja? Nettiautostako löytyi?
Periaatteessa auto meni parissa päivässä.Hyvä ilmoitus tarpeeksi hyvällä selosteella ettei kaikkea tarvitse heti kysyä, ja hyvät kuvat.Ja tietysti hinta samantien kohdillaan.Olen saanut kolme autoa, mitkä olleet myynnissä kohtuuhelpolla kaupaksi.Kaikenlisäksi mun autot aina vimpan päälle sisältä ja ulkoa, ettei uutta häpeä, niin kyllä se helpottaa myös myyntiä.Nuo muut 1.8 TSI/DSG Ocut on roikkunut nettiautossa ties kuinka kauan.Enkä sinällään ihmettele.Jos varusteista ei muuta hyötyä ole, niin yksityiselle myytäessä se valtti, jos haluaa autonsa erottuvan harmaasta massasta.
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

repe59

Niinpä, useimmat joko amb tai eleg ilman lisukkeita, omanikin erottui kun siinä parit extrat ;)
Skoda Kodiaq 4x4 2.0 TDI -18
ex-Skoda Octavia 1,6 tdi dsg Elegance lb -13,
Brilliant Silver
ex-Mitsubishi Pajero 3,2 DID -01
ex-Skoda Octavia II 1,9 tdi hb ambiente -07

tsiih

Tästä ram1lle oma suosikkini, jotain tänikäisiä tai vanhempia (vähiten harmeja, jos vaan ei ole ruostetta) katselisin jos oisin sun housuissas:
http://www.nettiauto.com/mitsubishi/galant/3763281
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Kapa

Nätiltä tuo Mitsu näyttää, mutta monesti nätin auton ostaessaan saa lahjaksi oikein kunnon vikapesän.

Peeveli

^

No tuolla Mitsupismilla ajaessa ei ainakaan olisi iso arvon pudotus! Pirun siistinnäköinen ikäisekseen, ainakin kuvassa. Jos tuo on semmoinen kuin luvataan, saisi varmasti pisteestä a pisteeseen b-ajokin eikä lompakkoa rasittaisi vähään aikaan. Vielä vakkarikin varusteena.

tsiih

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 13.02.11 - klo:18:55
Nätiltä tuo Mitsu näyttää, mutta monesti nätin auton ostaessaan saa lahjaksi oikein kunnon vikapesän.
Näinhän se on ;) Mutta tässä onkin kaikki mahdolliset jo korjattu! Ja ennenkaikkea, sillä kehtaa ajella.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

ram1

Jos halpikseen päädyn, sen pitää olla lähellä.Ei kannata ajaa 400 kilsaa jos auto onkin perseestä.Mutta kuten sanoin, eiköhän jätetä tämä minun auto- ongelma tältä erää tällä palstalla.Olisi pitänyt vissiin tehä oma topicci.Ram1:n seuraava kulkine :D
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

loginpass

Vähän myöhässä ja oikeastaan aika järkyttävä, mutta hintaansa nähden loisto-ostos.

http://www.nettiauto.com/hyundai/sonata/3765952

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 13.02.11 - klo:19:12
Jos halpikseen päädyn, sen pitää olla lähellä.Ei kannata ajaa 400 kilsaa jos auto onkin perseestä.Mutta kuten sanoin, eiköhän jätetä tämä minun auto- ongelma tältä erää tällä palstalla.Olisi pitänyt vissiin tehä oma topicci.Ram1:n seuraava kulkine :D

Jep, eikun oma topicci pystyyn! :D

No joo, toivotaan että löydät hyvän ja edullisen pelin tilalle. Ja saahan noita uusiakin sitten myöhemminkin kun taloustilanne balansoituu, eivät ne kaupasta viel lopu.

HJP

Samalla linjalla edellisten kirjoittajien kanssa ram1:sen tilanteesta, kymppitonnin auto ei välttämättä muuta ongelmaa mihinkään. Ainakaan itselleni sellainen ei tarjoa yhtään enempää ajonautintoa kuin perinteinen hyväkuntoinen "talviauto", joka ostetaan normaalisti prätkän tai todellisen kesäauton korvikkeeksi pelkkien talvirenkaiden hinnalla.

http://www.nettiauto.com/opel/kadett/3780616

-o-

Kaiken maailman pommeja täällä kaupitellaan...mites ois vähän ajettu hyväkuntoinen VAGGINE?? En saa provikkaa, mutta kaveri myy: http://autot.oikotie.fi/hae/1230309/volkswagen+golf

+ pienet kilsat
+ siisti
+ halpa
- jonkin verran ikää

eGetin

Mk3 Golf pitäisi tosiaan olla kohtalaisen luotettava, ruostetta tuppaa olemaan, mutta perusvarmoja käyttöpelejä kuitenkin.

Jos olisi akuutti autotarve (ei olisi jo tuota yhtä kippoa venailemassa) ja 3kâ,¬ tilillä niin tuota voisi kyllä oikeastikin harkita jo hakevansa pois. Mk3 Golfeihin osatkin ovat halpoja ja tekniikka sen verran simppeliä, että itse pystyy korjailemaan vaikkei välttämättä aiempaa kokemusta ole (korjausoppaita kun on).

Mutta eipä se -97 Golf turvallisuudessa ja tuoreudessaan yleensäkään niille kymppitonnin autoille pärjää.

E: Mietinpähän vain noita kilsoja... Olkoon kuinka vähän, auto tykkää kun sillä ajetaan. Kyllä tuossa saa yhtä paljon osaa vaihtaa kuin 100tkm enemmän ajetuissakin, kun tosiaan kilsoja ei ole juuri yhtään.

ram1

Jos nyt sen verran palataan tähän mun tilanteeseen, niin mun taloustilanne ei tästä tule juuri muuttumaan kun korkeintaan huonompaan suuntaan, joten tuon halpiksen ostaminen vaan siirtää ongelmaa ja lisäksi se pommi jää vaikeaksi myytäväksi itselle.Etsin autoa millä voisi ajaa jopa muutaman vuoden.Pari tiedossa ja osaan kyllä itse niitä autoja etsiä.Mutta kiitos kaikille keskusteluun osallistuneille.Ja koska auto tulee pidemmäksi aikaa, siinä pitää olla toimiva ilmastointi, koska en viitsi kiduttaa paria lasta kesällä helteisessä autossa.Ja itse en ihan ymmärrä miten tonnin auto muutenkaan edistää mun elämää.Joka tapauksessa se hajoaa joskus, ja vaikka häviötä tulee vain se tonni, niin mikä järki siinä loppupeleissä on.Toki sinä aikana pystyy etsimään sitä oikeata helmeä, mutta yhtä vaikeaa se aina tulee olemaan.
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

Skula

Itse "katsoisin" jotain seuraavaa..

700-1500e Galanttia, Accordia ruiskukoneella.

Mielellään tuoreella leimalla...

Noissa ei tee rahallista tappioo kuin korjausten verran...
Romurautaa ja paalivehkeitä.

ram1

Lainaahttp://www.nettiauto.com/audi/s3/3785147
Löyty jo.Oikeesti unohdin jo halpikset.En jaksa niitä.Kympin auton ostan.Merkki ei vielä varma, mutta luultavasti Opel tai Ford.Toimii tai ei niin elämää se vaan on.
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy