Jetta 2.0.TDi 140 hp 2006

Aloittaja Hovilainen, 22.07.14 - klo:14:00

« edellinen - seuraava »

Hovilainen

Moi,

olen aikeissa ostaa 170 tkm ajetun pumppusuutinjetan. Olen seurannut että näitä pumppusuuttimia vaihdellaan aika tiuhaan joissakin kansanauton malleissa. Onko tietoa miten kestäviä 140 hp Jetan suuttimet ovat ja onko sen suuttimia vaihdettu paljon. Ajan 60 tkm vuodessa enkä halua heti päästä tekemään tuhansien eurojen remontteja. Autossa manuaalilaatikko mutta tietääkö joku onko siinä kaksoismassakytkin? Mitä mieltä olette muuten autosta ja mitkä tyyppivikoja. Olisi mulle ensimmäinen kansanauto lähes 1,6 miljoonan ranskankilometrin jälkeen. Jos sais ihan oikeita tietovastauksia eikä arvauksia. Kiitos etukäteen.

Marko

Tuossa mitä ilmeisimmin Boschin suuttimet,jotka kestävät kyllä.
Kaksoismassa löytyy,jonka vaihto aina jossain vaiheessa tullee eteen.
Muuten aika kestävän olosia vehkeitä.Tietysti se toimintatonni tai kaksi kannattaa aina pitää jemmassa.
Skoda octavia scout Tdi 184 horsepower -17
+ muuta kalustoa,niin että hirvittää.

stallione

Juu suuttimet kestää hyvin mutta noin isolla ajomäärällä vuodessa tuon 170tkm päälle kannattaa varautua kaikkeen pieneen kuitenkin. Kaksoismassa ja turbo olivat juurikin 170tkm ajettuna omassa bkd 2.0tdi 140heppasessa loppu. Tai kaksoismassa kilisi ja turbo vinkui...en tiedä vaikka olisi kestänyt vielä 100tkm...? Nyt miltein 190tkm ajettu leon ja lastutin vielä n.170tkm ajettuna....Tuntuu kyllä todella luotettavalta moottorilta. Itse ajanut nyt melkein 100tkm ja oma vielä dsg...Ei ole jättänyt tielle kertaakaan ja on saanut kenkää se on varma! Kaikkia lähellä 200tkm ajettuja autoja saa korjailla jonkin verran. Tätä moottoria voin suositella.
Audi A4 avant 2.0tdi-14 S-line,Insignia4x42.0crdibiturbo-14,Leon st fr5f 2.0tdi dsg-14, Accord2.2i-dtec,Leon1p 2.0tdi dsg, Leon1m1.8 20v, Ford kuga2.0tdci, cruze2.0crd, Bmw 525+530de60, Bmw118d,2xBmw320+330de46, Sonata 3.3v6, Outlander2.4, Civic2.0typer, Civic1.6,Civic crx, 2Corolla tsport, 2Celica1.8vvti, Volvo s40 2.0t, Alfa156 2.0ts

Tomppaa_

Kannattaa selvittää onko tuossa moottorissa jo paranneltu öljypumppu/tasapainoakselipaketin käyttöpyörästö. Vanhemmassa mallissa /2004-2006) se on ketjuvetoinen ja ketju kannattaa vaihtaa ajoissa, eli noin 250tkm kohdilla viimeistään. Myös öljypumpun käyttöakseli korkkaa tasapainoakselin päästä samoissa kilometreissä -> öljynpaineet katoaa ja jos ei ymmärrä nopeasti pysähtyä joutuu vähintäänkin ahtimen uusimaan samalla.

Merkkiliike ei suostu korjaamaan/myymään tuohon ketjuvetoiseen osia ja pelkät uudet osat (öljypumppu/tasapainoakseli paketti, käyttörattaat ja öljypohja maksavat yli 2000â,¬. Olen itse hieman kapinoinut tuota vastaan ja korjannut noita paketteja jolloin säästyy vino pino euroja.

Uudemmat moottorit ovatkin jo hammasrattailla mutta tuo öljypumpun käyttötanko on edelleen jätetty korjaamatta eli se porsii sieltä ajansaatossa.

Kaksoismassa kestää kyllä useimmiten sen minkä kytkinkin joten siitä ei kannata olla huolissaan, tietysti järkevillä ajotavoilla ( ei jurnuteta vitosella tai kutosella kuuttakymppiä) sen ikää saa pidennettyä reilusti. Dieselissä kytkimen elinikä (ja kaksoismassan) on noin 300-400tkm.

Aikainen turbonvaihto kertoo huonosta huollosta ja longlifeöljyjen käytöstä.

Muuten aika perusvahva moottori. Mukava tehoalue ja vie kohtuullisesti ainetta.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy