Perussuomalaiset esittävät autoveron poistoa ja pyytää muita puolueita mukaan

Aloittaja vagfani, 13.12.14 - klo:19:41

« edellinen - seuraava »

kt

En ymmärrä, miksi tuon pisararadan tarvitsee mennä lainkaan Helsingin niemelle. Ei kukaan kolmoskehän takaa tulija yleensä mene Helsingin keskustaan kuin vain vahingossa. Hyvin riittää se, että Pasila on eteläisin pisararadan asema.

Mutta tähän autoveron poistoon. Kyllä vero voidaan poistaa ilman mitään kompensointeja edellisien vuosien autokaupoista. Tehdäänhän muutoksia edestakaisin perintö- ja lahjaveroon, pääomaveroon, jne.. eikä niitäkään mitenkään hyvitetä, jos joku ns. kärsii joskus tappiota. Itse veikkaan, että ALV:a nostetaan ajoneuvokaupoille ja polttoaineveroa korotetaan. Verokertymä säilyy entisellään valtiolle. Autojen hinnat säilyvät melkein nykysessä tasossa, mutta toki muutoksia nykyhinnoitteluun tulee. Valmistajat joutuvat myymään entisin hinnoin autoja Suomeen. Autojen päästöveroon perustuva prosentti tietenkin jää pois. "Päästöttömän" maakaasu-, vety- ja sähköautoilun lisääntyessä täytyy vero auton ostoista kuitenkin kerätä jollain muulla menettelyllä.  Eli se on ALV% esim 30% ajoneuvoille ja ruoalle vaikka 10%..
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

Eka Golf

En kannata autoveron (hankinnan) poistoa koska ostin vaimolle uuden alkuvuodesta ja itse ajelen käytetyillä!  8)

hapelton1

Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 31.12.14 - klo:23:19
En kannata autoveron (hankinnan) poistoa koska ostin vaimolle uuden alkuvuodesta ja itse ajelen käytetyillä!  8)

Oliko vaimon autovero + 50t â,¬?

Eka Golf

Ostin hänelle "kauppakassin" joten vero vain muutaman tonnin!  :)
Tarkoitin että ei nyt kannata poistaa hankintaveroa uudelta koska jo kerkesin ostaa!  8)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy