Skoda Fabia III - Yleistä keskustelua

Aloittaja Devl, 26.07.14 - klo:21:27

« edellinen - seuraava »

Nilemma

Mistähän tuon uuden hinnaston saisi käsiinsä? Pitääkö malttaa odotella ensi viikkoon?  ;D Netissä ainakin vielä vanha versio.

Ocutj

Lainaus käyttäjältä: Nilemma - 03.01.16 - klo:11:44
Mistähän tuon uuden hinnaston saisi käsiinsä? Pitääkö malttaa odotella ensi viikkoon?  ;D Netissä ainakin vielä vanha versio.

Eiköhän se huomenna (4.1.) ole Skodan sivuilla.

Nilemma

Esite/hinnasto tuli tänään oikein kotiin kannettuna Skoda Magazinen muodossa. :)

Hesse

Aika ovelaa maahantuojilta julkaista 2016 autoveron mukainen hinnasto vasta nyt, sillä joulukuussa saamani tarjoukset on tehty 2015 hinnoilla. Loppupelissä tietysti väliraha pätee ja alempi vero hyödyttää käytännössä autokaupan kassaa.

enkero

Lainaus käyttäjältä: Hesse - 05.01.16 - klo:00:19
Aika ovelaa maahantuojilta julkaista 2016 autoveron mukainen hinnasto vasta nyt, sillä joulukuussa saamani tarjoukset on tehty 2015 hinnoilla. Loppupelissä tietysti väliraha pätee ja alempi vero hyödyttää käytännössä autokaupan kassaa.

31.12. saamani tarjous (joka johti tilaukseen ;)) näyttää olevan noin 300â,¬ edullisempi kuin konfiguraattorin tekemä hinta. Lisäksihän toki tuli välipäivämarkkinaetuna talvirenkaat ja lämppärit, joten luulen viimeviikolta tehdyn kaupan olleen kohtuullisen edullisen, olkoonkin että tässä kuussa tarjolla olisi huolenpitosopimus.
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

Manki

Eikö se autovero makseta valtiolle, joten hinnan pitäisi alentua veronverran.
T-roc

Leonardo

Perjantaina 29.01 lähti tilaukseen Fabia Combi 1,2 110 M6 MonteCarlo Candy White ,
toimitusajaksi n. 3kk saas nähdä mikä todellisuus.
Vakiovarustus niin kattava ettei mitään tarvinnut lisätä, valkoinen värikin veloituksetta.
Sit vaan odottelua :)
Hyundai IONIQ Hybrid 2017
Ex Skoda Fabia 2016

Nilemma

^Itse tilasin vuosi takaperin täsmälleen samana päivänä ja huhtikuun puolivälissä sain auton alle.

Pientä lisävarustelua tuli harrastettua. Asensin Hekon viimasuojat keulaan. Alempi suojus vaatii pientä modaamista, koska lämmittimen pistoke jää suojan alle. Lisäksi taakse tuli Monte Carlon spoileri Superskodalta valmiiksi maalattuna.

Leonardo

/\ Oletko ollut Fabiaan tyytyväinen, itse mielenkiinnolla odotan autoa ja sen myötä
käyttökokemusta luokkaa pienemmästä Skodasta kun nyt on Octavia.




Hyundai IONIQ Hybrid 2017
Ex Skoda Fabia 2016

JFabiaK

Lainaus käyttäjältä: Leonardo - 04.02.16 - klo:12:56
/\ Oletko ollut Fabiaan tyytyväinen, itse mielenkiinnolla odotan autoa ja sen myötä
käyttökokemusta luokkaa pienemmästä Skodasta kun nyt on Octavia.
Peukkua Monte-Carlolle! Itselläni My16 Style 1,2 110 DSG-7. Lisävalintana Sport-alusta. Olen tyytyväinen autoon; ja pudotin myös isommasta, eli 2012-vuosimallin diesel-Focuksesta Fabiaan.
Alussa Fabia tuntui hieman "pompottavalta", mutta muutaman tuhannen jälkeen kaikkien nivelien ja liikkuvien osien notkistuttua on meno alkanut maistumaan jouhealta. Käynnistyy kylmälläkin kuin palmun alta - toki useimmiten esilämmitys ( Defan pintakosketuslämmitys öljypohjan sivussa) päällä - ja on osoittautunut lämpimäksi. Kaikki toimii, ei kuluta öljyä, hyvä radio/informaatiokeskus suomenkielisin valikoin...
Kaikki menee rikki - kunnes kuolema korjaa. Simply Clever.

Nilemma

Joitakin pieniä murheita on ollut. Muutaman kuukauden ajojen jälkeen radio pimeni ja vilkun viiksi rupesi temppuilemaan, mutta molemmat viat korjattiin takuun piikkiin. Lisäksi on vielä selvityksen alla, mistä johtuu ajoittainen nykiminen kovilla pakkasilla tasakaasulla ajettaessa. Olen kuulemma ainut asiakas, joka noista asioista on reklamoinut, joten maanantaikappale sattui minun kohdalleni. Muutenhan auto on ajo-ominaisuuksien osalta erittäin hyvä. Kivuttomasti menee pidemmätkin taipaleet säällä kuin säällä. Rengasmelua saisi olla hieman vähemmän, vaikkei tämä pahimmasta päästä sen suhteen olekaan. Ja tilat ovat tietenkin rajalliset, jos Octaviaan verrataan.

broz

#521
Lainaus käyttäjältä: Leonardo - 04.02.16 - klo:12:56
/\ Oletko ollut Fabiaan tyytyväinen, itse mielenkiinnolla odotan autoa ja sen myötä
käyttökokemusta luokkaa pienemmästä Skodasta kun nyt on Octavia.

Itse olen kyllä ollut tyytyväinen Fabiaan. Auto on ollu minulla nyt noin tasan 4kuukautta ja jotain vähän reilu 3300km mittarissa. Jos jotain saisi muuttaa niin olisihan sitä voinut ottaa sen 20heppaa isomman moottorin ja kuudennen vaihteen siinä samalla. Sähköpeilit ois varmaan ollut ihan jees, mutta niitä nyt tuossa ei sattunut olemaan. Superskodan takaläpät meni taakse vaivattomasti ja kynnyslistat odottavat kevättä/kesää. Värikin tuossa on sen verran "harviainen" ettei toista samanlaista Fabiaa tule heti vastaan (Vantaalla nähnyt kyllä toisenkin sinisen fabian, mutta anyway :D). Tähän mennessä ei ole tarvinnut muuta lisätä kuin lasinpesunestettä ja tottakai bensaa.

Mirrorlinkkiä / smartlinkkiä en ole autossa saanut toimimaan edes epävirallisella android autollakaan. Kesällä/syksyllä puhelin menossa vaihtoon joten sitten vaihdan sellaisen puhelimen joka toimii tuossa autossa.

Ensimmäistä kertaa autossa on tuo pysäköintitutka takana, kun muissa aiemmissa autoissani ei ole ollut ja positiivisesti oon yllättynyt sen toimivuudesta.

Laitatin tuon ceramic pro 9h + light käsittelyt autoon noin viikko / kaks sen jälkeen kun auton sain. Ja siihenkin ollut positiivisesti yllättynyt miten hyvänä auton pinta pysyy ja kiiltää. Voinee myös johtua siitä kun auto on uusikin. mutta mistäs minä siitä tietäisin kun en uutta autoa ole ennen omistanut. Yksi haittapuoli tuossa on että välillä kun avaa auton oven niin jos katolla on vettä ja tuulee niin vettä helposti lorahtaa auton katolta auton sisälle.
Nykyinen: Volkswagen Golf 8 eHybrid 1.4 DSG Style -21 
Entiset: Skoda Octavia Combi 1.4 TSI Style -18
Skoda Fabia 1.2 TSI 90 Style -15

broz

Ekaa kertaa tänä aamuna oli autolle saavuttuani kuskin ovi jäätynyt kiinni tai no keskuslukitus ei avannut ovea. Oli vähän sellaine  :o - olo että pitääkö sitä pitkillä jaloilla uudessa autossa kammeta itsensä sisälle. No näin tein ja sitten kun auto kävi ja poistuin apukuskin puolelta niin muistin vasta että saahan lukon auki avaimellakin (tavallaan). Pitää katsella tänään töistä poistumisen jälkeen että toimiiko ovet ihan normaalisti, vai joutaako käytä näyttämässä huollossa.
Nykyinen: Volkswagen Golf 8 eHybrid 1.4 DSG Style -21 
Entiset: Skoda Octavia Combi 1.4 TSI Style -18
Skoda Fabia 1.2 TSI 90 Style -15

broz

Löytyyköhän mistään Fabia 3:seen vasemman jalan lepuutustukea niinkuin octavialle löytyy? Oon näin talvella miettinyt kun kengänpohja on vain kangasmattoa vasten että olisihan se kiva tuohonkin saada lepuutustuki kun muistakin autoista sellainen löytyy.
Nykyinen: Volkswagen Golf 8 eHybrid 1.4 DSG Style -21 
Entiset: Skoda Octavia Combi 1.4 TSI Style -18
Skoda Fabia 1.2 TSI 90 Style -15

Nilemma

^Briskoda -foorumin puolella oli muutamia vinkkejä lepuutustukeen liittyen. Ilmeisesti Jetan ja Golffin osat sopivat.
Linkki: http://www.briskoda.net/forums/topic/372910-footrest-protection/

Lisäksi samaisella foorumilla on tietoa MY2017 (viikosta 22/2016 eteenpäin valmistuvat autot) uudistuksista. Ainakin peruutuskamera näyttäisi olevan tulossa. Myös 1.0 TSI -moottoria oli arveltu jossain kohtaa tulevan ainakin Octaviaan.
Linkki: http://www.briskoda.net/forums/topic/391994-rear-view-camera-available-from-week-22-2016/

broz

Onkos kenelläkään muulla skodan omistaneista käynyt niin että pitkäaikainen näyttö jossa näkyy ajettu kilometrimäärä/tuntimäärä/bensan kulutus & nopeus että tuo näyttö nollaantuu?
Nykyinen: Volkswagen Golf 8 eHybrid 1.4 DSG Style -21 
Entiset: Skoda Octavia Combi 1.4 TSI Style -18
Skoda Fabia 1.2 TSI 90 Style -15

Rice

Lainaus käyttäjältä: broz - 22.03.16 - klo:08:45
Onkos kenelläkään muulla skodan omistaneista käynyt niin että pitkäaikainen näyttö jossa näkyy ajettu kilometrimäärä/tuntimäärä/bensan kulutus & nopeus että tuo näyttö nollaantuu?
Pitkäaikainen näyttö nollaantuu kun ajettu 100 tuntia tai 10000km.
Opel Astra
Volvo V60

broz

Lainaus käyttäjältä: Rice - 22.03.16 - klo:08:53
Pitkäaikainen näyttö nollaantuu kun ajettu 100 tuntia tai 10000km.

Harmi että on tuolleen tehty. Olisihan se ollut parempi jos olisi nähnyt autolla ajettujen kilometrien keskiarvo kulutksen ja nopeuden.
Nykyinen: Volkswagen Golf 8 eHybrid 1.4 DSG Style -21 
Entiset: Skoda Octavia Combi 1.4 TSI Style -18
Skoda Fabia 1.2 TSI 90 Style -15

Leonardo

Tänään tuli viikko ja 750km täyteen uudella Fabialla ja kivalta tuntuu edelleen :)
Kesärenkaat alla oli Bridgestonet ja yllättävän hiljaiset ja mukavat ajaa.
Ohjauspyörä suorassa ja muutenkin tuntuis kaikki asiat olevan kuten uuteen kuuluu.
Hyundai IONIQ Hybrid 2017
Ex Skoda Fabia 2016

kt

Minulla on mittarissa yli 12000 km ja kesärenkaat vaihtui maanantaina. Hyvin on pelannut, ei oikeastaan moitteen sanaakaan löydy. Huollossa kävin kerran lohkolämppärin irronneen johtosarjan takia, mutta sehän olikin paikallisen pajan fiba. DSG on toiminut koko ajan pehmeämmin kuin muistelen aikaisemman GolfPlussan vastaavan laitteen toimineen. Öljyä en ole lisäillyt enkä mittatikkua pitkään aikaan katsonut. Joten näillä mennään.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

broz

Lainaus käyttäjältä: Leonardo - 22.04.16 - klo:11:42
Tänään tuli viikko ja 750km täyteen uudella Fabialla ja kivalta tuntuu edelleen :)
Kesärenkaat alla oli Bridgestonet ja yllättävän hiljaiset ja mukavat ajaa.
Ohjauspyörä suorassa ja muutenkin tuntuis kaikki asiat olevan kuten uuteen kuuluu.

Mitkäs Bridgestonet sulla on ja millä koolla?
Nykyinen: Volkswagen Golf 8 eHybrid 1.4 DSG Style -21 
Entiset: Skoda Octavia Combi 1.4 TSI Style -18
Skoda Fabia 1.2 TSI 90 Style -15

Leonardo

/\ Bridgestone Turanza ER300  215x45x16 ,  MonteCarlon vakiokoko. Autossa myös Sport alusta vakiona.
Hyundai IONIQ Hybrid 2017
Ex Skoda Fabia 2016

Ajoneuvos

Itsellä vajaan vuoden ollut allekirjoituksessa näkyvä malli. Pääsääntöisesti olen ollut tyytyväinen, mutta kolme asiaa tässä autossa häiritsee. 1. Kytkimen pitkä liike: tuntuu et jalan joutuu työntämään konehuoneeseen asti. 2. Vaihteiston toiminta: Jotenkin todella epätarkka ja pitkäliikkeinen vaihteisto. Useampia vaihtovirheitä saanut tällä aikaan. Töissä tulee ajettua uudenkarhealla Golfilla ja sen kuusi pykäläisellä vaihteistolla vaihtovirheet on täysi mahdottomuus. Eroa siis näiden välillä on kuin yöllä ja päivällä. Luulin ennen et Skoda ja VW käyttäisivät samaa vaihteistoa. Tähän vielä lisäksi ohjaamosta kuuluvat nitinät ja natinat eivät anna kovin hyvää laatuvaikutelmaa autosta.
Olisi kiva kuulla onko muilla samankaltaisia kokemuksia autosta ?
Skoda Fabia 1.2 TSI 110 Style Manuaali

carambola

#533
Lainaus käyttäjältä: Ajoneuvos - 29.04.16 - klo:19:33
Itsellä vajaan vuoden ollut allekirjoituksessa näkyvä malli. Pääsääntöisesti olen ollut tyytyväinen, mutta kolme asiaa tässä autossa häiritsee. 1. Kytkimen pitkä liike: tuntuu et jalan joutuu työntämään konehuoneeseen asti. 2. Vaihteiston toiminta: Jotenkin todella epätarkka ja pitkäliikkeinen vaihteisto. Useampia vaihtovirheitä saanut tällä aikaan. Töissä tulee ajettua uudenkarhealla Golfilla ja sen kuusi pykäläisellä vaihteistolla vaihtovirheet on täysi mahdottomuus. Eroa siis näiden välillä on kuin yöllä ja päivällä. Luulin ennen et Skoda ja VW käyttäisivät samaa vaihteistoa. Tähän vielä lisäksi ohjaamosta kuuluvat nitinät ja natinat eivät anna kovin hyvää laatuvaikutelmaa autosta.
Olisi kiva kuulla onko muilla samankaltaisia kokemuksia autosta ?

Omani on Combi ja DSG:llä, eli kohdat 1. ja 2. eivät koske minua 8) Onko nitinät ja natinat lisääntyneet kilometrien myötä vai olleet aina? Oma Fabia on vasta muutaman kuukauden ikäinen, mutta menee tosi stydisti natisematta joka pinnalla. Mukulakivet ja hidastetöyssyt mukaanlukien.
Alla: Skoda Fabia Combi 1.2 TSI DSG 110 Style -16
Ex: Skoda Octavia HB II 1.6 FSI Elegance -06

Ajoneuvos

Lainaus käyttäjältä: carambola - 29.04.16 - klo:21:34
Omani on Combi ja DSG:llä, eli kohdat 1. ja 2. eivät koske minua 8) Onko nitinät ja natinat lisääntyneet kilometrien myötä vai olleet aina? Oma Fabia on vasta muutaman kuukauden ikäinen, mutta menee tosi stydisti natisematta joka pinnalla. Mukulakivet ja hidastetöyssyt mukaanlukien.

Miettinyt kanssa et tämä auto olisi pitänyt ottaa DSG:llä. Nitinät ohjaamossa alkoivat kun ilmat kylmenivät. Kesällä auto oli vielä hiljainen.
Pitäisi varmaan jossain vaiheesa tuota käydä huollossa näyttämässä.
Skoda Fabia 1.2 TSI 110 Style Manuaali

Hesse

Itselläni on 5-vaihteinen versio laatikosta ja mielestäni se toimii aika tarkasti. Vertailukohtana on aikaisempi 5-v Golf V, jossa varsinkin vitosen päälle saaminen vaati tottumista ja pitkän liikkeen. Kerran jalka lipsahti kytkimeltä kesken vaihtamisen ja laatikko piti todella kauhean kiljahduksen, olisiko kysymys synkronisoinnista vai mistä.

Kytkimen toiminta on normaalimpi kuin tuossa vanhassa Golfissa, jossa kytkin otti tosi alhaalla kiinni. Muilla autoilla ei sen jälkeen tahtonut osata vaihtaa jouhevasti. Varmaan voi olla kiinni säädöistäkin.

Halusin 185 renkaat jos ne meluaisivat vähemmän, mutta turhaan. Rengasmenu on karheilla teillä aika huumaavaa. Combissa taitaa alustan kolinoita tulla tavaratilan kautta.

kt

Lainaus käyttäjältä: Ajoneuvos - 29.04.16 - klo:19:33
Itsellä vajaan vuoden ollut allekirjoituksessa näkyvä malli.. Tähän vielä lisäksi ohjaamosta kuuluvat nitinät ja natinat eivät anna kovin hyvää laatuvaikutelmaa autosta.
Olisi kiva kuulla onko muilla samankaltaisia kokemuksia autosta ?

Natinoihin saattaa joskus olla syynä se, että auto on vahattu jollain vahalla ja ovien kumitiivisteet natisee vahapintaa vasten. Silikonikynällä kun pyyhkii tiivisteiden pinnat, niin natinat häviää. Oma Combini ei kyllä natise yhtään eikä sitä vahaillakkaan kuin vahingossa.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

JFabiaK

Lainaus käyttäjältä: kt - 30.04.16 - klo:10:38
Natinoihin saattaa joskus olla syynä se, että auto on vahattu jollain vahalla ja ovien kumitiivisteet natisee vahapintaa vasten. Silikonikynällä kun pyyhkii tiivisteiden pinnat, niin natinat häviää. Oma Combini ei kyllä natise yhtään eikä sitä vahaillakkaan kuin vahingossa.
Aika erikoinen natisemisen syy. Uskallampa omien kokemuksien perusteella kertoa, että kojetaulun natinat, joita olen joutunut kuuntelemaan, eivät johdu auton pinnan (ei ovien välienkään) vaha- tai pintakäsittelystä.  ::)

Ovien välien enemmänkin ärsyttävä seikka on se, että märällä kelillä ajettaessa kura tunkeutuu kynnyksille ovien väliin.

Ps. silikonin käyttö tiivisteille on se vihonviimeinen "hoitokonsti". Puhtaat ja kuivat tiivisteet kestävät j tiivistävät parhaiten, eivätkä kuluta vastinpintaa.
Kaikki menee rikki - kunnes kuolema korjaa. Simply Clever.

JFabiaK

Lainaus käyttäjältä: Hesse - 30.04.16 - klo:08:40
Itselläni on 5-vaihteinen versio laatikosta ja mielestäni se toimii aika tarkasti. Vertailukohtana on aikaisempi 5-v Golf V, jossa varsinkin vitosen päälle saaminen vaati tottumista ja pitkän liikkeen. Kerran jalka lipsahti kytkimeltä kesken vaihtamisen ja laatikko piti todella kauhean kiljahduksen, olisiko kysymys synkronisoinnista vai mistä.

Kytkimen toiminta on normaalimpi kuin tuossa vanhassa Golfissa, jossa kytkin otti tosi alhaalla kiinni. Muilla autoilla ei sen jälkeen tahtonut osata vaihtaa jouhevasti. Varmaan voi olla kiinni säädöistäkin.

Halusin 185 renkaat jos ne meluaisivat vähemmän, mutta turhaan. Rengasmenu on karheilla teillä aika huumaavaa. Combissa taitaa alustan kolinoita tulla tavaratilan kautta.
Kyllä DSG toimii hienosti Fabiassakin.
Rengasmelun aiheuttamalle sisämelulle saa vaimennusta mm. äänieristämällä varapyöräpoteron ja sen reunapellit. Eristykseen sopii mm. Motonetistä saatavat butyylilevyt (matot), joita myydään (eri tuotemerkeillä) auton äänieristämiseen.
Kaikki menee rikki - kunnes kuolema korjaa. Simply Clever.

mikama83

Joo itse suosittelen myös tuota vaimennusta kun se ei kallista ole. Itselläni uusi Polo mutta aika paljonhan se on sama auto kuin fabia. Heti uutena vaimensin kontin, pyöränkaaret ja nyt viikko sitten kaikki ovet. Painoa on nyt tullu +20kg lisää ja aikaa meni paljon, mutta auto on nyt hiljaisempi kuin esim pari vuotta vanha Ford Focus. Verrattu myös vuoden 2009 farkku E-mersuun eikä sekään kuulostanu missään tiellä hiljaisemmalle kuin oma.

4 neliötä jos ostaa mattoa niin pääsee jo hyvin alkuun :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy