vm 2006 Octaviaan vetokoukku ulkomailta

Aloittaja 2006tdi, 08.10.14 - klo:19:26

« edellinen - seuraava »

2006tdi

Tiedän että aihetta on käsitelty aiemminkin mutta en löytänyt ongelmaani ratkaisua kun tuo tieto/taito ei riitä netin kautta ostamiseen ulkomailta. Eli autohan on Skoda Octavia 1.9 Tdi vm 2006 eli 2. koppainen kori. Tarkoitus olisi ostaa vetokoukku + sähkösarja(sellainen joka menee sinne konehuoneelle asti) ja asennuttaa se huoltoasemalla. Autossa ei ole peruutustutkaa. Voisiko joku heittää linkin suoraan sellaiselle sivulle jossa on juuri se oikea koukku+sähkösarja...? Itse kävin jo ihmettelemässä eri tahojen sivuilla mutta tulikin sitten ongelma kun en tiennyt monista sarjoista sitä oikeaa.....Kiitos vastauksista etukäteen....

Emil

Ootko miettinyt haluatko irroitettavan vai kiinteän koukun? Entä 13 vai 7 napaisen pistorasian? Irroitettava koukku ja 13 napainen pistorasia on tätä päivää, mutta vähän kalliimpaa. 7 napaisen peräkärryn pistokkeen voi sitten sovitekappaleella sovittaa 13 napaiseen auton pistorasiaan. Irroitettava koukku ei sotke housunlahkeita.
Tähänkö listataan entiset autot? Entä jos niitä on ollut niin paljon, ettei itsekään muista kuinka monta?

axe

Tarjousta kannattaa kysyä myös suoraan asentavalta pajalta jos semmoinen on lähimaisemissa, esim Koukkupajalta tai muilta ei merkkiliike autokorjaamoilta niin ei tarvi tietää mitään osista. Aikoinaan Passat 3c:n laitatin koukun töineen n. 500:lla läheisellä monimerkkikorjaamolla.. Ei valtavasti olisi tienannut vaikka itse olisi ostanut osat ulkomailta ja laitattanut jollakin korjaamolla, samalla tavoin etsiskelin silloin ebay.de :stä . ::)

2006tdi

Kiinteä koukku käy ja 7 napainen. Ajatus olisi että edullisesti saisi homman pois tehtyä. Autokaan ei ole enää uusi ja tuo 995 euroa jonka se maksaa tuolla merkkiliikkeessä (soitin) tuntuu kovalle. Se Koukkupaja kaksi vuotta sitten asensi aivan uuteen toiseen autooni vetokoukun. En halua ketään moittia mutta kun siinä vain kävi tosiasiassa niin että merkkiliikehän se joutui asentamaan uuden merkkijohtosarjan ja kiinnittämään puskurit asiaankuuluvasti Koukkupajan jäljiltä. Korvausten saanti oli uskomaton prosessi. Mutta jos joku heittäisi tosiaan sitä suoraa linkkiä tai vaikka ne alkuperäis numerokoodit niin niillähän se saattaisi myös onnistua...

Emil

Tuolta minä tilaisin: http://www.ebay.de/itm/Skoda-Octavia-2-1Z-Fliesheck-04-13-Anhangerkupplung-starr-7pol-spez-E-Satz-/161173204276?pt=DE_Autoteile&hash=item2586abed34

Se vaan että jos ei ole koskaan ulkomailta tilannut, niin en voi taata etteikö jokin voisi mennä pieleenkin. Ehkä joku kaveri voisi auttaa? Tuolta KFZ pointista omani silloin tilasin. Silloin se tosin myi suoraan omilta sivuilta, ei ebay:n kautta.
Tähänkö listataan entiset autot? Entä jos niitä on ollut niin paljon, ettei itsekään muista kuinka monta?

msvahn

Koukun hankintaan suosittelen PF Jonesia Englannista. Itse ostanut sieltä jo kahteen autoon alkuperäiskoukut (Westfalia ainakin Audeissa ja Volkkarissa).

Tuolla näyttäisi Westfalia olevan reilun satkun kiinteänä, Bosalia saa jo allekin. Molemmat laatumerkkejä. Ainakin omat Westfaliat pysyneet talvista huolimatta ruostumattomina (toisin kuin edellisessä autossa Kovilin koukku).

Johtosarjojakin löytyy samasta mestasta, mutten lähde linkittämään, kun pitäisi tutkia asiaa..
Samasta paikasta löytyy myös esim. Valeon parkkitutkia melko edukkaasti. Huomasin vasta, kun olin ostanut vanhaan Passattiini Suomesta.

Toimitus oli muutama työpäivä kotiovelle ja rahti oli joitain kymppejä (ehkä 40e?)..

https://www.pfjones.co.uk/tow-bars/tow-bars-for-skoda/skoda-octavia-towbars/octavia-hatcback/skoda-octavia-hatchback-towbars-05-2004.html
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

Archie

Olen tilannut jo kahdesti 7-napaisella pistokkeella olevan vetokoukun Saksan eBayn kautta, molempien (Bosal, Westfalia) toimittaja taisi olla KfzPoint. Kiinteitä koukkuja (= yleismallin peruutustutka) A4:een. Varsinaisen koukun asensin itse. Sähkökytkennät hoiti marmori, vaikkakin Pörhö tupeksikin jälkimmäisen kanssa. Tuli ainakin parisataa halvemmaksi.

2006tdi

Kiitos vastauksista... nyt koukku ja sähkövermeet tilattu kfzpointista. Saas nähdä miten pitkään menee toimituksessa. Ajattelin tehdä itsekin siten, että asennan koukun itse ja ammattimies tekee sähköpuolen.

Emil

Muistaakseni tuli ihan siedettävättä ajassa. Kerrohan kauanko meni, sitten kun tulee. Voi olla että pitää kaverillekin tilata koukku tuolta, kun on autolla jo sen verran ikää ettei koukkua edes Suomesta taida löytyä.

2006tdi

Toimitus oli nopea eli 5 arkipäivää. Westfalian kiinteä koukku ja merkkikohtainen sähkösarja. Laadukkaan näköinen peli. Hintaa tuli vajaa 220 euroa kotiovelle toimitettuna ja hyvin soittivat etukäteen ja tiedustelivat milloin ollaan kotona vastaanottamassa. Hyvät värilliset kuvat asennuksesta tuli mukana. Kiitos vielä kerran vinkistä!

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy