tiguanin maalipinta

Aloittaja kupla, 01.11.14 - klo:15:46

« edellinen - seuraava »

kupla

Kyllä on alaarvoista maalaus työtä 2008 tiguan. Tarkemmin kun olen autoani tutkinut, olen löytänyt monta kohtaa jossa on pohjamaali näkyvissä, kuskin oven sarana puoli,konepellin etu reuna ym.
Tiguan tdi 2.0 4motion tip -08

jake_soomi

Ostin 2012 Tiguanin vähän aikaa sitten. Käytin autoa viikko sitten ensimmäistä kertaa autopesussa ja pesun jälkeen huomasin, että tuulilasin yläreunasta katosta lohkeili valkoista paikkamaalia useasta kohdasta koko "otsan" leveydeltä. En noita korjauksia ostohetkellä ollut huomannut, eikä myyjä niistä tietenkään kertonut. Kohdat eivät näytä miltään kiven iskemiltä, sillä maalipintaa oli korjailtu lasin ja katon välistäkin, jonne kivet eivät millään olisi päässeetkään osumaan. Maalipintatakuu on tietystikin loppunut juuri viime vuoden puolella. Mikähän mahtaa olla maahantuojan asenne tällaista maalipintavauriota kohtaan, kun auto on aina merkkiliikkeessä huollettu ja ilmeisesti myös nuo huonohkot korjausmaalaukset siellä tehty, vaikkei niistä huoltokirjaan mitään merkintöjä ollut tehtykään? Myyjäliikkeen kommentteja en ole vielä ennättänyt vaurioista kysyä.

Lainaus käyttäjältä: kupla - 01.11.14 - klo:15:46
Kyllä on alaarvoista maalaus työtä 2008 tiguan. Tarkemmin kun olen autoani tutkinut, olen löytänyt monta kohtaa jossa on pohjamaali näkyvissä, kuskin oven sarana puoli,konepellin etu reuna ym.
-20 Mitsubishi Outlander 2.4 PHEV Active Plus
-12 (EX-) VW Tiguan 4Motion Sport&Style 2.0 TDI
-14 Ski-Doo Renegade Adrenaline 900ACE
-03 Yamaha XVS650 Dragstar

pajunen3

Minulla oli kerran japanilainen auto johon vaihdettiin merkkiliikkeessä tuulilasi. Lasi meni lasivakuutuksesta. Myöhemmin huomasin että yläreunan tiiviste oli erilainen kuin alkupräisessä ja ilmeisesti sitä alkuperäistä lasia irroitettaessa oli jollain vehkeellä onnistuttu tekemään siihen katon etureunaan (kohtaan jonka vanhan lasin yläreunantiiviste peitti) koko leveydeltä oleva naarmu ja se alkoi ruostua. Vaihdoin auton pois. En ole varma oliko naarmu alunperin siinä enne lasin vaihtoa mutta en oikein usko. Luulen että se on syntynyt jollain vehkeellä.

Onko sinun autoosi vaihdetty tuulilasi. Jos on niin suosittelen että käännyt lasinvaihtoliikkeen puoleen ja selvität mitä vehkeitä ne on käyttäneet lasin irroitukseen. Tai ehkä tuota voi ensin kysellä joltain puolueettomalta liikkeeltä jossa lasia ei vaihdettu. Samanlaisia menetelmiähän ne kaikki todennäköisesti käyttävät lasin vaihdon eri työvaiheissa.

rami

Lainaus käyttäjältä: jake_soomi - 27.03.16 - klo:14:09
Ostin 2012 Tiguanin vähän aikaa sitten. Käytin autoa viikko sitten ensimmäistä kertaa autopesussa ja pesun jälkeen huomasin, että tuulilasin yläreunasta katosta lohkeili valkoista paikkamaalia useasta kohdasta koko "otsan" leveydeltä. En noita korjauksia ostohetkellä ollut huomannut, eikä myyjä niistä tietenkään kertonut. Kohdat eivät näytä miltään kiven iskemiltä, sillä maalipintaa oli korjailtu lasin ja katon välistäkin, jonne kivet eivät millään olisi päässeetkään osumaan. Maalipintatakuu on tietystikin loppunut juuri viime vuoden puolella. Mikähän mahtaa olla maahantuojan asenne tällaista maalipintavauriota kohtaan, kun auto on aina merkkiliikkeessä huollettu ja ilmeisesti myös nuo huonohkot korjausmaalaukset siellä tehty, vaikkei niistä huoltokirjaan mitään merkintöjä ollut tehtykään? Myyjäliikkeen kommentteja en ole vielä ennättänyt vaurioista kysyä.
Nämä maalit alkaa monesti kuplimaan jostain reunoista. Olisiko maalikerros heikompi niissä kohdissa?  Farkuissa ja lyhytperäsissä on ogelma on eritoten huomattavissa takaikkunassa. Suola ja kura pesivät lisäksi noihin ikkunanrakoihin. Ja juttu on valmis.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy