Yetiin sopivat aluvanteet

Aloittaja Tapanila, 30.07.10 - klo:14:00

« edellinen - seuraava »

Kiviharju

Lainaus käyttäjältä: anttito - 19.12.10 - klo:13:57
ET on 42. Eihän tuo 3mm ole juuri mitään, mutta peruspessimisti odottaa, että merkkiliike kaivaa kaikki "luurangot" välttyäkseen takuusta. No tiedän kyllä, etteivät (kaikki) liikkeet ole oikeasti tuollaisia. Jäänyt keskustelupalstoilta mieleen ne pahimmat tarinat, joissa on taisteltu merkkiliikkeen ja maahantuojan kanssa kuka maksaa.
Appiukko puhui että esim. Fordilla on joskus takuu rauennut alustan osalta tarvikevanteista johtuen. Tämän oli korjaamopäällikkö hänelle sanonut.
Mutta ei VAGgineilla ole tälläistä ainakaan ikinä vastaan tullut. Muistaakseni kysyin tätä vielä automyyjältä ja korjaamon puolelta kun edellistä VW:tä olin ostamassa.
Audi A4 Allroad quattro -17

PTG

Lainaus käyttäjältä: Kiviharju - 19.12.10 - klo:14:34
Appiukko puhui että esim. Fordilla on joskus takuu rauennut alustan osalta tarvikevanteista johtuen. Tämän oli korjaamopäällikkö hänelle sanonut.
Mutta ei VAGgineilla ole tälläistä ainakaan ikinä vastaan tullut. Muistaakseni kysyin tätä vielä automyyjältä ja korjaamon puolelta kun edellistä VW:tä olin ostamassa.

Niin tuosta takuun raukeamisesta on melko paljon urbaania legendaa liikenteessä. Meidän (eilen lauenneen ;) :P :'() vaggineen takuuehdoissa lukeepi tätä topiccia sivuten mm., jotta "Takuunantaja ei vastaa virheestä, jos hän saattaa todennäköiseksi, että auton laadun tai käyttökelpoisuuden poikkeaminen normaalista johtuu ostajan puolella olevasta syystä, kuten esimerkiksi...

..."muiden kuin auton valmistajan tai maahantuojan hyväksymien varaosien tai tarvikkeiden asentamisesta, tai tarvikkeiden asentamisesta valmistajan ohjeiden vastaisesti...

...auton moottorin, ohjelmoinnin, voimansiirron, alustarakenteiden tai korin muuttamisesta käyttäen hyväksi muita kuin auton maahantuojan hyväksymiä menetelmiä ja osia".

Eli eipä parin millin et-poikkeaman luulisi ketään kiinnostavan, mutta onhan noissa takuuehdoissa tietty välineet siihenkin... 8)

wellup

Kesä lähestyy, hankin nämä alut 17-tuumaisiin renkaisiin.

Tapanila

wellup

Näin voi olla, mutta musta ja kiillotettu nyt vain istuvat hyvin valkoiseen.

Karvis

Täällä on yhdessä valkoisessa nipponissa tuollaiset vanteet ja siihen ne ei kyllä sovi huonostikkaan, toki Yetissä voi olla eri asia mutta itse en laittaisi noita. Mutta jos nuo sinua miellyttää niin anna mennä vaan ;)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

VAG!

aa

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 24.01.11 - klo:10:58
En puhu sujuvaa Saksaa, mutta jos oikein ymmärsin talvirenkaita ostaessa, niin Saksassa pitää vanteilla on "TUV-paperi", jotta homma olisi terveellä pohjalla. Ilman paperia auto ei mene katsastuksesta läpi, jos tarvikevanteilla katsastukseen ajaa. Myös mahdolliset takuun piikkiin korjattavat viat menevät hankaliksi, jos autossa on vanteet ilman tuota paperia.

Itse olin kiinnostunut yhdestä vannesarjasta, mutta liike varoitti, että niitä ei ole hyväksytty Superbiin. Suostuisivat ne myymään, mutta eivät laita auton alle. Myöskään kuittiin ei tässä tapauksessa olisi laitettu auton rekkaria.

Nuo vanneasiat taitaa olla muutenkin tarkempia tuolla muualla euroopassa, briskodan keskusteluista lukeneena briteissä pitää tarvikevanteet ja jopa talvirenkaiden käyttö ilmoittaa vakuutusyhtiölle...muuten ei vahingon sattuessa hyvä heilu.

Saa nähdä milloin keksivät Suomessakin vaatia noita tuv-lappuja ::)

wellup

Suomessa taitaa olla ihan selkeät säännöt, minkälaiset renkaat ja vanteet autossa SAA olla. Ei siellä mainita, kenen
tekemiä/hyväksymiä niiden pitää olla, toki määräykset pitää täyttää. ET-luvuille on selkeät rajat, taitaa olla 30 milliä yhteensä se poikkeaman yläraja suuntaan tai toiseen. Siihen jo mahtuu aika monta erilaista yhdistelmää.
Mistään ei tosin taida helposti selvitä, kuka valmistaa ne auton mukana tulevat vanteet ja peräkoukut? Satavarmasti alihankkija.

PS. Mielenkiintoista tämä tunteellinen ja jyrkähkö juu-ei suhtauminen omiin ja toisten vannevalintoihin. Auto on aina visuaalinen kokonaisuus, jota yksityiskohdat keventävät, madaltavat, maustavat jne...

Tapanila

Lainaus käyttäjältä: wellup - 24.01.11 - klo:11:18
PS. Mielenkiintoista tämä tunteellinen ja jyrkähkö juu-ei suhtauminen omiin ja toisten vannevalintoihin. Auto on aina visuaalinen kokonaisuus, jota yksityiskohdat keventävät, madaltavat, maustavat jne...

Minun "blingbling"-kommenttini ei ainakaan ollut tarkoitettu arvosteluksi/haukkumiseksi, vaan se oli ainoastaan kuvan perusteella saamani mielikuva. Omaan autooni en niitä laittaisi, mutta ei minua haittaa mitenkään, jos joku muu haluaa. Antaa kaikkien kukkien kukkia vaan!

Arcca

Mistään ei tosin taida helposti selvitä, kuka valmistaa ne auton mukana tulevat vanteet ja peräkoukut? Satavarmasti alihankkija.

Minulla olleissa VAG OEM vanteissa on ollut alihankkijan oma nimi myös valettuna.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

pmr

Yetin irroitettavan tehdaskoukun valmistaja on Westfalia.

-ruoska-

Tänne mustaan Yetiin kesävanteiksi lähti juuri tilaukseen tällaiset:

Tuohon vielä Skodan merkki keskiöön niin valmista.
Ajossa:
Cupra Born 2022 58kWh

tsiih

Onkos tuo pinta hopia vai valkoinen?
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

-ruoska-

Kiillotettu ja lakattu  :)
Ajossa:
Cupra Born 2022 58kWh

wellup

Ruoska, olet oikeilla jäljillä, istuu kyllä mustaan ja istuisi valkoiseenkin. Mutta komeempihan tuo sudenpää
on Skodan merkkiä...

tibis

Lainaus käyttäjältä: -ruoska- - 24.01.11 - klo:21:50

iiiik 1000Euro , mutta ovat kyllä hienot :)

-ruoska-

1000â,¬!!!!??? Mä kyllä maksoin niistä hiukan yli 400 + rahti.

Missä tonnin joutuu tuollaisista maksaan?
Ajossa:
Cupra Born 2022 58kWh

Jarde

Mikä vanne tämä on? Mistä muuten tilasit?

-ruoska-

Wolfracen Brooklands

Tilasin täältä

Tosiaan tibis, tuolla Wolfracen sivuilla hinnaksi kerrotaan reilut 800 Lontoon rahaa.

Vanteet olivat lisäksi painoltaankin 450g kevyemmät kappaleelta kuin nämä vakio-Dolomitet  ;D
Ajossa:
Cupra Born 2022 58kWh

wellup

Minun "bling-blingit" eli upeat  :P,uljaat musta-kiilto-PWc-Pantherit maksaa 500 örokäistä, johon kuuluu
aikanaan kesätassuin vanteelle pano + vaihtotyöt alle, joile voinee laskea 40-50 kypää. Jos netistä tilailee,
ei kyllä oikein mitää kivaa löydy alle 100 e/kpl + tietysti rahdit päälle.

tibis

Lainaus käyttäjältä: -ruoska- - 25.01.11 - klo:20:29
Wolfracen Brooklands

Tilasin täältä

Tosiaan tibis, tuolla Wolfracen sivuilla hinnaksi kerrotaan reilut 800 Lontoon rahaa.

Vanteet olivat lisäksi painoltaankin 450g kevyemmät kappaleelta kuin nämä vakio-Dolomitet  ;D

paljon tommoinen yksi vanne sit painaa?

wellup

Minusta nämä vanteen painot ovat aika lailla hörön-löröä normaali-ihmisen normaaliajossa,
ihan eri asia jos vedetään kilpaa sekunnin sadasosista tai ollaan muuten himotuunaajia. Renkaatkin
painaa aika lailla ja vaikuttaa lähes puolet kokonaisuuteen. Painon vaikutus vetokykyyn, kulutuskestävyyteen ja kulutukseenkin
ovat aika lailla akateemisia topikkeja. Painaa vähän enemmän tai muutaman kilon vähemmän, so what kokonaispainoon suhteutettuna?
Ajatelkaapa vaikka naisautoilijoiden enemmistöä: suurin osa ei varmaan ymmärtäisi lainkaan
näillä palstoilla käytäviä keskusteluja, (anteeksi tytöt te olette kyllä muuten ihan pupuja!), lainaus elävästä elämästä
vuosien takaa: "Se on kuule ihan sama mistä auto vetää, edestä, takaa, neljällä pyörällä tai vaikka ikkunasta,
kunhan se on hyvän näköinen".

vasara

Lainaus käyttäjältä: wellup - 26.01.11 - klo:16:02
Minusta nämä vanteen painot ovat aika lailla hörön-löröä normaali-ihmisen normaaliajossa,
ihan eri asia jos vedetään kilpaa sekunnin sadasosista tai ollaan muuten himotuunaajia. Renkaatkin
painaa aika lailla ja vaikuttaa lähes puolet kokonaisuuteen. Painon vaikutus vetokykyyn, kulutuskestävyyteen ja kulutukseenkin
ovat aika lailla akateemisia topikkeja. Painaa vähän enemmän tai muutaman kilon vähemmän, so what kokonaispainoon suhteutettuna?
Ajatelkaapa vaikka naisautoilijoiden enemmistöä: suurin osa ei varmaan ymmärtäisi lainkaan
näillä palstoilla käytäviä keskusteluja, (anteeksi tytöt te olette kyllä muuten ihan pupuja!), lainaus elävästä elämästä
vuosien takaa: "Se on kuule ihan sama mistä auto vetää, edestä, takaa, neljällä pyörällä tai vaikka ikkunasta,
kunhan se on hyvän näköinen".
Tuo on suunnilleen noin kuin sanot, jos kyse pienistä eroista vanteiden painoissa. Mutta jos sattuu erreyksessä (ja saituuksissaan) ostamaan jotkut replica vanteet, joissa paino on huomattavan paljon suurempi, kuin vaikkapa toisessa rengassetissä, niin eron huomaa ihan normaalikäytössä. Itsellä asiasta kokemuksia + tästä asiasta käyty debattia myös aikaisemmin tässä samassa ketjussa.

Jarde

Jokos nää on tulleet?
Heti alle ja kuva tänne, niin nähdään miltä näyttää ;D

-ruoska-

Tulivat juu.

Kunhan tuo lämpötila nousee 40:llä asteella ja lumet lähtee niin alle menee  ;D

Nyt odottavat renkaiden päällelaittoa, kunnon pesua ja vahausta. Pitääpä muistaa räpsäistä pari kuvaa kun ovat valmiina.
Ajossa:
Cupra Born 2022 58kWh

tibis

Lainaus käyttäjältä: -ruoska- - 21.02.11 - klo:09:02
Tulivat juu.

Kunhan tuo lämpötila nousee 40:llä asteella ja lumet lähtee niin alle menee  ;D

Nyt odottavat renkaiden päällelaittoa, kunnon pesua ja vahausta. Pitääpä muistaa räpsäistä pari kuvaa kun ovat valmiina.

tosi hienot ovat kyllä noi vannet  :)

Yeti18

Lainaus käyttäjältä: Kiviharju - 19.12.10 - klo:14:34
Kyllä tämä sama kanta on Skodallakin. Ainakin Metroautolla sanottiin että takuu raukeaa alustan osalta jos en ota alkuperäisiä vanteita vaan hankin itse jotkut..

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Yeti18 - 21.02.11 - klo:21:15
Kyllä tämä sama kanta on Skodallakin. Ainakin Metroautolla sanottiin että takuu raukeaa alustan osalta jos en ota alkuperäisiä vanteita vaan hankin itse jotkut..

Kuinkahan tämän pystyvät perustelemaan jos hommaa prikulleen oikeilla spekseillä olevat vanteet...
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 21.02.11 - klo:21:39
Kuinkahan tämän pystyvät perustelemaan jos hommaa prikulleen oikeilla spekseillä olevat vanteet...

Ei mitenkään, varsinkin kun vielä itsekkin myyvät tarvikevanteita poikkeavilla spekseillä. Mutta onhan se mukavampi myydä uuden mukana ne orkkisvanteet hyvään hintaan, kuin katsella kun alle pyöräytetään muualta hankitut tarvikevanteet josta ei itse pääse haukkaamaan yhtään välistä.
Itse kyllä tykkään noista OEM vanteista, mutta toiset haluaa jotain muuta joten suotakoon se heille :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy