Apple carplay kokemuksia / Pioneer

Aloittaja Leader dog, 05.12.14 - klo:18:50

« edellinen - seuraava »

Leader dog

Hommasin taannoin Pioneer AVH x 8600 bt soittimen; kotimaasta, onneksi niin...
Hienoista painia oli saada soitin synkkaamaan peruutuskameran,takamatkustamon kattonäytön sekä Pro 1 digiboxin kanssa.
Onneksi ostin laitteeni Suomesta ja sain puhelinnumeron josta apua järjestyi ja eritoten ystävällistä palvelua ongelmien haarukointiin ;D ;D ;D.

Nyt olen harjoitellut Apple carplayn käyttöä ko. soittimen kanssa ja puhelimena on ollut iPhone 6.

Näyttää siltä että Applen iPhone 6 on varsin tarkka USB-johdostaan , halvat kopiot eivät kelpaa sen enempää kuin iPad:n johtokaan.
Pitää näköjään olla iPhone 6: oma johto että homma toimii.

Ensin lataus oli heti ongelmallinen juuri tuolla iPad johdolla, saati sitten puhelimen kytkentä soittimeen.

Ajaessa huomasin että esim. Spotify tökkii jos linjat ovat 3G:tä huonommat (GPRS).Spotifyn oman valikon paras äänenlaatu rupeaa tökkimään, etenkin jos kurvailee hieman "syvemmällä" taajamista.

Erityis kiitos Pioneer Suomi ja One-pro / 1Pro loistavasta palvelusta...niin ja tietenkin Autostudio Helsinki myös.

Leader dog

Lainaus käyttäjältä: Leader dog - 05.12.14 - klo:18:50
Hommasin taannoin Pioneer AVH x 8600 bt soittimen; kotimaasta, onneksi niin...
Hienoista painia oli saada soitin synkkaamaan peruutuskameran,takamatkustamon kattonäytön sekä Pro 1 digiboxin kanssa.
Onneksi ostin laitteeni Suomesta ja sain puhelinnumeron josta apua järjestyi ja eritoten ystävällistä palvelua ongelmien haarukointiin ;D ;D ;D.

Nyt olen harjoitellut Apple carplayn käyttöä ko. soittimen kanssa ja puhelimena on ollut iPhone 6.

Näyttää siltä että Applen iPhone 6 on varsin tarkka USB-johdostaan , halvat kopiot eivät kelpaa sen enempää kuin iPad:n johtokaan.
Pitää näköjään olla iPhone 6: oma johto että homma toimii.

Ensin lataus oli heti ongelmallinen juuri tuolla iPad johdolla, saati sitten puhelimen kytkentä soittimeen.

Ajaessa huomasin että esim. Spotify tökkii jos linjat ovat 3G:tä huonommat (GPRS).Spotifyn oman valikon paras äänenlaatu rupeaa tökkimään, etenkin jos kurvailee hieman "syvemmällä" taajamista.

Erityisen suuret kiitokset kuuluu => Pioneer Suomi ja One-pro / 1Pro loistavasta palvelusta...niin ja tietenkin Autostudio Helsinki myös.

Esa N

jos spotifyn tökkiminen ärsyttää, niin maksullisella versiolla voit ladata soittolistat puhelimeen ja tökkiminen loppuu.

Leader dog

Kiitos vinkistä, nyt ei töki syrjäseuduilla.

Leader dog

Huomasin tuossa että TomTom ei aina välttämättä tunnista syötettyä osoitetta ja soitin toimii oivana vaihtoehtona TomTomille navigoitaessa. Puhelimen ollessa kytkettynä soittimeen se toimii myös navigaattorin näyttönä ja käyttää puhelimen karttoja.
Näin ainakin yksi osoite löytyi kätevästi, jota TomTom osannut näyttää.

DaddyCool

Mulle on tulossa Pioneerin AVIC-F860BT tuohon Crafteriin. Saa nähdä millainen jumppa on edessä noiden lisänäyttöjen, peruutuskameroiden ja digiboxin kytkjentöjen kanssa. Näyttää olevan joku kaapeli joka pitäisi laittaa käsijarruun ja joku vielä nopeusmittariinkin? Onhan tuossa nyt tuo kiinanihme paikallaan ja osa kytkennöistä siirtyy varmaan heittämällä Pioneeriin tai sitten ei....

S-T-P

Lainaus käyttäjältä: DaddyCool - 05.04.15 - klo:11:37
Mulle on tulossa Pioneerin AVIC-F860BT tuohon Crafteriin. Saa nähdä millainen jumppa on edessä noiden lisänäyttöjen, peruutuskameroiden ja digiboxin kytkjentöjen kanssa. Näyttää olevan joku kaapeli joka pitäisi laittaa käsijarruun ja joku vielä nopeusmittariinkin? Onhan tuossa nyt tuo kiinanihme paikallaan ja osa kytkennöistä siirtyy varmaan heittämällä Pioneeriin tai sitten ei....

Itse asensin Pioneerin AVIC-F60DAB soittimen yrityksen Vitoon viime kesänä. Nopeusmittarin johdon jätin suosiolla irti, ja käsijarrun johdolle riittää että se vain maadoitetaan johonkin. Ilman kyseisen johdon maadoitusta ei saa navia toimimaan.

DaddyCool

No niin, neljä iltaa meni että sain viimein soittimen paikalleen. Ei ole ennen ollut kyllä noin hankalaa. Eikä tainnut unohtua kuin yksi johto kytkeä eli takanäyttö ei näytä mitään kuvaa. Ja en löytänyt vanhoista johdoista sitä peruutusvaihteen signaalin tuloa mistään? Kuitenkin olen saanut peruutuskameran kuvan näkyviin.

Pari kertaa kone on mennyt ihan jumiin, näyttöön on jäänyt joko peruutuskameran kuva tai musta näyttö jossa on peruutuskameran "apuviivat". Ei totellut mitään painalluksia tai kosketusnäyttöä mutta resetointi auttoi.

Radio ei löydä tässäkään kanavia ja löytyneetkin sihisee ja suhisee. Vika taitaakin olla antennissa tai antennivahvistimessa. Eli taas kauppaan...

Leader dog

Itse imasin uusimman ohjelmaversion Pioneerin sivuilta ja sen jälkeen koko toosa on toiminut moitteetta, vielä kun saisi HDMI-johdon käytöön, sekun on jo soittimen perässä kiinni mutta ohjaamon valon yläpuolella kytkemättä digiboksiin kun se on jotenkin kummasti kiinni Gorilla-teipillä tai tms. ruuveja ei ole missään.

Leader dog

Perkele, nyt kun iPkutoseen on imuroitu / päivitetty uusi applen musiikki appi niin yhteen sopivuus Pioneerin kanssa on ruvennut winukoimaan, elikkäs tökkimään ja Pioneeri ajoittain jäätymään....kun yrittää esim. ladata puhelinta... voehan wattu!.

Leader dog

No, nyt toimii Pioneeri hienosti. Kaikki takkuilu johtui näköjään puhelimen ja Pioneerin yhteensopivuudesta. Eli nyt uudella puhelimen päivityksellä homma taas kunnossa. :D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy