polon raidetangonpää

Aloittaja maketsu83, 17.07.14 - klo:13:54

« edellinen - seuraava »

maketsu83

pitäis vaihtaa ulompipää mutta ei lähde irti millään itse akselista vaikka millä vääntää ja lämmittää! pitääköhän tuo ihan halkaista laikalla että saa irti. onko muilla kokemuksia?

mikkomoe

Viime viikolla vaihdoin omasta polostani sen ja hyvin lähti irti, suihkuttelin crc:ta reippaasti ja lukkomutterin avasin kiintoavainta ja vasaraa käyttämällä. Itse nivelestä lähtevän pultin piti sahata poikki rautasahalla. Itse raidetangossa on tahot josta saa otteen jakoavaimella.

maketsu83

kyllä väänsin kaikilla konsteilla mitä löyty. kaikki muut lähtee kyllä nätisti irti mutta ite pää ei irtoa millään akselin kierteeltä!

mikkomoe

Aijaa joo, ikävä kyllä pitää sanoa ettei tuollaisesta jumista ole kokemusta.. jospa auttais jos lämmittäis uudestaan?

Tomppaa_

Lainaus käyttäjältä: maketsu83 - 17.07.14 - klo:14:36
kyllä väänsin kaikilla konsteilla mitä löyty. kaikki muut lähtee kyllä nätisti irti mutta ite pää ei irtoa millään akselin kierteeltä!

Eli se on jämähtänyt sisempään raidetankoon kiinni? Siihen mistä aurausta säädetään jos käsitin oikein. Saitko sen lukkomutterin auki? Jos se on löysällä niin lukkopihdit siihen sisempään raidepäähän kiinni ja koita kanittaa se vaikka auton koria vasten, sitten lämpöä siihen ulompaan päähän jota olet vaihtamassa ja sopivan pienellä putkella käännät siitä kartio-osasta. Aina ne lähtee kun vaan vetäsee paikat punahehkuun mutta välillä ovat kyllä tiukassa, etenkin jos edellinen seppä on vetänyt "kuivana" kiinni. Uuteen reippaasti kuparitahnaa/tervaa/vassua niin kivampi sitten säädelläkkin.

maketsu83

joo ei lähde siitä akselista irti. mutteri on auki jolla kiritään kiinni ulompaan päähän. lämmitin ja yritin venyttää ulompaa päätä kahden moskan välissä niin ei vain lähde.

mikkomoe

maketsu83

kyllä lähti kun väänsi tosissaan kahdet 70cm putki pihdit ja väänsi peräsuoli punaisena.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy