Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

Qrmu

Yksilö pitänyt arvonsa muita paremmin. Tai vaihtoehtoisesti VV-autolla vaan on varaa pistää ihan omia pyyntihintojaan.

Esim. http://www.nettiauto.com/audi/a4/5023685

Ovat selvästi haistaneet että talvi ja lumet tulee. Kohta quattroissa myydään ei-oota ja sitten viedään noi ylihintasetkin käsistä. :P
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 28.09.12 - klo:14:11
No jos näin niin sitten, heti tulee kyllä mieleen että B.E. ei sisällä sporttipenkkejä, ja ei kait 'siedettävää' rattiakaan? Uuteen noi ja toiset renkaat niin on jo muutaman tontun hinta noussut, toisesta pois pari niin ero valahtaa jo yli 12 te:n ?

En minä ole ikinä autoa listahinnalla ostanut, eli molemmissa on luonnollisesti tinkivaraa hinnassa. Ja toisaalta Black Editionissa on paljon juttuja mitä ei ole tuossa, joten sitten niillekin pitäisi laskea hintaa... Eli loputon suo ;)

Lainaus käyttäjältä: Qrmu - 28.09.12 - klo:13:53
Olisko Le mans ollut urheiluistuimet, sporttialusta, vanteet ja jotain. Tosin eikö Le mansissa ollut 17" 10-puolaiset star:t?

Le Mansin hinnasto löytyi kovon perukoilta:

2.0 TFSI quattro Le Mans näkyy olevan listahinnalla 46 089 juuroa :D

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Qrmu - 28.09.12 - klo:14:14
Yksilö pitänyt arvonsa muita paremmin. Tai vaihtoehtoisesti VV-autolla vaan on varaa pistää ihan omia pyyntihintojaan.

Eihän se ole tyhmää pyytää. Joku tänäänkin keksii saunassa, että hemmetti soikoon mä tarvin huomenna uudehkon mustan Audin! Nelikko toki. Sitten Nettiauton pariin ja huomenna VV-autolle käymään. Mikko Myyjänen kun antaa (yllättäen ::)) tosi hyvän hyvityksen vielä vanhastakin, niin ei muuta kuin kaupat lukkoon. Kauppa se on joka kannattaa ;)

Waltsu83

Kävin tänään kyselemässä vaihtoa uuteen Audi A3:seen.
Olen/olin erittäin kiinnostunut hankkimaan uuden Audi A3:sen business sport -paketilla.
Auto tulisi maahan 2013 tammikuussa ja saisin ajaa vaihdokillani sinne asti, kun uusi auto liikkeen pihaan ilmestyy.
Uuden Audi A3:sen hinta olisi noin hinnaston mukaan 39 000 â,¬

Vaihtoautoni Audi A1 S-tronic 185 heppanen versio maksoi noin 9 kk sitten noin 36 000 â,¬ varusteineen. Autoni on alle vuoden vanha ja ajettu 9000 km. Kyseessä on siis perheen kakkosauto, mihin tulee hyvin vähän kilometrejä.

Automyyjän tarjous, että hän hyvittää autostani 25 000 â,¬ eli välirahaksi uuteen autoon jää 14 000 â,¬!!

Siis ei helvetti sentään! Uuden A1:seni arvo putosi 9 kk aikana 11 000 â,¬!!!!!

Omasta mielestäni tämä oli aivan naurettava tarjous!! Sillä vastaavanlainen peli on myynnissä nettiautossa:
http://www.nettiauto.com/audi/a1/4785872

Taidanpa vielä ensi vuoden loppuun pitää A1:stäni...

Mitäs porukka on mieltä? Kannattaako vaihtaa?  ;D
Audi A6 4G 2.0 TDI multi -11
Tulossa Seat Leon Cupra 280 DSG
Ex. Audi A1 185 hp S-line S-tronic -12
MAN TGL -99
MAN TGA -08
Fiat Ducato Multijet 130 -12

Pekka T

LainaaMitäs porukka on mieltä? Kannattaako vaihtaa?

Waltsu olet täällä vielä niin uusi jäsen, ettet tiedä että tuollaisia kysymyksiä ei täällä kannata tehdä.  :D

Vakavasti ottaen kannattaisi ainakin taloudellisesti siirtää autonvaihtoa vuoden verran.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Waltsu83 - 28.09.12 - klo:20:05
Uuden Audi A3:sen hinta olisi noin hinnaston mukaan 39 000 â,¬

Automyyjän tarjous, että hän hyvittää autostani 25 000 â,¬ eli välirahaksi uuteen autoon jää 14 000 â,¬!!

Siis ei helvetti sentään! Uuden A1:seni arvo putosi 9 kk aikana 11 000 â,¬!!!!!

Rehellisyyden nimissä on pakko todeta, että autosi arvo on pudonnut enemmän kuin 11 tonnia. Tuo vaihtohyvityshän sisältää myös uuden A3:sen käteisalennuksen. Eli maksat välirahaa 14 000 euroa autosta minkä käteishinta ei todellakaan ole 39 000,-

Waltsu83

^ Aivan totta! Unohtu vaan mainita tuo seikka! Mutta siis NIIN naurettava tarjous, että ei mitään järkeä!!
MAN TGL -99
MAN TGA -08

Quality

Ei missään tapauksessa kannata vaihtaa autoa 9 kk välein. Jos lasket auton arvon putoavan samaa tahtia myös jatkossa, niin se = 0 jo 2,5 vuoden jälkeen! Noin se ei mene, vaan luultavasti auton arvosta on jäljellä enemmän kuin puolet tuossa vaiheessa.

Jos siis tosissasi kyselet, kannattaako auton vaihto, on vastaus, että huomattavasti kannattavampaa on vaihtaa 3-4 vuoden kuin vuoden välein.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Markku J

Kova on arvonalenema, kuten minun perusykkösessäkin. Meidänkin auton (1.4 TFSI Ambition) ovh varusteineen ja talvirenkaineen on 36500 eur. Vaihtohyvitys pyörii samoissa lukemissa 4 tkm ajetulle, 2012 rekisteröidylle autolle. Ei ole siis premiumpikkuauton pääomakulut alemmat kuin seuraavan kokoluokan autoilla.

A3 SB kiinnostaa minua myös, ja pitää käydä viikonloppuna se katsomassa Airportissa. Ja sitten arvonta välillä A6 karvalakki <=> A3 1.8 TFSI quattro S tronic Business Plus (+3 k eur naurettava varustebudjetti siihen päälle). Hintaeroksi taitaa jäädä aika pieni summa (=verotusarvojen ero työsuhdeautossa).

Waltsu83

Eniten harmittaa vain se, että yritykseni ja perheeni kautta olemme nyt ostaneet viimeisen 1,5 vuoden aikana 3 (2 työsuhdeautoa ja yhden henkilökohtaisen) uutta Audia samalta myyjältä (ja välissä vaihdoin vielä A1:stä A1:seen).

Eli nyt kun automyyjä on hyvin hoitanut asiansa aiemmin, kala on saatu koukkuun niin kusettaminen sitten alkaa vai?

Se tässä lähinnä nyt eniten ottaa järkeen!
MAN TGL -99
MAN TGA -08

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: Waltsu83 - 28.09.12 - klo:20:23

Eli nyt kun automyyjä on hyvin hoitanut asiansa aiemmin, kala on saatu koukkuun niin kusettaminen sitten alkaa vai?
Sinähän sen päätöksen teet annatko kusettaa :) 

Waltsu83

No joo miksei jos rahaa tulisi kuin rännistä... Ã,,rsyttää vaan niin helvetisti... Kas kun ei tarjonnut välirahaksi samantein 30 000 â,¬! :D
MAN TGL -99
MAN TGA -08

Markku J

Se on tuo kuuluisa vaihtoautopäällikkö, joka tekee oman "tuloksentekopaikkansa" busineksen vaihtareilla, ja hänen hinnoittelunsa armoilla ovat automyyjät, jotka uusien puolella työskentelevät. Haluavat varmaan hiukan yli 30 th saada sinun A1:stä ja tehdä minimissään 15% katetta sillä. Itse olen tuon ollut pakotettu hyväksymään jo pitkään, mutta olen onnekkaasti saanut myytyä vaihtarini suoraan ennen uuden auton tuloa. Sinun hienon tehopakkauksen saisi varmaan myytyä suoralla kaupalla lähempänä 30 th olevalla hinnalla.

Ocu_P

Omalla kohdallani ei hyvitys paljon tippunut, kun vertaa vuoden ikäisenä tarjottua nyt kahden vuoden iässä tapahtuvaan vaihtoon. Ja kilometrejä siis tullut runsaahkosti. En tiedä, olisiko ollut vielä edullisempaa vaihtaa kolmen vuoden jälkeen. Vähän epäilen, kun voi olla Ocuista tarjontaa silloin. Kovasti vaihteli hyvitykset perusautostakin. Jotkut ei sitten varmaan antaneet isommalle koneelle ja webastolle juurikaan arvoa. Ja yllätyin kyllä melkoisesti, kun iso lasipalatsi tarjosi parhaiten.

Vaginisti

Vois sanoa, että sitä saa mitä tilaa...jos ajatellaan tuota vaihtoväliä...esim. 9kk vaihtoväli tai lyhempi...ei siinä oikeasti enää voi mitään järjellä perustella, on vain hyväksyttävä realiteetit. Ainoa konsti vahingon minimoimiseen on auton omatoiminen myynti, näin sitä tappiota tulee todennäköisesti vähiten. Kuten usein sanotaan, auton arvo tippuu eniten heti ensimmäisenä päivänä...Jäitä hattuun, I say!  ;D

Neppis

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 28.09.12 - klo:20:32
Se on tuo kuuluisa vaihtoautopäällikkö, joka tekee oman "tuloksentekopaikkansa" busineksen vaihtareilla, ja hänen hinnoittelunsa armoilla ovat automyyjät, jotka uusien puolella työskentelevät.

Tämänkin takia tarjous kannattaa kysyä useammasta liikkeestä, jotka kuuluvat eri ketjuun / konserniin. Itse olen ainakin saanut ne huonoimmat vaihtotarjoukset kotikaupungin liikkeestä. Siltkin Waltsu kyllä taitaa tehdä "mukavasti turskaa" vaihtaessaan noin uuden auton.
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

Antza

Jos julkisuudessa puhutaan ettei uusien autojen kauppa käy niin kyllä yksi merkittävä tekijä on nuo naurettavat hyvitykset jotka hilaavat välirahat tähtitieteellisiksi.

Mulla on menossa liisari umpeen ja kun perheen tilanne on hetken aikaa se että yhdelläkin autolla pärjäisi niin ajattelin tarjota perheen kakkosautoa (C30) "vaihdossa" eli ostettavaksi liikkeeseen josta otan uuden työsuhdeauton.

Jäi hyvän idean asteelle. Ko. auton hinta ollut 6/2011 varusteineen hieman yli 32keur. Meille se päätyi esittelyautona muutamaa kuukautta myöhemmin. Nyt - 21tkm ajettuna - eräs nimeltämainitsematon tämän palstan tuotteisiin keskittynyt merkkiliike maksaisi siitä pitkin hampain kokonaiset 18,5keur.

Tämän kuultuani vain vaivoin kykenin käyttäytymään tavalla joka on sopivaa julkisella paikalla. Päälle tuli perusurputukset vaihtoautopäälliköstä, uusien ja käytettyjen autojen busineksen erillisyydestä jne. Ja mitenkään ei mennyt kaverille jakeluun että uuden auton tilaaminen ja vanhan ostaminen olisi ollut jotenkin sidoksissa keskenään. No - sain tietysti nettohyvityshinnan omastani ja uuden auton alennukset valuisivat rahoitusyhtiölle. Tilaamatta jäi konsernituote.

Takaoven kautta sain toisaalta käsiini tulosteen jossa mainittiin kotterolleni tavoiteostohinnaksi samainen 18,5keur. Mutta: tavoitepyyntihinta oli yli 29keur! Kyseinen luottomyyjä joka tulosteen antoi totesikin ettei tuota kannata parilla kympillä käsistään päästää kun markkinahinta pyörii jossain 24-25keur kieppeillä.

Harmi sinänsä - muutama vuosi sitten useampi kollega oli vastaavassa tilanteessa päässyt ylimääräisistä autoistaan eroon ihan sopivasti. Ajat ovat selvästi muuttuneet.
Skoda

exari

Vanhan kertauksena oman vaihtoyritelmän muistelo: Exeo joka maksoi talvirenkaineen 30500e- 10kk sitten.Hyvitys olisi ollut uuteen passattiin 19900e...¨
Nyt tähän tuli jatkoa--kauppias nosti jo hyvitystä 2000e! se oli jo maassa olevaan autoon eikä ihan sellaiseen mitä oisin halunnut.  mutta paineita on myyntipuolella.näköjään.

Markku J

Liisarien myyntikatteet ovat erittäin alhaiset, kun ALD ja kilpailijansa ovat kilpailuttaneet autoliikkeet pohjalukemiin. Silloin liisaridiiliin on vaikea liittää esim. oman auton myyntiä yhtään markkinahintaa paremmin ehdoin. Itse olen usean auton myyntikokemuksella sitä mieltä, että uudehko vaihtarikandidaatti kannattaa myydä itse. Se onnistuu yllättävän helposti, kun Nettiautossa pyytää sopivasti vähemmän, kuin liikkeet.

Hoffi

Ajattelin päivittää Amarokin uuteen automaattivaihteiseen versioon, mutta tarjouksen saatuani vaihtoinnostus hiukan kyllä laski...
Vaihdokkini siis 14kk vanha ja 51tkm ajettu, täysin virheetön yksilö ja tilalle tulisi samoilla varusteilla oleva samanlainen Amarok, jossa erona vain automaattivaihteisto ja moottoripäivityksen tuomat 12kw enemmän tehoa.

Välirahatarjous vaatimattomat 21000 euroa!

En tilannu  :o
VW Amarok Highline 2,0 TDI 132kW 4MOTION Autom. BMT -13
Audi A8 4.2 quattro -99
Chevrolet Captiva LTZ 2.2D 135 A AWD -12

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: exari - 28.09.12 - klo:21:31
Vanhan kertauksena oman vaihtoyritelmän muistelo: Exeo joka maksoi talvirenkaineen 30500e- 10kk sitten.Hyvitys olisi ollut uuteen passattiin 19900e...¨

Tonni kuussa.  :D Ihanan halpaa, ainakin jos palkkatyöllä pitää ne tonninsa ansaita.

Markku J

Näin se vaan on. Itse olen "budjetoinut" tuon 1000 eur per kk arvonalenemaan, mutta sekään ei ole kaikissa vaihtokaupoissani riittänyt. Aivan hullua hommaa siis tämä minun puuhailuni. Mutta siinä ei ole koskaan ollut oikeasti järki mukana - tunteella vaan mennään ja vaihdellaan.

exari

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 28.09.12 - klo:21:39
Tonni kuussa.  :D Ihanan halpaa, ainakin jos palkkatyöllä pitää ne tonninsa ansaita.

Vtu joo.sananmukaisesti vielä sorvin ääressä...ps. tällä viikolla jaettiin lomautuslaput vielä 60-lle.
Kohalle ei sattunu vielä.

Ocu_P

En kyllä todellakaan ymmärrä Exeon aliarvostusta. Ajolleen varmasti Ocua parempikin, mutta vaihtoarvo... Toivottavasti vielä löytyisi paremmin tarjoava liike.

Antza

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 28.09.12 - klo:21:32
Liisarien myyntikatteet ovat erittäin alhaiset, kun ALD ja kilpailijansa ovat kilpailuttaneet autoliikkeet pohjalukemiin.
Jep. Meilläkin on nimenomaan Volkkarista jotkut Eurooppa-tasoiset erikoisalennukset joten kaipa se niin on että neuvotteluvaraa ei ole. Mutta omalla kohdalla ei herätä kaupantekohaluja että lasipalatsissa päivystää kaveri jonka toimenkuvana on lähinnä kirjata tilauksia.

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 28.09.12 - klo:21:32
olen usean auton myyntikokemuksella sitä mieltä, että uudehko vaihtarikandidaatti kannattaa myydä itse. Se onnistuu yllättävän helposti, kun Nettiautossa pyytää sopivasti vähemmän, kuin liikkeet.
Näin se taitaa olla. Tähän astiset autokauppani olen saanut tehtyä liikkeissä siten etten ole nähnyt vaivan arvoiseksi lähteä myymään itse. Nyt on kyllä sellainen tilanne että jos auton haluaa pois pihalta niin itse myyminen on ainoa järkevä tapa. Toinen vaihtoehto on maksaa kiinteät kulut ja säilöä autoa hetki pihassa - vuoden päästä sille todennäköisesti olisi taas enemmän käyttöä ja toisaalta pääomakulutkaan eivät tuosta pariin vuoteen voi merkittävästi enää kasvaa..  :-\
Skoda

Neppis

Lainaus käyttäjältä: Hoffi - 28.09.12 - klo:21:37
Ajattelin päivittää Amarokin uuteen automaattivaihteiseen versioon, mutta tarjouksen saatuani vaihtoinnostus hiukan kyllä laski...
Vaihdokkini siis 14kk vanha ja 51tkm ajettu, täysin virheetön yksilö ja tilalle tulisi samoilla varusteilla oleva samanlainen Amarok, jossa erona vain automaattivaihteisto ja moottoripäivityksen tuomat 12kw enemmän tehoa.

Välirahatarjous vaatimattomat 21000 euroa!

Eli karkeasti 40 c/km. Ainakin tästä voi päätellä, että bensa / diesel on Suomessa sittenkin vielä halpaa, kun ne maksavat vain noin 10...15 c/km.   ;D
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

VAG!

Se on pakko todeta, että hattua pitää nostaa niille, jotka pystyvät uutta autoa vaihtamaan alle vuoden välein. Silloin on elämän pelikortit osattu pelata oikein ja on päästy nauttimaan niiden tuottamasta saldosta. Tonni käteistä kuukaudessa pelkästään auton arvonalenemaan on jotain sellaista mitä ei omilla pelikorteilla ikinä pystyisi hallitsemaan.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 28.09.12 - klo:22:47
Se on pakko todeta, että hattua pitää nostaa niille, jotka pystyvät uutta autoa vaihtamaan alle vuoden välein. Silloin on elämän pelikortit osattu pelata oikein ja on päästy nauttimaan niiden tuottamasta saldosta. Tonni käteistä kuukaudessa pelkästään auton arvonalenemaan on jotain sellaista mitä ei omilla pelikorteilla ikinä pystyisi hallitsemaan.

No, minä nostan kyllä hattua niille, jotka pystyvät vaihtamaan autoa vuoden välein ja tekevät sillä vielä mukavan tilin. Hävitä autolla 12 000 vuodessa, ei millään pahalla, onhan se hitonmoinen saavutus.

pokkus

Niin, eipä sitä varmaan kannata paljon itkeä uutena ostetun auton hyvityshintaa jos alle vuoden verran pitää autoa itsellään ja sitten pitää vaihtaa uuteen liikkeessä. Kyllähän tuo on aika itsestään selvää, että kaikki alle vuoden ikäisenä vaihdetut autot tiputtavat rajusti arvoaan / kk. Sen toisen vuoden saattaa ajaa melkein samaan rahaan :)

Ei kyllä itselläkään talous vielä tässä vaiheessa kestäisi mitenkään tuollaisia 1000 euroa/kk arvonalenemia. Joskus vanhempana kun kämpät on maksettu ja muksut kasvatettu, niin tilanne saattaisi olla toinen. Tästä syystä onkin pakko pitää autoa hiukan pidempään, että tiputukseen saa edes hiukan järkeä :) Juuri laskeskelin suht luotettavalla laskurilla (KBB), että Mustangin tapauksessa hinta on tippunut noin $380/kk 21 kuukauden aikana, jos vaihtaisi liikkeessä. Edgellä vastaava summa olisi noin $310/kk vaikka ikää autolla vasta 9kk. Kyllähän tuostakin jos laskeskelee, että aika hurjia summia sitä laittaa kuussaa autoiluun jo pelkkien arvonalenemien muodossa. No, elämä on :)

rob-s

LainaaEi kyllä itselläkään talous vielä tässä vaiheessa kestäisi mitenkään tuollaisia 1000 euroa/kk arvonalenemia.

Suomessa tuo tahti jatkuu aika pitkään jos auto on maksanut uutena luokkaa 70-90te. Itsellä arvonalenema oli aluksi n. 2000e/kk ja nyt yli 3 vuotta vanhan laskin sen olevan n. 1000e/kk.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy