Tehdasasennetun lisälämmittimen käyttö

Aloittaja keurulan, 18.10.14 - klo:12:09

« edellinen - seuraava »

keurulan

Auton tarkka malli on Octavia 1.4TSI elegance, eli bensalla toimiva lisälämmitin on kyseessä. Muutamaa juttua olen tässä ihmetelly ja ajattelin kysyä josko olette törmänneet samoihin.

1:
Lämmittimen kaukosäädinhän on pieni lutikka jossa on on ja off napit ja yksi ledi. Kun ledi palaa kiinteästi noin 1sek se siis kuittaa että lämmitys lähti päälle. Kun taas sarjassa 3-4 lyhyttä räpäystä tarkoittaa että käynnistys ei onnistunut. Nyt viimeksi tänä aamuna lämmitin ei suostunut lähtemään napista päälle vaikka olin auton vieressä ja on tehnyt kerran aiemminkin tässä syksyllä saman. Väläyttää siis sarjassa vain 3-4 kertaa.

Osaako joku valottaa onko kyseessä viallinen kaukosäädin/lämmitin vai onko kyseessä jokin auton sisäinen toiminto joka tunnistaa esim. akun varauksen olevan liian alhainen? Lämmitin itsessään toimii moitteetomasti ja sehän käynnistyy itsestäänkin viileällä kelillä kun koneen lyö käyntiin.

2:
Lämmittimen itsensä toimintaan liittyen olen ihmetellyt eikö sisäpuhallusta todellakaan saa mitenkään pois päältä, koska se jos mikä on ihan järjetön virtasyöppö kovilla pakkasilla. Aiemmin jälkiasenteista eberiä käyttäneenä oli loistava ominaisuus poistaa sisäpuhallus kokonaan käytöstä ja keskittyä vain koneen lämmittämiseen.

Eli mikä on virtapihein tapa käyttää tehtaalla asennettua lämmitintä?

care

1: Sekä liian alhainen akun varaustaso että liian vähäinen polttoaineen määrä estävät lisälämmittimen käynnistymisen. Itse olen valikosta poistanut automaattikäynnistyksen, kun Webasto jyrähtää käyntiin lyhyenkin käynnissäolon ajaksi.
2: Ohjekirjan mukaan sisäpuhallus ei käynnisty, jos puhaltimen nopeuden asettaa nollaksi Climatronicista. Eipä ole tullut tosin vielä itse kokeiltua koko lämmitintä.

Länskäri

Lainaus käyttäjältä: keurulan - 18.10.14 - klo:12:09
Nyt viimeksi tänä aamuna lämmitin ei suostunut lähtemään napista päälle vaikka olin auton vieressä ja on tehnyt kerran aiemminkin tässä syksyllä saman.
"Lisälämmityksen (seisontalämmitys) voi kytkeä radiokauko-ohjaimella päälle tai pois vain, jos välimatka autoon on vähintään 2 m." Sanotaan manuaalissa, varmaan olet lukenutkin.

keurulan

Kyllä vain, eli tässä tapauksessa "vieressä" oli noin 20m.

Laitoin climatronicista off asennon päälle joka tappaa ilmastoinnin kokonaan. Lämmitin kuitenkin siitä huolimatta käynnisti ilmankierron "auto" asennossa.

Oliko ajatuksena siis, että manuaalisesta potikasta säästää ilmankierron minimille, eli potikkaan jää yksi ledivalo palamaan? Näinhän ilmankiertoa ei saisi kokonaan pois lämmityksen yhteydessä.

Voitteko lisälämmittimen omistajat testata saatteko laitteen päälle niin että ilmastointi ei lähde lainkaan päälle?

care

Kaukokäynnistys tosiaan näemmä heittää Climatronicin automaattille, jolloin sisätilatkin lämpenevät. Pitäisi varmaan tutkia Climan setuppia tarkemmin, mutta nyt tähän ei ole aikaa.

Guido

Minun mielestäni sisätilojen lämpiäminen Webastolla on vähintään yhtä tärkeää kuin moottorin lämpeneminen. Jäinen auto on paitsi epämukava myös turvallisuus- ja terveysriski.

Jos akku ei kestä niin sitten ladataan, vielä ei ole ollut mitään ongelmia.

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: Guido - 20.10.14 - klo:21:04
Minun mielestäni sisätilojen lämpiäminen Webastolla on vähintään yhtä tärkeää kuin moottorin lämpeneminen. Jäinen auto on paitsi epämukava myös turvallisuus- ja terveysriski.

Jos akku ei kestä niin sitten ladataan, vielä ei ole ollut mitään ongelmia.

ei tarvi ladata jos käyttää webastoa oikein...
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

gomorra

Webasto on tilattu Combi 1,6 TDI:lla.
Kysymys: Onko Webaston toimintaperiaate bensa- ja dieselversiossa samanlainen?

Manuaalin voinee ladata etukäteen, kerro mistä!
Myyjä tietty kertoo, mutta täältä saa myös lisäinfoa.

Guido

Lainaus käyttäjältä: gomorra - 20.10.14 - klo:21:39
Webasto on tilattu Combi 1,6 TDI:lla.
Kysymys: Onko Webaston toimintaperiaate bensa- ja dieselversiossa samanlainen?

On.

LainaaManuaalin voinee ladata etukäteen, kerro mistä!

http://www.skoda.fi/huoltopalvelut/kayttoohjeet

V-O

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 20.10.14 - klo:21:06
ei tarvi ladata jos käyttää webastoa oikein...
Plääh...

Guido kirjoittaa ihan asiaa.

Ocu

Ekaa kertaa on tarvittu ajastaa Webasto ja siitä heräsi kysymys, tuon manuaalin mukaan voi ajastaa vain yhden kerrallaan mutta mielestäni sunnntaina tekemäni ajastukset maanantaille ja tiistaille toimivat kyllä. Seuravaalle viikolle eivät kuitenkaan. Onko muilla kokemuksia miten tuo toimii eli lieneekö niin että jos ajastaa vaikka maanataille klo 16, se on voimassa tasan yhden kerran mutta voiko ajastuksia olla eri viikonpäiville kerralla tehtynä?

Manuaalissa sanotaan

Departure time: Day and time when the vehicle is to be ready for
use » Fig. 28
Heating/ventilation: Set the operating mode
List of pre-selected times, activation / deactivation of the preset time
Set the preset times 1 to 3 and the duration (10 - 60 minutes)
when heating the windows are shown in red / with continuous aeration,
the windows are shown in blue
Only one preset time can be active. The activated preset time will be deactivated
again after it has started automatically. For the next start, activate one
of the preset times.
› The system in operation switches off on expiration of the operating duration
or can be deactivated by pressing the icon  for direct on / off switching or via radio remote control.

Ajossa: RS Combi TSI -16
Ex:  Octavia III Combi 1.8 TSI DSG

Viive

Lainaus käyttäjältä: Ocu - 22.01.15 - klo:12:54
Ekaa kertaa on tarvittu ajastaa Webasto ja siitä heräsi kysymys, tuon manuaalin mukaan voi ajastaa vain yhden kerrallaan mutta mielestäni sunnntaina tekemäni ajastukset maanantaille ja tiistaille toimivat kyllä. Seuravaalle viikolle eivät kuitenkaan. Onko muilla kokemuksia miten tuo toimii eli lieneekö niin että jos ajastaa vaikka maanataille klo 16, se on voimassa tasan yhden kerran mutta voiko ajastuksia olla eri viikonpäiville kerralla tehtynä?

Manuaalissa sanotaan

Departure time: Day and time when the vehicle is to be ready for
use » Fig. 28
Heating/ventilation: Set the operating mode
List of pre-selected times, activation / deactivation of the preset time
Set the preset times 1 to 3 and the duration (10 - 60 minutes)
when heating the windows are shown in red / with continuous aeration,
the windows are shown in blue
Only one preset time can be active. The activated preset time will be deactivated
again after it has started automatically. For the next start, activate one
of the preset times.
› The system in operation switches off on expiration of the operating duration
or can be deactivated by pressing the icon  for direct on / off switching or via radio remote control.

Jos en nyt aivan väärin muista (auto tossa pihalla 50m päässä en viitti vaan mennä kattomaan :D) niin siellä on asetukset kertakäytöille ja sitten niinsanotulle viikkokohtaiselle. Näin sitä myyjän kanssa käytiin läpi. Itse olen käyttänyt vain tuota kertalaakihommaa kun vaihtelee poistumisajat mitenkä sattuu.
Tilauksessa: Skoda Octavia RS4x4 Combi TDI DSG  
Skoda Octavia RS TSI Combi -14                              
Nissan Skyline GT-R34 -99                                       
Nissan 350z -05                                                       
Skoda Octavia RS TSI -07
Jne....

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy