The Beetle "pientä tuunausta"

Aloittaja ospeanmu, 12.10.14 - klo:16:05

« edellinen - seuraava »

ospeanmu

Olen tässä jo hetken aikaa mietiskellyt, mitä sitä hieman voisi tehdä muokkausta omaan kulkineeseen. Ensimmäinen ajatus oli hieman teippailla kattoa, nyt olen sitä jo hieman hylännyt. Sen sijaan etupuskuria ajattelin hieman ryhtyä teippaamaan, ainakin kokeilla, miltä näyttää.

Tässä kuva mitä tarkoitan, jottei tarvitse enempiä miettiä. (sori laatu, mutta pari minuuttia käytin muokkaukseen)
https://onedrive.live.com/redir?resid=491D6EAA1F3E3BCB!11249&authkey=!ALr8x0im-94c12s&v=3&ithint=photo%2cjpg
Mustan katon tein samalla mutta eihän se vaan miun silmään ainakaan toimi, jotenkin tuntuu, että kaaret näyttävät entistä korkeammilta. Joten siihenkin pähkäilin jo ratkaisua:
https://onedrive.live.com/redir?resid=491D6EAA1F3E3BCB!11250&authkey=!AEoZ_k4ftQ-cZqw&v=3&ithint=photo%2cjpg
Eli sit vaan täytys ikkunalinjan yläpuoli kokonaan vetästä mustaksi. Sitten ei enää näyttäs liian korkeelta. Mutta kuten jo alussa mainittua, täytyy ensin kokeilla ihan kaapista löytyvällä ikivanhalla mustalla tarralla tuo puskurin alareuna kokeilla.

Toisena olen noita lamppuja miettiny. Xenonit + ledit kun on, niin omaa silmää hiukka häiritsee paljon keltasemmat sumuvalojen polttimot. Ne tekis mieli LED:eihin vaihtaa. Onko joku vaihtanut sumuvalojen polttimoita. Onnistuuko miten helposti / viekö kauan aikaa vaihtaa? Asfaltoidulla märällä parkkipaikalla en ole kehannu lähteä auton alle kömyämään, yläkautta niitä tuskin yltää / pääsee vaihtamaan.

Kolmantena kysyisin, onko joku aukonut sisävaloja? Tekis niihinkin mieli puhtaan valkoset LED:it vaihtaa. Löytyykö vinkkejä vaihtotoimenpiteen suorittamiselle? Muutakin siis kuin pientä talttapäätä väliin ja naks.

ospeanmu

#1
Noh, tään ei oo vielä tullut kommentteja, mutta kävin tuumasta toimeen. Ensimmäisenä (ehkä pienimpänä hommana) otin sisävalojen vaihdon, koska vähän vettäkin satoi, oli sisällä tehtävä homma luontainen valinta.

Ensin kokeilin hyvin pienellä talttapäisellä ruuvarilla päästä käsiksi polttimoihin, tuloksetta. Etsin sopivaa työkalua ja kesken etsimisen bongasin vanhan mustekynän, jossa oli litteä metallinen taskun pidike. Ei muuta kuin kynä osiin ja klipsi kourassa takaisin autolle.

Tämä klipsi osottautui mitä täydellisimmäksi työkaluksi irrotettaessa osia. Ihan ensimmäisenä täytyi irroittaa musta muovinen osa, jossa painikkeet ovat. Tämän jälkeen pääsee käsisksi läpinäkyvään "lasiin" ja viimeisenä täytyy ottaa lasin alla oleva pohja. Joku näppäränäppinen saattaisi saada polttimot irti ja paikoilleen ilman tuon pohjan irroitusta, mutta vaikka suht pienet kädet omistankin, en saanut riittävästi pitoa polttimon poissaamiseksi.

Tässäpä muutama kuva irrallaan olevista osista, jotta klipsien paikat tulee selville paremmin, jos joku intoutuu tekemään saman homman:



Ja tässä kuva polttimoiden sävyerosta. Tokihan lasikanta vs. ledi on järkyttävä ero, mutta valkoiseen sisustan kojelaudan osiin ei tuo kellertävä valo näytä hyvältä. Nyt varmasti näyttää. Täytyy vielä ottaa kuva jahka ilta pimenee ja lisätä vielä tänne.



Edit. Korjattu kuvalinkit. -Jyri

ospeanmu

#2
Ja tässä "hämärämpi" kuva  ;D



En tiedä miksi puhelin teki tuosta toisesta valosta väkisin tuommosen pallosalaman, mutta ei siis ole noin häikäisevä oikeasti. Mutta valon väri on nyt valkoinen!  8)

Edit. Korjattu kuvalinkit. -Jyri

mabe

Kuvat taitaa olla salattuja kun ei näy.

Metalliklipsi on aina vähän riskiväline noihin muoviosiin mutta hyvä kun sait ehjänä ja naarmuitta irti.
Ledit tekee sisustaan aina hyvää. Varmasti korostuu vielä näissä erikoisemmissa autoissa.

ospeanmu

Lainaus käyttäjältä: mabe - 15.10.14 - klo:07:32
Kuvat taitaa olla salattuja kun ei näy.

Metalliklipsi on aina vähän riskiväline noihin muoviosiin mutta hyvä kun sait ehjänä ja naarmuitta irti.
Ledit tekee sisustaan aina hyvää. Varmasti korostuu vielä näissä erikoisemmissa autoissa.

Voihan rähmä, minullahan ne tietty näkyy, mutta nyt ei pitäis kyllä salausta olla päällä  :o

ospeanmu

Nytpä pitäis näkyä kaikille aiemman viestin kuvat :)

Jos jollakulla on tämän kuvan vanteita tiedossa 17-19"-kokoisina, saa tarjota minulle:

http://1drv.ms/1wPjLN6

Gepardi

ABT:n lisävarustemallistossa on mielestäni hieno etuspoileri Beetleen.


Gepardi

#8
Onpa takaspoilerin hinta edullinen! Selailin lepopäivän ratoksi netistä muitakin varusteita ja sieltähän löytyi jopa takaikkunan peite, jossa oli kaksi pientä ikkunan aukkoa - aivan kuin 50-luvun alun Kuplissa. 8)


Herbie

Toi spoileri ei olis paha, tilasko kukaan?
VW Beetle 1.2 TSI DSG vm-13
BMW X1 vm-11

ospeanmu

Lainaus käyttäjältä: Herbie - 09.11.14 - klo:13:32
Toi spoileri ei olis paha, tilasko kukaan?

Eipä tullu ainakaan vielä tilailtuu. Voisin itte olla tilaamassa kyllä tuota myös. Kimppatilauksella ei kyllä näköjään säästä montaa euroo, jos tilaa yhden on toimituskulut 19,95â,¬ ja jos ottais kolme on postarit 55,95â,¬, joten säästö ois kolmen  tilatessa 1,3â,¬ / per nassu. Gepardin laskin siis jo tähän mukaan tilaamaan  ::)

Löyty nyt myös se Gepardin etulippa Ebaystä, eikun tarjoamaan hintaa sinne, on pari päivää vielä auki huuto:
http://www.ebay.com/itm/Volkswagen-Beetle-3-A5-front-bumper-lip-spoiler-ABT-Real-carbon-fiber-/171526947856?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item27efcd8410



ospeanmu


Gepardi

Lainaus käyttäjältä: ospeanmu - 10.11.14 - klo:07:57
Eipä tullu ainakaan vielä tilailtuu. Voisin itte olla tilaamassa kyllä tuota myös. Kimppatilauksella ei kyllä näköjään säästä montaa euroo, jos tilaa yhden on toimituskulut 19,95â,¬ ja jos ottais kolme on postarit 55,95â,¬, joten säästö ois kolmen  tilatessa 1,3â,¬ / per nassu. Gepardin laskin siis jo tähän mukaan tilaamaan  ::)

Löyty nyt myös se Gepardin etulippa Ebaystä, eikun tarjoamaan hintaa sinne, on pari päivää vielä auki huuto:
http://www.ebay.com/itm/Volkswagen-Beetle-3-A5-front-bumper-lip-spoiler-ABT-Real-carbon-fiber-/171526947856?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item27efcd8410

Kunhan nyt ensin saan sen auton.  ::)

ospeanmu

Ja tuosta vielä valmihiksi maalattuna, joitain värejä :)

http://www.aliexpress.com/item/Painted-rear-spoiler-For-VW-New-Beetle-sport-edition-ABS-original-bodykit-tail-wing-roof-lip/2051952014.html

Taidan laittaa tommosen melkeen ennemmin tilaten, vaikka onkin melkein tuplahinta. Eipähän tarvii maalaria ettiä  ::)

kerkko

Omassa Kuplassani oli tehtaalta tullessa tuollainen takaspoileri. Ilmanohjausvaikutuksista en tiedä mitään. Sadeveden kerää kuitenkin päälleen ja takakonttia avatessa valuttaa vedet takakonttiin. Ei kätevää.

T. K.

ospeanmu

Lainaus käyttäjältä: kerkko - 16.11.14 - klo:23:41
Omassa Kuplassani oli tehtaalta tullessa tuollainen takaspoileri. Ilmanohjausvaikutuksista en tiedä mitään. Sadeveden kerää kuitenkin päälleen ja takakonttia avatessa valuttaa vedet takakonttiin. Ei kätevää.

T. K.

Eipähän moista ongelmaa ole tullut edes ajatelleeks. Pitänee asentaa muutaman asteen "vinoon" ja vahata hyvin, jotta vesi valuu poies  8)

kerkko

Lainaus käyttäjältä: kerkko - 16.11.14 - klo:23:41
Omassa Kuplassani oli tehtaalta tullessa tuollainen takaspoileri. Ilmanohjausvaikutuksista en tiedä mitään. Sadeveden kerää kuitenkin päälleen ja takakonttia avatessa valuttaa vedet takakonttiin. Ei kätevää.

T. K.

...ja piti vielä jatkaa vielä että tyylikkäämpikin olisi ilman tuota lippaa, rikkoo kattolinjan kauniin muodon. Suojannee kuitenkin vähän kattoa ja takaikkunaa tien lialta. Ja siinä se nyt jokatapauksessa on.

T. K.


gearbox

Lainaus käyttäjältä: ospeanmu - 31.10.14 - klo:07:43
Nytpä pitäis näkyä kaikille aiemman viestin kuvat :)

Jos jollakulla on tämän kuvan vanteita tiedossa 17-19"-kokoisina, saa tarjota minulle:

http://1drv.ms/1wPjLN6

Facebookin ostetaan/myydään renkaat ja vanteet palstalla on tuollaiset 18" myynnissä.....

ospeanmu

Lainaus käyttäjältä: gearbox - 26.11.14 - klo:08:28
Facebookin ostetaan/myydään renkaat ja vanteet palstalla on tuollaiset 18" myynnissä.....

Voisko vaikka vähän tarkentaa, ettei tarvii jokaisen kaupungin/alueen ryhmää kahlata läpi? Ja milloin sinne laitettu, helpottais hitusen löytymistä...  ;)

gearbox

Taitaa olla ihan valtakunnallinen tuo "vanteet/renkaat myydään ostetaan annetaan" facebookissa. Laita facebookin hakuun niin luulis löytyvän. Myyjän nimi on Janar Puusepp Helsingistä...On muuten suljettu ryhmä johon pitää liittyä....

ospeanmu

Lainaus käyttäjältä: gearbox - 26.11.14 - klo:10:34
Taitaa olla ihan valtakunnallinen tuo "vanteet/renkaat myydään ostetaan annetaan" facebookissa. Laita facebookin hakuun niin luulis löytyvän. Myyjän nimi on Janar Puusepp Helsingistä...On muuten suljettu ryhmä johon pitää liittyä....

Oon tuon henkilön kanssa jo viestitelly aiemmin, on vaan vanteet niin hirvittävän huonossa kunnossa, että en niitä halua  :o

gearbox

Ok.En itse katsonut niitä sen tarkemmin,osuivat vaan sopivasti silmään kun renkaita etsiskelin...

ospeanmu

Lainaus käyttäjältä: gearbox - 01.12.14 - klo:09:05
Ok.En itse katsonut niitä sen tarkemmin,osuivat vaan sopivasti silmään kun renkaita etsiskelin...

Kiitos jokatapauksessa bongauksesta!!  8)

Ehkäpä nuo vielä joskus kävelee vastaan :)

ospeanmu

Nyt tuli pieni kolaus kesän aloitukseen. Eräs päivä töistä lähtiessäni huomasin kolhun auton etulokarissa ja voi pentele ja syötävä että kävi ärsyttämään.

http://1drv.ms/1z4STph
http://1drv.ms/1Pv7gO0

Vähän huononlaisesti näkyy kuvissa, mutta joku viereen parkkeerannuthan sen oli ovellaan mätkäyttänyt. No, eilen asiaan lähemmin tutustuttua sain jo korvauspäätöksen ja kävin marmoritiskillä näyttämässä kolhua. 3 päivän keikka siitäkin nyt sitten tuli. Onneksi on vakuutukset, niin ei jäänyt kuin 150eur itselle kustantamaan.

Noh....ei tässä sitten vielä kaikki.... kävinpä eilen päivän päätteeks vaihdattamassa lähimmässä rengasliikkeessä, kun laiskuus vei työviikon jälkeen voiton ja sielläkään ei ihan putkeen hommat mennyt. Sähläsivät renkaitten ja pulttien kanssa ja homma kesti luvattoman kauan. Kotiin tultuani ja varastoon vanteita nostaessani huomasin keskiöihin tulleen hirveet naarmut.

http://1drv.ms/1OlgMSz
http://1drv.ms/1OlgR8D
http://1drv.ms/1ckcFrW

Soittoa perään, ei mitään vastausta, mutta laitoin nettisivujen kautta vähän kyselyä perään menemään, että mitä tehdään. Veikkaan, että renkaan vaihdon hinnalla 30eur ei saa edes yhtä uutta keskiökupua marmoritiskiltä  :o

To be continued....

ilduce

Onko kukaan hommannut led takalyhtyjä näihin? Tilasin Completosilta / Dectanelta 2kk sitten, mutta vieläkään Euroopassa saatavuutta...  >:( Saisko jostain nopeammin?

Ja mikäli jollain tarve VW:n omille 17" vanteille uusilla kumeilla - täältä löytyy edullisesti ;) Vaihdan alustasarjan myötä astetta isompiin, joten 17" jää ylimääräisiksi.

ospeanmu

En oo ite ees harkinnu LEDejä taakse. Orkkikset on ainakin toistaseks silmää kovin miellyttäny. Toki mustaa kalvoo joutas heittää pintaan 😉

Minkä alustan laitat? Ite meinasin eibachin pro kittiä, mutta mistään ei tunnu löytyvän heti hyllystä mukaan. Oisko kellään tiedossa paikkaa mistä vois löytyy???

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy