Passat 1,9 TDi autom. täristää

Aloittaja Vääräkoski, 01.08.14 - klo:11:05

« edellinen - seuraava »

Vääräkoski

Kyseessä vuoden 2004 variantti ja tuota tärinää ilmenee aika ajoin. Tärinä esiintyy noin 70 kmh vauhdista ylöspäin ja se kestää kerrallaan sekunnin tai pari ja sen jälkeen voi olla tasaista jonkun aikaa. Olen vaihtanut renkaat, eikä tärinä muutenkaan tunnu ratissa, vaan ikäänkuin koko moottori täristäisi. Tärinän huomaa parhaiten osakuormituksella, eli kun painaa kaasua, se ainakin tuntuu vähenevän. Onko ajatuksia?

Tomppaa_

Häviääkö jos painaa kytkimen pohjaan tai vaihdat pienemmälle vaihteelle siten että moottoriin tulee enemmän kierroksia mutta nopeus ei muutu? Ã,,kkiseltään kuullostaisi kaksoismassalle, jos tässä sellainen on. Voi toki olla jotain muutakin.

eepahoo

Mulla oli joskus aikanaan samanlainen tiptronic passatti, joka täristi loivassa ylämäessä (siis todella loivassakin), kun cruisella ajeli vajaata 90:iä. Toinen oire oli, että kierrokset hieman humppasivat tasaisessa nopeudessa. Vaihtoivat turpiinin ja luistinkotelon, halpa remppa  ;D. Onneksi ei tarvinut itse maksaa ;)

tepi

Turbiini luistaa, siitä se tärinä tulee. Kierrosten humppailu kuuluu tähän oirekuvaan myös. Omistin aikoinaan -04 Passatin, jossa laatikko oireili juuri noin.
Tonnin parin remppa, riippuu tekeekö itse vai teettääkö nyrkkipajalla. Merkkikorjaamolla sitten omat hinnat...
-Huumorimielellä ja työkaverit lähetti-

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy