Yeti talvirengas

Aloittaja tibis, 21.07.10 - klo:07:06

« edellinen - seuraava »

Arcca

Lainaus käyttäjältä: cappuccino - 29.08.10 - klo:10:54
Onko kellään tietoa, pitäisikö Yetin mukana tulla vanteiden lukkopultin sovitetta? Omasta Yetistäni en rengastarvikkeiden joukosta ole sellaista löytänyt. Autossa ei ole varapyörää, mutta olettaisi, että tuo sovitteen kuuluisi kuitenkin mukana olla.

Siinä ei ole vakiona lukkopultteja (adventure ainakaan), joten sovitintakaan ei tarvitse. Jos muistan oikein niin takalootassa on kyllä paikka sille, mutta siis tyhjä.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Adjuno

Lukkopultin sovitetta ei enää laiteta mukaan Skoda autoihin! Näin sanoi Skoda myyjäni ja perusteli sitä sillä että ne sovitteet olivat usein hukassa autosta kun tuli huollon aika ja siinä sit aikaa turhaantu liian paljon etsiessä isosta kasasta sopivaa sovitetta.Minä ainakin sovitteen aion hankkia.
Skoda superb

jasmin

Lainaus käyttäjältä: tibis - 28.08.10 - klo:18:48
Mitkäs vannet otit? Onko kuva tai linkki?

Perussetti Ace-vanteella

En osannut laittaa kuvaa. Uusi yritys ...

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Adjuno - 29.08.10 - klo:12:33
Lukkopultin sovitetta ei enää laiteta mukaan Skoda autoihin! Näin sanoi Skoda myyjäni ja perusteli sitä sillä että ne sovitteet olivat usein hukassa autosta kun tuli huollon aika ja siinä sit aikaa turhaantu liian paljon etsiessä isosta kasasta sopivaa sovitetta.Minä ainakin sovitteen aion hankkia.

Siis ymmärränkö oikein, että joillain tulee lukkopultit mukaan, muttei avainta? Milläs renkaat vaihdat sitten?

pajero

Omissa unissa ykkösvaihtis taitaa Yetin rengastukseksi olla 215/70-16. Onhan niissä kantavuutta liikaa, toki massaakin ja super premium -rengasmerkeiltä tämä koko puuttuu, mutta eiköhän ne alla pyöri. Katsastus ei ole ongelma.

Adjuno

Sorry! Lukkopultit puuttuvat tietysti myös. :)
Skoda superb

Tapanila

Mitäs raati on mieltä, sopisivatko (ulkonäkö, ominaisuudet) Fox FX5 tai Alutec Dynamite 16-tuumaisina Yetin talvivanteiksi?
http://www.rengasasema.com/modules/edit/images/ihmiset/alutec_dynamite.jpg
http://www.rengasjatarvike.com/intertyre/car.php?cmd=preview&photo=016

Renkaiksi ajattelin Hakkapeliitta 5.

tibis

Lainaus käyttäjältä: Tapanila - 31.08.10 - klo:12:22
Mitäs raati on mieltä, sopisivatko (ulkonäkö, ominaisuudet) Fox FX5 tai Alutec Dynamite 16-tuumaisina Yetin talvivanteiksi?
http://www.rengasasema.com/modules/edit/images/ihmiset/alutec_dynamite.jpg
http://www.rengasjatarvike.com/intertyre/car.php?cmd=preview&photo=016

Renkaiksi ajattelin Hakkapeliitta 5.

Jos auto on valkoinen tai musta sopiis tosi hyvin. Paljon noi maksa?
Mitäs muut Yetiläiset onko teillä 17" vai 16" renkaat?

Tapanila

Kumpikin vannesetti maksais 16-tuumaisena noin 450â,¬ eli suht edullisia. Siihen sitten kumit ilmeisesti noin 650-700â,¬.

Adjuno

Moi. Mä sain kaupan päälle spectrum 16 alut  +continentalin kitkat ja toivon hyviä kesärenkaita alle kun auto tulee aikoinaan. :) Kesä vanne on Annapurna 17. Renkaana olis hyvä joku vaikka kiinalainen huippurengas!! ;)
Mulla oli aikasemmassa autossa kitkat ja totuin niihin enkä enää kaipaa nastoja.Myyjä suositteli ennemmin contin kuin nokian kitkoja ja niin myös itse ajattelin.

Skoda superb

tibis

Lainaus käyttäjältä: Adjuno - 31.08.10 - klo:14:04
Moi. Mä sain kaupan päälle spectrum 16 alut  +continentalin kitkat ja toivon hyviä kesärenkaita alle kun auto tulee aikoinaan. :) Kesä vanne on Annapurna 17. Renkaana olis hyvä joku vaikka kiinalainen huippurengas!! ;)
Mulla oli aikasemmassa autossa kitkat ja totuin niihin enkä enää kaipaa nastoja.Myyjä suositteli ennemmin contin kuin nokian kitkoja ja niin myös itse ajattelin.

se hyvä että talvirenkaat tuli kauppan päälle  :) Mutta kuin paljon maksoi auto.

Adjuno

Auto maksoi sopivasti niillä varusteilla mitä otin.En kyllä päässyt ihan tohon sinun alennukseesi, oliko se nyt jotain 2500e?Ã,,kkiä laskettuna alennus autosta ja muut kaupantekijäiset noin 2200e siinä ainakaan ei oo liikaa laitettu.
Kuinkahan muilla kaupat onnistu? Minkälaiset euromääräisiä alennuksia tuli?Ois kyllä mukava kuulla.
mullakin alennus voi olla hiukan viä isompi mut ei paljoa, riippuu laskenta tavasta.Olen kuitenkin tyytyväinen, kunhan vaan auto tulisi :) Tais mennä aika paljon aiheen vierestä, mut toivottavasti kukaan ei ota nokkiinsa ;)
Skoda superb

JAK

Ei edes mitään alea kyselty, vaadittiin karvanopat ja wunderbaum, ne myös luvattiin.

tibis

Lainaus käyttäjältä: Adjuno - 31.08.10 - klo:15:39
Auto maksoi sopivasti niillä varusteilla mitä otin.En kyllä päässyt ihan tohon sinun alennukseesi, oliko se nyt jotain 2500e?Ã,,kkiä laskettuna alennus autosta ja muut kaupantekijäiset noin 2200e siinä ainakaan ei oo liikaa laitettu.
Kuinkahan muilla kaupat onnistu? Minkälaiset euromääräisiä alennuksia tuli?Ois kyllä mukava kuulla.
mullakin alennus voi olla hiukan viä isompi mut ei paljoa, riippuu laskenta tavasta.Olen kuitenkin tyytyväinen, kunhan vaan auto tulisi :) Tais mennä aika paljon aiheen vierestä, mut toivottavasti kukaan ei ota nokkiinsa ;)

mulla oli hyvä kikka, kilpailutin veho ja metroauto. "että kato mitä toinen antoi".
Harmi vaan että noi talvirenkaat tullut mukaan  :-\

juhanavilen

Meikalaisella tuli lumimiehen mukana 215/60/16 Nokian Hakka 5-nastarenkaat Dolomite-vanteilla. Kokohan on ihan asiallinen ja vanne natti. Mutta ne nastat. Laskin tossa, etta olen ajanut 13 talvea kitkarenkailla, enka ole niiden kanssa ollut koskaan pulassa. Oon vain nautiskellut hiljaisesta ja pehmeasta kyydista. Nyt taytyisi taas totutella nastojen ropinaan. Tekisi kylla mieli laittaa kunnon kitkat, mutta en lahde rengaskaupoille. Vahan varmana en lahde, en. Kestan kuin mies. Ehdottomasti ehka.

Taa on naita keskustelupalstojen iaisyysaiheita: kitkat vs. nastat. Itse olen vahvasti nastattomuuden kannalla. Joskus tuli julistettua baarissa ja monessa muussakin paikassa, etta omassa autossa ei piikkipyoria ole eika tule. Ja tassa sita ollaan.

juhanavilen

Korjataas toi edellinen, ennen kuin joku muu huomaa. Vanne on siis "Spectrum", jos talla nyt on jotakin valia... Ei taida tota dolomitea edes saada 16-tuumaisena.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: juhanavilen - 08.09.10 - klo:23:45
Oon vain nautiskellut hiljaisesta ja pehmeasta kyydista.

Nyt voit sitten nautiskella pidostakin ;)

Lainaus käyttäjältä: juhanavilen - 08.09.10 - klo:23:51
Korjataas toi edellinen, ennen kuin joku muu huomaa. Vanne on siis "Spectrum", jos talla nyt on jotakin valia... Ei taida tota dolomitea edes saada 16-tuumaisena.

Jos vanne on 5-puolainen niin se on malliltaan Moon, ollen siten varsin samannäköinen Dolomiten kanssa.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

juhanavilen

Joo, nakyi oikea kuva silmissa, mutta muistin vain nimen ensin vaarin. Taa mun vanne on sellainen 7-puolainen, joka on vakiona ainakin joissakin Superbeissa. Tsekkasin esitteesta nimeksi "Spectrum".

Onko muuten tietoa, etta sopivatko Octavia II:n valssit sellaisenaan Yetiin? Luulisi ainakin.

Tapanila

Mulla on Active-varustelun lisukkeena kesärenkaissa nuo Spectrumit. Mun mielestä oikein tyylikkäät! Tilasin just talvivanteiksi Etabeta Rochelit. Kumeiksi tulee joko Continentalin nastarengas-uutuusmalli tai sitten Hakkapeliitta 5. Myyjä kehui testanneensa Yetissä radalla sitä Continentalia ja suositteli, koska oli kuulemma hiljainen ja hyvä pito.

Karvis

Kyllähän Ocun vanteet Yetiin menee, alkuperäiset on ET45 joten tarvikevanteitakin löytyy ihan kohtuullisesti.

vasara

Lainaus käyttäjältä: PalMikko - 09.09.10 - klo:13:02
Korjatkaa jos olen väärässä, mutta Octavia II ja Yeti on tehty samalle alustarakenteelle, joten akselistotkin ovat siten yhtenevät teknisesti.
Ja tältä pohjalta Octavia II vanteet pitäisi sopia.
Jarrujen osalta saattaa onn sen verran päivitystä että sopiiko 15" vanne Yetiin?
Mutta muuten 5x112, kr 57,1 ja ET 42-54 lienee sopivat.
Moni muukin vag- vanne käy. Itse meinasin kierrättää talvikumeille Audi A4 b7 16" vanteet, joissa et 43. Keksireikä ja pulttijako samat. Audin merkkien tilalle skoda lätkät ja siinä on hyvälaatuiset ja kevyet vanteet ekologisesti kierrätystavaroista.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 09.09.10 - klo:16:47
Moni muukin vag- vanne käy. Itse meinasin kierrättää talvikumeille Audi A4 b7 16" vanteet, joissa et 43. Keksireikä ja pulttijako samat. Audin merkkien tilalle skoda lätkät ja siinä on hyvälaatuiset ja kevyet vanteet ekologisesti kierrätystavaroista.

Vaimolle tarjosin samaa ratkaisua, noita 16 tuuman Audin vanteita tuntuu olevan hyvin tarjolla. Muttei jostain syystä innostunut kun en hoksannut tuota skoda lätkien liimaamista. :)

Lainaus käyttäjältä: Tapanila - 09.09.10 - klo:12:38
Myyjä kehui testanneensa Yetissä radalla sitä Continentalia ja suositteli, koska oli kuulemma hiljainen ja hyvä pito.

Minunkin talvirenkaiden myyjä höpisi tuosta Yeti/Continental testistä, ja äityi kehumaan Yetiä kun kuuli että semmoiseen oon pyöriä hommaamassa.

tibis

Lainaus käyttäjältä: Tapanila - 09.09.10 - klo:12:38
Tilasin just talvivanteiksi Etabeta Rochelit. Kumeiksi tulee joko Continentalin nastarengas-uutuusmalli tai sitten Hakkapeliitta 5. Myyjä kehui testanneensa Yetissä radalla sitä Continentalia ja suositteli, koska oli kuulemma hiljainen ja hyvä pito.

Onkos sulla joku linkki nosta vannesta?

Karvis

Tapanila

Karvis pistikin jo kuvan tarjolle, kiitos vain. Voi tietysti olla, että sama vanne näyttää hieman erilaiselta Yetin ja cabrio-Audin alla, mutta uskoisin (toivon), että ihan hienosti sopii. Tarkoituksella otin 16-tuumaiset, enkä 17, koska olen ollut hyvin tyytyväinen tähän kokoon myös kesärenkaissa.

Asterion

Lainaus käyttäjältä: cappuccino - 29.08.10 - klo:10:54
Onko kellään tietoa, pitäisikö Yetin mukana tulla vanteiden lukkopultin sovitetta? Omasta Yetistäni en rengastarvikkeiden joukosta ole sellaista löytänyt. Autossa ei ole varapyörää, mutta olettaisi, että tuo sovitteen kuuluisi kuitenkin mukana olla.

Varmaan ihan tyhmä kysymys mutta mikä ihme on vanteiden lukkopultin sovitin?  ??? Onko Yetissä vakiona aluvanteissa lukkopultit?  ???

Erkka

Lainaus käyttäjältä: Asterion - 10.09.10 - klo:18:16
Varmaan ihan tyhmä kysymys mutta mikä ihme on vanteiden lukkopultin sovitin?  ??? Onko Yetissä vakiona aluvanteissa lukkopultit?  ???

Uskoisin tuon olevan lukkopultin avaustyökalu (hylsy).
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Karvis

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy