Kirjoittaja Aihe: Skoda Octavia II, tee se itse vinkkejä  (Luettu 81220 kertaa)

Poissa wiltzu

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 32
  • Octavia II 1.9 Tdi
    • Profiili
Skoda Octavia II, tee se itse vinkkejä
« : 01.12.09 - klo:08:37 »
Linkin takaa löytyy kuvilla höystetyt ohjeet etuvalojen polttimoiden vaihtamiseen.

octavia-vrs.com.

Edit. Linkit päivitetty.
« Viimeksi muokattu: 19.03.10 - klo:08:10 kirjoittanut wiltzu »

Poissa tapi0

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Skoda Octavia II, tee se itse vinkkejä
« Vastaus #1 : 13.12.09 - klo:16:20 »
Parkki-polttimon vaihto xenon-lampullisessa on vähän hankalampi tapaus, kun se on sen verran ahtaassa välissä. Joutuu myös irroittamaan ensin suojakotelon, joka on xenon-polttimon sekä parkki-polttimon päällä. Nokkapihdit on suositeltava työkalut irroitukseen.

Poissa P.Alikka

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 919
  • Kolopallo on pop!
    • Profiili
Vs: Skoda Octavia II, tee se itse vinkkejä
« Vastaus #2 : 16.02.10 - klo:11:58 »
Parkki-polttimon vaihto xenon-lampullisessa on vähän hankalampi tapaus, kun se on sen verran ahtaassa välissä. Joutuu myös irroittamaan ensin suojakotelon, joka on xenon-polttimon sekä parkki-polttimon päällä. Nokkapihdit on suositeltava työkalut irroitukseen.

Mikähän tuli valoihin, kun vaihtelin tuon parkkipolttimon Ocuun ja nyt ei Xenonit nosta itseään oikealle korkeudelle? Jäävät siis näyttämään liian alas. Niin tuohon yllä olevaan liittyen voin myös vahvistaa, että parkin vaihto on kettumaista tilan ahtauden vuoksi!
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Ajossa II: Golf Variant 1,6 -04
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

Poissa wiltzu

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 32
  • Octavia II 1.9 Tdi
    • Profiili
Vs: Skoda Octavia II, tee se itse vinkkejä
« Vastaus #3 : 15.03.10 - klo:12:47 »
Jarrupalojen vaihto eteen.

1. Irrota rengas
2. Irrota jarrupalojen kulutustunnistin johto (johto katkeaa itsestään kun pala kuluu tarpeeksi)
Johdon irrotuksessa liittimestä tulee olla todella varovainen, koska liitin on kovaa muovia ja hajoaa helposti. Oikean irrotustavan saa selville tarkastelemalla uuden jarrupalan liitintä.
3. Irrota liukutappien edessä olevat kumitulpat ja avaa liukutapit 7mm kuusiokoloavaimella
4. Irrota jarrusatula ja vanhat jarrupalat. Jarrupaloja voi joutua kampeamaan kauemmaksi levystä jos levy on päässyt urautumaan. Samalla kannattaa tarkistaa jarrulevyn paksuus ja näkyvissä olevat nivelten kumisuojat
5. Puhdista jarrusatulasta lika esim.pienellä teräsharjalla. Kohdat joihin laitetaan kuparitahnaa voi puhdistaa esim. jarru cleanerillä
6. Laita kuparitahnaa jarrupalojen takapuolelle jarrusatulan ja jarrupalan kosketuskohtiin, samoin jarrupalan ja jarrumännän välisiin kosketuskohtiin
7. Puhdista liukutapit hyvin (jarru cleaner on hyvä tähän) ja levitä niihin myös kuparitahnaa ohuesti
8. Ennen jarrumäntien pohjaan puristamista avaa jarrunestesäiliön kansi ja tarkista, että jarruneste ei ole lähellä max. kohtaa, muuten joudut ehkä imemään osan nesteestä pois (jos et halua sen valuvan konetilaan)
9. Purista jarrumännät pohjaan asianmukaisella jarrumäntätyökalulla, tai esim. puutöissä usein käytettävällä puristimella. Varo vahingoittamasta jarrumännän suojakumia.
10. Kokoa jarrut, liitä viimeisenä kulumistunnistin johto, että jarrusatula ei pääse tipahtamaan niin että se jää roikkumaan johdon varaan. Laita rengas kiinni
11. Tarkista jarrunestesäiliön pinta ja lisää/poista nestettä tarvittaessa, kiinnitä korkki.

Tarvikepalat kustansivat 31,50€ ja kuparitahna 2.50€, eli ei ollut kallis remontti ja onnistuu kotona helposti. Suosittelen käyttämään hallitunkkia mieluummin kuin auton omaa tunkkia.

Kommentoikaa jos ohjeeseen on lisättävää tai olen antanut jonkun mielestä väärää tietoa.

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: 15.03.10 - klo:12:51 kirjoittanut wiltzu »

Poissa skodamig

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 401
  • Kahta en vaihda.. tai meni jo
    • Profiili
Vs: Skoda Octavia II, tee se itse vinkkejä
« Vastaus #4 : 14.06.10 - klo:20:11 »
"jarru" cleaner on hyvä puhdistaja (lähes merkistä riippumatta). HST:tä lukuunottamatta kaikki suojaamaton rauta ruostuu meidän olosuhteissa, joten puhdistuksen jälkeen se suojaus/rasvaus..
Ajossa: Seat LeonST 2.0 TDI 150 Style+++ ja Seat Mii 1.0 75 Style+
 Menneitä: Octavia II Combi 1.4 TSI(ex) Elegance Octavia II Combi 2.0 TDI Elegance(ex) Octavia I Combi 1.9 TDI 81 kW SLX(ex)

Poissa seppotaas

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 39
  • Octavia Kombi 1.6 TDI -11 Audi A2 1.4i 16V -00
    • Profiili
Vs: Skoda Octavia II, tee se itse vinkkejä
« Vastaus #5 : 15.06.10 - klo:09:03 »
Jos ja kun huollossa ei kuitenkaan ole vaihdettu jarrunestettä... apteekista 100ml injektiorusku (1.1euroa)
Palojen vaihdon yhteydessä ime ruiskulla säiliö tyhjäksi, ja laitetaan uudet nesteet tilalle... näin saat vaihdettua nestestä noin 90% ilman isompaa "projektia" . Muista tarkistaa että laitat oikeaa nestettä!!!

Poissa sollila

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 241
    • Profiili
Vs: Skoda Octavia II, tee se itse vinkkejä
« Vastaus #6 : 15.06.10 - klo:09:57 »
Lisäpitkien asennuksesta ois kiva saada ohjetta tähän osioon, voiskohan joku tehdä sellaisen?
Skoda Octavia Combi 2,0 TDI 4X4 2006


Poissa Namiluk

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 28
  • Octavia 1.6FSI Elegance -06
    • Profiili
Vs: Skoda Octavia II, tee se itse vinkkejä
« Vastaus #7 : 17.08.10 - klo:21:56 »
Lisäpitkien asennuksesta ois kiva saada ohjetta tähän osioon, voiskohan joku tehdä sellaisen?

Itse asentelin juuri lisäpitkät omaan Ocuuni. Homma on melko simppeli näin uudehkoissakin autoissa.

Tarvikkeet:
Lamput (oman maun mukaan )
Asennuslevy rekisterikilven alle
Tukitangot (ainakin isommille lampuille)
Johtosarja (voi ostaa myös erikseen johdot, sulakkeen ja releen, mutta valmiissa sarjassa on kaikki valmiina)
Sähköteippiä+kutistesukkia
(Liittimiä)

1. Irrota rekisterikilpi ja ruuvaa asennuslevy etupuskuriin. Puskurissa on neljä valmista ruuvinreikää. Asennuslevyssä ei ole välttämättä reikiä ihan oikealla kohdalla, joten poraa lisää jos on tarvis. Ruuvaa rekisterikilpi asennuslevyyn.

2. Kiinnitä lamput asennuslevyyn. Ruuvaa tukitangot lamppuihin ja puskurin yläreunaan. Varmista ettei tukitangon autonpuoleinen pää osu maskiin konepeltiä suljettaessa.

3. Irrota ajovalon pistoke (vasemmasta) umpiosta, ja avaa hieman suojaa johtonipun ympäriltä. Liittimessä on numero jokaiselle johdolle, ja pitkien valojen virtajohto on numero 8. Katkaise johto liittimen läheisyydestä (tai kuori pätkä johtoa), ja tee haaroitus lisäpitkien ohjausvirralle. Liitokset kannattaa juottaa, että virta kulkee kunnolla ja johdot pysyvät kiinni. Suojaa liitos hyvin kutistesukalla tai sähköteipillä. Kytke ohjausvirtajohto releeseen. Oikea liitin selviää releeseen painetusta kaaviosta. Laita valojen liitin takaisin umpioon.

4. Asenna johto releen maadoitusliittimen ja auton maadoituspisteen välille. Maadoituspisteitä löytyy esim. vasemman umpion alapuolelta useita.

5. Vedä virtajohdot releen lähtöliittimestä lamppuihin, ja maadoitusjohdot lampuista auton maadoituspisteeseen.

6. Lampuille voidaan ottaa virta joko suoraan akusta, tai konetilan sulaketaulun kupeesta. Itse valitsin sulaketaulun, koska johdotus on helpompi. Sulakeboksin etureunassa on sähköille "jakotukki", jossa on vajaa kymmenen liitäntäpistettä, osa käytössä, osa vapaana. Liitä releelle menevä virtajohto johonkin vapaan olevaan kiinnityspisteeseen jakotukissa, ja toinen pää releeseen. Jos et käytä valmista johtosarjaa, liitä tähän johtoon sulake, joka estää autosi palamisen mahdollisen oikosulun tapahtuessa.

7. Viimeistele asennus niputtamalla ja kiinnittämällä johdot sähköteipillä/nippusiteillä. Releelle ei meinannut löytyä hyvää suojattua paikkaa. Itse kiinnitin sen nippusiteellä konehuoneen vasempaan etureunaan moottorin ilmanottoaukon yläpuolelle konepellin avausvaijeriin.

8. Istu autoon ja vedä vasemmasta viiksestä, ja valot syttyvät. Jos savua ilmaantuu, tarkista liitäntöjen suojaus :)


PS. Jos jollakin on parempi idea ohjausvirralle kuin valojohdosta, ehdotuksia otetaan vastaan. Itse en viitsinyt tunkeutua kovin syvälle autoon :)

Poissa _Mikko_

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 327
  • Octavia Combi 2,0 TFSI RS -06
    • Profiili
Vs: Skoda Octavia II, tee se itse vinkkejä
« Vastaus #8 : 17.08.10 - klo:22:11 »
Ei vissiin herjannut lainkaan rikkinäisistä polttimoista vaikka menit varastamaan johdosta?

Itsellä tekis mieli laittaa hiukan lisää valoa keulalle, mutta kun tuohon pyöreeseen keulaan ei oikein huomaamattomasti asennella mitään.. En siis missään nimessä halua mitään hirveetä valopatteria kilven päälle.

Poissa sollila

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 241
    • Profiili
Vs: Skoda Octavia II, tee se itse vinkkejä
« Vastaus #9 : 17.08.10 - klo:22:30 »
Itse asentelin juuri lisäpitkät omaan Ocuuni. Homma on melko simppeli näin uudehkoissakin autoissa.

8. Istu autoon ja vedä vasemmasta viiksestä, ja valot syttyvät. Jos savua ilmaantuu, tarkista liitäntöjen suojaus :)

Tai savun hälvettyä vaihdetaan kytkentä...
Skoda Octavia Combi 2,0 TDI 4X4 2006


Poissa Namiluk

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 28
  • Octavia 1.6FSI Elegance -06
    • Profiili
Vs: Skoda Octavia II, tee se itse vinkkejä
« Vastaus #10 : 18.08.10 - klo:11:41 »
Ei vissiin herjannut lainkaan rikkinäisistä polttimoista vaikka menit varastamaan johdosta?

Ensimmäisen kerran kun laitoin virrat päälle, rikkinäisen polttimon varoitusvalo paloi hetken aikaa, mutta sammui sitten, eikä sen jälkeen ole enää palanut. Tuo ensimmäisen kerran herjaus johtui varmaan siitä, että käytin välillä virtoja päällä valoliittimen ollessa irti testatakseni lisäpitkien toiminnan.

Itsellä tekis mieli laittaa hiukan lisää valoa keulalle, mutta kun tuohon pyöreeseen keulaan ei oikein huomaamattomasti asennella mitään.. En siis missään nimessä halua mitään hirveetä valopatteria kilven päälle.

Jos intoa riittää, niin askartele sumuvalojen tilalle pitkät, sumareillehan on harvemmin todellista tarvetta. Itselläkin kävi se aluksi mielessä, mutta en ainakaan vielä ole viitsinyt alkaa askarrella. Jotkin pienet lisävalot voisi saada suht huomaamattomasti vaihdettua sumarien umpioon.

Poissa _Mikko_

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 327
  • Octavia Combi 2,0 TFSI RS -06
    • Profiili
Vs: Skoda Octavia II, tee se itse vinkkejä
« Vastaus #11 : 18.08.10 - klo:22:12 »
Se on yksi vaihtoehto. Pähkäilin myös viritteleväni ne siihen rekisterikilven alle, säleikön sisään. Mutta tulee sama ongelma, eli valot jäävät kamalan alas.. Noh, tutkitaan tilannetta..

Poissa Kapteeni

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Vs: Skoda Octavia II, tee se itse vinkkejä
« Vastaus #12 : 06.10.10 - klo:14:55 »
Lohkolämppärin asennus Octaviaan?


Tarkotus olis asentaa -07 2.0 TDI Occuun Defan lämppäri sisätilahaaroineen.

Vinkkejä lähinnä johtojen vientiin puskurille ja läpivientiin ohjaamonpuolelle tarvitsisin jos posrukalta löytyy.
Skoda Octavia Combi -07, 2.0 TDI Sport
Seat Leon FR -07, 2.0 TDI

Poissa Juppa

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 362
    • Profiili
Vs: Skoda Octavia II, tee se itse vinkkejä
« Vastaus #13 : 15.10.10 - klo:12:52 »
Defan sisätilalämppärin teline pitäisi ruuvata keskikonsoliin repsikan puolen sivulle, onko siinä jotain kohtia mihin ei paranis mennä ruuvailemaan?

Poissa Erkka

  • Moderaattori
  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.037
  • Polo 1.6 TDI -11
    • Profiili
Vs: Skoda Octavia II, tee se itse vinkkejä
« Vastaus #14 : 15.10.10 - klo:13:38 »
Defan sisätilalämppärin teline pitäisi ruuvata keskikonsoliin repsikan puolen sivulle, onko siinä jotain kohtia mihin ei paranis mennä ruuvailemaan?

Itse en käytä teräviä ruuveja ollenkaan. Poloon tuli laitettua lämppäri kiinni ruuveilla / muttereilla / lukkoprikoilla. Hyvin pääsi laittamaan ruuvit paikalleen muovilärpäkkeen alaosaa taivuttamalla. Poralla sopiva reikä ruuvia varten ja avot, se on siinä!
Polo 1.6 TDI Bluemotion Technology

Poissa pomo

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 862
  • Sääliä saa kuka vaan, kateus pitää ansaita
    • Profiili
Vs: Skoda Octavia II, tee se itse vinkkejä
« Vastaus #15 : 27.10.10 - klo:11:18 »
Minä poika se vetäsin mahdollisimman lyhyellä, teräväpäisellä ruuvilla lämppärin telineen paikoilleen siihen keskikonsolin kylkeen vänkärin jalkatilaan. Siinä kun ensimmäinen ruuvi sinne uppos, tuli kyllä mieleen, että onkohan siellä jotakin. Ei ollut ja tuommoinen ohut ja lyhyt ruuvi menee läpi varmaan 1 mm, tuskin siinä niin pinnassa mitään tärkeää voi olla, varsinkin kun se menee kevyesti painamalla sisäänpäin!

Poissa isopahasusi

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 326
    • Profiili
Vs: Skoda Octavia II, tee se itse vinkkejä
« Vastaus #16 : 09.02.11 - klo:17:11 »
Onko ohjeita peruutustutkan asentamiseen kiinteällä vetokoukulla varustettuun farkkuun? Olen edelliseen autoon kerran tutkan laittanut, mutta skodasta ei kokemuksia. Puskuri irti? Mistä ja miten? Mistä virrat? Suositeltavia tutkia?
Skoda Octavia Combi 2013 | HB 2005

Poissa PerttiPasanen

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 149
    • Profiili
Vs: Skoda Octavia II, tee se itse vinkkejä
« Vastaus #17 : 14.07.11 - klo:19:01 »
Otin virran naville sulakerasian kautta ja alla lyhyt yhteenveto siitä. Asiaa on puitu foorumilla toisaallakin, mutta toiv. kuvat auttavat jos jotakuta mietityttää miten homma onnistuu Octaviassa.

- Tarvittavat kaksi osaa tilasin täältä:
http://www.powerlinkproducts.co.uk/hardwiredchargers.html mallia Mini-USB
http://www.powerlinkproducts.co.uk/installation.html kokoa Standard

- Laturin liittimet oli mallia abiko, joten nipsnaps plussalle ja piuha poikki. Nipsnaps myös "sulakerosvoliittimen" piuhan päälle ja lopuksi piuhojen kolvaus yhteen ja päälle teippiä. Tulos tässä:



- Tämän jälkeen sulakerasian kansi pois ja yleismittari käyttöön. Sulake #41 (= takalasin pyyhin, 15A) on sopiva (ainakin vm. 2011 Octavia Combissa). Kyseiseen reikään tulee jännite vain auton virtojen ollessa päällä

- Sulake #41 irti -> sulakerosvoliittimeen laitetaan alkuperäinen sulake sekä toinen 15A sulake -> rosvoliitin sulakkeineen napsautetaan koloon #41:



- Laturin miinuspiuha ruuvataan ruuvin alle:



- Lopuksi paketin kevyt vuoraus pehmeällä materiaalilla (kolinan välttämiseksi) + muutama nippuside ja homma onkin valmis.




 
Halvempiakin tapoja varmasti löytyy, mutta yllä yksi tapa navin virransyötön toteuttamiseen. Oma tietotaito sähköstä rajoittuu lähinnä jatkojohtoihin, joten en ota mitään vastuuta jos joku hajottaa autoaan / laitteita / tmv edellä mainittuja ohjeita noudatettuaan  ;D

Poissa Erkka

  • Moderaattori
  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.037
  • Polo 1.6 TDI -11
    • Profiili
Vs: Skoda Octavia II, tee se itse vinkkejä
« Vastaus #18 : 14.07.11 - klo:20:28 »
^ Jäikö tuohon piuhan ulostulo kohtaan noinkin iso rako? Lievästi häiritsee meikäläistä, kun satun olemaan tarkka siinä, ettei mikään paikka autossa harota.
Polo 1.6 TDI Bluemotion Technology

Poissa PerttiPasanen

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 149
    • Profiili
Vs: Skoda Octavia II, tee se itse vinkkejä
« Vastaus #19 : 14.07.11 - klo:20:34 »
^ Jäikö tuohon piuhan ulostulo kohtaan noinkin iso rako? Lievästi häiritsee meikäläistä, kun satun olemaan tarkka siinä, ettei mikään paikka autossa harota.

Nyt kun katson tarkemmin niin jäihän se. Eipä tullut huomioitua moista asennushuumassa.. :) Pitääpä käydä katsomassa samantien siistimmäksi.

EDIT: Pientä säätöä ja tulos tämä. Vertasin matkustajan puolta ja samat pienet raot se sielläkin näyttää olevan.

« Viimeksi muokattu: 14.07.11 - klo:20:53 kirjoittanut PerttiPasanen »

Poissa timpy

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: Skoda Octavia II, tee se itse vinkkejä
« Vastaus #20 : 01.11.11 - klo:14:05 »
Tässä ohjetta sivupeilin led vilkun vaihtoon. Vilkun pimeneminen taitaa olla tyyppivika. Koko peilin alaosan joutuu uusimaan. Tuossa on mukana vilkun lisäksi maavalo ainakin Elegance mallissa. Hintaa alaosalla on 58€ merkkiiliikkeessä. Vasemmanpuolen osanumero on 1Z0949101D. Tuossa tulee mukana myös maavalon polttimo. Tämä ohje toimii "ei-facelift" mallille vm. 04-09. Oma autoni on vm. -06.
1. Käännä peili sähköllä ala-asentoon
2. Työnnä mahdollisimman monta sormea peilin yläosan ja peilikotelon väliin.
3. Vedä peili tasaisesti irti lukituksestaan. Peili on kiinni vain muutamilla muovikynsillä. Irrota peilin sähköjohdot ja ota peili pois edestä.
4. Irrota peilin säätömoottoripaketti edestä pois. Se on kiinni kolmella T10 torx ruuvilla. Moottori voi jäädä roikkumaan johtojen varaan.
5. Irrota peilin alaosa, jossa vilkku on. Tuo on kiinni kahdella T10 ruuvilla. Toista ruuvia ei pääse avaamaan kunnolla ellei tee tuota edellisen kohdan moottorin irrotusta.
6. Irrota peilin alaosassa kiinni oleva pieni liitinpistoke. Uudessa alaosassa tuli tuo johto mukana, mutta sitä ei tarvita. Ainakaan minun autossa tuota uuden johdon toisessa päässä olevaa liitintä ei edes ollut.
7. Kokoa peili käänteisessä järjestyksessä.
Aikaa tähän hommaan menee noin puoli tuntia. Homma ei ole kovin vaikea tehdä. Tietysti tuossa peilin irrotuksessa pitää olla varovainen ettei kampea sitä palasiksi. Homma kannattanee tehdä lämpimässä, että muovikynnet eivät rikkoonnu.

Edit: Lisätty varaosanumero ja vuosimallitarkenne.
« Viimeksi muokattu: 02.11.11 - klo:14:09 kirjoittanut timpy »

Poissa jrinnes

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 429
    • Profiili
Vs: Skoda Octavia II, tee se itse vinkkejä
« Vastaus #21 : 01.11.11 - klo:19:31 »
Koko peilin alaosan joutuu uusimaan. Tuossa on mukana vilkun lisäksi maavalo ainakin Elegance mallissa.

Minkäs vuosimallin Octavia on kyseessä? Omaani (-09 Elegance) kun vaihdoin peilivilkun, niin ei kyllä tarvinnu vaihtaa kun pelkkä vilkku, peilin alaosa maavaloineen ei kuulunu pakettiin. Hintaa pelkällä vilkulla oli n. 30€.
Superb Combi 2.0 TSI

Passat 3B TDI

Poissa E-mies

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 79
    • Profiili
Vs: Skoda Octavia II, tee se itse vinkkejä
« Vastaus #22 : 17.12.11 - klo:18:12 »
Otin virran naville sulakerasian kautta ja alla lyhyt yhteenveto siitä. Asiaa on puitu foorumilla toisaallakin, mutta toiv. kuvat auttavat jos jotakuta mietityttää miten homma onnistuu Octaviassa.

- Tarvittavat kaksi osaa tilasin täältä:
http://www.powerlinkproducts.co.uk/hardwiredchargers.html mallia Mini-USB
http://www.powerlinkproducts.co.uk/installation.html kokoa Standard

- Laturin liittimet oli mallia abiko, joten nipsnaps plussalle ja piuha poikki. Nipsnaps myös "sulakerosvoliittimen" piuhan päälle ja lopuksi piuhojen kolvaus yhteen ja päälle teippiä. Tulos tässä:



- Tämän jälkeen sulakerasian kansi pois ja yleismittari käyttöön. Sulake #41 (= takalasin pyyhin, 15A) on sopiva (ainakin vm. 2011 Octavia Combissa). Kyseiseen reikään tulee jännite vain auton virtojen ollessa päällä

- Sulake #41 irti -> sulakerosvoliittimeen laitetaan alkuperäinen sulake sekä toinen 15A sulake -> rosvoliitin sulakkeineen napsautetaan koloon #41:



Rakentelin samanlaisen systeemin tomtomin iPhone carkit telineelle...mutta työntää ilmeisesti hieman väärää virtaa, iPhone sanoo ettei tue lisälaitetta.

Nyt on siis myynnissä hyvä valmiiksi rakenneltu vastaava toimiva setti. Hinta sama mitä itse maksoin, 30 €.

Laita viestiä mikäli kiinnostaa.

Eki

Poissa VAG!

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 7.294
    • Profiili
Vs: Skoda Octavia II, tee se itse vinkkejä
« Vastaus #23 : 19.03.12 - klo:22:52 »
Amazonin alkulähteillä seikkaillessa bongasin tämän:



On ilmeisesti juuri julkaistu, joten toivottavasti en laittanut vinkkiä 18. kertaa foorumille ;)

Haynesin omassa kaupassa listahinnalla, mutta näkee sisällysluettelon:

http://www.haynes.co.uk/webapp/wcs/stores/servlet/ProductDisplay?catalogId=10001&storeId=10001&productId=54203&langId=-1

Poissa Oktaavi

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 123
    • Profiili
Vs: Skoda Octavia II, tee se itse vinkkejä
« Vastaus #24 : 01.05.12 - klo:12:05 »
Mikähän tuli valoihin, kun vaihtelin tuon parkkipolttimon Ocuun ja nyt ei Xenonit nosta itseään oikealle korkeudelle? Jäävät siis näyttämään liian alas. Niin tuohon yllä olevaan liittyen voin myös vahvistaa, että parkin vaihto on kettumaista tilan ahtauden vuoksi!
Nyt pitäisi tuohon omaan -06 ocuun vaihtaa nuo parkit ainakin, kun toinen pimeenä. Meneekö noiden xenon valojen säädöt jotenkin vituralleen, jos tuon umpion käyttää irti ja vaihtaa parkkipolttimot?

Ja sit toinen kyssäri, tuosta lukitussalvasta, joka on siinä umpion vierellä. Miten paljon sen pitäisi liikkua, että umpion pitäisi lähteä vetämällä irti? Omassa tuo lukitussalpa ( vai mikälie oikea nimi ) ei liiku kuin muutaman millin ja kokeilin varovaisesti umpion irti vetäisemistä, mutta on tiukassa ja en uskaltanut lähteä voimalla vetämään, että ei mene rikki jotain. Pitäisikö sen salvan liikkua enemmän vai onko tuo vain uskon puutetta ja käyttää kovempaa voimaa umpion vetäisemiseksi irti?  ??? Muovimutteri sieltä takaa on irti, että ei siitä ainakaan ahdista  ;D

http://www.meronet.com/catalog/product_info.php?cPath=22&products_id=29 Onko tuo käypänen xenon-poltin tuohon ocuun? Kyseessä siis D1S 4250k-poltin. Ajattelin, että alkaa kyllä nekin kohta vaihtokunnossa olemaan, pikkaisen tuntuu valoteho hävinneen ja väri alkanut pikkaisen punertamaan.
« Viimeksi muokattu: 01.05.12 - klo:12:29 kirjoittanut Oktaavi »
Skoda Octavia 2.0Tdi -06

Poissa jarome

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: Skoda Octavia II, tee se itse vinkkejä
« Vastaus #25 : 02.05.12 - klo:15:19 »
Jarrupalojen vaihto eteen.

Tarvikepalat kustansivat 31,50€ ja kuparitahna 2.50€, eli ei ollut kallis remontti ja onnistuu kotona helposti.

Motonetista tarvikepalat 32,50€. Oikea puoli nakutti vaihdon jälkeen noin viikon ennen kuin 10 renkaanirroituksen ja säädön jälkeen selvisi, että jarrupala oli sekunda. Takapuolen peltiosa oli vinossa => hakaset vinossa => pala ei asetu kunnolla.

Pro olisi tämän tajunnut jo pakkausta avaessaan, mutta maallikon aivan mahdotonta hoksata.

Mitä opimme tästä ... ostakaa niitä paloja joissa on se OOOO-merkki !

Poissa Erno

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 69
  • vRSclub PJ
    • Profiili
Vs: Skoda Octavia II, tee se itse vinkkejä
« Vastaus #26 : 06.07.12 - klo:17:21 »
Laitetaampa tämä tännekin niin enemmän ihmisiä sen huomaisi...

etusumuvaloumpion vaihto

Poissa isopahasusi

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 326
    • Profiili
Vs: Skoda Octavia II, tee se itse vinkkejä
« Vastaus #27 : 06.07.12 - klo:20:06 »
Nyt pitäisi tuohon omaan -06 ocuun vaihtaa nuo parkit ainakin, kun toinen pimeenä. Meneekö noiden xenon valojen säädöt jotenkin vituralleen, jos tuon umpion käyttää irti ja vaihtaa parkkipolttimot?

Ja sit toinen kyssäri, tuosta lukitussalvasta, joka on siinä umpion vierellä. Miten paljon sen pitäisi liikkua, että umpion pitäisi lähteä vetämällä irti? Omassa tuo lukitussalpa ( vai mikälie oikea nimi ) ei liiku kuin muutaman millin ja kokeilin varovaisesti umpion irti vetäisemistä, mutta on tiukassa ja en uskaltanut lähteä voimalla vetämään, että ei mene rikki jotain. Pitäisikö sen salvan liikkua enemmän vai onko tuo vain uskon puutetta ja käyttää kovempaa voimaa umpion vetäisemiseksi irti?  ??? Muovimutteri sieltä takaa on irti, että ei siitä ainakaan ahdista  ;D

Nosta sitä metalli klipsua samaan aikaan kun vedä sormikoukkua siitä vivusta. Voi vaatia pientä nitkuttelua, mutta tulee kyllä pari senttiä ulos päin kunnes umpion voi vetää pois. Johto on sitten aika lyhyt.

http://www.meronet.com/catalog/product_info.php?cPath=22&products_id=29 Onko tuo käypänen xenon-poltin tuohon ocuun? Kyseessä siis D1S 4250k-poltin. Ajattelin, että alkaa kyllä nekin kohta vaihtokunnossa olemaan, pikkaisen tuntuu valoteho hävinneen ja väri alkanut pikkaisen punertamaan.

Eiköhän tuon pitäisi sopia. Näyttää ulkoisesti sellaiselta mitä itsekin laitoin paikalleen.
Skoda Octavia Combi 2013 | HB 2005

Poissa keidso

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Vs: Skoda Octavia II, tee se itse vinkkejä
« Vastaus #28 : 15.07.12 - klo:12:53 »
Mistä mahtaisi löytyä täydellinen huoltomanuaali pdf?
Tsekin kielinen löytyy kyllä googlettamalla mutta englantilainen olisi paikallaan.

Poissa MrMurphy

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Skoda Octavia II, tee se itse vinkkejä
« Vastaus #29 : 01.08.12 - klo:15:30 »
Mikähän tuli valoihin, kun vaihtelin tuon parkkipolttimon Ocuun ja nyt ei Xenonit nosta itseään oikealle korkeudelle? Jäävät siis näyttämään liian alas. Niin tuohon yllä olevaan liittyen voin myös vahvistaa, että parkin vaihto on kettumaista tilan ahtauden vuoksi!

Kannattaa ottaa koko umpio irti, ei ole kuin yhdellä ruuvilla ja lukitusvivulla kiinni. Lähtee vetämällä ulospäin pois.