Menikö nyt DSG

Aloittaja Mizuno, 05.10.14 - klo:15:10

« edellinen - seuraava »

Mizuno

Superb 2.0 dsg tdi. Ajettu nyt 182 tkm. Kaikki huollot tehty ohjelman mukaisesti. Vuosimalli on 2009. Tyhjäkäynnillä moottori (?) pitää helposti havaittavaa nakutusta. "Nakunakunakunakutakataka...". Jos hipaisenkaan kaasupoljinta, ääni häviää, mutta palaa heti, kun päästän taas tyhjäkäynnille. Onko kokemusta moisesta. Moottorivika, laatikkovika vai kenties joku harmiton juttu? DSG lienee maineensa ansainnut, mutta tuliko se nyt myös minun kohdalleni? Onko todella edessä 4000 remppa vai pääsisikö tuosta jollain pellepelottoman pajalla halvemmallakin? Mielelläni kuulisin ASIALLISIA neuvoja.

stallione

Mites kaksoismassavauhtipyörä? Vanhetessaan ja löystyessään kolistaa juurikin tuolla tavalla. Eikä kuulu huolto ohjelmaan tuon osan vaihto. Voi kyllä olla moni muukin asia mikä tuon aiheuttaa. Joku hihnapyörä sanomassa sopimuksensa irti tai jokin muuten vaan päässyt löystymään. Kannattaa varmaan käyttää jossain pätevällä pajalla näytillä. Tosi vaikea sanoa muuten mitään. Oma 2.0tdi dsg 2009 195tkm ajettuna nakuttaa ja käy hieman epätasaisesti mutta niin on tehnyt aina.
Audi A4 avant 2.0tdi-14 S-line,Insignia4x42.0crdibiturbo-14,Leon st fr5f 2.0tdi dsg-14, Accord2.2i-dtec,Leon1p 2.0tdi dsg, Leon1m1.8 20v, Ford kuga2.0tdci, cruze2.0crd, Bmw 525+530de60, Bmw118d,2xBmw320+330de46, Sonata 3.3v6, Outlander2.4, Civic2.0typer, Civic1.6,Civic crx, 2Corolla tsport, 2Celica1.8vvti, Volvo s40 2.0t, Alfa156 2.0ts

duke7

Kuulostaisi kyllä kaksoismassalta. Jos ei ole vaihdettu niin on kilometrienkin perusteella jo varmaan hajalla.

MMV

Kyllä minustakin kuulostaa kaksoismassavauhtipyörältä. Noitahan valitettavasti menee merkistä riippumatta, oli sitten Toyota, VAG, Ford tms.

Pumpeli

Jos ääni loppuu kun kytkimen painat pohjaan,niin kaksoismassa se siel on vaihtokunnossa?

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 05.10.14 - klo:17:24
Jos ääni loppuu kun kytkimen painat pohjaan,niin kaksoismassa se siel on vaihtokunnossa?

DSG kyseessä  ::).

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: Wekotin - 05.10.14 - klo:17:35
DSG kyseessä  ::).

No niinhän se oliki,pitäis lukea tarkemmin ;D

Mizuno

Kiitoksia hyvistä kommenteista. Vähän eri tason pohdintaa, kun tuolla Suomikaksnelosella :)

Millainen homma tuon kaksoismassavauhtipyörän uusiminen on, siis euroissa meinaan?

repomies

Lainaus käyttäjältä: Mizuno - 05.10.14 - klo:19:24
Kiitoksia hyvistä kommenteista. Vähän eri tason pohdintaa, kun tuolla Suomikaksnelosella :)

Millainen homma tuon kaksoismassavauhtipyörän uusiminen on, siis euroissa meinaan?

Halvimmillaan noin tonni, ellei ole tuttua seppää. Osat esim darkside developmentsilta ja neulalaakeri marmorilta. Merkkiliikkeessä kai 1500 yleensä.

makelja

Tai sitten osat Darkisidelta ja työ Tallinnassa. Esim. Forssilla. Tuntiveloitus heillä ~30e.

Mizuno

Vielä yksi kysymys. Jos hypoteettisesti ajatellaan, että kyse on kaksoismassavauhtipyörästä, niin onko mahdollista, että hajotessaan se rikkoo jotain muutakin? Yksi kaveri sanoi, että sillä kyseinen kampe on oireillut jo kaksi vuotta, mutta lopullista rikkoa ei ole vielä tapahtunut. Meinaan vaan, että kun mullakin auto kulkee ja käy tasaisesti (pl tyhjäkäynti) niin voinko ajaa sen tappiin asti ja odottaa, että se todellakin hajoaa?

Geoman

Eiköhän ole viisainta alkaas selvittelemään sopivaa korjaamoa. Korjaamon pitää tietysti ensin todettava vika, mutta eiköhän se tuokaksoismassavauhtipyörä ole. Kyseessähän on normaali noille kilometreille kuuluva korjaustoimenpide oli automerkki mikä hyvänsä. Vastuu on sinun mikäli siirrät korjausta myöhäisemmäksi.

DSG:tä ei pidä tästä viasta tuomita. Sehän on toiminut.

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Mizuno - 05.10.14 - klo:15:10
Superb 2.0 dsg tdi. Ajettu nyt 182 tkm. Kaikki huollot tehty ohjelman mukaisesti. Vuosimalli on 2009. Tyhjäkäynnillä moottori (?) pitää helposti havaittavaa nakutusta. "Nakunakunakunakutakataka...". Jos hipaisenkaan kaasupoljinta, ääni häviää, mutta palaa heti, kun päästän taas tyhjäkäynnille. Onko kokemusta moisesta. Moottorivika, laatikkovika vai kenties joku harmiton juttu? DSG lienee maineensa ansainnut, mutta tuliko se nyt myös minun kohdalleni? Onko todella edessä 4000 remppa vai pääsisikö tuosta jollain pellepelottoman pajalla halvemmallakin? Mielelläni kuulisin ASIALLISIA neuvoja.

Onko selvitetty kuinka monta DSG remppaa ko. autoon on jo tehty, voisi mennä virhevastuun piikkiin jos niitä on historian aikana jatkuvasti vaihdettu, pyydä huollosta auton koko huoltohistoria niin näet mitä kaikkea siihen on tehty vuosien saatossa. Vaihteiston tulisi kestää koko auton elinikä, kytkimenvaihto ei kuulu normaaliin huolto-ohjelmaan, kytkimen pitäisi kestää sellaiset 300 000 km eli 10 vuotta suht paljon ajavallakin :)

Ã,,lkää nyt hyvät ihmiset ottako tähän muita merkkejä verrokkina ja kertoko että myös toyotassa ja fordissa olisi ollut samaa (DSG) vikaa, ei se että jossain toisessa automerkissä on samat viat kerro että paska laatu pitäisi vaan hyväksyä, paska laatu voidaan hyväksyä jos hinnat tulee reilusti alas. Jos osat kestää vain 1/10 tai 5/10 normaalista niin silloin hintojen pitäisi kompensoida, omasta mielestäni autojen hinnat ovat ainoastaan nousseet laadun huonontuessa. Katsoin ihan piruuttani toyotan vastaavan ongelman ja jossain D4D diisseleissä ollut mainittu kaksoismassaongelma, ko. valurautainen Diesel moottori painaa kuin synti ja varmasti on jo pelkän painonsa takia repinyt laatikon riekaleiksi :)

Toisaalta tällä nykymenolla paska laatu on kohta normaalia ja autotehtaat voittajia LOL

care

Lainaus käyttäjältä: Mizuno - 06.10.14 - klo:10:02
Jos hypoteettisesti ajatellaan, että kyse on kaksoismassavauhtipyörästä, niin onko mahdollista, että hajotessaan se rikkoo jotain muutakin?
Kun DSG-A3:stani kaksoismassa hajosi, sen jousi rikkoi matkallaan jonkinlaisen suojapellin (halpa) mutta teki myös loven vaihteiston kylkeen. Lovi ei kuitenkaan ollut niin syvä, että olisi tarvinnut vaihtaa osia, mutta potentiaalia vahingolle tuossa on.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Mizuno - 05.10.14 - klo:15:10
Superb 2.0 dsg tdi. Ajettu nyt 182 tkm. Kaikki huollot tehty ohjelman mukaisesti. Vuosimalli on 2009. Tyhjäkäynnillä moottori (?) pitää helposti havaittavaa nakutusta. "Nakunakunakunakutakataka...". Jos hipaisenkaan kaasupoljinta, ääni häviää, mutta palaa heti, kun päästän taas tyhjäkäynnille.

Kuulostaa kovin tutulta. Meidän Superbissa ääni oli sellaista "säksätystä", mutta voisi sen kuvailla nopeaksi nakuttamiseksikin. Ã,,äni kuului tosiaan vain tyhjäkäynnillä ja omalla kohdalla se oli vielä riippuvainen ulkolämpötilasta. Pienikin hipaisu kaasupolkimeen ja ääni katosi aina.

Marmorihuollossa määrittelivät viaksi jakopään. Ja olivat siinä väärässä. Itse etsin maalaisjärjellä vian syyksi runkopalkkiin resonoivan polttoaineletkun. Ja olin oikeassa. Foorumeilla ja saunan lauteilla viaksi veikattiin DSG:n venttiilejä tai kaksoismassaa.

Lisätietoja täältä:

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6771.msg339346#msg339346

eurotrip

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 20.10.14 - klo:22:47
Kuulostaa kovin tutulta. Meidän Superbissa ääni oli sellaista "säksätystä", mutta voisi sen kuvailla nopeaksi nakuttamiseksikin. Ã,,äni kuului tosiaan vain tyhjäkäynnillä ja omalla kohdalla se oli vielä riippuvainen ulkolämpötilasta. Pienikin hipaisu kaasupolkimeen ja ääni katosi aina.

Marmorihuollossa määrittelivät viaksi jakopään. Ja olivat siinä väärässä. Itse etsin maalaisjärjellä vian syyksi runkopalkkiin resonoivan polttoaineletkun. Ja olin oikeassa. Foorumeilla ja saunan lauteilla viaksi veikattiin DSG:n venttiilejä tai kaksoismassaa.

Lisätietoja täältä:

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6771.msg339346#msg339346

Voitko laittaa tarkempaa kuvaa missä kohtaa tuo polttoaineletku resonoi runkoon ja miten korjasit homman?
Mulla on pakkasella samanlaista resonointia kuultavissa.
VW Passat Variant Highline 2,0 TDI DSG

Wild Aces

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy